بهترین ایده های کسب و کارهای خانگی و مزایای کار در خانه

در این مقاله از سایت جت، با بهترین ایده‌های کسب و کارهای خانگی آشنا می‌شویم و به مزایای کار در منزل و مشاغل خانگی می‌پردازیم.
 ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ | ۱۶:۵۰  زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین ایده های کسب و کارهای خانگی و مزایای کار در خانه

کار در منزل می‌تواند یک انتخاب دائم یا موقت باشد. ممکن است شما ترجیح بدهید که همیشه در منزل کار کنید و یا این که در کنار کارهای دیگر، گزینه کار در منزل را هم روشن نگه دارید و یا احتمالا عضو آن دسته هستید که بعد از خواندن این مطلب و آشنایی با بهترین ایده‌های کسب و کارهای خانگی، به این موضوع جدی‌تر فکر ‌کنید. بنابراین اگر با این جمله موافق هستید که هیچ جا خانه خود آدم نمی‌شود، در این متن با ما همراه باشید تا برایتان بگوییم چرا و چه طور می‌توانید این  خانه امن و راحت و رویایی را تبدیل به محل کار و کسب درآمدتان کنید.

کسب و کارهای خانگی مناسب برای خانم ها

 

هنرهای دستی ایده ای برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی

ساخت محصولات دست ساز همیشه با استقبال زیاد روبه‌رو می‌شود. پس می‌توانید روی محصولات دست‌ساز حساب ویژه باز کنید و حتی اگرشرایطش را دارید، وقت بگذارید و یک هنر دستی را یاد بگیرید و بعد با خلاقیتتان، آموزش‌ها را کامل کنید و از آن به عنوان یکی از ایده‌های خوب کار در منزل استفاده کنید.
مشاغلی مانند قالی‌بافی، گلیم‌بافی، نمدمالی، حصیربافی، خاتم‌کاری، مجسمه‌سازی، نقاشی روی سفال، مینیاتورسازی، نقاشی، پولک دوزی، مروارید دوزی از جمله کسب و کارهای خانگی‌ به حساب می‌آیند.


برای این که هنرهای دستی‌تان دیده شوند باید خاص و خلاق باشید. هم‌چنین شبکه‌های اجتماعی دریچه‌ای برای معرفی کسب و کار خانگی شما به دیگران است. سعی کنید در ابتدا با تهیه  مواد اولیه‌ مختصر، محصولات را بسازید و از نمونه کارها عکس‌های جذاب تهیه کنید. هم‌چنین می‌توانید داستان محصولاتتان را در پست‌های شبکه‌های اجتماعی به شکل دنباله‌دار بنویسید و به مخاطب‌هایتان نشان بدهید که حرف تازه‌ای دارید و برندتان هویت مخصوص به خودش را دارد. از طرفی بسیاری از افراد به دنبال حمایت از کسب و کارهای خانگی هستند بنابراین استفاده از هشتگ‌های کار در منزل، کسب و کار خانگی و یا مشاغل خانگی کمک می‌کند این افراد زودتر کسب و کار شما را پیدا کنند.
عروسک‌های پارچه‌ای و بافتنی، وسایل تزیینی برای دکور خانه و یا ساخت زیورآلات و بدلیجات گزینه‌های خوبی برای ارائه محصولات دست‌ساز هستند که می‌توانند شما را وارد دنیای کسب و کارهای خانگی کنند. حواستان باشد که بعد از مدتی اگر از عهده تحویل سفارش‌ها برنیامدید و نتوانستید تمام کارها را به شکل فردی مدیریت کنید باید به فکر ساختن یک تیم باشید و کم کم کسب‌ و کارتان را گسترش بدهید و افراد دیگری را که مثل خودتان علاقه مند به کار در منزل هستند و در این حوزه تخصص دارند، جذب کنید.
هم‌چنین می‌توانید با مغازه‌های فروش محصولات دست‌ساز مذاکره کنید و از فروشگاه‌های مختلف سفارش بگیرید و سفارش‌ها را انجام بدهید. در این صورت باید درصدی از درآمدتان را با فروشگاه شریک شوید.اما با انتخاب یک شبکه اجتماعی مناسب و تعیین مخاطبان هدف می‌توانید به درآمد بالاتری دست پیدا کنید.

 

کسب و کارهای خانگی با رویکرد فرهنگی و هنری

یک ایده خوب برای انجام کار در منزل، بازاریابی محتوایی است. شما می‌توانید برای سایت‌ها و برندهای مختلف، محتواهای جذاب و منحصر به فرد بنویسید. پیش نیاز نوشتن محتوا، پژوهش‌های جامع و کامل است. سعی کنید از تحقیقاتی که انجام می‌دهید ایده بگیرید و بعد شروع به نوشتن کنید. در نوشته‌هایتان از تیترهای جذاب و ترغیب‌کننده استفاده کنید و حتما یک برنامه منظم برای منتشر کردن محتواهایتان داشته باشید. این موضوع در بالا آمدن سایت در جست‌وجوی نتایج گوگل نقش مهمی دارد. پس اگر دوست دارید هر روز مطالب جدیدی با موضوعات مختلف بخوانید و یاد بگیرید و اگر به نوشتن علاقه‌مندید و می‌توانید ساعت‌ها پشت میز بنشینید و بنویسید، بهتر است کَه این کار را در محیط آرام خانه و با تمرکز زیاد انجام بدهید و از این طریق کسب درآمد کنید.


نوشتن شعر و ترانه و همکاری با خواننده‌های مختلف، نوشتن نقد داستان و نقد فیلم برای نشریات، فیلم‌نامه‌نویسی و نوشتن داستان‌‌های سفارشی برای رسانه‌ها و تصویرگری شعر و داستان از بهترین کسب و کارهای خانگی به حساب می‌آیند.

 

کسب و کارهای خانگی و ارائه خدمات به جای فروش کالا

در این مرحله می‌توانید به جای ساخت و فروش یک محصول روی مهارت‌هایی که دارید سرمایه‌گذاری کنید و در ازای ارائه خدمات به دیگران، کسب درآمد کنید. در این جا به برخی از خدماتی که می‌توانید ارائه بدهید و کسب و کار خانگی خودتان را راه اندازی کنید اشاره می‌کنیم.


خوشمزه ترین کسب و کارهای خانگی: یکی از کارهای جذاب، به خصوص برای خانم‌ها آشپزی و شیرینی‌پزی‌ است. شما می‌توانید از طریق یک وب‌سایت و یا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مهارتتان را به دیگران معرفی کنید. استفاده از عکس غذاها و شیرینی‌هایی که درست کرده‌اید در جلب توجه مخاطب نقش مهمی بازی می‌کند. در عین حال سعی کنید محتواهای جالب درباره غذاها و کیک‌ها در اختیار مخاطب‌هایتان بگذارید و دستور پخت بعضی از غذاها را در وب‌سایت یا شبکه اجتماعی‌تان قرار بدهید و به طور فعال به کامنت‌ها و سوال‌های مخاطبان پاسخ بدهید و تعاملتان را با آن‌ها حفظ کنید.
هم‌چنین تولید ترشی، مربا و میوه‌هایخشک، پاک کردن سبزی‌ها، بسته بندی مواد غذایی، تولید عرقیات گیاهی، لواشک، رب‌ گوجه‌فرنگی و آبلیمو، تولید ماست و دوغ خانگی از خوشمزه‌ترین و جالب‌ترین کسب و کارهای خانگی به شمار می‌آیند.


کار در منزل به رنگ دنیای بچه ها: بسیاری از خانم‌های شاغل ترجیح می‌دهند به جای سپردن فرزندشان به مهدکودک‌ها از یک پرستار بچه مطمئن استفاده کنند. اگر از آن دسته هستید که از وقت گذراندن با بچه‌ها لذت می‌برید، در این مرحله می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مهارتتان در پرستاری از بچه‌ها را معرفی کنید، خاطرات شیرینتان از نگهداری بچه‌های مختلف را بنویسید و به مادرها این اطمینان را بدهید که شما بهترین گزینه برای نگهداری از فرزندشان هستید.

 

کسب و کارهای خانگی مرتبط با فناوری اطلاعات


 

کسب و کارهای خانگی از دریچه دنیای فناوری اطلاعات: شما می‌توانید پروژه‌های برنامه‌نویسی را در خانه و با تمرکز بالا انجام بدهید. پیدا کردن پروژه‌های مربوط به کار با یک نرم‌افزار خاص یا برنامه‌نویسی، کار چندان سختی نیست. در برخی سایت‌ها مثل پونیشا کارفرماها مشخصات پروژه‌هایشان را قرار می‌دهند و افرادی که مهارت لازم را برای انجام آن پروژه دارند، اعلام می‌کنند که در چه مدت زمان و با چه مبلغی می‌توانند پروژه را تحویل بدهند. هم‌چنین شما می‌توانید در این بخش، اطلاعات بیشتری در مورد مهارت‌هایتان بدهید تا بتوانید نظر کارفرما را جلب کنید و پروژه را برای انجام دادن تحویل بگیرید. در پایان، کارفرما می‌تواند نظر مثبت یا منفی‌اش را درباره کار شما اعلام کند. این کامنت‌ها در تصمیم‌گیری کارفرمای بعدی که به شما مراجعه می‌کند موثر است. بنابراین تا می‌توانید کارها را دقیق و منظم جلو ببرید و نظرات مثبت بیشتری جمع‌آوری کنید.
هم‌چنین طراحی سایت، ساخت انیمیشن، طراحی پوستر و بنر، تایپ و ترجمه از طریق اینترنت نیز از بهترین کسب و کارهای خانگی از طریق دنیای فناوری اطلاعات به حساب می‌آیند.

 

کسب و کارهای خانگی با رویکرد آموزش مهارت ها

علاوه بر این که می‌توانید مهارتتان را به صورت خدمت به دیگران ارائه بدهید، آموزش و تدریس مهارت‌ها هم گزینه خوبی برای کسب درآمد در منزل است. در این مرحله می‌توانید از امکانات دنیای آنلاین استفاده کنید و با تبلیغات گسترده، کلاس‌هایتان را به صورت آنلاین برگزار کنید و یا به صورت گروهی به افراد مختلف تدریس کنید. هم‌چنین می‌توانید با برگزاری کلاس‌های آنلاین در منزل، کسب درآمد کنید و با استفاده از سایت‌هایی مثل سایت وبینار فضای یک کلاس حضوری را شبیه‌سازی کنید و کیفیت تدریستان را افزایش بدهید و بدون این که از منزل خارج شوید، شاگردهایتان را به کلاس درس بیاورید. 

 

مزایای کار در منزل و کسب و کارهای خانگی

حذف زمان رفت و آمد: حالا همه می‌دانیم که زمان از طلا هم با ارزش‌تر است و ذخیره کردن هر ثانیه‌اش می‌تواند در روند رشد و پیشرفت شما موثر باشد. بنابراین اگر زمان رفت و آمد به محل کار را حذف کنید و میز کارتان را به خانه بیاورید، دیگر لازم نیست نگران از دست دادن زمان در ترافیک و خیابان‌های شلوغ باشید و می‌توانید این زمان هدر رفته را به نفع کارتان ذخیره کنید و با راه اندازه کسب و کارهای خانگی، بازدهی‌تان را بالا ببرید.


ذخیره کردن انرژی: یک روز صبح را که با انرژی زیاد از خواب بیدار شده‌اید و وارد یک ترافیک سنگین شدید که ماشین‌ها در هر چند دقیقه یک سانتی‌متر جا به جا می‌شوند با یک صبح با نشاط که بعد از یک صبحانه مفصل به سراغ میز کارتان می‌روید، مقایسه کنید. در حالت اول شما خسته و کسل و بی‌حوصله به محل کار می‌رسید اما اگر صاحب کسب و کارهای خانگی باشید، می‌توانید تمام انرژی‌تان را به کار تزریق کنید و کارها را سریع‌تر پیش ببرید.


استفاده بهینه از زمان: زمان یک موضوع نسبی‌ است مثلا ممکن است شما کاری را در سه ساعت انجام بدهید و شخص دیگری برای انجام همان کار به هفت ساعت زمان نیاز داشته باشد. سرعت انجام کارها در آدم‌های مختلف، متفاوت است و وقتی شما گزینه‌ "کار در منزل" را انتخاب می‌کنید، می‌توانید کارها را بر حسب واحد کار برنامه‌ریزی کنیدَ اما اگر شما کارمند یک شرکت باشید علاوه برثبت یک ساعت ورود مشخص باید به میزان یک زمان تعیین شده در محل کارتان بمانید، حتی اگر کاری برای انجام دادن نداشته باشید و به این ترتیب زمان زیادی را از دست خواهید داد.


صرفه جویی در هزینه‌ها: حذف رفت و آمدها علاوه بر ذخیره زمان و انرژی، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود که تاثیر مستقیم روی درآمد شما خواهد داشت. هم‌چنین اگر شما کارمند دورکار یک شرکت هستید می‌توانید با مدیر مربوطه هماهنگی‌های لازم را انجام بدهید و هزینه‌های مربوط به سرویس کارکنان، هزینه ناهار و ... را به عنوان مبلغی که به درآمدتان اضافه می‌شود، دریافت کنید.


حضور مادر در کنار فرزندان: راه اندازی کسب و کارهای خانگی یک انتخاب خوب برای مادرهایی‌است که نمی‌خواهند مجبور شوند بین کار کردن و نگهداری و مراقبت از فرزندشان یکی را انتخاب کنند. شما به عنوان یک مادر، می‌توانید‌ پشت میز کارتان بنشینید و همان‌طور که گاهی به بازی فرزندتان نگاه می‌کنید، کارهایتان را انجام بدهید. همین موضوع باعث می‌شود که با خیال راحت و بدون استرس و نگرانی روی کارهایتان تمرکز کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

 

جمع ‌بندی:

کار در منزل باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی می‌شود و با بهینه‌سازی استفاده از زمان و از بین بردن استرس‌ها و نگرانی‌های محیط کار، بازدهی شما را افزایش می‌دهد. بنابراین خوب است با انتخاب یک ایده خوب، کسب‌و‌کار خانگی‌تان را به شکل متمرکز و تمام وقت یا به عنوان یک کار جانبی در کنار کارهای اصلی‌تان انجام بدهید و با استفاده از مهارت‌هایتان کسب درآمد کنید.

نویسنده : صدیقه حسینی

کم اهمیت‌ترین چیزها درباره من این است که در دانشگاه ریاضی کاربردی و بعد مهندسی صنایع خواندم! اما برجسته‌ترین قسمت زندگی من ورود به دنیای ادبیات و همکاری با نشریات تخصصی این حوزه است. بعد از سال‌ها نویسندگی رسیدم به شاخه دوست‌داشتنی تولیدمحتوا که به من این امکان را می‌دهد هر روز چیزهای تازه‌تری یاد بگیرم و بتوانم نتیجه‌ی ساعت‌ها تحقیق و پژوهشم را با ساختاری که دوست دارم به دیگران منتقل کنم. نویسندگی و تولیدمحتوا دو شاخه‌ی متمایز اما به شدت مرتبط است که من هر دو را با انرژی تمام دنبال می‌کنم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید