کار آنلاین در خانه

کار آنلاین در خانه امروزه به یکی از روش های کسب درآمد تبدیل شده و به تازگی افراد زیادی به این مساله گرایش پیدا کرده اند. تمامی جوانب کار آنلاین را از درآمد کار آنلاین تا انواع و اقسام آن را در این مقاله از سایت جت بررسی کرده ایم.
 ۱۳۹۸/۲/۹ | ۱۳:۵۶  زمان مطالعه 13 دقیقه امتیاز:
کار آنلاین در خانه

امروزه در هر خانه‌ای سیستم کامپیوتری، تبلت، لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند وجود دارد. با گسترش اینترنت در بین اقشار مختلف مردم و رواج روز افزون استفاده از آن برای امور مختلف، این شبکۀ جهانی جزء جدایی ناپذیری از زندگی بسیاری از ما شده است. از طرف دیگر مسألۀ داشتن شغل و درآمدزایی برای خود و کسب استقلال مالی در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. با این وجود پیدا کردن یک شغل مناسب به این راحتی‌ها نیست. اما باید بدانید که کار آنلاین در خانه مشکل ما را خیلی خوب حل کرده است. در ادامه این مطلب با ماهمراه باشید تا درباره تمام جوانب کار آنلاین اطلاعات جامعی بدست آورید.

 

کسب و کار آنلاین چیست؟

خیلی از افراد هستند که مایل نیستند انرژی زیادی را برای بیرون آمدن از خانه و رفتن به سر کاری که نیازمند حضور در محل کار در ساعات طولانی است صرف کنند. به ویژه خیلی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر وقتشان را در منزل باشند ولی با این حال وضعیت اقتصادی ایجاب می‌کند که درآمدی داشته باشند. همین‌طور دانشجویانی هستند که دوست دارند هم درسشان را به خوبی بخوانند و هم از پس هزینه‌های خود بربیایند. یک کار آنلاین در خانه که بتوان از آن طریق به درآمدی مناسب دست یافت بهترین گزینه برای این افراد است. در این روش کسب درآمد، شما انرژی و هزینه‌ای را برای رفتن به محل کار، استفاده از وسایل نقلیه و قرار گرفتن در فضاهای بیرونی صرف نمی‌کنید. در عوض می‌توانید در خانۀ خودتان همۀ کارهایی که لازم است انجام بدهید و زمان و انرژیتان را مدیریت کنید. کار آنلاین به کاری گفته می‌شود که شما از طریق اینترنت و به شکل دورکار انجام می‌دهید. کسب و کارهای آنلاین راه‌هایی آسان برای کسب درآمدند که در جهان مدرن مدت‌هاست شناخته شده‌اند. افراد با کسب اطلاعات کافی در این زمینه و بالا بُردن مهارت‌های شخصی خود و با بیشتر کردن آگاهیشان دربارۀ چگونگی بهره‌برداری خوب مالی از فضاهای مجازی قادر خواهند بود در درون منزل یک بیزینس موفق داشته باشند.   

 

میزان درآمد کار آنلاین

کسی که تازه شروع به کار آنلاین کرده است بسته به زمانی که برای این کار صرف می‌کند و مهارت‌هایی که دارد حقوق دریافت می‌کند. این درآمدها می‌تواند از ماهی 300هزار تومان تا درآمدهای چند میلیونی و یا حتی بیشتر را دربربگیرد.کسانی که صرفا یک کار تایپی ساده انجام می‌دهند به نسبت کسانی که در کار طراحی سایت و کارهای تبلیغاتی بزرگ هستند حقوق کمتری دارند. هر چه میزان خلاقیت و پشتکارتان در استفاده از  محیط اینترنت  بیشتر باشد و انواع روش‌های کار آنلاین و ایجاد یک کسب و کار پُر سود از طریق اینترنت را بیاموزید نتیجۀ بهتری خواهید گرفت. بعضی کارها هم هستند که برای شروع به سرمایۀ مختصری نیاز دارند ولی اگر با برنامه‌ریزی و هدفمند جلو بروید چند برابر این سرمایه به شما بازگردانده می‌شود و تنها با صرف زمانی سه الی چهار ساعته در روز موفق به کسب سودهای کلان میلیاردی خواهید شد. ما در این مقاله از سایت جت، شما را با انواع و اقسام کار آنلاین با حقوق آشنا می‌کنیم و جدیدترین ایده‌های کسب و کار آنلاین را با شما در میان می‌گذاریم. 

