سیر تا پیاز راه اندازی کسب و کار خانگی

کسب و کار خانگی چیست؟ با ما در این مقاله از سایت جت همراه باشید تا با نکات طلایی شروع کسب و کار در منزل آشنا شوید. ما از ایده یابی و ایده پردازی تا راه اندازی شغل مناسب شما برنامه داریم.
 ۱۴۰۰/۶/۲۸ | ۱۶:۳۰  زمان مطالعه 4 دقیقه امتیاز:
 سیر تا پیاز راه اندازی کسب و کار خانگی


بر اساس آمارها سهم مشاغل خانگی از اشتغال کل کشور ۴ تا ۶ درصد است و بیش از ۳ میلیون نفر به طور رسمی تولید کننده محصولات مشاغل خانگی هستند. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، امروز مشاغل خانگی به عنوان یک منبع مهم اشتغال و درآمد مورد استقبال قرار گرفته و افراد با کار در خانه علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار، به اقتصاد خانوار نیز کمک می کنند.
 از آنجایی که راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در مقایسه با سایر انواع کسب و کارها ساده‌تر است، این نوع مشاغل نقطه شروعی برای کسب و کارهای شخصی بزرگ‌تر به‌ویژه برای افراد جوان به شمار‌  می رود. با توجه به ضرورت و اهمیت کسب و کارهای خانگی، در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

کسب و کار خانگی چیست؟ 

به هر نوع فعالیتی که در محل سکونت شخصی و با امکانات و لوازم داخل منزل در راستای درآمدزایی ایجاد شود کسب و کار خانگی گفته می شود. در این نوع فعالیت یک یا چند نفر از اعضای خانواده با هم همکاری کرده و کسب و کارشان را رونق می بخشند. بعضی اوقات اعضای فامیل با هم مشارکت کرده و افراد با توجه به مهارت و علاقه خود بخشی از کار را به عهده می گیرند. 

5 نکته طلایی که برای شروع کسب و کار در منزل باید بدانید

۱.تحقیقات لازم و کافی قبل از شروع کارانجام دهید.

بسیاری از افراد صرفا سود آوری کار را در نظر گرفته و بر روی ایده به اندازه لازم وکافی تمرکز نمی کنند. نادیده گرفتن علائق شخصی  و ناسازگاری با شخصیت  ممکن است کسب و کار نو پا را منجر به شکست شود.  ابتدا شما ایده کسب و کارتان را شناسائی کنید و شور و شوق خودتان نسبت به انجام کار را بسنجید . با شناخت صحیح از خود و توانایی هایتان می توانید از مهارتتان در جهت در آمدزایی استفاده کنید. قبل از اینکه اقدامات اولیه جهت تأسیس کسب و کارتان انجام دهید باید ایده خود را همه جانبه بررسی کنید و مورد تحلیل و آنالیز جامع قرار دهید.

مسلما‌‌ هر کسب و کاری با هدف بر طرف سازی نیاز بازار ایجاد می شود. در این مرحله باید سوالاتی را مطرح کنید و به آن پاسخ دهید:
آیا برای خدمات و محصولات شما در بازار نیازی إحساس می شود؟
نیاز بازار چقدر است؟
گروه هدف شما چه کسانی هستند ؟ 
رقبای شما کیستند و آنها چه محصولات و خدماتی ارائه می دهند؟
آیا شما نقطه مثبتی نسبت به رقبای خود دارید؟
شکاف های بازار چه چیزهایی هستند؟

اکنون مرحله اقدام و برنامه ریزی در جهت واقعیت پوشاندن به ایده تان است. طرح کسب و کار از ابتدای مرحله راه اندازی تا زمانی که کسب و کار به مرحله رشد و گسترش می رسد موضوعی بسیار اساسی و غیر قابل اجتناب است.
   از حالا به بعد طبق نقشه کسب و کار خود را پیش ببرید. طرح کسب و کارتان باید کاملأ عمیق بوده و با متخصصین این حرفه مشورت کنید.
در این مرحله هزینه ها ، میزان سرمایه گذاری ، مجوزها ، بیمه ، تجهیزات لازم ، نماد های اعتماد و علائم تجاری و هر چیزی که مورد نیاز کسب و کار مرتبط با شماست را بررسی کرده و انجام دهید. 

عکس نقشه کسب و کار یا بیزنس مدل

بیزنس مدل یا طرح کسب و کار چیست؟


3- یک ساختار برای کسب و کار خود انتخاب کنید.


ابتدا ساختاری ساده برای شروع کار انتخاب کنید و پس از گسترش کسب و کار آنرا تغییر دهید.


4- نامی مناسب برای کسب و کارتان انتخاب کرده وآن را ثبت کنید. 


انتخاب نام در برند شدن و دیده شدن شما در بازار کار نقش بسزایی ایفا میکند. بنابراین با نهایت دقت آنرا انتخاب کرده وپس از اینکه مطمئن شدید این نام منحصر به شخص دیگری نیست نام برند خود را ثبت کنید و مجوز های لازم در حیطه کسب و کارتان را تهیه کنید. 
با یک لوگو جذاب ومناسب هویت کسب و کارتان را نشان دهید . برای تهیه لوگو از یک طراح گرافیک کمک بگیرید. برند سازی یکی از محوری ترین کارها برای فعالیت های اقتصادب به شمار می رود.

بهترین روش های برندسازی و موفقیت در بازار کار

5- برای معرفی کسب و کار و رشد وگسترش آن تبلیغات انجام دهید

پس از راه اندازی کسب و کار باید مخاطب هدف خود را جذب کنید. شما در این مرحله می توانید با مشاوره گرفتن از آژانس های تبلیغاتی با توجه به بودجه ای که برای کار تبلیغات در نظر گرفته اید پکیج مناسبی از کارهای تبلیغاتی انتخاب کرده و خودتان را به بازار کار و مشتریان هدف بیشتر معرفی کنید. در حال حاضر تبلیغات ویدئویی بیشترین بازدید در میان مخاطبین را به خود اختصاص داده و اکثر کسب و کارها از تیزرهای تبلیغاتی برای معرفی و بهتر دیده شدن محصولات و خدماتشان استفاده می کنند. برای مثال اکثر خانم ها از طریق کار در منزل بافتنی و هنرهای این سبک کسب و کار خود را راه انداخته و با تبلیغات در فضای مجازی به فروش بالایی رسیده‌اند.

ویدئو مارکتینگ و نحوه انجام تبلیغات ویدئویی

به عنوان مثال تبلیغات از طریق اینفلوئنسلر ها باعث رشد کسب و کار شما خواهد شد؛ آنها بر روی مخاطبین خود بسیار تأ ثیر گذار هستند و زمانی که شما با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید، اکنون شراکتی بین شما و آنها ایجاد می شود.

عکس تبلیغات و جذب بهتر و بیشتر مشتریان از راه تبلیغات

انواع کسب و کارهای خانگی:


کسب و کارهای خانگی انواع مختلفی دارند و در حوزه های تولیدی، آموزشی، خدماتی و فریلنسری می توان فعالیت و درآمدزایی کرد. وزارت کار و امور اجتماعي با همکاري وزارتخانه هاي اقتصاي و دستگاه‌هاي مرتبط با موضوع اشتغال و مشاغل خانگي ليست 214 شغل شناسايي شده را اعلام کرد. اگر مایل هستید انواع و اقسام مشاغل خانگی را بشناسید  مقاله کار در منزل  را مطالعه کنید. این مقاله انواع مشاغلی که در خانه امکان راه اندازی و درآمدزایی دارد را به خوبی شرح داده است.ض

مزایا و معایب کسب و کار خانگی:

شناخت مزایا و معایب شغلی که قرار است سالها با آن درآمدزایی کنید و بهتر است بگوییم با آن زندگی کنید ، بسیار حائز اهمیت است. اگر با شناخت کافی از مزایا و معایب کسب و کاری که مایل به راه اندازی هستید قدم در این مسیر بگذارید موفق تر خواهید بود. بنابراین با بررسی دقیق قبل از شروع کار از مزایا و معایب شغل مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. در اینجا با چند مورد از مزایا و معایب کسب و کارهای خانگی به شکل کلی آشنا شوید.

مزایای کسب و کار خانگی:

  •    مستقل بودن
  •     ساعات کاری کاملا منعطف
  •     کمترین هزینه و سرمایه گذاری
  •     ریسک کمتر
  •     بهبود مدیریت زمان
  •     عدم نیاز به مکان
  •    گسترش فرهنگ کار در خانواده
  •    عدم تفکیک جنسیتی

معایب کسب و کارهای خانگی:

  • تداخل ساعات کار و استراحت 
  • امکان شناخت کمتر در بازار کار
  • محدودیت ارتباط با مشتری در صورت اختلال در اینترنت و شبکه های اجتماعی
  • گذران وقت زیاد در محیط خانه
  • کمرنگ تر شدن رفت و آمدهای خانوادگی و نشست های دوستانه 

کلام پایانی 

هنگامی که قصد راه اندازی کسب و کار خانگی را دارید باید با دقت ایده یابی و ایده پردازی کنید و در نظر بگیرید آیا محیط خانه مناسب انجام کار مورد نظر شما است یا نه؟ مهارت های لازم و کافی خود به همراه علائق شخصی در این امر بسیار ضروری هستند. با برنامه ریزی دقیق و استفاده از نقشه ی مناسب طرح کسب و کارتان ساختاری پایه ریزی کنید و سپس با انتخاب نام و علائم تجاری و همچنین کسب مجوز های لازم ، فعالیت خود را شروع کنید. از این پس برای رشد و گسترش کسب و کارتان از راههای تبلیغاتی اصولی و مناسب بهره مند شوید. توجه کنید که اساسی ترین راه برای موفقیت در کسب و کارهای خانگی استفاده از ظرفیت های بسیار بالای فضای مجازی است که صاحبان کسب و کارهای خانگی می توانند برای معرفی و فروش کالا و خدمات خود با مصرف کننده گان ارتباط بر قرار کنند.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (5 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۶ مهر ۱۴۰۰
سلام خدمت شما مقاله بسيار جامع و كاملي بود ممنون از شما و قلم شيواتون
۲۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۶ مهر ۱۴۰۰
واقعا جامع و کامل بود...به نظرم وجود همچین مقالاتی باعث میشه که ما مسیر خودمون رو بهتر پیدا کنیم...ممنون از اطلاعات مفیدتون
۲۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۶ مهر ۱۴۰۰
سلام بسیار مفید و آموزنده بود پیشنهاد میکنم حتما مطالعه شود منتظر مغالطات بیشتر از شما هستم
۲۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۶ مهر ۱۴۰۰
عالی مثل همیشه ممنون از راهنمایی هاتون
۲۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۶ مهر ۱۴۰۰
ممنون خیلی جامع و مفید بود. موفق باشید ان شاا...
۲۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. موفق باشید.