اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

اینفلوئنسر مارکتینگ influencer marketing بازاریابی به کمک افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی است. در این مقاله راهکارهای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق و چالش های آن را بررسی خواهیم کرد.
 ۱۳۹۸/۳/۸ | ۱۴:۱۶  زمان مطالعه 8 دقیقه
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

حتما شما هم بارها از خودتان پرسیده‌اید اینفلوئنسر کیست؟ به چه کسی اینفلوئنسر می‌گویند؟ و اصلا این اسم عجیب و غریب از کجا آمده است؟ خب بد نیست قبل از هرچیز بنشینیم پای صحبت شمسه خانم ببینیم ماجرا دقیقا از کجا شروع شد؟
شمسه خانم صحبت‌هایش را این‌طور شروع می‌کند : «همه‌چیز از وقتی شروع شد که وای‌‌فای خریدیم و اینستاگرام نصب کردم. اوایل برای دل خودم عکس می‌گرفتم و از حال واحوالم می‌نوشتم. اصلا نمی‌خواستم معروف و مشهور شوم، فقط برای پرکردن اوقاتم پیج زده بودم. کم‌کم تعداد افراد پیج زیاد شد و مردم سوالات مختلفی راجع به خودم، وسایلم و حتی روش زندگی‌ام می‌پرسیدند و با من مشورت می‌کردند. از آن به بعد سعی می‌کردم عکس‌ها و موضوعاتی را انتخاب کنم که بیشتر مورد علاقه‌ی مردم است.» 
شمسه خانم که دوستان مجازی‌اش او را با آیدی اینستاگرامش می‌شناسند، یکی از چند صد نفری است که هزاران دنبال کننده در اینستاگرام دارد. چه موضوعی باعث شده‌است یک خانم خانه‌دار بدون زحمت خاصی بر یک جمعیت چندهزار نفری اثرگذار باشد تا جایی که در جزیی‌ترین موارد هم نظرش را بپرسند و حرفش را قبول کنند؟ 

 

اینفلوئنسر کیست؟ چه کسانی مناسب اینفلوئنسر شدن هستند؟

قدیم‌ها که روستاها و شهرها کوچک‌تر بودند، مردم به جز همشهریان و هم‌ولایتی‌هایشان با افراد دیگری معاشرت نداشتند. برای انجام کارها و فعالیت‌هایشان از کدخدا و بزرگ محله و معمولا از روش‌های سنتی پیروی می‌کردند. کم‌کم با روی کار آمدن وسایل ارتباط جمعی مثل روزنامه، رادیو و تلویزیون سبک زندگی‌ها تا حدودی تغییر کرد و هنرپیشه‌ها و بازیگرها الگوی بسیاری از مردم شدند. رفته‌رفته با گذشت زمان رفتارهای اجتماعی مردم دچار تغییر شد و حالا الگوهای ما از پشت صفحه‌ی تلفن همراه و تبلت بدون این که حتی خودمان متوجه باشیم، سبک زندگیمان را تعیین می‌کنند.
در زندگی همه‌ی ما یک یا چند نفر هستند که مثل چشممان به آن‌ها اعتماد داریم و نظراتشان را بی بر و برگرد قبول می‌کنیم. همین حالا کمی فکر کنید و نام این افراد را در ذهنتان بیاورید. پدر، مادر، استاد یا یکی از دوستانتان می‌توانند در این لیست باشند. این لیست، افراد تاثیرگذار زندگی شما را مشخص می‌کند. چه ملاکی برای انتخاب این لیست داشته‌اید؟ احتمالا تجربه‌ی این افراد یا تحصیلات و شغلشان، شاید هم آگاهی عمومیشان باعث شده‌است که جایگاه ویژه‌ای در ذهن شما داشته باشند.
 حالا به لطف اینترنت و شبکه‌های مجازی دایره‌ی دوستانمان گسترده‌تر شده است و هم‌زمان با چند هزار نفر در ارتباط هستیم. در این شبکه‌ی چند میلیونی با افراد تاثیرگذار بیش‌تری آشنا می‌شویم که هر کدام در یک زمینه‌ی خاص حرفی برای گفتن دارند؛ احتمالا  به صورت روزانه نظراتشان را دنبال می‌کنیم و آماده‌ی شنیدن ایده‌هایشان هستیم. این افراد همان اینفلوئنسرهای معروف هستند.

پنجره مخفی سایت جت: Influencer   از وا‌ژه‌ی انگلیسی influence به معنای تاثیر و influencer به معنای تاثیرگذار آمده است. اگر در دنیای واقعی ملاک انتخاب یک فرد تاثیر گذار دانش، آگاهی و اطلاعات او باشد، در دنیای مجازی ملاک اثرگذار بودن، داشتن تعداد زیادی دنبال کننده یا فالوئر است. 
بگذارید از یک تعریف معروف استفاده کنیم تا بدانیم اینفلوئنسر یعنی چه؟ بارها شنیده‌اید که با فراگیر شدن اینترنت دنیا به یک دهکده‌ی کوچک تبدیل شده‌است. حالا فرض کنید در این دهکده هرکس روی یک تپه برود و از آن بالا کاری کند مردم به او توجه کنند. هرکدام برای جمع کردن مردم کاری انجام می‌دهند؛ یک نفر جوک می‌گوید و کارهای بامزه انجام می‌دهد، یک نفر آشپزی می‌کند و غذاهای خوشمزه می‌پزد، بعضی‌ها مدل‌های مختلف لباس را نشان می‌دهند و خلاصه از هر راهی برای جلب نظر مردم استفاده می‌کنند. هرکس که بتواند مردم بیش‌تری را دور تپه‌اش جمع کند، جذاب‌تر و موفق‌تر است.
جت سواری با سایت جت: خب حالا به فضای مجازی برگردیم. تپه‌های دهکده‌ی فضای مجازی همان پیج‌‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی هستند. صاحبان پیج‌ها مثل کسانی‌ هستند که روی تپه رفته‌اند و تلاش می‌کنند افراد بیش‌تری را به دورتپه یا همان پیجشان جمع کنند. همان‌طور که گفتیم هرکس برای افزایش مخاطبانش هنر یا حرفی برای گفتن دارد. مسلما کسانی که یک صفحه‌ی خاص را دنبال می‌کنند، به موضوع آن صفحه علاقه دارند. اگر من پیج شمسه خانم را  که درباره‌ی آشپزی است دنبال می‌کنم، حتما به عکس‌هایی که او منتشر می‌کند علاقه دارم. البته فقط علاقه‌ نیست. اگر این خانم پیشنهادی برای پخت بهتر قرمه سبزی بدهد، حرفش را قبول و حتما آن را تست می‌کنم؛ چون اعتماد دارم که تجربه‌ی کافی در این زمینه دارد. نه تنها من، بلکه همه‌ی 10000 نفر فالوئر شمسه خانم همین احساس را دارند. شمسه خانم در زمینه‌ی آشپزی بر ما تاثیرگذار و حرفش برایمان حجت است. 
در واقع شمسه خانم روی تپه‌ی پیجش ایستاده و از آن بالا راجع به آشپزی برای ما صحبت می‌کند. ما 10000نفر دنبال کننده هم از پایین تپه به او نگاه می‌کنیم و منتظریم در این زمینه حرفی بزند تا آن را انجام دهیم. 
پس اینفلوئنسر کسی است که در یک زمینه‌ی مشخص تعداد زیادی دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد و حرف و عملش روی فالوئرهایش اثرگذار است.
حالا که اینفلوئنسرها اینقدر تاثیرگذار هستند، بهتر نیست از استعداد مجازی آن‌ها استفاده‌ی بهتری شود؟

اینفلوئنسر کیست؟

 

پدیده‌ای اثرگذار به نام اینفلوئنسر مارکتینگ( influencer marketing )

