هفته جهانی کارآفرینی

در هفته جهانی کارآفرینی مهارت های ثروتمند شدن و کسب درآمد را بیاموزید. همواره بر این موضوع تأکید شده است که رویای یک شبه پولدار شدن را کنار بگذاریم ، اما ما در این مقاله رازهایی را برملاخواهیم کرد.
 ۱۳۹۸/۶/۱۶ | ۱۳:۰۰  زمان مطالعه 3 دقیقه
هفته جهانی کارآفرینی

هفته جهانی کارآفرینی رویداد بین المللی مهمی است که در ایران نیز با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می شود. این رویداد همزمان با تهران در 15 استان کشور برگزار میشود و شامل استارتاپ ویکند، کارگاه های آموزشی، کمپ های آموزشی و سخنرانی های بسیار مفید و جذاب خواهد بود. یکی از مهمترین راههای موفقیت این است که همیشه در حال یادگیری باشید، قدم به قدم متخصص شوید و در رشته‌ی خود بهترین باشید و نه نفر دوم، اگر لازم شد مربی خوبی پیدا کنید.

متخصص بودن در یک رشته‌ی خاص، به معنای درآمد بالا و بهترین بودن در همان رشته، به معنای پولدار شدن است. تخصص پیدا کردن یا بهترین شدن به این معنا نیست  که ظرف یک هفته ناگهان در یک رشته متخصص شوید، این موضوع همانند تفکر کایزن ژاپنی باید قدم به قدم و به طور مداوم انجام شود.

اما می توان در مدت یک هفته مجموعه ای از آموزش های ضروری راه اندازی و یا توسعه کسب و کار را آموخت و سپس بر اساس آنچه که آموخته اید به شناسایی و کشف استعدادها، توانمندی ها و علاقمندی های خود بپردازید. اینجاست که با تلفیق دانش و استعدادهای کشف شده و با تلاش و پیگیری و ممارست، در به کار گیری دانش، می توان به موفقیت در کسب و کار دست یافت که به همراه خود ثروت می آورد.

14مهارت از مهارتهای ضروری که باید بیاموزیم

در هفته کارآفرینی به 14 مهارت ضروری کارآفرینی پرداخته می شود و در سراسر دنیا این مهارت ها به علاقمندان به کارآفرینی آموزش داده می شود. این مهارت ها عبارتند از:

  1. راه اندازی و مدیریت کسب و کار نوپا
  2. اینفوگرافی
  3. ساخت رزومه حرفه ای
  4. فنون مذاکره
  5. مهارت تصمیم گیری
  6. تفکر خلاق
  7. آداب معاشرت و الگوهای رفتاری
  8. آشنایی با بورس
  9. آشنایی با قوانین صادرات
  10. آشنایی با ارزهای دیجیتال
  11. توسعه فردی
  12. مهارت یادگیری
  13. مدیریت بازاریابی
  14. دیجیتال مارکتینگ

در سراسر دنیا 7 روز از سال به صورت فشرده به کسب مهارت و دانش کارآفرینی و کسب و کار می پردازند.

هفت روز جهانی برای کسب مهارت کارآفرینی و کسب و کار

هفته سوم نوامبر را هفته جهانی کارآفرینی می نامند در این هفت روز بیش از ۳۵ هزار رویداد در 170 کشور جهان برگزار می گردد. این رویداد را  می توان به عنوان بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان برشمرد. هفته جهانی کارآفرینی هم‌کاری میان کارآفرینان، سرمایه گذاران، سیاستگذاران، پژوهشگران و رهبران جامعه را از طریق پلت فرم‌های مجازی و رویداده‌ای زنده متعدد و با میزبانی رویداده‌ای مختلف در سراسر جهان، افزایش می‌دهد. در این رویداد با هدف کمک به کارآفرینان بالقوه برای ورود به عرصه کارآفرینی، از طریق تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از ( نسل بعدی) کارآفرینان به راه‌اندازی کسب و کار فکر نموده و کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند.

برگزاری هفته جهانی کارآفرینی در ایران

این برنامه برای ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال است. کسانی که ایده‌های خود را حیات بخشیدند و کسب و کاری را پایه‌گذاری کردند و باعث رشد اقتصادی در کشور خود و توسعه رفاه انسانی شدند. همچنین سیاستگذاران و تصمیم‌سازان به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های خود می‌پردازند، کارآفرینان تجربیات خود را از شکست‌ها و موفقیت‌ها می‌گویند، آشنایی و بازدید از پارک‌ها و مراکز رشد صورت می‌گیرد، سرمایه‌گذاران و بانک‌ها با کارآفرینان مرتبط می‌شوند و عموم افراد از طریق شرکت در مسابقات، کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه های مرتبط ، به کشف توانمندی‌های خود و تفکر و تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار تشویق می‌شوند. رؤسای جمهور جهان و مسئولین ملی از کارآفرینان و این رویداد به عنوان سوخت موتور اقتصادی استفاده می‌کنند و از آن پشتیبانی می‌نمایند.

رویداد هفته جهانی کارآفرینی سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق زیست بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت شود.

هفته جهانی کارآفرینی در ایران

هفته جهانی کارآفرینی رویدادی است که به صورت همزمان 18 تا 24 نوامبر در سراسر جهان برگزار می شود.  کانون دانش آموختگان کارآفرینی دانشگاه تهران در نظر دارد برای ششمین سال متوالی این رویداد را با همکاری وزارتخانه ها، سازمانها و با حضور رهبران کارآفرین و کارآفرینان ملی و فعالان اکوسیستم کارآفرینی در تاریخ 27 آبان تا 3 آذر 98 برگزار نماید.

در هفته کارآفرینی سخنرانان و مدرسین مختلفی حضور خواهند داشت و تجربیات خود را در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار می دهند.

هفته جهانی کارآفرینی سال 98

هفته کارآفرینی با روز کارآفرینی تفاوت دارد

جالب است بدانید که براساس مصوبه 611 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سوم اردیبهشت  را به عنوان روز بزرگداشت روز ملی کارآفرینی نامگذاری شده که با تاریخ هفته جهانی کارآفرینی تفاوت دارد.

 برگزارکنندگان هفته جهانی کارآفرینی سال 98

هفته جهانی کارآفرینی به صورت همزمان در 15 استان کشور برگزار می شود، برگزار کنندگان هفته جهانی کارآفرینی در سال 98 عبارتند از:

  •     وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  •     دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
  •     کانون دانش آموختگان کارآفرینی دانشگاه تهران

جمع بندی: هفته جهانی کارآفرینی

هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان است که هر ساله در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ نوامبر برگزار می‌شود که امسال این برنامه در طی ۱۰ روز از ۱۲ تا ۲۱ نوامبر مطابق با ۲۱ تا ۳۰ آبان ماه ۹۷ در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می شود. در این رویداد هماهنگ، با تشویق افراد تلاش میشود تا نسل جدیدی از ( نسل بعدی) کارآفرینان به راه‌اندازی کسب و کار فکر نموده و کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند و از این طریق کمک کند تاکارآفرینان بالقوه به عرصه کارآفرینی وارد شوند.

هفته جهانی کارآفرینی با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می شود و شامل رویدادهای بسیار متنوعی در تهران و 15 استان مختلف کشور است که از جمله آنها می توان به برگزار کارگاه های آموزشی، استارتاپ ویکند، کمپ های آموزشی دیجیتال مارکتینگ و... اشاره کرد. برای شرکت در برنامه های مختلف هفته جهانی کارافرینی و همچنین ثبت نام در رویدادها می توانید به سایت رویداد هفته کارافرینی با نشانی www.gewiran.com مراجعه نمایید.

لطفا نظرات و پیشنهاد ارزشمندتان در مورد هفته جهانی کارآفرینی را با ما در میان بگذارید.

 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید