چگونه مثبت اندیش باشیم

در این متن علاوه بر آشنایی با قدرت مثبت اندیشی با 30 نقل قول از افراد موفق درباره اعجاز مثبت اندیشی و قدرت ذهن همراه شما خواهیم بود.
 ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ | ۱۴:۴۳  زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه مثبت اندیش باشیم

هر چه بکاری همان را درو خواهی کرد در ظاهر این فقط یک عبارت ساده و پیش‌پاافتاده است که بارها و بارها شنیده‌ایم اما امروز باید بگویم این جمله شالوده و بنیان دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم. هر عمل در جهان هزاران بار می‌چرخد و درنهایت به خود ما بازمی‌گردد، درست انگار در یک اتاق آینه‌کاری ایستاده باشیم. اگر عشق بکاری، عشق درو می‌کنی، اگر نفرت بکاری، نفرت درو می‌کنی و اگر موفقیت بکاری، هزاران برابر بیشتر موفقیت دریافت می‌کنی. پس همه‌چیز در قوۀ تخیل شما پنهان‌شده است. آن را پرورش دهید.
شاید بپرسید، برای پرورش ذهنم چه‌کار کنم؟ پاسخ ساده است. باید این مقاله را بخوانید.

قدرت مثبت اندیشی

 

خودت را بشناس

پیش از هر کاری باید بدانیم اسلحۀ ذهن شما چطور کار می‌کند ذهن از سه بخش: نیمه هوشیار، هوشیار و کاملاً هوشیار تشکیل‌شده است.
ذهن نیمه هوشیار مانند اسفنجی است که هر چه به خوردش می‌دهی جذب می‌کند. اگر انسان احساسی را عمیقاً درک کند و یا آن را تجسم کند، در ذهن نیمه هوشیار ثبت می‌شود و آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ذهن هوشیار اما زندگی را همان‌طوری می‌بیند که می‌خواهد، او همۀ مصیبت‌ها و خوشبختی‌ها را می‌بیند و روی ذهن نیمه هوشیار تأثیر می‌گذارد. به ذهن هوشیار فناناپذیر هم می‌گویند. در مقابل ذهن کاملاً هوشیار همان طرح الهی است که فقط خود هر انسانی از آن باخبر است و هیچ‌کس دیگری به آن راه ندارد.
هنگامی‌که خواسته‌ای دارید و تصور می‌کنید که دور از دسترس است، به ذهن نیمه هوشیار خود این باور را القا می‌کنید که هرگز به آن دست نخواهید یافت، درحالی‌که ذهن هوشیار شما تمام تلاش خود را می‌کند تا ذهن نیمه هوشیار را بازی دهد، ذهن کاملاً هوشیار، سبک و سنگین می‌کند که مبادا این خواسته به ضرر شما باشد. درنتیجه همۀ این‌ها درست شبیه به یک بازی با قوانین ساده اما اثرگذار است.

قدرت کلام

با ترس‌هایتان مقابله کنید. اگر از چیزی می‌ترسید با آن روبرو شوید، مطمئن باشید اگر همان کاری را که از آن می‌ترسید عملی کنید، از آن رهایی پیدا می‌کنید. به این قانون «عدم مقاومت» می‌گویند.
کسانی که مُدام از گرفتاری‌ها، بی‌پولی، بیماری، مشکلات و شکست‌هایشان صحبت می‌کنند، همان‌ها را بارها و بارها به سمت خود جذب می‌کنند. اگر دوستی از شما خواست تا برای گپ و گفتی خودمانی او را همراهی کنید، عذرش را بخواهید چراکه مطمئناً از آخرین باری می‌گوید که دلش شکست و زارزار گریه می‌کند. در مقابل از او بخواهید در مورد آرزوها و علایقش حرف بزند.
مُدام سلامتی، برکت و سعادت را طلب کنید. برای هیچ‌کس بد نخواهید، چراکه نفرین همیشه به گوینده، بازمی‌گردد، اتاق آینه‌کاری شده را دست‌کم نگیرید.
پس؛ این تمرین را فراموش نکنید، ساعاتی در روز، چشم‌هایتان را ببندید و به تمام آنچه آرزو دارید، فکر کنید. تصور کنید، سوار بهترین ماشین جهان شده‌اید، فرمان و شتاب سرعت و حتی بادی که به صورتتان می‌خورد را حس کنید. به خودتان بگویید به تمام آنچه زمانی برایتان آرزو بوده، رسیده‌اید. این بازی را با ذهن خود انجام دهید و مطمئن باشید قانون جذب برایتان کار می‌کند.

با مطالعه کتاب قانون جذب می توانید این بازی ذهن را انجام دهید.

مثبت اندیشی چیست؟ فواید مثبت اندیشی

 

موفقیت را از زبان موفق‌ها بشنوید

1. در برابر هر چه مقاومت کنید، بیشتر دوام می‌آورد.-کارل یونگ

2. روی هر چه دقیق شویم، همان را خلق می‌کنیم. اگر به‌راستی از چیزی عصبانی باشیم، انرژی خود را به آن اضافه می‌کنیم. به خود فشار می‌آوریم و این مقاومت بیشتری تولید می‌کند. –هیل دوواکسین

3. درست فکر کنید تا اندیشه‌هایتان دنیای گرسنه را تغذیه کند. –هوراشیو بونار

مایکل برنارد بکوریت دریکی از کتاب‌هایش به نکتۀ جالبی اشاره‌کرده، اینکه مردم مُدام نگران این مسئله هستند که اگر همه به قوانین مثبت اندیشی و جذب عمل کنند، آیا روزی فرا نخواهد رسید که منابع عالم هستی به پایان برسد. باید بدانید که عالم هستی بسیار سخاوتمند و ثروتمند است و واقعیت این است که همه‌چیز هست حتی بیش از نیاز هر انسان.

4. ذهن هر آنچه را بتواند تصور کند، می‌تواند به دست آورد. –کلمنت استو

5. برای رسیدن به عشق، خودتان را از عشق پرکنید تا تبدیل به مغناطیس گردید. –چارلز هانل

 

6. در کسی که از سلامتی احساسی برخوردار است، بیماری رشد نمی‌کند. بدن شما در هرلحظه، میلیون‌ها سلول از دست می‌دهد و میلیون‌ها سلول جدید تولید می‌کند. –باب پراکتور

بیماری در بدنی که افکار مثبت، همسو و هماهنگ دارد و مثبت اندیش است، باقی نمی‌ماند و بدن ما هرچند سال به‌کلی تعویض می‌شود، پس تنها تفکری که به بیماری اجازۀ ادامۀ حیات می‌دهد، توجه بیش‌ازاندازۀ ما به آن بیماری است.

7. زندگی ده درصد چیزی است که برای شما اتفاق می‌افتد، 90% بقیه واکنشی است که به اتفاقات نشان می‌دهید. -چارلز آر سوییندل

8. برای خودتان اهداف بزرگ تعریف کنید و تا رسیدن به آن‌ها، متوقف نشوید. –بو جکسون

9. درزمینۀ خلق ثروت، ثروت ذهنیت شماست، چیزی است که باید به آن فکر کنید. –دیوید شیرمر

یکی از اصلی‌ترین نکات در مورد جذب ثروت و مثبت اندیشی این است که بدون نگرانی ببخشید، این را بدانید که ثروتمندترین مردم جهان خیریه‌های بسیار بزرگی دارند. اشتباه نکنید، همین الآن این فکر را از سر بیرون کنید: «من خودم به‌اندازۀ کافی پول‌ندارم.» این جمله درست همان تفکر سمی و نباید زندگی شماست. هر زمان که تصور کردید پول کمی دارید، بیشتر خرج کنید. بااحساس ازخودگذشتگی، نبخشید، چون حس خوبی به دنبال ندارد بلکه با طیب خاطر به دیگران کمک کنید. با شادی و سرخوشی این کار را انجام دهید و بدانید که قانون جذب در کنجی به انتظار ایستاده تا پول بیشتری برایتان سرازیر کند.

10. من دیده‌ام که کلیه‌ها ترمیم می‌شوند. دیده‌ام که سرطان از بین می‌رود، دیده‌ام که بینایی از نو ایجاد می‌شود. –مایکل برنارد بکویت

11. من همیشه درمان‌ناپذیر را درمان‌پذیر از درون تعریف کرده‌ام. –دکتر جان دمارتینی

12. می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید و به التیام برسید. –مایکل برنارد بکویت

13. تصویرسازی همه‌چیز است، مثل پیش‌نمایش جذب‌های آینده. –آلبرت انیشتین

14. اگر مسیر رسیدن به هدف برای شما به جهنمی تبدیل‌شده، بازهم ادامه دهید. –وینستون چرچیل

15. همه به‌طور خودآگاه و ناخودآگاه تصویرسازی می‌کنند. تصویرسازی بزرگ‌ترین راز موفقیت است. –جئویو برند

همان‌طور که بارها برایتان ثابت‌شده است عالم هستی افکار منفی را بهتر جذب می‌کند تا افکار مثبت. چراکه افکار منفی بار بیشتری به همراه دارند. هنگامی‌که رویای سفر به دور دنیا رادارید، تردید، دودلی و حتی تمسخر ذهن بیشتر عمل می‌کند تا احساسی که به شما اطمینان ببخشد. درنتیجه، مراقب بار منفی افکارتان باشید و مثبت اندیشی را فراموش نکنید.

16. اگر به کائنات واگذار کنید، ازآنچه به دست می‌آورید، شگفت‌زده می‌شوید. این همان‌جایی است که معجزه اتفاق می‌افتد. – فلورانس اسکاول شین

 

17. پس از این‌که دریا از تلاطم ایستاد، کشتی‌های نجات فرامی‌رسند. –فلورانس اسکاول شین

18. من هستم، پس می‌توانم. – سیمون ویل

19. شما راه‌حل خودتان هستید، به دیگران نگویید: تو به من بدهکاری. به‌جای آن به خودتان بیشتر بدهید. –دکتر جان گری

شاید بارها به شما این جمله را گفته‌اند که ازخودگذشتگی کن! ازخودگذشتگی خوب است اما نه به قیمت نادیده گرفتن خودتان. اگر مُدام دیگری را در اولویت زندگی خود قرار دهید، ذهن نیمه هوشیار دچار عدم اعتمادبه‌نفس و حقارت می‌شود. درنتیجه در زندگی اتفاقاتی را به خود جذب می‌کنیم که ثابت کند ما ارزشمند نیستیم. وقت بیشتری را برای خود صرف کنید، گاهی برای خود هدیه بخرید، خودتان را به شام دعوت کنید و باعث شادی خودِ درونتان شوید. درنهایت خواهید دید که با مثبت اندیشی ازخودگذشتگی هم به سراغتان می‌آید.

20. مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید. فقط شما می‌توانید خودتان را به‌جایی که می‌خواهید برسانید، نه هیچ‌کس دیگر. –لس براون

21. کلید درآمد داشتن از بورس در مرحلۀ اول این است که از آن نترسید. –پیتر لینچ

22. بهترین انتقام، یک موفقیت عظیم است. –فرانک سیناترا

23. برای شکست‌هایتان ناراحت نشوید، برای فرصت‌هایی که بدون امتحان کردن از دست دادید، ناراحت باشید. –جک کنفیلد

24. رویای خودتان را بسازید وگرنه استخدام می‌شوید تا رویای دیگری را بسازید. –فرح گری

برای خلق آن چیزی که سالها برایش نقشه کشیدید، می‌ترسید؟! مطمئن باشید که روزی مجبور می‌شوید همان کار را برای کس دیگری که شهامت اجرایش را داشته، انجام دهید. زمانی می‌رسد که یک فکر اقتصادی به ذهنتان رسیده و با دیگران در مورد آن صحبت می‌کنید و اعلام می‌کنید به دلیل نداشتن موقعیت مالی مناسب، نمی‌توانید این ایده را عملی کنید و چند سال بعد می‌بینید همان ایده تبدیل به یکی از پرفروش‎ترین بازارهای تجاری اطرافتان شده ‌است. ترس را کنار بگذارید. مثبت اندیش باشید. همیشه مشکلات هست؛ اما اگر تصمیم بگیرید، خواهید دید که همه‌چیز به‌تدریج پیش می‌رود.

25. از هر چیز و هرکسی که از شادی شما می‌کاهد، دوری‌کنید، زندگی بسیار کوتاه‌تر از این است که با احمق‌ها سروکله بزنید. –ریچارد برانسون

26. زندگی دو قانون دارد: یک اینکه هیچ‌وقت کم نیار و دو اینکه هیچ‌وقت قانون اول رو فراموش نکن. –وارن بافت

27. وضعیت حاضر را بپذیرید یا خودتان را به حرکت وا‌دارید، همیشه انتخاب با شماست. –وین دایر

28. اکثر مردم درست زمانی که به لحظات پایانی سختی‌ها می‌رسند و موفقیت در حال شکل‌گیری است، تسلیم می‌شوند. –راس پیروت

29. شما ممکن است برای موفقیت مجبور شوید بارها مبارزه کنید. –مارگارت تاچر

30. غیرممکن، غیرممکن است تا زمانی که کسی پیدا شود و انجامش دهد. –نلسون ماندلا

از افرادی که به رویاهای شما پوزخند می‌زنند، فاصله بگیرید. از دوستانی که فقط جوانب منفی کار را به شما گوشزد می‌کنند، دوری‌کنید. محدودۀ توانایی‌های انسان آن‌قدر وسیع است که برای توصیفش حتی استفاده از کلمۀ محدود خطاست. همیشه می‌شنویم از انسان‌هایی که غیرممکن‌ها را ممکن کردند، چرا شما یکی از آن افراد نباشید.

 

جمع‌بندی: اعجاز مثبت اندیشی 

فکر می‌کنید راهکار چیست، تنها کافی است از آرزوهای دست‌نیافتنی‌تان یک لیست تهیه کنید و اعلام کنید که در مدت‌زمان مشخصی می‌خواهید آن آرزوها محقق شوند؛ اما فراموش نکنید، خواستۀ شما هر چه باشد باید باور کنید که برآورده می‌شود. در این مسیر از افراد منفی گرا دوری‌کنید و بازی ذهن را دست‌کم نگیرید. موفقیت شایستۀ شماست، فقط کافی است آن را به دست آورید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید