کار در منزل تهران، اصفهان و کرج

کار کردن در خانه را می توان یک استراتژی اقتصادی دانست. این روزها کار در منزل در تهران و سایر شهرها بنا به موقعیت زندگی و منطقه جغرافیایی ممکن است متفاوت باشد. اگر شما هم تمایل دارید درباره کار در منزل در تهران، اصفهان و کرج و سایر شهرستان ها بدانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
 ۱۳۹۸/۲/۱۱ | ۱۳:۳۳  زمان مطالعه 8 دقیقه امتیاز:
کار در منزل تهران، اصفهان و کرج

افراد بسیاری هستند که علاقه‌ی چندانی به کار کردن خارج از منزل ندارند و یا مشغله‌ها و موانعی در زندگی‌شان وجود دارد که امکان فعالیت خارج از خانه برایشان فراهم نیست. بسیاری هم به‌ دلیل داشتن ویژگی‌های شخصیتی مثل «توانایی در مدیریت» و «ریسک‌پذیری بالا»، در مشاغل کارمندی نمی‌گنجند و تمایل دارند کسب‌وکار خود را داشته باشند. درهرصورت برای این افراد انتخاب راهکاری بنام «کار در منزل» یک راه نجات خواهد بود. شیوه‌ای که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و معضل بیکاری حکم راهِ نجات را پیداکرده است. زیرا با توجه به شرایط اقتصادی بسیاری از شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها به استخدام کارمندهای دورکار تمایل بیشتری پیداکرده‌اند و بسیاری افراد هم به دلیل کمبود کار قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی دارند. به همین سبب به نظر می‌رسد کار کردن در خانه استراتژی‌ای است که هم زندگی اقتصادی افراد را می‌سازد و هم اقتصاد جامعه را. اگر شما هم به هر دلیلی برای گردش چرخ زندگی‌تان قصد انتخاب این استراتژی را دارید با این مقاله همراه جت باشید. در این مقاله قصد داریم روش‌های مختلف کار در منزل در تهران و باقی شهرها مثل کار در منزل در کرج و اصفهان را به شما معرفی کنیم.

انواع روش‌های کار در منزل

کار کردن در منزل به دو صورت امکان‌پذیر است:

  1. برحسب علاقه‌مندی و توانایی‌هایتان و با توجه به سرمایه‌ای که در دست دارید، یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید.
  2. برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دیگر به‌صورت «دورکاری» فعالیت کنید. به‌عبارت‌دیگر انجام پروژه‌های کوتاه‌مدت را در منزل تقبل کنید.

در این میان آنچه اهمیت دارد توجه به نقش انکارناپذیر تکنولوژی و اینترنت است. زیرا درصورتی‌که که کار خانگی خودتان را شروع کنید برای ایده گرفتن، انجام تبلیغات و تعامل با مشتری به اینترنت احتیاج دارید. اگر هم به روش دورکاری، در خانه کار کنید تنها راه ارتباطی‌تان با کارفرماهای مختلف، اینترنت خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت در مشاغل خانگی، «اینترنت» راه ارتباطی اصلی با دنیای خارج از منزل است.

 

ایده‌هایی برای انجام کارهای مختلف در منزل 

اگر برای شروع ایده‌ای ندارید و مهارت‌هایتان را نمی‌شناسید و یا تخصص دارید اما نمی‌دانید چطور از آن استفاده کنید، در ادامه مقاله ایده‌ها و راهکارهای مختلفی در اختیارتان قرار خواهیم داد.
ایده‌هایی برای انجام فعالیت‌های دورکاری (معرفی فعالیت‌های مناسب دورکاری)

  • با انگشتانتان پول دربیاورید: «تایپ کردن» یکی از مهارت‌هایی است که به تخصص احتیاج ندارید و فقط لازم است که در این زمینه تمرین کنید. اگر می خواهید کار در منزل تایپ را تجربه کنید، با کمک یک رایانه و اینترنت مطالب مختلفی را برای شرکت‌ها، کافی‌نت‌ها و سایت‌های مختلف تایپ کنید و درآمد داشته باشید. در این کار باید صبر و حوصله به خرج دهید و از درآمدهای اولیه‌تان که ممکن است چندان زیاد نباشد، ناامید نشوید.
  • با ترجمه کسب درآمد کنید: تسلط به هر زبانی به‌ویژه زبان انگلیسی می‌تواند یکی از پول‌سازترین مهارت‌ها برای شما باشد. با جستجو در سایت‌های مختلف می‌توانید قیمت‌ها را در این حوزه بررسی کنید. فعالیت‌های بسیاری وجود داد که به توانمندی شما در ترجمه نیاز دارد، فعالیت‌هایی مثل ترجمه انواع مقالات، نامه‌های رسمی، نوشتن پروپوزال، ترجمه قراردادها و ... . برای انجام هرکدام از این خدمات دستمزدهای متفاوتی به مترجم تعلق می‌گیرد.
  • با کلمات پول بسازید: توانمندی در نویسندگی و تولید محتوا یکی از مهارت‌هایی است که بسیاری از سایت‌ها و شرکت‌ها به آن نیاز دارند. هر سایتی با توجه به هدفش به محتوا احتیاج دارد بنابراین وجود محتوا نویس برای هر سایتی الزامی است. درصورتی‌که به نوشتن علاقه دارید می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف برای این کار اقدام کنید. 
  • از راه دور سایت‌ها را مدیریت کنید: بسیاری از شرکت‌ها برای مدیریت سایتشان به یک وبمستر (Webmaster) نیاز دارند. وبمسترها افرادی هستند که وظایف مختلفی مانند قرار دادن مقاله یا خبر روی سایت، بررسی ترافیک روزانه سایت، تغییر در اجزای سایت و کارهایی از این قبیل را بر عهده دارد. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید می‌توانید به کمک آموزش‌های موجود در اینترنت، شیوه مدیریت یک سایت را بیاموزید. همچنین با یادگیری کار با سیستم‌های جوملا و وردپرس و ابزارهایی مانند google webmaster و google analytics نیز به شما کمک بسیاری خواهد کرد. شما با تسلط بر این سیستم‌ها و ابزارها می‌توانید در حوزه مدیریت سایت متخصص شوید و پول خوبی از این راه کسب کنید.
  • از هنر گرافیک استفاده کنید: درصورتی‌که در کار کردن با نرم‌افزارهای گرافیکی مهارت دارید می‌توانید برای بسیاری از شرکت‌ها کارهای گرافیکی مثل طراحی لوگو، بنر، کارت ویزیت و .... را از انجام دهید. به‌علاوه می‌توانید با ایجاد یک سایت یا صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی، با ارائه نمونه‌کارهایتان مشتری جذب کنید و درآمد خوبی داشته باشید. اگر به کارهای گرافیکی علاقه دارید اما مهارتی در این حوزه ندارید، پیشنهاد ما این است که با گذراندن یک دوره‌ی کوتاه آموزشی کار با یکی از نرم‌افزارهای گرافیکی را بیاموزید، چراکه این هنر پتانسیل شغلی بالایی به شکل دورکاری دارد.  

گفتنی‌ است که برای یافتن سفارش‌های تایپ، ترجمه، وبمستری و طراحی‌های گرافیکی و ... می‌توانید از سایت‌های مختلف آگهی مثل شیپور، دیوار و ... کمک بگیرید و یا از طریق عضویت در سایت‌های برون‌سپاری (دورکاری) برای دریافت پروژه‌های مربوطه اقدام کنید. مطمئنا مراجعه به نیازمندی‌های روزنامه هم بی‌ضرر نخواهد بود.

 

ایده‌های برای ایجاد کسب‌وکار خانگی

  • از طریق استراتژی شکم پول دربیاورید: شما با راه‌اندازی یک کترینگ مواد غذایی می‌توانید به انواع مراسم و مجالس سرویس دهید. معمولا همه افراد از غذا خوردن لذت می‌برند، بنابراین اگر در کارتان خوب عمل کنید می‌توانید انتظار درآمد بالایی داشته باشید. برای تبلیغ کسب‌وکارتان هم از شبکه‌های اجتماعی و پخش تراکت کمک بگیرید. سعی کنید در کارتان خلاق باشید و با انجام کارهایی مثل بسته‌بندی متفاوت  و جذاب، ارائه دسرهای کوچک و انواع فینگرفود به‌عنوان اشانتیون، مشتری‌های بیشتری خواهید داشت.
  • صنایع‌دستی پول‌ساز تولید کنید: ساخت محصولات دست‌ساز در منزل ازجمله کارهایی هستند که به سرمایه و تخصص چندانی احتیاج ندارد. برای تولید محصولاتی مانند ست آشپزخانه و حمام، زیورآلات، شمع، کیف‌های نمدی و چرمی، کیف‌های کادوییِ مقوایی، گل‌سازی، بافتنی و ... گذراندن یک دوره آموزشی و یا مشاهده فیلم‌های آموزشی به شما کمک می‌کند تا در این حوزه مهارت پیدا کنید. برای فروش محصولات تولیدی‌تان هم می‌توانید از سایت‌های پربازدید مثل شیپور، دیوار و ... و یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. همچنین از مغازه‌دارها هم می‌توانید برای فروش محصولاتتان کمک بگیرید.
  • یک خرده‌‌فروشی اینترنتی راه بیاندازید: drop shiping یا خرده‌فروشی برای افرادی مناسب است که امکان تولید هیچ محصولی برایشان فراهم نیست. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می‌توانید یک سایت دراپ شیپینگ ایجاد کنید. سایت‌هایی که بدون هیچ سرمایه‌ای و با همکاری در فروش، درآمد کسب می‌کنند. این سایت‌ها به‌عنوان واسطه فروش عمل می‌کنند و سفارش را از فروشنده به مشتری می‌رسانند. مثال شناخته‌شده چنین سایت‌هایی در ایران، «دیجی کالا» است. شما هم می‌توانید با ایجاد یک وبسایت ساده و با کمک روش‌های تبلیغاتی بازدیدکننده‌ها را جذب سایت کنید. به‌این‌ترتیب محصولاتی را که واسطه‌گری فروششان را پذیرفته‌اید به دست مشتری می‌رسانید. شما هم از طریق سایت و هم به‌صورت حضوری می‌توانید با فروشندگان موردنظرتان هماهنگی‌های لازم را ایجاد کنید. پیش از شروع هم لازم است تحقیق کنید که کدام محصول یا محصولات مشتری‌پسندتر هستند.
  • از محصولات دست‌دوم درآمد کسب کنید: تعجب نکنید این یکی از کارهای خانگی پول‌ساز است. شما کافی است با هزینه اندکی، محصولات دست‌دوم مانند انواع وسایل عتیقه، لباس، بدلیجات و ... را خریداری کنید سپس باکمی بازسازی دوباره آن‌ها را به فروش برسانید. این شغل در کشورهای غربی ازنظر مالی یک شغل تضمین‌شده است. بدون شک در ایران هم می‌توان انتظار داشت این صنعت توسعه پیدا کند. صنعتی که تا حد زیادی می‌تواند فرهنگ مصرف‌گرایی را در جامعه تعدیل کند.
  • درخت پول بکارید: پرورش گیاه کار پردرآمدی است. نوع گیاهان پرورشی تفاوتی نمی‌کند شما می‌توانید گیاهان تزیینی، کاکتوس، گیاهان دارویی و ... پرورش دهید البته همه چیز بستگی به این دارد که امکان کاشت و نگهداری چه نوع گیاهی برای شما فراهم است. همچنین تحقیق کنید که نیاز بازار پرورش گل و گیاه در کجاست. با توجه به این نکات خواهید توانست نوع گیاه پرورشی مناسب برای کسب‌وکار خانگی‌تان را انتخاب کنید.
  • ادمین شوید: برای ادمین شدن دو راه پیش رویتان قرار دارد: 1) ادمین پیج‌ها و کانال‌های تلگرامی دیگران شوید، 2) خودتان یک صفحه یا کانال ایجاد کنید. درصورتی‌که راه اول را انتخاب کنید، حتما کارفرمایی خواهید داشت که دستمزدتان را از او دریافت خواهید کرد. اگر پیج یا کانال خودتان را راه بیاندازید، باید با تولید محتوا، عکس و ویدیوهای جذاب برای جذب عضو تمام تلاشتان بکنید. زیرا با افزایش تعداد اعضا می‌توانید از طریق انجام تبلیغات مختلف در صفحه‌تان درآمد بسیار بالایی به دست بیاورید.

 

مسئله‌ای به‌ نام بازاریابی

برای انجام کار در منزل، به‌ویژه در کسب‌وکارهای خانگیِ محصول محور، مهم‌ترین مسئله بازاریابی محصول است. اولین راه پیش روی شما اقدام حضوری و یا برقراری تماس تلفنی با افراد مختلف برای جلب مشتری است که البته کاری زمان‌بر است. راه دیگر هم استفاده از وبسایت‌هایی است که به کار خریدوفروش محصولات کمک می‌کنند، مانند سایت بازار خانگی. چنین سایت‌هایی به این سبب که از بازاریاب‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند بدون شک روند فروش محصولتان را سرعت می‌بخشند.
اگر تصمیم به شروع یک کار خانگی گرفته‌اید، خوب است که با مزایا و چالش‌های این تصمیم آشنا شوید.

مزایای کار در منزل

طبق یک نظرسنجی، افرادی که کار در منزل را انتخاب کرده بودند، به ترتیب دلایل زیر را برای این انتخابشان ذکر کرده‌اند:

  1. ایجاد تعادل میان کار و زندگی
  2. سود و کارایی بالاتر
  3. عدم وجود دردسرهای ترافیک
  4. وجود آرامش و تمرکز بالا در منزل
  5. عدم وجود استرس‌های محیط کار
  6. عدم وجود دردسرها و هزینه‌های رفت‌وآمد
  7. امکان اختصاص زمان بیشتر برای خانواده
  8. آسیب کمتر به محیط‌زیست با رفت‌وآمد کمتر
  9. کمک به صرفه‌جویی در مصرف سوخت

چالش‌های کار در منزل

  1. آزمون‌وخطا برای انجام کارهای مختلف و احتمال تجربه چند شغل مختلف
  2. امکان منزوی و افسرده شدن به دلیل ماندن در خانه به مدت طولانی
  3. امکان انزوا در حوزه تجاری به دلیل ناشناس بودن
  4. امکان از دست رفتن زمان و ایجاد اختلال در مدیریت زمان

در ادامه وضعیت کار در منزل در تهران و برخی شهرهای دیگر را بررسی خواهیم کرد.

 

کار در منزل تهران (در حوزه کسب‌وکارهای خانگی)

تهران، بزرگ‌ترین کلان‌شهر ایران است که فرصت‌های شغلی فروانی در آن وجود دارد. از طرفی به سبب جمعیت فراوان و مشکلاتی مانند ترافیک و شلوغی، بسیاری افراد تمایل به دورکاری و یا ایجاد یک شغل خانگی دارند. در تهران کسب‌وکارهای خانگی فراوانی در حوزه‌های متنوعی از آشپزی و شیرینی‌پزی تا تولید میوه‌های خشک، پرورش قارچ و ... به شکوفایی و درآمدهای میلیونی رسیده‌اند. شما برای شروع تنها باید درزمینه‌ی موردنظر درباره راه‌اندازی و بازاریابی محصول اطلاعات کافی به دست آورید.

کار در تهران (در حوزه دورکاری)

مشاغل دورکاری در تهران بسیار فراوان و متنوع هستند. در ادامه تعدادی از این مشاغل را بررسی می‌کنیم.

  • طراحی و پشتیبانی سایت: شغلی که در آن فرد وظایف طراحی، ساخت و نگهداری یک سایت را بر عهده دارد. تسلط به برنامه‌نویسی، گرافیک و مهارت‌های رایانه‌ای از الزامات انجام این حرفه است که به صورت کار آنلاین در خانه انجام می شود.
  • تولید محتوا
  • تایپ و ارسال تبلیغات در فضای مجازی
  • مترجمی و ویراستاری (کار در منزل جنوب تهران)
  • تایپیست
  • برنامه‌نویس
  • ادمین شبکه‌های اجتماعی
  • گرافیست: گرافیست‌ها بر اساس سفارش دریافتی از کارفرما، پیام یا ایده موردنظر را به کمک طرح و تصویر به مخاطب انتقال می‌دهند. این سفارش‌ها بسیار متنوع هستند از طراحی پوستر، لوگو، طراحی وب تا طراحی جلد، بنر و ... . یک گرافیست علاوه بر توانمندی در به‌کارگیری تکنیک‌های طراحی باید مهارت‌های کامپیوتری بسیاری داشته باشد و به کار با نرم‌افزارهای گرافیکی مسلط باشد. این مهارت کاربرد فراوانی در دنیای تبلیغات دارد. به همین سبب طراحان بسیاری با کار کردن در منزل به‌صورت دورکاری به درآمدهای بالایی دست‌یافته‌اند.
  • سئوکار (کار در منزل تهران پارس)
  • وبمستر (کار در منزل تهران پارس)
  • بسته‌بندی لباس فرم (کار در منزل تهران 98)

کار در منزل تهران و اصفهان و کرج

 

کار در منزل اصفهان (در حوزه کسب‌وکارهای خانگی)

در اصفهان نیز مانند بسیاری از شهرهای بزرگ با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، بسیاری از افراد به ایجاد کسب‌وکارهای خانگی روی آورده‌اند. طبق گزارش «اصفهان امروز» 7 کسب‌وکار خانگی پردرآمد اصفهان به‌این‌ترتیب است:

  1. فرش‌بافی: فرش و فرش‌بافی ازجمله صنایعی است که در اصفهان رونق بسیاری دارد و به همین سبب، پردرآمد بودن کسب‌وکارهای خانگی در عرصه فرش‌بافی دور از انتظار نیست. بسیاری از کارگاه‌های فرش‌بافی، در ارائه آموزش و یا تهیه وسایل موردنیاز این کار، به متقاضیان خدمات می‌رسانند. گفته می‌شود این حرفه برای برخی از فعالان تا 5 میلیون تومان به‌طور ماهیانه درآمد دارد.
  2. بازاریابی تلفنی: کسانی که به حوزه فروش علاقه‌مند هستند و از توانایی ارتباط عمومی بالایی برخوردارند، می‌توانند کسب‌وکار خوبی در این حوزه داشته باشند. این شغل که دومین شغل پردرآمد در اصفهان به شمار می‌آید برای افراد مشغول به این حرفه ماهیانه یک تا سه میلیون تومان درآمد دارد.
  3. عروسک‌سازی: یادگیری و تهیه ابزار ساخت عروسک به سرمایه‌گذاری چندانی احتیاج ندارد. جالب است بدانید که در صورت آشنایی با اصول اولیه طراحی و ساخت عروسک می‌توانید تا بیش از یک‌میلیون تومان هم به‌طور ماهانه درآمد کسب کنید.
  4. شیرینی‌پزی: افرادی که مهارتی درزمینه‌ی شیرینی‌پزی و کیک پزی دارند، از طریق قرارداد بستن با شیرینی فروش‌ها می‌توانند به درآمد بالایی برسند. زیرا نه‌تنها در اصفهان بلکه در هرجای دیگری شیرینی‌های خانگی طرفداران بسیاری دارد.
  5. خیاطی: این هنر که پنجمین شغل خانگی پردرآمد در اصفهان است، همیشه و در هرجایی مشتری‌های خود را دارد. به همین سبب خیاط‌های حرفه‌ای از درآمد بالایی برخوردارند. درصورتی‌که در این حرفه مهارت کافی داشته باشید، برای کار در منزل، خیاطی انتخاب بسیار مناسبی برایتان خواهد بود.
  6. صنایع‌دستی: در اصفهان، شهری که به‌عنوان شهر صنایع‌دستی به ثبت جهانی رسیده است، پردرآمد بودن مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی تعجب‌برانگیز نیست. به‌طورکلی علاقه ایرانیان به صنایع‌دستی مختلف مانند گلدوزی، انواع بافتنی‌ها، نمد دوزی، چرم‌دوزی و ... سبب پررونق شدن مشاغل خانگیِ این عرصه شده است.
  7. پرورش گیاهان خانگی: همان‌طور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، پرورش گیاه یکی از پردرآمدترین کسب‌وکارها است. به‌طوری‌که در اصفهان در لیست سودآورترین مشاغل خانگی این شهر قرارگرفته است. البته توجه به این نکته ضروری است که پیش از شروع کار باید مطالعه و تحقیقات مناسبی در این زمینه انجام دهید.

 

کار در منزل در اصفهان (در حوزه دورکاری)

ازآنجاکه استان اصفهان به دلیل مشکلات زیست‌محیطی متعددی مانند خشکسالی و آلودگی هوا، پتانسیل توسعه صنایع را ازدست‌داده است. بدون شک رونق مشاغل حوزه فناوری اطلاعات (IT) به سود این شهر و مردمش خواهد بود. به‌علاوه شغل‌های تخصصی درزمینه فناوری اطلاعات، حرفه‌های جدیدی را به عرصه‌ی کار در منزل اضافه کرده است.
در ادامه مشاغل دورکاری‌ای را که در اصفهان متقاضیان بیشتری دارند، بررسی می‌کنیم. جالب است که تمامی این مشاغل در حوزه رایانه و فناوری اطلاعات قرار دارند.

  • برنامه‌نویسی: یک برنامه‌نویس بر اساس طرح‌های برنامه‌ای‌ یک مهندس و تحلیل‌گر نرم‌افزار، عملیات کد نویسی را انجام می‌دهد و پس از اشکال‌زدایی و تست کدهای تولیدشده، نرم‌افزار نهایی را ایجاد می‌کند. برنامه‌نویسی ازجمله مشاغل پرکاربرد در شرکت‌های مختلف است. این نکته جالب‌توجه است که بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند برنامه‌نویس‌های دورکار استخدام کنند. به همین خاطر برنامه‌نویسی به‌صورت کار در منزل متقاضیان بسیاری پیداکرده است.
  • طراحی وب: وظیفه یک طراح وب انجام طراحی و برنامه‌نویسی برای لایه ظاهری یک سایت است. یک طراح وب علاوه‌ بر تسلط بر برنامه‌نویسی باید به اصول گرافیک هم وارد باشد. انجام این حرفه به مدرک معتبری احتیاج ندارد و با یک دوره آموزشی می‌توان مهارت‌های لازم را به دست آورید. مهارتی که باعث می‌شود کارفرمایان بسیاری پروژه‌هایشان را به‌صورت دورکاری به طراحان وب واگذار کنند. به همین دلیل کار کردن در منزل به‌عنوان یک طراح وب مطمئنا درآمد بسیار خوبی برایتان خواهد داشت. 
  • کارشناس پشتیبانی نرم‌افزار: در واحد پشتیبانیِ شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار و یا مراکز تعمیرات و پشتیبانی، یک کارشناس متخصص حضور دارد و به مشتری‌های شرکت، خدمات ارائه می‌کند. در مراکز تعمیرات، این متخصص معمولا کارشناس نرم‌افزارهای مایکروسافت است و مشکلات کاربران در زمینه‌هایی مثل کند شدن ویندوز، مشکلات نصب ویندوز، کار بار نرم‌افزارهای آفیس و ... را رفع می‌کند. کارشناس‌ شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار هم به سوالات تخصصی کاربران درزمینه استفاده از یک نرم‌افزار خاص پاسخ می‌دهند. به‌طورکلی کسانی که به حوزه کامپیوتر و نرم‌افزار علاقه دارند و به مهارت‌های این رشته مسلط هستند، به‌خوبی می‌توانند از عهده این حرفه بربیایند. مهم‌تر اینکه این شغل پتانسیل خوبی برای دورکاری دارد.
  • دورکاری اینترنتی: در این کار وظیفه فرد همچنین کپی و تولید مطلب و درج مطالب مختلف در سایت، کانال و یا گروه، متناسب با اهداف حرفه است. فعالیت‌هایی که به‌راحتی به کمک گوشی‌های هوشمند قابل انجام است.
  • دیجیتال مارکتینگ: در این حرفه، فرد مسئولیت توسعه استراتژی‌های فروش محصول یا خدمات را بر عهده دارد. برای این کار هم از شبکه‌های اجتماعی، وبسایت و ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کند. افرادی که درزمینه دیجیتال مارکتینگ تخصص دارند می‌توانند در فروش دیجیتال، بازاریابی اینترنتی، سئو و مدیریت دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشند. مشاغلی که در حوزه دورکاری بسیار پردرآمد است.
  • طراح (گرافیست)

 

کار در منزل کرج (در حوزه مشاغل خانگی)

استان البرز با مرکزیت شهر کرج دارای ظرفیت‌های بالایی برای توسعه مشاغل خانگی است. چنانچه به گفته مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان 22000 مجوز برای ایجاد مشاغل خانگی صادرشده است. تعداد بالای درخواست مجوز نشان‌دهنده مناسب بودن زمینه‌ی این‌گونه فعالیت‌های اقتصادی است. ازجمله مشاغلی که برای انجام کار در منزل در کرج متقاضیان بسیاری دارد می‌توان به خیاطی، بافندگی، قالیبافی، انواع مونتاژکاری‌های کوچک، ساخت لوازم و وسایل تزئینی اشاره کرد که در مورد هرکدام از آن‌ها در این مقاله به‌تفصیل صحبت کرده‌ایم.

 

کار در منزل کرج (در حوزه دورکاری)

در میان مشاغلی که پتانسیل بالایی در دورکاری دارند، مشاغل زیر درخواست‌های زیادی را در کرج به خود اختصاص داده است.

  • تایپ و ویراستاری
  • ترجمه و ویراستاری
  • منشی دورکار: در این شغل وظیفه فرد پاسخگویی به مشترکین شرکت است که در منزل و با یک خط تلفن به‌سادگی قابل انجام است.
  • ادمین سایت و تلگرام: در این شغل نیاز است که فرد با ویرایش مطالب سایت و کانال تلگرامی تعداد اعضای کانال را افزایش دهد. همچنین درزمینه طراحی، فتوشاپ و اسلاید سازی نیز مهارت داشته باشد. توضیحات بیشتری در این خصوص در ابتدای مقاله ذکرشده است.
  • بازاریاب جلوه‌های ویژه: شغلی که به یک طراح حرفه‌ای برای ساخت موشن گرافیک و جلوه‌های ویژه نیاز دارد.
  • بازاریاب اینترنتی: بازاریابی اینترنتی زیرمجموعه‌ی دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند موبایل، تلویزیون، رادیو و ... از روش‌های دیجیتال مارکتینگ هستند و تمامی ابزارهای وابسته به اینترنت مانند موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و ... در دسته بازاریابی اینترنتی قرار می‌گیرد. هرچند که در بسیاری موارد این دو اصلاح به یک هدف و معنا به‌کاربرده می‌شوند اما یک بازاریاب اینترنتی باید به‌تمامی این مفاهیم و ابزارها مسلط باشد.
  • کارشناس تلفنی فروش: در این شغل، فرد باید در مدیریت فروش توانمند باشد و بتواند سفارش‌ها را به‌طور منظم ثبت و فروش را پیگیری کند.

 

جمع‌بندی: کار در منزل تهران، اصفهان و کرج

در این مقاله سعی داشتیم از جنبه‌های مختلفی به پدیده اقتصادی «کار در منزل» بپردازیم. پدیده‌ای که معمولا در دو حوزه «دورکاری» و «کسب‌وکارهای خانگی» انجام می‌گیرد. در هر حوزه‌ای نیز ایده‌ها و توانمندی‌های منحصربه‌فردی نیاز است. همان‌طور که قبلا هم گفته شد ابزارهای تکنولوژی به‌ویژه اینترنت در «بازاریابی و رونق بخشیدن به کسب‌وکارهای خانگی» و برای «ایجاد ارتباط» در مشاغل دورکاری نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در ایران نیز «کار در منزل» پدیده رو به رشدی است، به‌گونه‌ای که افراد بسیاری در این عرصه فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند. ما نیز در این مقاله این پدیده را چند کلان‌شهر موردبررسی قرار دادیم و سعی کردیم مشاغل پردرآمد این حوزه را به شما معرفی کنیم. چنانچه شما هم قصد کار کردن در منزل را دارید این مقاله به شما کمک می‌کند تا هم ایده‌های بهتری پیدا کنید و هم مشاغل پردرآمد این عرصه را در شهرهای مختلف بشناسید.

نویسنده : زیبا حیدری

یک زمانی در دانشگاه، رشته "آلودگی محیط‌زیست" می‌خواندم تا شاید روزی بتوانم برای جهان و محیط‌زیستش کاری کنم اما من از این جهان جدا نبودم، اول باید برای خودم کاری می‌کردم. امروز جور دیگری دغدغه‌های زیستی‌ام را دنبال می‌کنم، با نوشتن! من به کتاب و قلم گره خورده‌ام و نوشتن برایم مثل نفس کشیدن است، همیشه حروف را با دَم فرو می‌برم و با بازدم واژه و جمله‌ها را بیرون می‌دهم. نوشتن در سایت جت یکی از کارها و دغدغه‌های دوست داشتنی من است که امیدوارم خواندنش برای شما هم مفید باشد.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۰ تیر ۱۳۹۹
خیلی عالی و جامع بود ممنون، اما من در زمینه کار اینترنتی داخل منزل با هر شرکتی ارتباط برقرار کردم، عنوان کردند که در ابتدا باید هزینه ثبت نام بپردازی و این در صورتی هست که حتی هیچ تضمینی وجود نداره که بعد از انجام کار و پرداخت هزینه ثبت نام به من شغل یا دستمزد پرداخت بشه
۲۱ تیر ۱۳۹۹
برای اینکه بتوانید در منزل کار اینترنتی انجام دهید، باید اطلاعات اولیه از نحوه کار و دانش لازم را داشته باشید. این کار معمولا با چنین هدفی انجام می شود. البته باید دقت کنید که فریب عده ای کلاهبردار را نخورید و کاری که قرار است انجام دهید را به طور کامل مسلط باشید.
۲۱ تیر ۱۳۹۹
با سلام واحترام خیلی ممنون از بیان تجربیات خود در این زمینه. به درسته و نمی‌توان به هر سایت و هر جایی اعتماد کرد. کار در منزل به صورت فریلنسری نیز گزینه خوبیست. می‌توانید آن را نیز امتحان نمایید. موفق باشید.