آهسته آهسته که اثرگذاری اینفلوئنسرها مشخص شد، صاحبان کسب و کار به فکر استفاده از این ظرفیت افتادند. یک روز همان‌طور که یکی از اینفلوئنسرها روی تپه داشت کارش را انجام می‌داد و درباره‌ی موضوع تپه برای فالوئرها محتواهای جذاب می‌نوشت، یک بسته‌ی کوچک آرام آرام از مسیر دایرکت تپه بالا آمد و کنارش نشست. روی جعبه نوشته شده بود: « این بسته یک هدیه‌ی کوچک برای شما است. محتوای این جعبه هم کاملا با تپه‌تان هماهنگ است. از این محصول استفاده کنید، اگر راضی بودید در کنار بقیه‌ی حرف‌هایی که روی تپه می‌زنید، این محصول را هم به دنبال کنندگان معرفی کنید.»
اینفلوئنسر هم با خود فکر کرد ضرر که ندارد، به هرحال من قرار است با فالوئرهایم در همین مورد صحبت کنم. اگر این محصول برایشان مفید باشد من هم به آن‌ها کمک کرده‌ام. به این ترتیب اولین بار اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به کمک اینفلوئنسرها در فضای مجازی شکل گرفت.
جت سواری با سایت جت: این اتفاقی بود که برای شمسه خانم هم افتاد. او می‌گوید: «تعداد فالوئرهایم که زیاد شد پیشنهادهای مختلفی برای معرفی محصولات برندهای متفاوت دریافت ‌کردم. بیش‌تر آن‌ها به موضوعات پیجم مربوط می‌شد؛ لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و مواد غذایی. اوایل توجهی نمی‌کردم و پیش خودم می‌گفتم ممکن است به پول دوستی متهم شوم؛ اما وقتی بیش‌تر فکر کردم دیدم به هرحال من از این محصولات استفاده می‌کنم و راضی هستم. چه اشکالی دارد به کسب و کار یک نفر دیگر هم کمکی کرده باشم؟»
اینفلوئنسر مارکتینگ یا influencer marketing یکی از روش‌های بازاریابی دهان به دهان است. در این روش هر مشتری پس از رضایت از محصول آن را به نفر بعد معرفی می‌کند. در اینفلوئنسر مارکتینگ که شیوه‌ی پیشرفته‌ی بازاریابی دهان به دهان است، اینفلوئنسر به عنوان یک مشتری اصلی محصول را به چند هزار نفر معرفی می‌کند.
پس اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده از افراد تاثیرگذار در هر حوزه برای معرفی برند و محصولات مرتبط با آن است. 

پنجره مخفی سایت جت: اینفلوئنسر مارکتینگ به چند دلیل یکی از روش‌های بازاریابی مورد علاقه‌ی بسیاری از برندها و کسب و کارها است:

  •  در اینفلوئنسر مارکتینگ کافی است بتوانید یک مشتری را قانع کنید محصولتان را خریداری کند. این یک نفر به جای شما، هزاران نفر دیگر را برای استفاده از محصولات یا خدمات برند شما ترغیب می‌کند. پس با استفاده از یک اینفلوئنسر می‌توانید چندین هزار مشتری بالقوه پیدا کنید.
  •  مخاطبان یک اینفلوئنسر، افراد عادی نیستند؛ کسانی هستند که به صاحب پیج اعتماد دارند و حرفش را می‌پذیرند. اگر در حالت عادی شما بازاریاب شرکتتان را بفرستید تا برای چند هزار نفر راجع به خدماتتان صحبت کند، احتمالا تعداد کمی از مخاطب‌ها به حرف‌هایش اعتماد ‌کنند؛ چون به هرحال او بازاریاب است و برای این کار حقوق می‌گیرد؛ اما برای یک اینفلوئنسر داستان متفاوت است. مخاطبان پیج یک فرد تاثیرگذار، برای نظرات صاحب پیج ارزش قائلند و آن را به حساب کسب درآمد نمی‌گذارند. 
  •   یک اینفلوئنسر، زبان مخاطبانش را بلد است. می‌داند چگونه با آن‌ها صحبت کند تا به یک برند اعتماد کنند. ناسلامتی با همین زبان توانسته چند هزار نفر را با خود همراه کند. پس بهتر است این کار را به عهده‌ی خودش بگذارید. او می‌تواند مخاطبان بالقوه را به مشتری‌های بالفعل تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: سایت دانلود فیلم از یوتیوب

آغاز راه  influencer marketing با چند روش تضمینی 

حالا که همگی مطمئن شدیم اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش عالی برای جذب مخاطب است، دیگر تعلل جایز نیست و باید وارد عمل شد. فرض می‌کنیم اینفلوئنسر مورد نظر را شناسایی کرده‌اید و حالا می‌خواهید با او وارد مذاکره شوید. اول باید بتوانید اعتمادش را جلب و او را از کیفیت محصول یا خدماتتان مطمئن کنید. به هرحال او هم فالوئرهایش را از سر راه نیاورده! برای نفر به نفر آن‌ها زحمت کشیده است و حاضر نیست به خاطر یک تبلیغ اعتبار خودش را از دست بدهد. 
جت سواری با سایت جت: در این بخش می‌توانید این چند روش تضمینی را امتحان کنید:

  1. هدیه‌ای به اینفلوئنسر عزیز: هدیه دادن همیشه حس خوبی در مخاطب ایجاد می‌کند. اولین راه جلب نظر اینفلوئنسر هدیه دادن کالا یا محصولتان به او است. دراین روش محصول را برای مخاطبتان ارسال می‌کنید و از او می‌خواهید در صورت رضایت، محصول و برند شما را به دنبال کنندگانش معرفی کند؛ مثل هدایایی که برای شمسه خانم فرستاده بودند. یادتان باشد اینفلوئنسری را انتخاب کنید که محتوای پیجش به محصولات شما مرتبط باشد؛ مثلا یک برند پوشاک کودکان می‌تواند برای خانمی که از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های نگه‌داری از نوزادش مطلب می‌نویسد، یک دست لباس نوزاد بفرستد. صاحب رستوران می‌تواند برای یک ایفلوئنسر رستوران گرد، یک شب غذای رایگان به عنوان هدیه در نظر بگیرد. یک استارتاپ تهیه‌ی غذا می‌تواند برای یک خانم خانه دار یک وعده غذای رایگان هدیه بفرستد. خلاقیت به خرج بدهید و با توجه به نوع محصول یا خدماتتان؛ هدیه‌ی مناسب و جذابی تهیه کنید. گاهی اوقات اینفلوئنسرهای پر مخاطب علاوه بر هدیه و تست محصول، مبلغی جداگانه برای تبلیغ دریافت می‌کنند. به هرحال به دست آوردن مخاطب‌های بیش‌تر، هزینه‌ی بیش‌تری هم لازم دارد. شما می توانید با مطالعه مقاله"هدایای تبلیغاتی خود را چگونه انتخاب کنیم؟" متناسب ترین هدیه مربوط به برند خود را انتخاب نمایید.
  2.  آگهی بازرگانی اینفلوئنسری: این روش هم مانند شیوه‌ی قبلی است و این بار به جای هدیه، مبلغی به اینفلوئنسر می‌دهید و از او می‌خواهید که محصول یا خدمات شما را به فالورهایش معرفی کند. از آن‌جا که مردم به ویدئو بیش‌تر از عکس اهمیت می‌دهند، بهتر است برای تبلیغ، از ویدئوهای جذاب استفاده کنید.
  3. هدیه برای فالوئرها: حالا که صاحب پیج را راضی کردید برای کسب‌وکار شما تبلیغ کند، وقت آن است که برای رضایت و ترغیب فالوئرها، تخفیفی هم برای آن‌ها در نظر بگیرید. مثلا برای فالوئرهای این پیج 10 درصد تخفیف تعیین کنید یا با یک قرعه‌کشی، هدیه‌ای ویژه به آن‌ها بدهید.
  4.  محتوا + تبلیغ: در این روش شما یک محتوای تبلیغی به پیج می‌دهید و از از اینفلوئنسر می‌خواهید با مواد اولیه‌ای که در اختیارش گذاشته‌اید، یک تبلیغ جانانه برای شما بسازد. مثلا یک کارخانه‌ی نساجی برای یک خانم خیاط چند مدل پارچه می‌فرستد. خیاط خانم هم که همیشه خیاطی می‌کند، این بار با پارچه‌های آن نساجی، لباس‌های زیبا می‌دوزد و عکس‌ها یا ویدیوها را در پیجش قرار می‌دهد. این روش با شیوه‌ی هدیه دادن متفاوت است. در روش اول مخاطب مستقیم از هدیه‌ی شما استفاده می‌کند، اما در این روش، مخاطب همان کارهای همیشگی را با مواد اولیه‌ی شما انجام می‌دهد.

