راهکارها و ایده های پولدار شدن از طریق اینترنت

به نظر شما می توان از طریق اینترنت درآمدزایی داشت؟ افراد مشهوری مثل مارک زاکربرگ چگونه از طریق اینترنت کسب درآمد داشته اند؟
 ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ | ۱۳:۴۰  زمان مطالعه 5 دقیقه امتیاز:
راهکارها و ایده های پولدار شدن از طریق اینترنت

حتما برای شما هم پیش آمده است که با نزدیک شدن به آخر ماه، نگاهی به کیف پول‌تان بیندازید و بعد آرزو ‌کنید یک غول چراغ جادو از راه برسد و تمام بدهی‌ها را در یک چشم برهم‌زدن پرداخت کند یا شاید کمی بیشتر اهل تلاش باشید و آرزو کنید یک نقشه گنج از لابه لای وسایلتان پیدا کنید اما واقعیت این است که تا خودمان نخواهیم، هیچ پیرمردی با لوبیای سحرآمیز یا نقشه جزیره گنج، سر راهمان سبز نمی‌شود. پس وقتش رسیده است خودمان دست به کار شویم و به دنبال ایده‌های پولساز بگردیم.

 

آیا تا به حال به کسب درآمد از اینترنت فکر کرده اید؟

با گسترش اینترنت، کسب وکارهای تازه‌ای به جهان عرضه شد. بسیاری از کاربران عادی با روش‌های ابتكاری و با استفاده از اینترنت موفق شدند یک شبه از شهروند عادی به میلیونری معروف تبدیل شوند! کسانی که قصد دارند سهمی از بازار میلیارد دلاری وب داشته باشند، باید جور دیگری به موضوعات نگاه کنند. همه افرادی که به دنبال پولدار شدن از طریق اینترنت هستند، اگر در تاریخچه برترین ایده‌های پولساز اینترنتی جست‌وجو کنند قطعا به نام مارک زاکربرگ خالق فیس‌بوک برمی‌خورند. او ابتدا نیاز دانشجویان و هم‌کلاسی‌هایش را به ارتباط بیشتر فهمید؛ و بعد با کمک دوستانش دست به کار شد و فیسبوک را در دل هاروارد راه اندازی کرد؛ او حالا جزء ثروتمندترین افراد دنیا است.

 

پولدار شدن با اینترنت و سرمایه کم امکان پذیر است!

شما هم می‌توانید زاکربرگ دوم باشید. پس خلاقیت به خرج بدهید، به حرف‌های اطرافیان با دقت گوش کنید؛ گاهی از دل یک «‌کاش چنین نرم افزاری در دسترس بود» یک ایده خوب خلق می‌شود، ایده‌هایتان را یادداشت کنید؛ مهارت‌تان را در هر شاخه‌ای که فکر می‌کنید در آن موفق‌تر هستید افزایش دهید و در نهایت با قدم‌های کوچک اما استوار پیش بروید.
با این اوصاف، کسب درآمد از اینترنت را می توان یک فرصت دانست که هرکس با کمی خلاقیت می‌تواند از آن استفاده کند. اگر به دنبال تهیه لیستی از صنایع پولساز جهان باشید قطعا به لیست‌های مختلفی برمی‌خورید. بسیاری از این فهرست‌ها در کشور ما کاربرد ندارند اما یکی از صنایع پولساز دنیا، صنایع مرتبط با تکنولوژی است. در خانه و یا محل کار همه ما حداقل یک کامپیوتر پیدا می‌شود و همه ما حداقل یک گوشی هوشمند همراه خود داریم. از طرفی با رونق گرفتن فضای مجازی، کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. پس بیشتر از این وقت را تلف نکنید و به دنبال تبدیل کردن دنیای اینترنت به جزیره گنج باشید. 

بیشتر بخوانید: کتاب رسیدن به فروش بیش از حد (نوشته دنیل پریستلی)

 

پولدار شدن با ایننترنت

 

7 ایده ی کاربردی و هوشمندانه برای کسب درآمد اینترنتی

1-چشم سوم باشید

حتما شما هم تا به حال گذرتان به نرم‌افزارهایی که رستوران‌های مختلف با کلاس قیمتی مختلف را بررسی و پیشنهاد می‌کنند؛ افتاده‌است. احتمالا شما هم با خود آرزو کرده‌اید کاش چنین نرم‌افزاری برای معرفی تعمیرگاه ماشین خوب، پزشک خوب، مدرسه خوب و ... وجود داشت. پس دست به کار شوید و نرم افزار یا وبسایت پیشنهاد دهنده خودتان را راه‌اندازی کنید. اگر می‌توانید با متخصصین هر رشته‌ای گفتگو کنید تا اولویت‌های مناسبی برای امتیازدهی انتخاب کنید، صداقت و راستگویی را به عنوان یکی از عوامل مهم در ارزشیابی‌هایتان دخیل کنید.

 

2-ساختن ویدئوی ویروسی

ویدئوی ویروسی، عبارتی است که به کلیپ‌ها و ویدئوهایی گفته می‌شود که بارها و بارها دیده می‌شوند و با اشتراک‌گذاری در میان مردم دست به دست می‌شوند. لازم نیست این کلیپ‌ها حتما یک موزیک ویدیو یا یک ویدیوی حرفه‌ای باشند، حتی ویدئوهایی شخصی از یک بچه بانمک، حیوان خانگی بازیگوش، حوادث طبیعی شگفت انگیز و خلاصه هر چیزی که ممکن است برای همه جذاب باشد، می‌تواند به ویدئویی ویروسی با ده‌ها میلیون بازدید کننده تبدیل شود.
پس از اینکه کلیپی ویروسی شد، غالبا یوتیوب (YouTube)  با سازنده ویدیو، تماس می‌گیرد و پیشنهاد مشارکت و همکاری می‌دهد. از این طریق 50 درصد از درآمد به دست آمده از آگهی‌های تبلیغاتی منتشر شده در صفحه ویدیوی ویروسی، به حساب سازنده واریز خواهد شد. پدر کودکی به نام دیوید، کلیپ بسیار مشهوری به اسم (دیوید بعد از دندانپزشکی) را منتشر کرد که تنها به وسیله یوتیوب، ۱۰۰ هزار دلار برایش سود داشت.

 

‌3-مدرسه را به خانه‌ها ببرید

همه ما به دنبال آموزش دیدن با راحت‌ترین و کم هزینه‌تری شکل ممکن هستیم. یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق اینترنت راه‌اندازی یک وبسایت آموزشی در هر زمینه‌ای که تخصص دارید به دیگران آموزش دهید. به تدریج و با افزایش بازدیدکننگان، می‌توانید شروع به جذب آگهی کنید و از این راه هم سرمایه خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید از دوستانتان هم بخواهید از طریق وبسایت شما به آموزش مشغول شوند تا وبسایت شما پربازدیدتر شود.

 

‌4-نویسنده‌ها هم سرانجام پولدار می‌شوند

اگر استعدادی در نوشتن دارید. می‌توانید به عنوان تولیدکننده محتوا برای سایت‌های مختلف بنویسید. همین مطلب با عنوان «‌معرفی ایده‌های پولساز که می‌تواند شما را مولتی میلیونر کند»، توسط یک تولید کننده محتوا نوشته شده‌است. تولید محتوا از جمله مشاغلی است که با رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی، بازار کار خوبی دارد و می‌توانید روی آینده آن حساب کنید. اگر دستی هم در ترجمه دارید می‌توانید مطالب را ترجمه کنید و برای سایت‌های مختلف بفرستید. کم کم و با پیشرفت در این رشته، حتی می‌توانید نیم نگاهی به نوشتن در نشریات و مجلات داشته‌باشید. شما حتی می توانید یک وبلاگ شخصی داشته باشید و از طریق آن کسب درآمد کنید. اگر می خواهید با روش های کسب درآمد از طریق وبلاگ آشنایی پیدا کنید در مطلب زیر که قبلا در سایت جت منتشر شد مفصلا به آن پرداختیم:

کسب درآمد از وبلاگ

 

5-مدیر صفحات مجازی

اگر از دانش کافی در زمینه صفحات مجازی برخوردار هستید و همچنین قلم خوب و روانی دارید؛ می‌توانید به عنوان مدیر صفحات مجازی کار خود را شروع کنید. بسیاری از کسب وکارهای بزرگ از طریق صفحات مجازی محصولات‌شان را معرفی می‌کنند. شما به راحتی ‌می‌توانید با این شرکت‌ها مذاکره کرده و به عنوان مدیر صفحات مجازی مشغول به کار شوید.

 

‌6-رادیوی خودتان را داشته ‌باشید

اگر صدای خوبی دارید و البته به کتاب‌های روز علاقه مند هستید؛ یا دستی در نوشتن دارید و می‌توانید مطالب جذابی تولید کنید. می‌توانید به راحتی و با راه‌اندازی یک کانال یا صفحه در شبکه‌های اجتماعی اقدام به جذب مخاطب کنید. کتاب‌ها را پس از اجازه گرفتن از ناشر بخوانید و به صورت بخش بخش در کانال‌تان قرار دهید. همیچنین برای پر رونق شدن کانال‌تان می‌توانید بخشی را به نقد و بررسی آثار نویسدگان تازه کار اختصاص دهید. پس از کمی پیشرفت می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و با نویسنده‌های کمتر شناخته‌شده گفتگو کنید.

 

7-اپلیکیشن خودتان را بسازید

همه ما حداقل یک گوشی هوشمند با سیستم اندروید داریم. کافی است با کمی مهارت، نرم افزارهای اندرویدی مورد نیاز شرکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین را تولید کنید. یا حتی کمی پا را فراتر بگذارید و نرم‌افزار اندروید خودتان را بسازید و از طریق فروش آن کسب درآمد کنید. برای این کار به صرف هزینه زیادی نیاز ندارید و کافی است در اولین قدم نیازهای بازار را بسنجید.

بیشتر بخوانید: درآمدتان را 1000 درصد افزایش دهید (نوشته برایان تریسی)

معرفی بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت

۱-راه‌اندازی یک وب سایت یا وبلاگ با هدف معرفی خدمات و یا محصول‌های خود به دیگران:

برای آن که این روش به بازدهی مورد نیاز برسد، احتیاج به سرمایه‌ی مادی و صرف وقت به نسبت زیاد و یا هردو آن ها خواهد بود. یکی از راه‌های راه اندازی یک وب سایت همان تجارت آنلاین یا الکترونیک است که می‌تواند به شما در  کسب درآمد کمک کند.

۲-استفاده از وب سایت های کلیک کردنی:

تعداد این سایت ها در جهان و همچنین در ایران به طور روز افزونی رو به افزایش است و مورد استقبال کاربرهای بسیاری قرار گرفته است، ولی پذیرش و یا رد کردن این روش نزد کاربران حرفه‌ای اینترنت متفاوت است و معمولا این روش را دوست ندارند.

۳- استفاده از وب‌سایت‌های در رابطه با فریلنسری و برون سپاری پروژه ها:

اگر شما یک طراح، یک برنامه نویس، تایپیست از طریق تایپ 10 انگشتی، مترجم و یا … هستید، می توانید از سایت های مختلف، پروژه‌هایی مناسب با حرفه‌ی خود پیدا کنید و قیمت پیشنهادی خودتان را ارائه کنید. در صورت برنده شدن پروژه و اتمام موفقیت آمیز آن، قیمت پروژه بعد از کسر کمیسیون سایت به شما پرداخت خواهد شد. برای پیدا کردن این وب سایت ها یک سرچ کوچک در گوگل بسیار کمک‌کننده است.

۴- استفاده از سیستم‌ها و مکانیزم‌های همکاری درفروش:

یکی از عالی ترین روشهای کسب درآمد از راه اینترنت است که در این روش با معرفی محصولات دیگران به اشخاص گوناگون، در صورتی که منجر به خرید آنها شود، مبلغ معینی یا درصدی از قیمت محصول فروخته شده، به شما پرداخت خواهد شد. در انتخاب سیستم همکاری درفروش به محصولات فروشگاه، پشتیبانی، سرعت در رساندن کالا به دست خریدار، پنل کاربری کامل و جامع، واریزبه موقع و…حتما توجه کنید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، بهتر است این مقاله از سایت جت را مطالعه کنید:

بهترین سیستم همکاری در فروش چیست؟

۵ - فروش خدمات اینترنتی و یا مجازی و انواع فایل ها:

اگر که شما در نرم افزار و یا خدماتی تخصص داشته باشید و در حوزه خدمات و تخصص خود فایل و یا محصولاتی دانلودی مانند (تحقیق و مطلب، پروژه، مقالات فارسی و انگلیسی، مقالات ترجمه شده، فایل های تایپ شده و یا زیپ، جزوات آموزشی و فرهنگی، پاورپوینت و مانند آن ، نقشه، پروژه معماری و عمران، برنامه نویسی، هرنوع فایل و یا پروژه‌ی قابل ارائه دادن در فضای مجازی واینترنت) دارید؛ می‌توانید آن‌ها را در دنیای مجازی اینترنت ارائه بدهید و در قبال آن هزینه‌ای دریافت کنید. روش فروش فایل و خدمات اینترنتی و مجازی یکی از پرسود ترین و ساده ترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی است  و با یک مقدار تلاش و پشتکار و تخصص می توانید به درآمد بالا و معقولی دست پیدا کرد.

 

جمع بندی: پولدار شدن با اینترنت

در نهایت به نظر می‌رسد مسیر ثروتمند شدن، آن‌چنان که در داستان‌های کودکیمان شنیده‌ایم؛ به همین سادگی نیست. اما نکته مهم در موفقیت هر کسب و کاری ایمان به موفقیت است. پس کفش‌های آهنی بپوشید و شروع کنید لوبیاهای سحرآمیزتان را در اینترنت بکارید.

منبع : سایت جت

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (2 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
چه جوری کسب درامد کنیم
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
با سلام لطفا متن بالا را مطالعه نمایید. در این مقاله به شما چند راه برای کسب درآمد از اینترنت معرفی کرده ایم. موفق باشید.
پاسخ دهید
۶ تیر ۱۳۹۸
درسته خوبه.ولی اگه سایت ها واقعا درست کار کنند ودرست راهنمایی بشه.نه اینکه الکی مطلب بذارند و پاسخگو نباشند
۹ تیر ۱۳۹۸
بله نظر شما درسته