کسب درآمد از یوتیوب

امروزه یوتیوب به منبع درآمدزایی خیلی از کاربران تبدیل شده است. شما هم با داشتن خلاقیت می‌توانید از یوتیوب درآمد دلاری کسب کنید. با ما در این مقاله از سایت جت همراه باشید.
 ۱۴۰۰/۶/۳۰ | ۲۳:۵۷  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
کسب درآمد از یوتیوب

روش‌های کسب درآمد از فضای مجازی، روز به روز متنوع تر و پیشرفته تر میشود. امروزه هر کس با هر سطح مهارت و هنری می‌تواند در این زمینه فعالیت کند. همانطور که میدانید یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی که میتوان از آن درآمد بدست آورد یوتیوب (YouTube) است. در این مقاله شرایط و راه‌های درآمد زایی را برای شما میگویم. همچنین برای انتخاب محتوی ویدیوهایتان برای شما پیشنهاداتی دارم. و اما به دلیل وجود برخی تحریم ها در کشورما برخی از کاربران تصور میکنند که کسب درآمد از یوتیوب در ایران امکان پذیر نیست. نگران نباشید با من همراه شوید راه حل این موضوع را هم به شما خواهم گفت!

روش های کسب درآمد از یوتیوب

درآمدزایی به صورت مستقیم

یوتیوب بزرگترین شبکه اشتراک ویدیو در دنیا می‌باشد. اشتراک ویدیو در این فضا هیچ محدودیتی ندارد و شما میتوانید ویدیو های کوتاه و بلند با موضوعات مختلفی را به اشتراک بگذارید. در طول ویدیوهای یوتیوب گاهی ویدیو های تبلیغاتی پخش میشود. کاری که یوتیوب انجام میدهد چیست؟ هزینه ای از تبلیغ کننده دریافت میکند و درصدی از این هزینه را به صفحه های میزبانی که ویدیو تبلیغاتی در خلال ویدیو اصلی آنها پخش شده است میدهد. در نتیجه شما هم بعنوان میزبان میتوانید درصدی از این درآمد را از آن خود کنید. اما شرط اول این است که شما قسمت کسب درآمد از کانال یوتیوب را در تنظیمات کانال خود فعال کرده باشید. با این کار یوتیوب تبلیغات کلیکی خودش را در ابتدا و در میان ویدیو های شما نشان می دهد. به این صورت شمامستقیما از یوتیوب کسب درآمد میکنید.

روش های کسب درآمد از یوتیوب

 

درآمدزایی به صورت غیرمستقیم 

یوتیوب نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای تبلیغات برندهای مختلف است. برای مثال همانطور که در اینستاگرام کاربرانی که دنبال کننده‌های بالایی دارند در ازای دریافت مبلغی محصولات یا خدماتی را تبلیغ میکنند، در یوتیوب نیز میتوانید ویدیوهای تبلیغاتی بسازید و منتشر کنید. اخیرا یوتیوب قابلیت برگزاری پخش زنده (لایو) و گذاشتن استوری را به نسخه‌ی جدید خود اضافه کرده است و این مسئله میتواند وسیله‌ی مناسبی برای درآمدزایی غیرمستقیم شما باشد.

6 مورد از مهم ترین شرایط و ضوابط کسب درآمد از یوتیوب

  1. کانال شما باید حداقل ۱۰۰۰ عضو فعال داشته باشد. (Subscribe)
  2. مجموع بازدید ویدئوهای کانال شما باید در یک سال اخیر حداقل  ۴۰۰۰ ساعت، معادل 240 هزار دقیقه باشد. 
  3. درآمد شما باید حداقل به ۱۰۰ دلار رسیده باشد تا یوتیوب با شما تسویه حساب کند.
  4. محتوای کانال شما باید با خط‌مشی‌ها و سیاست‌های محتوایی و تبلیغاتی گوگل سازگار باشد.
  5. سرویس گوگل ادسنس داشته باشید.
  6. مشخصات حساب بانکی تان باید با مشخصات حساب تان در یوتیوب و گوگل ادسنس یکی باشد.

بیشتر بخوانید: سایت دانلود فیلم از یوتیوب


چگونه پول خود را از یوتیوب دریافت کنیم؟! 

سوال مهمی که پیش می‌آید این است که ما که در ایران تحریم هستیم، چطور باید درآمدی که از طریق یوتیوب بدست آورده‌ایم را دریافت کنیم؟ جای نگرانی نیست شاید برداشت برای پول یک مقدار سخت شده باشد ولی همیشه راه هایی برای دور زدن تحریم ها وجود دارد.
_یکی از ساده‌ترین و مطمعن‌ترین راه‌ها این است که از دوستان و آشنایانی که در خارج از کشور دارید کمک بگیرید. از ایشان بخواهید برای شما در یوتیوب حساب ایجاد کند و داخل یوتیوب عضوشود. پس از آن که داخل یوتیوب عضو شد و کانالی راه اندازی کرد، کافیست که ایمیل شما را به عنوان یکی از مدیران اصلی کانال ثبت کند. بعد از اینکه شما به عنوان مدیر اصلی انتخاب شدید میتوانید فعالیت تان را برای کسب درآمد از یوتیوب شروع کنید و در زمان تسویه حساب بازهم دوست شما باید اقدام کند و بعد از دریافت مبلغ دلاری به کمک صرافی‌های انلاین پول را به ریال تبدیل کنید.
_راه دیگر کمک گرفتن از آژانس های تبلیغات به طور واسطه هایی هست که اکانت گوگل ادسنس تایید شده خود را به کانال شما متصل میکنند و با دریافت درصدی کارمزد درآمد شما را به دستتان میرسانند.
_روش دیگر که بخاطر پرریسک بودن آن را به شما پیشنهاد نمیکنم. میتوانید یک سرور مجازی تهیه کنید و از طریق آن یک حساب پی پال ایجاد کنید و تمام فعالیت های خود را در آن انجام دهید.


نقد کردن درآمد از یوتیوب
 

برای درآمد زایی بیشتر از یوتیوب چه نوع محتوی‌هایی تولید کنیم؟

انتخاب ویدیوها نقش مهمی در نحوه و سرعت رسیدن شما به مرحله‌ی درآمد زایی از یوتیوب دارد. چون قراراست شما از طریق افزایش بازدید ویدیوهای کانال خود و افزایش تعداد دنبال کنندگان خود کسب درآمد داشته باشید. بدون شک برای تولید ویدیوها و انتشار آنها دست شما  کاملا باز است. اما بهتر است برای انتخاب ویدیو هدفمندتر تصمیم بگیرید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. در ادامه به طور خلاصه چند مورد را برای شما نام می‌برم.
ویدیو‌های آموزشی : بسته به تخصص و مهارت های خودتان میتواند آموزش‌های ورزشی، آشپزی، هنری، علمی و... را شامل بشود.
ویدیوهای برترین ها : برترین های حوزه های مختلف را برای کاربران لیست کنید. برای مثال برترین لپ‌تاپ های سال 2021، 10 کشور برتر دنیا از لحاظ رفاه اقتصادی و ... .
ویدیو‌های مقایسه و نقد : یکی از بهترین ویدیوهایی که میتوانید بسازید ویدیوهای مقایسه ای هستند. از مقایسه‌ی قیمت موبایل های مختلف تا مقایسه‌‌ی کشورهای گوناگون برای ادامه تحصیل یا حتی رژیم های غذایی مختلف را میتوانید موضوع ویدیو خود قرار دهید.
بی شک علاوه براین موارد، بینهایت موضوع برای تولید محتوی وجود دارد. ذهن خود را باز بگذارید و با تمرکز و خلاقیت بالا در حوزه‌هایی که تخصص و اطلاعات مفید دارید ویدیو بسازید و کاربران را به سمت کانال خود جذب کنید. فقط یادتان باشد که همیشه یک عنوان جذاب برای ویدیوهای خود انتخاب کنید، با کاربران خود نیز تعامل داشته باشید و اگر در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت خوبی دارید از دنبال کنندگان خود بخواهید که کانال یوتیوب شما را نیز دنبال کنند.

ویدیوهای مناسب برای درآمدزایی از یوتیوب

و در آخر

شروع هر کاری دشوار به‌نظر می‌رسد و شاید فکر کنید که شما از پس آن برنمی‌آید. اما من به شما قول میدهم اگر تصمیم بگیرید، کار خود را شروع کنید و زمان بگذارید میبینید که هر روز دریچه‌های مختلفی نمایان می‌شود و دانش بیشتری کسب میکنید. دنیای وب و اینترنت بهترین فضا برای یادگیری و همچنین کسب درآمد است. همه مردم در سراسر دنیا از این نعمت استفاده میکنند پس شما هم دست بکار شوید و کسب و کار خودتان را راه بیاندازید. مطمعن باشید که ما قدم به قدم در کنار شما خواهیم بود.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۹ آبان ۱۴۰۰
چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و... رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. مرسی از مطلبتون که بدردمون خورد.