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران هم جواب می‌دهد؟

حدود دو سال پیش که رامبد جوان همایشی با عنوان گردهمایی اینفلوئنسرهای اینستاگرام برگزار کرد، تعداد زیادی از تحلیل‌گران به او انتقاد کردند و روزنامه‌‌های زیادی یادداشت‌های طنز در نقد این همایش نوشتند. کسانی که تا دیروز به عنوان شاخ اینستاگرام شناخته می‌شدند، حالا با عنوان محترمانه‌ی اینفلوئنسر کنار هم جمع شده‌بوند. هرچند بسیاری از افرادی که به آن همایش دعوت شده‌بودند اینفلوئنسر واقعی نبودند، اما به هرحال اولین باری بود که تعدادی از فعالان مجازی در ایران به صورت رسمی کنار هم جمع می‌شدند. واژه‌ی اینفلوئنسرهای ایرانی برای نخستین بار در آن همایش به‌کار برده‌شد. 
پنجره مخفی سایت جت: اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیا به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شود. یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و توییتر، معروف‌ترین و اینفلوئنسرپرورترین پلت‌فرم‌های دنیا هستند. یوتیوب مهد پرورش اینفلوئنسر است و از سال  2000ویدئوهای طنز یا آموزشی یوتیوب الهام بخش اینفلوئنسرهای امروزی شدند.
در ایران که یوتیوب و فیسبوک و توییتر دوقبضه فیلترند. البته توییتر بیش‌تر برای کمپین و هشتگ‌سازی به کار می‌رود و امکانات محدودی برای معرفی محصول دارد. در نتیجه بهترین پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ، اینستاگرام است. البته بین عموم کاربران فضای مجازی هم اینفلوئنسر اینستاگرام شناخته شده‌تر است. این موضوع کار شما را آسان‌تر می‌کند. امروز همه‌ی مردم، اینستاگرام و روش استفاده از آن را می‌دانند و لازم نیست وقتتان را برای معرفی‌اش تلف کنید. پس شک نکنید اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام بهترین روش در ایران است. 
البته در ایران جایگزین یوتیوب یعنی آپارات هم بستر خوبی برای استفاده از اینفلوئنسرها است. پس از آپارات هم غافل نشوید.

 

چگونه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه‌اندازی کنیم؟

بگذارید به مثال اولیه‌مان برگردیم، دهکده‌ی فضای مجازی! در این دهکده هرکدام از اینفلوئنسرها  روی تپه‌ی خودشان مشغول مارکتینگ و فعالیت برای مخاطبان بودند که ناگهان همه‌ی تپه‌هایی که در زمینه‌ی آرایش و زیبایی فعالیت داشتند، یک بسته‌ی جدید دریافت کردند. اما توی این بسته چه خبر بود؟!
ماجرا از جایی شروع شد که یک برند خاص برای همه‌ی اینفلوئنسرها، پیغامی یکسان فرستاد! پیغامی که از آنها می‌خواست با شرکت در یک کمپین، از محصولات این برند استفاده کنند. بعد از آن به مدت 10 روز، هرکدام از اهالی دهکده که پای تپه‌های آرایش و زیبایی می‌رفتند فقط و فقط نام یک برند را از زبان اینفلوئنسرها می‌شنیدند و از آنجایی که به شدت به آنها اعتماد داشتند، خیلی جدی تصمیم گرفتند به سراغ خرید از این برند بروند. خریدی که سود زیاد و عجیبی را نصیب صاحبان این برند کرد.
جت سواری با سایت جت: کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ برای جذب مشارکت اینفلوئنسرهای هم-موضوع به کار می‌رود. در این روش یک موضوع از طرف شرکت تعیین می‌شود و اینفلوئنسرها به شیوه‌های خلاقانه آن را تبلیغ می‌کنند. برای راه‌اندازی یک کمپین به لیستی از اینفلوئنسرهای مرتبط نیاز دارید. سپس باید آن‌ها را به انجام یک کار مشخص تشویق کنید. برند کالبر در ماه رمضان برای کسانی که به علت شغل‌های خاص نمی‌توانستند به راحتی افطار کنند، لقمه‌های افطاری آماده کرده بود. اینفلوئنسرهایی که با کالبر همکاری کردند، این لقمه‌ها را به شاغلان رساندند و با هشتگ کالبر منتشر کردند.  صنایع غذایی بهروز هم مسابقه‌ای برگزار کرده بود که در آن اینفلوئنسرها عکسی از مواد اولیه‌ی یک غذا با برند بهروز را منتشر می‌کردند و فالوئرها باید نام غذا را حدس می‌زنند و جایزه می‌بردند. محصولات لبنی ِ روزانه هم کمپینی در حمایت از محیط زیست و استفاده نکردن از پلاستیک راه اندازی کرده بود که مردم را به استفاده از پاکت پارچه‌ای تشویق می‌کرد.
برگزاری این کمپین‌ها هزینه‌ی نسبتا زیادی دارد و برای شرکت‌ها و برندهای تازه‌کار توصیه نمی‌شود.

راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اینفلوئنسر یاب خودتان را روشن کنید

پنجره مخفی سایت جت: انتخاب یک اینفلوئنسر مهربان که واقعا دل‌سوز باشد و در توصیف محصول شما اغراق نکند خیلی سخت نیست. اتفاقا بیشتر اینفلوئنسرها، خوش‌برخورد و دل‌نشین هستند. چالش اصلی، پیدا کردن یک اینفلوئنسر مرتبط با کسب‌وکارتان است که قیمت مناسبی پیشنهاد کند. در ادامه نام چند اینفلوئنسر معروف در  زمینه‌های مختلف را می‌بینید. البته این نکته را هم بگویم که برخی از این افراد، هزینه‌ی زیادی  برای تبلیغ دریافت می‌کنند.

  • طنز و سرگرمی: محمد امین کریم پور، آرش استیلاف، محسن ایزی و عرفان علیرضایی چند اینفلوئنسر معروف در زمینه‌ی طنز و سرگرمی هستند.
  • سبک زندگی: مطی حیدری که معلم زبان فرانسه است یکی از افراد موفق این لیست است. رهایی هم عکاس و معماری که به تازگی برند پوشاک خود را افتتاح کرده است. شبنمی، صبا صفری و کاظم عقلمند هم دیگر گزینه‌های این لیست هستند. البته اینفلوئنسرهای زیادی در زمینه‌ی سبک زندگی فعالیت می‌کنند.
  • سبک زندگی کودک: مریم سا، میترا نعمت و مونا صیادی مادرانی‌اند که تجربیاتشان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.
  • ورزش و سلامتی:  مخاطبان آقا و خانم در این دسته از یکدیگر جدا می‌شوند؛ چون هرکدام نیازهای متفاوتی دارند. مونا کاکاوند، دکتر مون و پیکاسو معین از پیشتازان این گروه هستند.
  • آرایش و زیبایی: در این گروه صدف بیوتی حرف اول را می‌زند. فالوئرهای به شدت پیگیر و حرف شنویی دارد و تمام محصولات پیشنهادی‌اش در چند ساعت نایاب می‌شوند. بعد از او ملینا تاج، شل بیوتی و الناز گلرخ افراد تاثیرگذار این دسته‌اند.
  • مد و پوشاک: اینفلوئنسرهای این دسته خیلی زیادند اما شما می‌توانید آنا شیخ‌لو و آنیتا مشکل گشا را به عنوان نمونه دنبال کنید.
  • آشپزی: آذر ماهی صفت  هم در اینفلوئنسرهای این بخش و هم در دسته‌ی سبک زندگی جای می‌گیرد. مای هستی، پرستو جباری، آشپزی الی و مستر تیستر چند عضو این گروه هستند.
  • عکاسی: امیر علی ق که چند وقت پیش کتاب اینستاگرامی‌اش هم چاپ شد، در کنار علیرضا خطیبی، حدیث هستم و روزبه روزبهانی در این دسته قرار می‌گیرند. 
  • گردشگری: آسو، نفیسه رجب پور و ستاره معتضدی را به عنوان فعالان این دسته به یاد داشته باشید!

 

آژانس‌های اینفلوئنسر مارکتینگ کار شما را آسان‌تر می‌کنند

یکی از چالش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ پیدا کردن مناسب‌ترین فرد برای این کار است. شما باید از بین صدها اینفلوئنسر کسی را پیدا کنید که شرایط زیر را داشته باشد:
موضوع پیجش با محتوای کالا یا خدمات شما هم‌خوانی داشته باشد. 
با هزینه‌ای که شما در نظر گرفته‌اید سازگار باشد.
با توجه به میزان شناخته شدن برند شما انتخاب شود. اگر یک برند نوپای زیور آلات دارید، نیازی نیست همان  ابتدای کار در پیج آنا شیخ لو تبلیغ کنید. اینفلوئنسرهای کم‌تر شناخته شده برای شما مناسب‌تر هستند.
اینفلوئنسر واقعی باشد نه فقط پیجی با 100 هزار فالوئر. بلکه دنبال کنندگان پیج افراد فعال و نرخ مشارکت یا engagement rate پیج مناسب باشد.

جت سواری با جت: آژانس‌های اینفلوئنسر مارکتینگ تمام این مراحل، از پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب تا برگزاری کمپین را بر عهده می‌گیرند. اگر پلتفرم را یک سکوی مهم برای انجام تبلیغات بدانیم تگ استار، اد سنسور، فالو جت،باکس ادز و کانگورو پلت‌فرم‌هایی هستند که به برندهای مختلف کمک می‌کنند تبلیغات موثر اینستاگرامی داشته باشند.

 

جمع بندی:اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یا influencer marketing چیست؟ اینفلوئنسر مارکتینگ شیوه‌ای از بازاریابی اینترنتی است که در آن از افراد تاثیر گذار شبکه‌های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ کالا یا خدمات استفاده می‌شود. در حال حاضر اینستاگرام بهترین بستر برای اینفلوئنسر مارکتینگ است. بسیاری از برندها در اینستاگرام کمپین اینفلوئنسر مارکتنیگ برگزار می‌کنند تا با کمک افراد تاثیرگذار مجازی، تحولی در کسب و کارشان ایجاد کنند. از آن‌جا که انتخاب اینفلوئنسر مناسب با هر برند بسیار مهم است، آژانس‌های اینفلوئنسر مارکتینگ مثل تگ استار برای کمک به صاحبان کسب و کارها به وجود آمده‌اند. استفاده از این روش برای برندهای کوچک و بزرگ مفید و موثر است.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از سرفصل های دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ می باشد که با یادگیری آن می توانید به کسب و کار خود رونق دهید.

نویسنده : زینب میرفیضی

این روزها با سرعت جت می‌خوانم و نکات مهم را یادداشت می‌کنم. هر روز با ایده‌های تازه‌ای برای نوشتن و تولیدمحتوا مواجهه می‌شوم که با صرف زمان و انرژی زیاد یک مقاله خواندنی بنویسم. وقتی کامنت‌های شما را می‌خوانم برای نوشتن مقاله بعد انرژی می‌گیرم پس نظراتتان درباره هر مقاله را با من درمیان بگذارید.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید