کار در منزل خانم ها فرصتی برای درآمدزایی

انعطاف ساعت‌های کاری و امکان انجام چند شغل به‌طور هم‌زمان از مزایای مهم مشاغل خانگی است. انجام مشاغل خانگی و کار کردن در منزل برای خانم ها یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد مستقل است. پس اگر شما هم به عنوان یک خانم قصد درآمدزایی دارید اما به هر دلیلی امکان کار کردن بیرون از منزل برایتان فراهم نیست، این مقاله جت را از دست ندهید.
 ۱۳۹۸/۱/۲۶ | ۱۶:۳۵  زمان مطالعه 11 دقیقه امتیاز:
کار در منزل خانم ها فرصتی برای درآمدزایی

این روزها پیدا کردن یک کار خانگی مناسب و کار کردن در منزل، برای بسیاری از افراد جذابیت پیداکرده است. چراکه کار در خانه، هم با شرایط زندگی امروز تناسب بیشتری دارد و هم دردسرهای کار کردن برای کارفرما را ندارد. به همین خاطر بسیاری افراد ترجیح می‌دهند در نقش یک کارآفرین کسب‌وکار خود را داشته باشند. به‌ویژه خانم‌هایی که علاوه بر خانه‌داری و مادری علاقه دارند که برای خود درآمد مستقلی داشته باشند. ممکن است در نگاه اول تعداد مشاغل خانگی برای خانم‌ها محدود به نظر برسد اما در این مقاله ایده‌های فراوانی برای کار در منزل برای خانم‌ها ارائه خواهیم کرد. ایده‌هایی که اگر باعلاقه به آن‌ها مشغول شوید لذت و سود مالی را یکجا به دست خواهید آورد. پس اگر دوست دارید با سرمایه اندک و یا حتی بدون نیاز به سرمایه‌گذاری، در منزلتان دست به کارآفرینی بزنید تا توانمندی‌ها و خلاقیت‌های نهفته‌تان را به ظهور برسانید، با این مقاله همراه جت باشید.

ایده های برای کار در منزل مناسب خانم ها

 

چرا کار کردن در منزل برای خانم ها ایده مناسبی است؟ 

انتخاب یکی از مشاغل خانگی و کار کردن در منزل برای خانم ها مزیت‌های بسیاری دارد. مزایایی که برای بسیاری از افراد جذاب است. به‌خصوص کسانی که به بیرون رفتن از خانه تمایلی ندارند و یا امکانش برایشان فراهم نیست. در این میان خانم‌هایی که این شرایط را دارند درصد بیشتری از این افراد را تشکیل می‌دهند. در ادامه تعدادی از این مزیت‌های جذاب را برمی‌شماریم.

  1. ساعات کاری منعطف مشاغل خانگی، بسیاری از محدودیت‌ها را رفع می‌کند.
  2. ریسک مالی و احتمال وقوع ضررهای جبران‌ناپذیر در آن بسیار کم است.
  3. در صورت پیدا کردن راه‌های مناسب عرضه محصول یا خدمات، درآمد بالایی دارند.
  4. امکان انجام آن به‌صورت شغل دوم وجود دارد.
  5. برای شروع کار، به سرمایه زیادی احتیاج ندارد.
  6. می‌توان از اعضای خانواده به‌عنوان نیروی کار استفاده کرد.
  7. باعث شکل‌گیری و توسعه‌ی فرهنگ کار در خانواده می‌شود.
  8. کار در منزل برای خانم ها احساس امنیت بیشتری به فرد می‌دهد.
  9. با حداقل امکانات مثل یک خط تلفن و اینترنت می‌توان کار کرد و سفارش گرفت.
  10. امکان انتخاب چند شغل به‌طور هم‌زمان وجود دارد.
  11. هزینه‌های رفت‌وآمد و مشکلات ترافیک وجود ندارد.

در ادامه ایده‌های کاری فراوانی را به بانوان معرفی خواهیم کرد تا هم بتوانند مهارت موردعلاقه‌شان را پیدا کنند و در خانه خودشان به بهترین شکل، به آن مشغول شوند و هم از مزایای کار کردن در منزل  بهره ببرند.

بیشتر بخوانید : چگونه کالای خود را در اینترنت بفروشیم؟

43 ایده مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

  • تولید محتوا و نویسندگی

اگر همیشه دست‌به‌قلم هستید و از نوشتن لذت می‌برید. وقت آن رسیده است که به این استعدادتان به‌عنوان یک منبع درآمد نگاه کنید. شما می‌توانید در خانه در زمینه موضوعات موردعلاقه‌تان، از داستان گرفته تا خودآموزی آشپزی یا موضوعاتی در ارتباط با رشته تحصیلی‎تان بنویسید. البته راه دیگری نیز پیش رویتان قرار دارد که احتمالاً نسبت به راه اول زودتر شما را به سود مالی می‌رساند. فقط کافی است که در اینترنت، سایت‌هایی را که به دنبال تولیدکننده محتوا هستند پیدا کنید، برای آن‌ها قلم بزنید و پول دربیاورید. سایت‌های فراوانی وجود دارد که به دنبال نویسندگان دورکار هستند. پس وقت را از دست ندهید و از نیروی جادویی قلم و اینترنت کمک بگیرید.

  • آشپزی و شیرینی‌پزی

اگر دست‌پخت خوبی دارید یا مهارت خاصی در کیک پزی و شیرینی‌پزی دارید و همه از طعم خوراکی‌هایتان تعریف می‌کنند، پس چرا کاری نمی‌کنید که به‌جز دوست و آشنا افراد بیشتری از این طعم‌ها لذت ببرند؟! افرادی که حاضرند برای چشیدن این طعم‌های خوشمزه پول خوبی بدهند! مراسم و مجالس کوچک و بزرگ بسیاری هم هستند که می‌توانند برایتان موقعیت‌های مالی مناسبی باشند. تنها کافی است برای خودتان تبلیغ کنید و مهارتتان را به دیگران بشناسانید. یکی از بهترین راه‌ها هم استفاده از اینترنت و فعالیت در وبسایت شخصی و یا شبکه‌های اجتماعی است. بدون شک این مهارت خوشمزه، مشتری‌های بسیاری دارد.

  • نگهداری از کودکان

درصورتی‌که به‌راحتی با بچه‌ها کنار می‌آیید و توانایی سرگرم کردنشان را دارید، موقعیت‌های فراوانی وجود دارد که بتوانید از طریقشان پول دربیاورید، موقعیت‌هایی مثل جلسه‌ها و مهمانی‌هایی که در آن‌ها امکان حضور اطفال وجود ندارد. همچنین با نگهداری از فرزندان افراد شاغل هم می‌توانید کسب درآمد کنید.

  • فروش خدمات در منزل

اگر در هنر یا حرفه‌ای مهارت دارید می‌توانید فایل‌های آموزشی خلاقانه‌ای را طراحی و تولید کنید و آن را از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانید. 

  • تبلیغات نویسی

کپی‌رایترها، نویسنده‌هایی هستند که مار را از لانه‌اش بیرون می‌کشند. همان افرادی که از قدرت نویسندگی‌شان برای تبلیغ یک محصول یا خدمات، یک ایده یا کسب‌وکار و یا معرفی یک شخص استفاده می‌کنند. اگر شما هم می‌توانید متن‌های تبلیغاتی جذاب بنویسید و با نوشته‌هایتان دیگران را به خرید کردن قانع کنید، وقت را تلف نکنید چراکه این کار درآمد بسیاری برایتان خواهد داشت. فقط کافی است در اینترنت جستجو کنید، به‌راحتی راه کپی‌رایتر شدن را پیدا خواهید کرد.

  • ویراستاری

اگر به قواعد نگارشی و املای کلمات تسلط کافی دارید و همیشه در این‌گونه مسائل جزئی‌نگر هستید، بدون شک ویراستاری شغل مناسبی برایتان خواهد بود. آرامش کار کردن در خانه از پارامترهای مهمی است که ویراستاری را برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

  • بازاریابی

درصورتی‌که مهارت ارتباط عمومی قدرتمندی دارید و از فروش محصول لذت می‌برید، می‌توانید در منزل برای بسیاری از تولیدی‌ها و فروشگاه‌ها بازاریابی کنید. کسب‌وکارهای زیادی به دنبال خانم‌های بازاریاب هستند.

  • نقاشی روی صورت بچه‌ها

نقاشی کردن روی صورت کودکان علاوه بر اینکه کار لذت‌بخشی است، درآمد خوبی هم دارد. بچه‌ها برای حضور در جشن‌ها، نمایشگاه‌ها و یا تنها برای سرگرمی و تنوع، از نقاشی شدن چهره‌شان لذت می‌برند. این کار به مهارت چندانی در نقاشی نیاز ندارد. شما با دیدن نمونه کارهای مختلف و کمی تمرین به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • طراحی گرافیک

اگر درزمینه گرافیک و کار با نرم‌افزارهای گرافیکی مثل نرم افزار فتوشاپ و کورل و ایلاستریتور دستی بر آتش دارید، مطمئن باشید با به‌کارگیری خلاقیت در کنار این مهارت ازنظر مالی به سود زیادی خواهید رسید. با طراحی کارت ویزیت، پوستر، کارت پوستال، لوگو و بسیاری چیزهای دیگر که ضرورت دنیای امروزند، به درآمد خوبی خواهید رسید. شما هرچه با تمرین، مهارت و خلاقیتتان را تقویت کنید این موفقیت مالی بیشتر خواهد بود.

  • نمد دوزی

نمد دوزی هنری زیبا است که یادگیری آن برایتان کار چندان مشکلی نخواهد بود. حرفه‌ای که در آن می‌توانید با هزینه اندکی محصولات بسیار متنوعی تولید کنید. محصولاتی که طرفداران زیادی هم دارد. با استفاده از اینترنت می‌توانید به‌سادگی این مهارت را یاد بگیرید و ایده‌های جذابی به دست آورید.

  • چرم‌دوزی

هنر چرم‌دوزی شباهت بسیاری به نمد دوزی دارد، با این تفاوت که وسایل موردنیازش نسبتاً گران‌تر است و به ظرافت بیشتری هم نیاز دارد. بااین‌وجود اگر این هنر را به‌خوبی یاد بگیرید و در دوخت حداقل چند محصول چرمی حرفه‌ای شوید می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

  • خیاطی

به طور کلی کار در منزل بافتنی و هر نوع خیاطی و دوختن و بافتن، هنری است که می‌توان گفت همیشه مشتری دارد. اگر به مهارت‌های برش و دوخت تسلط دارید با جستجو در سایت‌های بین‌المللی و کسب ایده‌های به‌روز و منحصربه‌فرد می‌توانید درآمد بهتری داشته باشید.

  • عروسک‌سازی

برای این کار خانگی آشنایی با اصول طراحی عروسک و شناخت دنیا و سلیقه کودکان، بسیار ضروری است. اگر به این کار علاقه دارید و مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اید، عروسک‌سازی شغل خانگی پردرآمدی برایتان خواهد بود.

  • شمع‌سازی

این روزها، شمع به یک وسیله تزیینی جذاب در منازل تبدیل‌شده است. شما به‌راحتی می‌توانید هنر شمع‌سازی را بیاموزید. لازم نیست وسایل و هزینه زیادی را هم برای این کار صرف کنید. باوجوداینکه معمولاً درآمد متوسطی از این هنر به دست می‌آید اما برای شروع می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

  • دوخت سِت آشپزخانه

سِت آشپزخانه از آن وسایلی است که همیشه برای هر خانه‌ای موردنیاز است. دوخت پیش‌بند آشپزی، دستکش فر، دم‌کنی، دستگیره آشپزخانه، سبد پارچه‌ای مخصوص نان، دستمال آشپزخانه و ... معمولاً از وسایل موردعلاقه خانم‌های خانه‌دار هستند. با دیدن انواع نمونه‌های داخلی و خارجی این وسایل می‌توانید ایده‌های بیشتری به‌دست بیاورید و مشتری بیشتری جذب کنید.

  • بسته‌بندی مواد غذایی ( حبوبات، خشکبار، ادویه)

 شاید ندانید اما بسته‌بندی مواد غذایی به‌ویژه حبوبات و خشکبار یکی از پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان به شمار می‌آید. کاری که به سرمایه کمتر از 10 میلیون تومان احتیاج دارد. البته برای شروع این کار باید مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی و شبکه‌ی بهداشت دریافت کنید.

  • خرد کردن و بسته‌بندی قند

این کار نیز به دریافت مجوز و سرمایه‌ای کمتر از 10 میلیون تومان نیاز دارد. برای این کار بهتر است قند را از کارخانه قند و یا عمده‌فروشی‌ها تهیه کنید و با کمک خردکن‌های اتوماتیک قندها را خُرد و بسته‌بندی کنید. به دلیل مصرف بالای قند در ایران این کار خانگی یکی از پول‌سازترین کارها محسوب می‌شود. 

  • پاک کردن و بسته‌بندی سبزیجات

این شغل برخلاف سادگی‌اش بسیار پردرآمد است. با تهیه انواع سبزی، پاک کردن، بسته‌بندی و درنهایت فروش به سوپرمارکت‌ها می‌توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

  • ساخت تراریوم 

تراریوم‌ها ازجمله وسایل تزیینی زیبا و گران‌قیمتی هستند که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند. اگر به پرورش گل و گیاه علاقه‌مند هستید و در آن مهارت دارید با سرمایه‌ی اندک و کمی خلاقیت می‌توانید تراریوم بسازید. برای به‌دست آوردن ایده‌های جدید از اینترنت کمک بگیرید.

  • پرورش گیاهان دارویی

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در محیط آپارتمانی، در یک تراس کوچک، روی پشت‌بام و یا حتی پشت پنجره می‌توانید کاشت و پرورش گیاهان دارویی را انجام دهید. شغلی زیبا و روح‌افزا که برایتان بسیار پردرآمد خواهد بود. کافی است کمی درباره این گیاهان و روش‌های کاشت و نگهداری‌شان اطلاعات کسب کنید.

  • پرورش کاکتوس

کاکتوس ازجمله گیاهانی است که پرورش و نگهداری‌اش چندان مشکل نیست و در هر آب‌وهوایی به‌ویژه آب‌وهوای معتدل و کوهستانی به‌خوبی رشد می‌کند. نحوه تکثیرش نیز به‌سادگی و از طریق پیوند زدن امکان‌پذیر خواهد بود. باکمی تلاش در جهت کسب اطلاعات در این زمینه، می‌توانید انواع و اقسام کاکتوس را پرورش دهید و درآمد قابل‌توجهی داشته باشید.

  • پرورش قارچ

اگر بتوانید در منزلتان یک فضای کوچک ترتیب دهید به‌سادگی خواهید توانست قارچ خانگی پرورش دهید. پرورش قارچ به شرایط خاص و پردردسری احتیاج ندارد. باکمی جستجو اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب خواهید کرد. معمولاً قارچ‌های خانگی به‌این‌علت که در محل کوچکی پرورش پیدا می‌کنند نسبت به انواع تجاری‌شان از کیفیت بهتری برخوردارند. به همین دلیل قارچ‌هایتان را می‌توانید باقیمت بالاتری بفروشید.

  • ساخت زیورآلات

بدلیجات و زیورآلات همیشه در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. با ساختن انواع زیورآلات، مانند گردنبند، دستبند، گوشواره، سنجاق و ... می‌توانید مشتری‌های بسیای به‌دست آورید. به‌خصوص اگر بتوانید با نوآوری، محصولات جدیدی خلق کنید و برند خودتان را بسازید.

  • پرورش مرغ خانگی

شما با سرمایه‌ی اندکی در حدود سه میلیون تومان می‌توانید صنعت کوچک مرغداری خودتان را داشته باشید. مرغ خانگی (بومی یا محلی) نسبت به انواع صنعتی مزایایی دارد، ازجمله اینکه مرغ خانگی نسبت به گرما و سرما و انواع بیماری‌ها مقاومت بیشتری دارد. به همین خاطر تلفات کمتر و سود بیشتری خواهد داشت. بنابراین شما با رعایت بهداشت و انجام به‌موقع واکسیناسیون می‌توانید در یک مکان کوچک مثل زیرزمین یا انباری، مرغ خانگی پرورش دهید و درآمد بالایی از این راه کسب کنید.

  • طراحی لباس

طراحی لباس هنری بسیار پرطرفدار است. درصورتی‌که در این زمینه آموزش دیده‌اید با صرف خلاقیت می‌توانید خود را از سایر طراحان متمایز کنید و برند خودتان را داشته باشید، زیرا تنها در این صورت می‌توانید درآمد قابل توجهی از این هنر به دست آورید.

  • ویترای (نقاشی روی شیشه)

یکی دیگر از ایده های کار در منزل برای خانم ها نقاشی روی شیشه است. وسایل موردنیاز برای انجام این کار چندان زیاد نیستند، وسایلی مانند رنگ و خمیرهای ویترای، قلم‌مو، مواد رقیق‌کننده ظروف وسایل شیشه‌ای که با هزینه کمی قابل تهیه هستند. ویترای مهارت نسبتاً آسانی است. باکمی جستجو و دیدن نمونه کارها و یا ویدیوهای آموزشی می‌توانید این کار را انجام دهید و با تمرین به طرح‌های زیبا و جذابی برسید.

  • ساختن گلهای تزیینی

هم به کمک مطالب آموزشی در اینترنت و هم کارگاه‌های آموزشی می‌توانید این هنر را بیاموزید و از این طریق کسب درآمد کنید. گل‌های تزیینی انواع مختلفی دارند به همین خاطر بهتر است پیش از شروع کار بینید کدام نوع در بازار فروش بهتری دارد.

  • قلاب‌بافی

قلاب‌بافی ازجمله هنرهایی است که از قدیم‌الایام مشتری‌های خود را داشته است و یکی از بهترین ایده ها برای کار در منزل خانم ها محسوب می شود. مطمئناً تنوع در محصولات قلاب‌بافی به کارتان رونق خواهد داد. علاوه بر قلاب‌بافی هنرهای دیگر مانند بافتنی با میل را هم می‌توانید انجام دهید. ازآنجاکه شال‌گردن و لباس‌های زمستانی طرفداران زیادی دارند، این هنر برایتان پول‌ساز خواهد بود.

  • تهیه ترشیجات خانگی

شما با هزینه اندکی می‌توانید وسایل و مواد اولیه موردنیاز این کار را تهیه کنید. بهتر است با چند نوع ترشی کار خود را شروع کنید و کم‌کم به کسب‌وکارتان توسعه دهید. به‌جز ترشی انواع فراوانی از خوراکی‌های خانگی وجود دارد که طرفداران بسیاری هم دارند مانند انواع مرباها، رب، آبلیمو، آبغوره، سرکه، لواشک، محصولات لبنی و ... . شما هرچه محصولات باکیفیت‌تری تولید کنید مشتری‌های بیشتری خواهید داشت. مشتری‌هایی که حتماً برایتان تبلیغ خواهند کرد.

  • گلدوزی

گلدوزی هنر ظریف و بسیار زیبایی است که کاربردهای فراوانی هم دارد و به این دلیل که زحمت بسیاری دارد هنری نسبتاً گران‌قیمت است. به همین دلیل با یادگیری این هنر می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. از گلدوزی برای انواع لباس‌ها مانند لباس عروس، لباس‌های مجلسی، مانتو، روسری و حتی تزیینات سالن‌های تشریفات استفاده می‌شود.

  • روبان دوزی

روبان دوزی نیز مانند گلدوزی هنری زیبا و ظریف است. برای این کار انواع و اقسام روبان‌ها وجود دارد که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. اگر به این هنر علاقه داشته باشید با گذراندن یک دوره آموزشی به آن مسلط خواهید شد. هنری که درآمد خوبی برایتان خواهد داشت. 

  •  مجسمه‌سازی

با شرکت در کلاس‌های مجسمه‌سازی می‌توانید با یادگیری این هنر در خانه کسب‌وکار خوبی به راه بیاندازید. ازآنجاکه مجسمه‌های دست‌ساز معمولاً گران‌تر از انواع کارخانه‌ای هستند، می توانید با تولید محتوای با کیفیت در شبکه های اجتماعی و انجام تبلیغات مناسب برای کارتان درآمد خوبی داشته باشید.

  • تایپ

با استفاده از یک رایانه یا گوشی هوشمند به‌راحتی می‌توانید سفارش‌های تایپ را در منزل انجام دهید. در انواع سایت‌های دورکاری سفارش‌های تایپ بسیاری وجود دارد. کافی است در این سایت‌ها عضو شوید و درازای تایپ مطالب درآمد دستمزد دریافت کنید.

  • ترجمه

شما به هر زبانی که تسلط داشته باشید با بهره‌گیری از این مهارت می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. این امکان برای شما فراهم است تا با کافی‌نت‌ها قرارداد ببندید یا از سایت‌های کاریابی سفارش ترجمه بگیرید.

  • ساخت قاب محافظ موبایل

این روزها همه موبایل دارند و هر موبایلی نیز به یک قاب محافظ نیاز دارد. شما این نیاز را به یک فرصت تبدیل کنید. ساخت قاب گوشی کار ساده‌ای است. شما با تماشای چند ویدیوی آموزشی و به‌کارگیری خلاقیت می‌توانید قاب‌های چشم‌نوازی بسازید و با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مشتری پیدا کنید.

  • ساخت جعبه هدیه

جعبه‌های کادویی، کاربردهای زیادی در فروشگاه لوازم کادویی، گل‌فروشی‌ها، هایپرمارکت‌ها و .... دارد. شما به‌سادگی و به کمک ویدیوهای آموزشی می‌توانید انواع و اقسام جعبه‌های کادویی در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف تهیه کنید.

  • نقاشی روی سفال

اگر استعداد و علاقه‌ای درزمینهٔ نقاشی دارید می‌توانید با نقاشی روی سفال آثار زیبا و جذابی خلق کنید. کار نسبتاً ساده‌ای است و سرمایه چندانی لازم ندارد. با تهیه رنگ آکرولیک، قلم‌مو، کاغذ پوستی، مداد، کاربن، اسپری کیلر، سنباده و ظروف سفالی می‌توانید کسب‌وکارتان را در خانه شروع کنید.

  • تهیه میوه خشک

میوه‌های چیپسی خشک همیشه طرفداران بسیاری داشته‌اند. شما به روش‌های مختلفی می‌توانید انواع میوه‌ها را خشک کنید. ساده‌ترین و معمول‌ترین روش خشک‌کردن میوه، با استفاده از گرمای آفتاب است. میوه‌های برش خورده اگرچند روز در معرض هوای آزاد و نور خورشید قرار بگیرند به‌خوبی خشک می‌شوند. استفاده از فر یا خشک کردن با شکر یا جوشاندن در شیره شکر از دیگر روش‌های خشک کردن میوه به شمار می‌آید. سرخ کردن و یا استفاده از دی‌اکسید گوگرد هم از دیگر شیوه‌های مورداستفاده هستند. برای یادگیری هر کدام  از این روش‌ها می‌توانید از اینترنت و یا افراد اهل فن کمک بگیرید. میوه‌های خشک از خشکبارهای گران‌قیمت هستند. به همین خاطر اگر این کار را به‌خوبی و باکیفیت لازم انجام دهید، مطمئناً برایتان پولساز خواهد بود.

  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی (ادمین)

درصورتی‌که بتوانید یک کانال تلگرامی یا صفحه‌ای در اینستاگرام ایجاد کنید با جذب اعضای فراوان می‌توانید تبلیغات مختلفی انجام دهید و درآمد بسیار خوبی داشته باشید. البته این کار فوت‌وفن خاص خود را دارد. اگر بتوانید در این زمینه از افراد باتجربه کمک بگیرید، مطمئناً کمک بسیاری بزرگی برایتان خواهد بود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای افزایش بازدید کنندگانتان سعی کنید محتوای ویروسی تولید کنید تا صفحه شما پر بازدید شود.

  • خوشنویسی

اگر در این هنر استعداد دارید با سپری کردن دوره‌های آموزشی می‌توانید از این هنر کسب درآمد کنید. شما می‌توانید تابلوهای خوشنویسی‌تان را باقیمت خوبی به فروش برسانید. همچنین مراکز فرهنگی و هنری مختلفی می‌توانند از هنرتان استفاده کنند.

  • آوانویسی

اگر از مهارت شنیداری خوبی برخوردار هستید و به مهارت تایپ تسلط دارید، آوانویسی حرفه مناسبی برایتان خواهد بود. حرفه‌ای که در آن فرد با گوش دادن به فایل‌های صوتی و تایپ مطالب، فایل متنی ایجاد می‌کنند. بسیاری از کسب‌وکارها به این حرفه نیاز دارند که می‌توانند از توانایی شما در این زمینه بهره ببرند. در واقع این ایده برای بعضی افراد راحت ترین نوع کار در منزل برای خانم ها می باشد.

  • آرایشگری

با یادگیری چند اصول آرایشگری می‌توانید کسب‌وکارتان را در منزل به راه بیاندازید. به‌خصوص اگر در مهارت‌های پرطرفداری مانند کاشت ناخن و انواع اکستنشن دوره دیده باشید. البته فراموش نکنید که اخذ جواز آرایشگری بسیار ضروری است، حتی اگر قرار باشد در منزل کارکنید.

  • آموزش و مشاوره

43 ایده مناسب برای کاردرمنزل بانوان

به‌طورکلی پنج روش عمده امکان کادر درمنزل برای خانم ها وجود دارد

  1. آموزشی
  2. خدماتی
  3. دورکاری
  4. مشاوره
  5. تولیدی

بسیاری از مشاغل خانگی‌ برای خانم ها که ذکر شد در روش‌های تولیدی، خدماتی و دورکاری می‌گنجند. جالب است بدانید که روش آموزشی، برای خانم‌ها از پول‌سازترین روش در میان سایر روش‌ها است که مزایای بسیاری برایشان دارد، ازجمله:

  1. نیاز به سرمایه‌ی اولیه ندارد.
  2. دارای حاشیه سود بسیار بالایی است.
  3. امکان دسترسی سریع‌تری به مشتری‌های احتمالی وجود دارد.
  4. امکان دسترسی به منابع متعدد آموزشی فراهم است.

همچنین روش مشاوره نیز یکی دیگر از روش‌های مناسب کسب درآمد برای خانم‌هاست. شیوه‌ای که در منزل به‌راحتی قابل انجام است. برای انجام مشاوره حتماً به تحصیلات بالا نیازی نیست بلکه بامطالعه و رعایت چند نکته می‌توان در زمینه‌های مختلفی به افراد مشاوره داد و درآمد بسیار بالایی به‌دست آورد. یکی از پرطرفدارترین موضوعاتِ مشاوره، مشاوره‌ی تحصیلی، کنکور و انتخاب رشته است. بامطالعه و گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه می‌توانید از طریق اینترنت افراد بسیاری را جذب کنید.

 

کار کردن در منزل با عضویت در سایت‌های برون‌سپاری

درصورتی‌که به تخصص‌هایی مانند برنامه‌نویسی، طراحی وب، توسعه برنامه و نرم‌افزار، امنیت شبکه، کار با نرم‌افزارهای مدل‌سازی و طراحی مسلط هستید، می‌توانید از سایت‌های برون‌سپاری استفاده کنید. شما با عضویت در این سایت‌ها می‌توانید با بهره‌گیری از تخصصتان پروژه‌های موجود در سایت را انجام دهید و درآمد بسیار بالایی داشته باید. با اطمینان می‌توان گفت که کار کردن در خانه به‌عنوان یک فریلنسر در این حوزه‌ها ازنظر مالی تضمین‌شده است. گفتنی است که این سایت‌ها پروژه‌هایی درزمینهٔ تایپ، ترجمه و نویسندگی نیز ارائه می‌کنند. بنابراین اگر چنین تخصص‌هایی دارید به کمک این سایت‌های فریلنسری می‌توانید با خیال آسوده در منزل کارکنید و درآمد خوبی هم داشته باشید. قبلا در سایت جت مقاله همه جانبه تهیه کردیم که در آن به تمام مسائل مرتبط با فریلنسرینگ پرداخته شده، و پیشنهاد میکنم حتما آن را مطالعه کنید: فریلنسر کیست؟ همه چیز در رابطه با مشاغل فریلنسری

 

ایده گرفتن از سایت‌های خارجی برای کار در خانه

در کشورهای بسیاری، کارآفرینی در منزل رونق بسیاری پیداکرده است. استفاده از سایت‌های معتبر خارجی به شما کمک خواهد کرد ایده‌های بسیار جالبی به دست بیاورید. از این طریق شاید بتوانید محصولاتتان را از طریق سایت‌های خارجی به فروش برسانید. در این صورت با توجه به گران شدن دلار سود بسیار بیشتری نصیبتان خواهد شد. در ادامه سایت‌های معتبری را که ایده‌های جدیدی درزمینهٔ کارآفرینی دارند به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. Entrepreneur: این سایت، ایده‌های کارآفرینی در منزل را به شکل‌های مختلفی بررسی کرده است و پیشنهادهای بکر زیادی در این زمینه دارد.
  2. Theworkathomewoman: این سایت برای خانم‌ها 99 ایده‌ی کارآفرینی در منزل همراه با توضیحات مختصری ارائه کرده است.
  3. thebalance: در این سایت بیش از 100 ایده جدید و خلاقانه برای کار در منزل ارائه‌شده است. ایده‌هایی که برای هرکدام از آن‌ها مقالات کاملی در thebalance نوشته‌شده است.
  4. yourstory: در این سایت 15 شیوه کارآفرینی در منزل را معرفی‌شده است. بر طبق ادعای yourstory این شیوه‌ها زندگی‌تان را متحول خواهند کرد.
  5. theworkathomewife : این سایت انواع مشاغل خانگی را معرفی کرده است. مشاغلی که به سرمایه بسیار اندکی (کمتر از 20 دلار) نیاز دارند.
  6. smallbiztrends: در این سایت 25 نوع شغل خانگی معرفی‌شده است. شغل‌هایی که حداکثر سرمایه برای انجام دادنشان حدود 100 دلار است.

 

لازم به ذکر است درصورتی‌که در پی فرصت‌های شغلی به‌صورت آنلاین هستید، با مشاهده موارد زیر به سایت اعتماد نکنید:

  • وب‌سایت‌هایی که فاقد اطلاعات تماس هستند

تمامی مشاغل قانونی حتماً روش‌هایی برای دسترسی افراد در نظر می‌گیرند. در زمان مراجعه به یک سایت از گزینه‌هایی مثل «درباره ما» (about us) و یا گزینه‌های مشابه برای به‌دست آوردن اطلاعات کمک بگیرید. مطمئن شوید که اطلاعاتی درباره شرکت، آدرس، شماره تلفن و ... وجود دارد. بهتر است با شماره تلفن موجود در سایت تماس بگیرید تا از وجود افراد پاسخ‌گو اطمینان پیدا کنید. به یاد داشته باشید سایت‌هایی که راه‌های ارتباطی متنوعی برای بازدیدکنندگان سایت در نظر نمی‌گیرند، قابل اطمینان نیستند.

  • سایت‌هایی که پیشنهادهای رویایی دارند

وبسایت‌هایی که قصد جذب مشتری با پیشنهادهای باورنکردنی مثل «درآمد هزار دلاری در عرض یک هفته کار در منزل» دارند، مطمئناً فریبکار هستند و نباید به آنها اعتماد کنید.

 

کار در منزل در تهران برای خانم ها

معمولاً در تهران، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و یا متوسط از نیروی دورکار (به‌ویژه از خانم ها که اکثر اوقات شرایط کار در منزل را دارند) استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین فواید این استراتژی برای شرکت‌ها، کاهش انواع هزینه‌های جانبی در کسب‌وکار است. چراکه برای به‌طورمعمول برای نیروی کارِ در منزل، حق بیمه و حقوق ثابت در نظر گرفته نمی‌شود و متناسب باکار انجام‌شده، دستمزد ارائه می‌شود. ازجمله کارهای خانگی برای خانم‌ها در تهران در گروه‌های زیر جای می‌گیرند:

  • فروش اینترنتی پوشاک در منزل: خانم‌هایی که علاقه‌مند به فروش اینترنتی هستند می‌توانند محصولات تولیدی‌های پوشاک را بفروشند و درازای هر فروش پورسانت دریافت کنند.
  • مشاوره املاک: خانم‌هایی که در این زمینه تجربه دارند می‌توانند با انجام فعالیت‌های اینترنتی و تلفنی، بازاریابی و معرفی و ارائه فایل‌های فروش درآمد کسب کنند.
  • بازاریابی محصولات آرایشی و بهداشتی: برای این کار صاحب‌کار لیست قیمت را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما درازای هر فروش پورسانت دریافت می‌کنید. هرچه شما بتوانید محصولات بیشتری را به فروش برسانید درآمدتان نیز بیشتر خواهد بود.
  • انجام کارهای اینترنتی در منزل: بعضی از کسب‌وکارها برای انجام فعالیت‌های اینترنتی مثل درج مطلب در گروه‌ها، کانال و و‌بسایت، کپی و تهیه مطالب، به یک نیروی کار دورکار نیاز دارند. شغل ساده‌ای که انجام آن با یک گوشی هوشمند امکان‌پذیر است.
  • متخصص کار با نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بُعدی: مشاغل مختلفی مانند تولیدکنندگان مبلمان و کابینت، به شخصی نیاز دارند تا با توجه به مساحت، اندازه‌هایی و عکسی که مشتری ارائه می‌کند، فضای منزل را به‌صورت سه‌بعدی شبیه‌سازی کند. سپس مبلمان مورد نظر را به‌صورت مجازی در فضای طراحی‌شده قرار دهد. به‌این‌ترتیب کارفرما می‌تواند پیش تجسمی از نتیجه‌ی کار را به مشتری ارائه دهد. هم‌چنین شرکت‌های معماری و طراحی داخلی نیز به چنین تخصصی نیاز دارند.
  • استخدام نیروی کار در منزل به‌عنوان مسئول پیگیری قراردادها در شرکت نرم‌افزاری
  • تایپ و درج مطلب در تلگرام و پاسخگویی اینترنتی به مشتری‌ها
  • تولید محتوا درزمینهٔ مد و لباس: در این شغل، فعالیت‌هایی مثل تهیه خبرها و مطالب از منابع متنوع داخلی و خارجی درزمینهٔ مد و فشن و تولید محتوای خلاقانه و مناسب در جهت اهداف سایت مدنظر است.
  • ثبت فروش و سفارش به‌صورت تلفنی: در این شغل توانمندی در مدیریت فروش مهم است و فرد باید سفارش‌ها را ثبت و فروش را پیگیری کند.
  • منشی‌گری به‌صورت دورکاری: این حرفه به روابط عمومی بالایی احتیاج دارد زیرا وظیفه فرد در این شغل انجام پاسخ‌گویی تلفنی و اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی و برقرار ارتباط با مشتری است.
  • انجام بسته‌بندی محصولات غذایی در منزل
  • انجام بسته‌بندی لباس‌های فرم بیمارستان در منزل
  • انجام سبدبافی در منزل
  • انجام خدمات واحد اپراتوری در منزل
  • انجام فعالیت‌هایی مانند پشتیبانی در تلگرام و راهنمایی در مورد وسایل فروخته‌شده
  • بافت تابلو فرش در منزل
  • طراحی و ساخت کلیپ در منزل با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند corel و فتوشاپ
  • تدریس خصوصی
  • تدریس زبان خارجی
  • آشپزی در خانه
  • آرایشگری

مشاغل مناسب خانم ها در خانه

جمع‌بندی: معرفی مشاغل خانگی برای خانم ها

در این مقاله سعی شد با تکیه‌بر ایده‌های کم‌هزینه، به خانم‌ها مشاغل مفیدی معرفی شود تا با کار کردن در خانه علاوه بر رسیدگی به مشغله‌های خانوادگی از قافله بازار کار جا نمانند و درآمد مستقل خود را داشته باشند. امروزه با دسترسی آسان به اینترنت، از طریق جستجو در سایت‌های کاریابی و فریلنسری می‌توانید  با توجه به تخصصتان به‌صورت پاره‌وقت یا پروژه‌ای برای کارفرماهای مختلف کار کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از ایده‌های معرفی‌شده در این مقاله کسب‌وکار خودتان را در منزل شروع کنید. به‌این‌ترتیب بدون نگرانی بابت کسر کارمزد از دستمزدتان، خواهید توانست به‌طور مستقل درآمدزایی کنید. درهرصورت در این عرصه شما هر راهی را که انتخاب کنید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا مسیر موردنظرتان را با شناخت بهتری طی کنید.

نویسنده : زیبا حیدری

یک زمانی در دانشگاه، رشته "آلودگی محیط‌زیست" می‌خواندم تا شاید روزی بتوانم برای جهان و محیط‌زیستش کاری کنم اما من از این جهان جدا نبودم، اول باید برای خودم کاری می‌کردم. امروز جور دیگری دغدغه‌های زیستی‌ام را دنبال می‌کنم، با نوشتن! من به کتاب و قلم گره خورده‌ام و نوشتن برایم مثل نفس کشیدن است، همیشه حروف را با دَم فرو می‌برم و با بازدم واژه و جمله‌ها را بیرون می‌دهم. نوشتن در سایت جت یکی از کارها و دغدغه‌های دوست داشتنی من است که امیدوارم خواندنش برای شما هم مفید باشد.

  نظرات کاربران (3 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۸ فروردین ۱۳۹۸
مطالب بسیار مفیدی بود. از اون دست مقاله‌هایی بود که باید همه‌ی خانوم‌های خانه‌دار بخونن. خسته نباشید خانوم حیدری
پاسخ دهید
۲۸ فروردین ۱۳۹۸
مطلب بسیار خوب و کاربردی ای بود و برام جالب بود که برای هر سن و سطح تحصیلاتی، شغلی پیشنهاد کرده بودید. ممنون از مطلب جامع و کاملتون.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
خوشحالیم که مورد توجهتون واقع شده. ممنون از شما.
پاسخ دهید
۲۸ فروردین ۱۳۹۸
ممنون از شما خانم حیدری
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
تشکر از شما بابت مطالعه مطلب کار در منزل برای خانم ها . امیدواریم براتون مفید واقع شده باشه.