کار آنلاین در خانه

 

برای شروع یک کار آنلاین چه باید بکنیم؟

در آغاز باید ببینید به چه زمینه هایی علاقه‌‌مندید و مهارت‌های گوناگونی را که دارید  برای خودتان لیست کنید. شما حتما از مهارت‌هایی برخوردارید که می‌تواند برای دیگران مفید باشد و افرادی هستند که حاضرند بابتش هزینه کنند. همچنین احتمال دارد همین حالا مشغول به عرضۀ کالایی فیزیکی باشید یا خدمتی را انجام بدهید. شما می‌توانید این کسب و کار را در محیط اینترنت و یا با بهره بردن از ظرفیت‌های این محیط انجام بدهید و کیفیت کارتان و سودی را که به دست می‌آورید، چند برابر کنید. راه دیگر این است که یادگیری یک سری از مهارت‌ها را شروع کنید که برای یک کار اینترنتی می‌تواند مفید باشد. برای مثال  کدنویسی یا برنامه‌نویسی یاد بگیرید و یا مهارت‌های خود را در استفاده از محیط وردپرس، ایجاد پاورپونت، طراحی سایت، شناخت نرم‌افزارهای مختلف، ترجمه و ... بالا ببرید و سپس بهترین استفاده را از آنچه آموخته‌اید داشته باشید. چیزی که خیلی باید به آن توجه کنید بالا بردن اعتبارتان در محیط وب است. شما در ابتدا باید از هر گونه کم کاری و بی‌توجهی خودداری کنید و نسبت به کاری که در پیش گرفته‌اید پشتکار داشته باشید و استمرار به خرج بدهید. موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که دنبال کاری باشید که مداومت داشته باشد و فقط درآمدش مربوط به یکی دو بار نباشد. بعضی سایت‌ها هستند که در ازای کلیک بر موضوع تبلیغاتیشان به  شما پول می‌دهند اگر تنها به دنبال چنین راه‌هایی که به ظاهر آسان و بدون نیاز به سرمایه یا مهارت هستند باشید خیلی منطقی و قطعی نیست. چنین روش‌هایی  نمی‌توانند به عنوان روشی مداوم برای درآمدزایی محسوب شوند بنابراین بهتر است بر مهارت‌های خود تمرکز کنید و یا به آموختن مهارت بپردازید تا مطمئن‌تر در این مسیر گام بگذارید. شاید این کار مدتی وقت شما را بگیرد ولی نتیجۀ مطلوب‌تری برایتان دارد. از جملۀ مهارت‌هایی که در صورت نداشتن سرمایه بسیار به کار شما می‌آیند  و می‌تواند برای شروع یک کار آنلاین با حقوق خوب در خانه بسیار مفید باشند از این قبیل‌اند: 

  • گرافیک 
  • کدنویسی  html & css
  • زبان‌های گوناگون برنامه‌نویسی وب
  • دیجیتال مارکتینگ
  • سئو
  • تولید محتوا
  • آشنایی با محیط ورد و ورد‌پرس
  • سرعت در تایپ از طریق تایپ 10 انگشتی و شناختن نرم‌افزارهای نگارشی و ویرایشی 

کسب این مهارت‌ها در حد متوسط به بالا می‌تواند برگ برندۀ شما برای شروع یک کار آنلاین باشد گرچه که لازم نیست همۀ این مهارت‌ها را با هم داشته باشید و حتی افراد بدون مهارت هم با پیدا کردن و آموختن راه‌کارهایی موفق‌ به کسب درآمدهای کلان از طریق اینترنت و کار آنلاین شده‌اند. به هر حال اینترنت فرصت هر نوع خلاقیت را برای شما ایجاد کرده است و فقط کافی است که اندکی همت کنید و هوشتان را به کار بگیرید. توجه داشته باشید که تفاوت ظریفی بین کار آنلاین با کسب و کار آنلاین وجود دارد. کار آنلاین کاری است که معمولا فردی است و اگر کسی دست از انجام کار بردارد حقوقی دریافت نخواهد کرد ولی کسب و کار آنلاین می‌تواند ایجاد سیستمی باشد که حتی در صورت کار نکردن شما درآمد عایدتان می‌کند. کسانی هم که کسب و کارهای بزرگ آنلاین دارند برای مثال دارندگان سایت دیجی‌کالا یا دیوار و ... در ابتدا با کار آنلاین شروع کرده‌اند و پس از کسب مهارت‌های بیشتر و به دست آوردن سرمایۀ لازم کسب و کار خودشان را راه انداختند و گسترش دادند و حالا بدون نیاز به تلاش فراوان و صرف وقت زیاد سودهای کلان می‌کنند. 

 

بازار کار آنلاین در ایران     

امروزه تقریبا 80 درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند و روز به روز این گستردگی بیشتر می‌شود. همچنین مردم ایران به تازگی با خرید کردن از طریق اینترنت و استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل اسنپ یا تپسی برای رفت و آمد آشنا شده‌اند. ولی هنوز کار آنلاین و کسب درآمد از طریق یک فعالیت اینترنتی در ایران جدید محسوب می‌شود و برای اغلب ایرانیان ناشناس است. مردم وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند ولی این زمان بیشتر با مطالعات سطحی یا گفت و گوهای بی هدف و صرفا برای سرگرمی هدر می‌رود. این امر باعث شده که فرصت طلایی‌ای برای افرادی که این نوع کسب و کار را دنبال می‌کنند ایجاد شود. شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی خوب و فراگیری درست روش‌های کار آنلاین و بالا بردن مهارت‌های خود در این حیطه یک بازار کار وسیع داشته باشید و روز به روز رقیبانتان را پشت سر بگذارید. پس از همین امروز به فکر این بازار باشید چون هر چه زودتر اقدام کنید موفق‌تر خواهید بود.
در ادامه‌ی این مقاله از سایت جت، شما را با انواع و اقسام کار آنلاین با حقوق و کسب و کارهای اینترنتی بزرگ و کوچک آشنا می‌کنیم.

 

انواع فرصت های کار آنلاین با حقوق

دستیار مجازی بشوید

اگر آمادگی یک کار متنوع و شلوغ مجازی را دارید و از پس وظایف سازمانی برمی‌آیید، از توانایی تایپ سریع برخوردارید و آشنایی خوبی با کامپیوتر، مدیریت وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایجاد ایمیل و دریافت و خواندن آن، برنامه‌ریزی و انواع و اقسام فعالیت‌های اداری دارید می‌توانید همۀ این کارها را در خانه انجام بدهید. بسیاری از شرکت‌ها به افراد دورکاری نیاز دارند که این کارها را برایشان انجام بدهند و پول خوبی برای این کار می‌دهند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای این که هزینۀ اضافی برای ایجاد فضا و امکانات فیزیکی بدهند بسیاری از کارهای خود را به همکاران دورکار بسپارند.

الگوهای گرافیکی طراحی کنید    

طراحان سایت و شرکت‌های تبلیغاتی مدام به فکر به روزرسانی و تنوع هستند. اگر شما کار با فوتوشاپ را به خوبی بدانید و از طراحی گرافیک سر رشته داشته باشید با خرج کردن خلاقیت خود در این راستا و توجه کردن به نیاز شرکت‌ها و سایت‌ها به نتیجۀ عالی‌ای می‌رسید. این کاری است که کاملا به صورت آنلاین می‌توانید انجام بدهید. یکی دیگر از کارهایی که در صورت داشتن دانش گرافیک و استعداد خلق تصاویر خاص و منحصر به فرد می‌توانید انجام دهید ایجاد تصاویر خلاقانه‌ای است که قابلیت چاپ شدن روی کتاب، تی‌شرت، کیف و از این قبیل را دارند. شما می‌توانید این تصاویر را در وب‌سایت‌هایی مانند کافه‌پرس بارگذاری و برایشان مشتری پیدا کنید. هر کس که از تصویر خوشش بیاید شرکت آن را برایش چاپ می‌کند و حقوق شما را می‌دهد. طراحی تصاویر جذاب و هنری یا لوگوها و الگوهای مناسب برای پوسترها کارآنلاین خوبی است که می‌توانید در منزل انجام بدهید. برای این کار سایت‌هایی مانند Zazzle، Teespring و Lulu را در نظر داشته باشید.      

تایپیست حرفه‌ای بشوید

کار آنلاین تایپ یکی از کارهای آنلاین متداولی است که بسیاری از افراد در پیش می‌گیرند. برای این‌که در این کار خیلی موفق باشید باید مهارتِ سرعت و دقت خود را در تایپ کردن به حداکثر برسانید. امروزه در ایران چندین سایت هستند که افرادی را که با فضای وُرد آشنایی کافی دارند و به اصطلاح تایپیست هستند جلب می‌کنند. سایت‌هایی مانند ایران تایپیست در هر ساعت افرادی را که تایپ می‌کنند استخدام می‌کنند و آن‌ها را به افرادی که خواهان این خدمات هستند مرتبط می‌کنند. معمولا در این سایت‌ها مبلغی به صورت گرو از طرف فردی که مشتری است گذاشته می‌شود و کسی که کار تایپ در منزل را انجام می‌دهد به محض انجام کار و تحویل آن حق‌الزحمۀ خود را دریافت می‌کند. اگر می‌خواهید از راه کار آنلاین تایپ ماهیانه پول خوبی به دست بیاورید باید در سایت‌های مورد نظر ثبت نام کنید و سفارشات زیادی را در ماه انجام بدهید. حتما توجه داشته باشید که سفارشات باید در زمان مقرر تحویل داده شود و دیر کردن شما باعث می‌شود که حذف شوید یا کمتر در اولویت‌ قرار بگیرید. 

کار آنلاین در منزل

 

ترجمه کنید

از دیگر کارهایی که می‌توانید به صورت آنلاین انجام بدهید و برای خودتان حقوق خوبی دست و پا کنید ترجمه است. هر چقدر که مهارت زبانتان بیشتر باشد و تسلط بهتری بر زبان مبدأ و مقصد داشته باشید برایتان سودمندتر است. موسسات و شرکت‌های زیادی هستند که مترجم می‌خواهند و سفارش کار ترجمه می‌دهند. سایت‌هایی که کار آنلاینِ تایپ می‌پذیرند کار آنلاین ترجمه را هم قبول می‌کنند و حقوق بیشتری برای کار ترجمه می‌دهند. این کار بخصوص برای دانشجویان خیلی خوب است چون هم مهارت زبان آن‌ها را تقویت می‌کند و هم منبع کسب درآمد برای آن‌هاست. همچنین پایگاه‌هایی که اقدام به ساخت کتاب الکترونیکی می‌کنند یا بسیاری از مجلات تخصصی به مترجم نیاز دارند و شما در صورت مهارت در زبان می‌توانید به استخدامشان دربیایید و یک کار آنلاین با حقوق داشته باشید.  

به صورت آنلاین ویراستاری کنید

اگر به فنون ویراستاری تسلط دارید و می‌توانید اشکالات دستوری، زبانی، محتوایی، املایی، نگارشی و ویرایشی و تایپی را برطرف کنید  در همان سایت‌هایی که برای کار آنلاین تایپ افراد را استخدام می‌کنند به عنوان ویراستار هم مشغول شوید. این کار حقوق بهتری برای شما دارد چون نیازمند یک مهارت تخصصی‌تر است که هر کسی قادر به انجامش به گونه‌ای صحیح نیست. همچنین سایت‌هایی که کارهای پژوهشی انجام می‌دهند گاه برای ویرایش مقالات خود به ویراستار تخصصی یا عمومی نیاز دارند و شما می‌توانید با آن‌ها همکاری کنید.

ترنسپرسیونیست بشوید

کار دیگری که این روزها از طرف سایت‌ها و شرکت‌ها خواهان دارد پیاده کردن گفت و گوها، فایل‌های صوتی و تصویری، پادکست و مصاحبه و ... است. اگر شما در تایپ کردن خیلی سریع هستید. با دستور زبان به حد کافی آشنایید و می‌توانید جمله بسازید و پاراگراف‌بندی کنید این کار ایده‌آل شماست. در این کار باید هر چیز دیداری و شنیداری را به خواندنی تبدیل کنید و این مسئولیت را درست، با دقت و سریع انجام بدهید.

نوشتن محتوا

خیلی از شرکت‌ها به نیروهای دورکاری نیاز دارند که برای سایتشان محتوا تولید کنند. افرادی که از توانایی خوبی در نوشتن برخوردارند و قادرند دربارۀ موضوعات گوناگون، متن‌های جذاب و مخاطب پسند بنویسند می‌توانند به عنوان یک نویسنده در فضای مجازی فعال باشند و از این راه کسب درآمد کنند. سایت‌ها، مجلات، کتابخانه‌های الکترونیکی و کسانی که نیاز به تبلیغ برای کسب و کار خود دارند به چنین نویسندگانی نیاز دارند و به ازای هر کاری که می‌کنید به شما حقوق می‌دهند. گفتنی است که این نویسندگان باید تایپ درست و صحیح را هم بلد باشند و کارشان را با کمترین اشتباه نگارشی، ویرایشی و تایپی ارائه بدهند اگرنه به میزان اشتباهی که دارند از مبلغ قرارداد شده کسر می‌شود.    

برنامه بنویسید

برنامه‌نویسی نیازمند آشنایی با زبان رایانه است و هر کسی در این کار تخصص ندارد. اگر شما توانایی برنامه‌نویسی دارید خیلی از دیگران در داشتن یک کار آنلاین پر درآمد جلوتر هستید. تمام برنامه‌های کاربردی که قابلیت نصب روی کامپیوترها و گوشی‌های موبایل را دارند توسط برنامه‌نویس‌هایی که با زبان کدنویسی آشنایی کامل دارند نوشته شده‌اند. شرکت‌ها برای استخدام برنامه‌نویسان حرفه‌ای هزینۀ خوبی می‌کنند. شما به عنوان یک برنامه‌نویس می‌توانید در یک شرکت برنامه‌نویسی مشغول شوید و یک کار آنلاین با حقوق عالی داشته باشید. هر قدر خلاقیتتان بیشتر باشد و تخصص بالاتری داشته باشید برای داشتن یک کارآنلاین خوب در حوزۀ برنامه‌نویسی موفق‌تر خواهید بود.  

یک متخصص روابط عمومی آنلاین باشید     

اگر پیش از این کار بازاریابی کرده‌اید و روابط عمومی بالایی دارید و قادرید روی دیگران تأثیر بگذارید می توانید به عنوان یک متخصص روابط عمومی به صورت آنلاین فعالیت داشته باشید. ترجیحا شما برای این کار باید تجربه ارتباطات، روزنامه‌نگاری و روابط عمومی داشته باشید و بتوانید پیش‌نویس تهیه کنید یا پروفایل رسانه‌های اجتماعی را مدیریت کنید و برنامه‌ریز خوبی باشید. یک متخصص روابط عمومی در زمینۀ رسانه تخصص دارد و پیچیدگی‌های آن را می‌شناسد. امکانات صوتی و تصویری جدید مثل اسکایپ، ایمو، گوگل هانگ اوت و ... باعث شده است که شما بتوانید تمام کارهای مربوطه و مکاتبات را به صورت کاملا اینترنتی انجام بدهید.    

متخصص بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست و جوگر ( Seo ) باشید

سایت‌ها در رقابتی جدّی برای بالا بردن ترافیک بازدیدکنندگانشان و جلب مشتری هستند. سئو مجموعۀ روش‌های به نسبت پیچیده‌ای است که اگر دارندگان سایت آن‌‌ها را اعمال کنند می‌توانند در موتورهای جست و جوگر بخصوص گوگل رتبه‌های بالا را بدست بیاورند. دارندگان سایت‌ها و بخصوص سایت‌های بزرگ حوصله نمی‌کنند که همۀ کارها را خودشان انجام بدهند و مدام دربارۀ سئو  اطلاعات جدید داشته باشند و آن را به کار ببرند. آن‌ها به افراد متخصصی نیاز دارند که این کار را برایشان انجام بدهند و حاضرند حقوق خیلی خوبی برای این کار پرداخت کنند. اگر شما به سیستم‌های رتبه‌بندی گوگل واردید و یا به آموختن و انجام دادن چنین کاری علاقه دارید می‌توانید به عنوان یک متخصص سئو فعالیت کنید و یک کار آنلاین با حقوق قابل توجه داشته باشید.می توانید با یادگیری اصول سئو به یک سئو کار فریلنسر تبدیل شوید.

مأمور مسافرتی بشوید   

اگر به امور گردش‌گری و مسافرتی علاقه‌مندید و همیشه مسیرهای مختلف را چک می‌کنید و قیمت پروازها و نحوۀ اقامت در سفر را پیگیری می‌کنید می‌توانید یک کسب و کار جالب اینترنتی مطابق با این علاقه‌تان راه بیاندازید. شما می‌توانید کل برنامه‌ریزی یک سفر را برای مسافران انجام بدهید. برایشان بلیط رزرو کنید، محل اقامتشان را با توجه به هزینه‌ها معین کنید، ساعت  و روز رفتن و برگشتن را تنظیم کنید، برایشان نقشۀ سفر تهیه کنید، نقاط گردشگری مقصد را برایشان مشخص کنید و حتی آن‌ها را از موارد امنیتی و سلامت در سفر مطلع کنید. تهیه بیمۀ سفر و هر چیزی را که امکان یک سفر سالم و جذاب را برای مسافرین فراهم می‌کند، می‌توانید به صورت آنلاین انجام بدهید و به این ترتیب یک آژانس مسافرتی نمونه باشید که هر کسی را که قصد سفر دارد ترغیب می‌کند. همۀ این‌ها را می‌توانید از پشت کامپیوترتان و از طریق اینترنت به عنوان یک کار آنلاین جذاب انجام بدهید.

متخصص ورود داده‌ها  

بعضی سایت‌ها به افرادی نیاز دارند که اطلاعات را به درستی وارد کنند. این سایت‌ها متعلق به سازمان‌های بزرگی هستند که یک یا دو نفر از پس همۀ کارهایشان برنمی‌آید. شما برای چنین کاری باید دربارۀ ماکروسافت، اکسل و برنامه‌های دیگر ویرایشی اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین در این کار باید یک تایپیست حرفه‌ای باشید و خیلی سریع فایل‌ها را با فرمت‌های گوناگون مدیریت کنید.

فایل‌های متنی، صوتی و تصویری آموزشی تهیه کنید

اگر دانش خاصی دارید که دیگران مایل به فراگیری آن هستند این گزینه می‌تواند بهترین کسب و کار آنلاین برای شما باشد. حتی یک مهارت آشپزی ساده و یا طریقۀ تزیین هدایا می‌تواند به شکل یک فایل آموزشی خواستنی دربیاید. اگر به ریاضیات مسلط هستید یا می‌توانید‌ دستور زبان را به شکلی آسان و همه فهم آموزش بدهید خیلی سریع دست به کار شوید. امروزه رویکرد مردم در دنیای مجازی به سمت دیدن و شنیدن بیشتر رفته است و این‌گونه فایل‌ها طرفدار زیادتری دارد پس هر چه را در چنته دارید، با بهترین روش‌ها و بهره بردن از خلاقیت و استفاده از جاذبه‌های آموزشی صوتی و تصویری و نهایتا به شکل فایل پی دی اف ارائه بدهید و بابتش هزینه دریافت کنید. به زودی خواهید دید که چه درآمد خوبی از این راه نصیبتان شده است. 

واسطه باشید و سوبسید دریافت کنید

اصلا لازم نیست که حتما خودتان کالا یا خدمتی را بفروشید بلکه می‌توانید محصولات دیگران را به فروش برسانید و در نقش واسطه حق‌الزحمۀ خود را دریافت کنید. امروزه این کار کاملا به شکل آنلاین و از طریق اینترنت امکان‌پذیر است و شما می‌توانید این کار را هم از طریق ایجاد ارتباط با سایت‌های فروشنده انجام بدهید و هم از سایت‌هایی مانند ebay بهره ببرید. به این ترتیب با فروش محصولات دیگران خواهید توانست یک کار آنلاین با حقوق قابل ملاحظه داشته باشید. همین الان واسطه‌های سایت آمازون درآمدهای سرشاری را از راه به فروش رساندن محصولات این سایت به دست می‌آورند. بعضی شبکه‌ها مانند Shareasale یا کلیک بانک نقش واسطه‌ای دارند و محصولات زیادی را ارائه می‌دهند. واسطه‌های فروش اگر خوب کار کنند درآمدهای خارج از تصوری خواهند داشت.

اپلیکیشن بسازید

امروزه که استفاده از تلفن‌های هوشمند اندروید و آی‌فون و ... حسابی گسترده است. بازار ساخت و ارائۀ انواع و اقسام برنامه‌های کاربردی داغِ داغ است. این بازار برای کسانی که اپلیکیشن‌ها را طراحی می‌کنند سودهای کلانی دارد.  این در حالی است که ساخت اپلیکیشن آنچنان هزینه‌ای ندارد و تنها نیاز است که خلاقیت به خرج بدهید و مهارت ساخت برنامه را داشته باشید. مطمئن باشید هر قدر برای این کارآنلاین زمان بگذارید ضرر نکرده‌اید چون سرمایه و سود سرشاری دریافت می‌کنید. این کاری است که اگر درست انجام بدهید و اپلیکیشن شما پُر طرفدار شود برایتان مانند یک کارخانۀ پول‌سازی عمل می‌کند. 

دامنه خرید و فروش کنید

یک کسب و کار دیگر اینترنتی که اگر به درستی انجام بشود می‌تواند سود زیادی را نصیبتان کند خرید و فروش دامنه است. برای این کار اصلا نیازی نیست که خودتان کدنویسی بدانید. کافی است به سایت‌هایی مانند  afternic.com ، Sedo.co.uk یا سایر وب‌سایت‌های حراج دامنه بروید و ایده‌های خوب را کشف و خریداری کنید و با فروش آن‌ها درآمد کسب کنید. شما می‌توانید برای سهولت کار فهرست‌هایی که امتحان پس داده‌اند اما منقضی شده‌اند را بگردید و آنها را دوباره وارد بازار خرید و فروش کنید.   

پروژه‌های نیمه‌کاره را تمام کنید

ایده‌های ناتمام زیادی وجود دارند که به یک نفر نیاز دارند تا پروژه را تمام کند. طراحی‌های اولیه، پروژه‌های معماری، برنامه‌نویسی یا پژوهش‌های به نتیجه نرسیده و تحقیقاتی که در میا‌نۀ راه رها شده‌اند. اگر شما توانایی لازم برای انجام این کارها را دارید می‌توانید آن‌ها را انجام بدهید و از این راه به عنوان یک کار آنلاین کسب درآمد کنید. بعضی سایت‌ها هستند که ایده‌ها و پیشنهاداتی ارائه می‌کنند که شما با خرید از آنها و دنبال کردنشان، می‌توانید به نتیجه برسید و چند برابر هزینه‌ای را که پرداخته‌اید، دریافت کنید. برای این کار سایت‌هایی مانند Elance یا Odesk را دنبال کنید. این سایت‌ها موارد زیاد و متنوعی را شامل می‌شوند که می‌تواند برایتان مفید باشد.

آموزش آنلاین بدهید

یکی از کارهای آنلاینی که به تازگی باب شده است ایجاد کارگاه‌های آموزشی آنلاین و مجازی است. مدرّسان این کارگاه‌ها از طریق امکانات تصویری و صوتی‌ای که شبکه‌های مجازی در اختیار گذاشته‌اند و همچنین امکان ساختن گروه‌های مجازی و ... در این شبکه‌ها به تدریس خصوصی می‌پردازند. این گونه کارگاه‌ها یا سمینارهای تخصصی طرفداران زیادی دارند چون هم هزینۀ کمتری برای شرکت‌کنندگان دارد و هم هر کس با استفاده از یک سیستم می‌تواند از این امکان آموزشی استفاده کند. همچنین بُعد مسافت دیگر وجود ندارد و یک نفر در شمال کشور می‌تواند برای افراد زیادی در اقصا نقاط کشور و حتّی جهان کلاس بگذارد و به طور آنلاین و زنده مطالب خود را ارائه بدهد. اگر شما در یک زمینه‌ای متخصص هستید می‌توانید از این امکان استفاده کنید و در خانۀ خودتان معلم خصوصی تعداد زیادی دانش‌آموز و دانش‌جو بشوید و درآمد خوبی از این راه به دست بیاورید.

با خلق تم وردپرس  و طراحی وب‌سایت یک کار آنلاین داشته باشید

اگر  از کدنویسی سر در می‌آورید و می‌توانید تم‌های وردپرس و الگوهای وب‌سایت طراحی کنید و در این کار استعداد دارید باید بگویم نانتان در روغن است. بازارهای اینترنتی‌ای مثل ThemeForest و TemplateMonster هستند که الگوهای جذاب شما را خریداری می‌کنند و پول خوبی برای این کار می‌دهند. این تقاضاها هر روز بیشتر می‌شود چون تعداد افرادی که توانایی طراحی وب‌سایت به شکل خلاقانه را دارند زیاد نیست و این به شما ویژگی منحصر به فردی می‌دهد.

خرید و فروش سهام و ارز در اینترنت

البته این کار آنلاین منوط به ریسک‌پذیری بالای شماست. برای این‌که درصد موفقیت خود را در این کار بالا ببرید بهتر است از کم شروع کنید و بعد از این‌که حسابی کار دستتان آمد و تجربه و آگاهیتان از جوانب کار بیشتر شد دست به ریسک‌های بزرگتر بزنید. در بین این داد و ستدها امکان سود بردن شما خیلی زیاد است البته باید شامۀ تیزی داشته باشید و به شدت پیگیر بالا و پایین شدن سهام باشید، هر قدر بیش‌تر ذکاوت و توجه داشته باشید درآمد بیشتری خواهید داشت. البته باید دقت کنید که اگر آدم ریسک‌پذیری نیستید و نمی‌توانید استرس‌های این بازار را تحمّل کنید به هیچ‌وجه سمت این کار نروید.

با تبلیغ کنندگان همکاری کنید      

تبلیغ‌کننده‌های زیادی هستند که برای تبلیغ پول خوبی پرداخت می‌کنند. بنابراین اگر شما یک وب‌سایت یا حتی یک وبلاگ پربازدید دارید می‌توانید مقداری از فضا را به این نوع از تبلیغات اختصاص بدهید. در تبلیغات کلیکی شما به ازای هر کلیکی که از طرف کاربرها روی تبلیغ موردنظر می‌شود، می‌توانید درآمد کسب کنید. گوگل ادسنس یا شرکت‌های تبلیغاتی مشابه برای این نوع تبلیغات اهمیت زیادی قائل هستند و شما می‌توانید با آنها همکاری کنید و برای خودتان اسپانسر داشته باشید.

فروش عکس    

این کار مناسب کسانی است که شیفتۀ عکاسی‌اند و مدام لحظه های ناب و خاص را شکار می‌کنند این افراد در کنار پرداختن به علاقۀ خود می‌توانند یک کار آنلاین با حقوق خوب داشته باشند و منبع درآمدی جانبی برای خود ایجاد کنند. افراد زیادی هستند که حاضرند به خاطر عکس‌های هنری یا خبری شما پول خوبی بدهند. امروزه سایت‌هایی مثل Shutterstock  یا Fotolia  وجود دارند که عکس‌های خاص، شگفت‌انگیز و منحصر به فرد را با قیمت خوبی می‌خرند و اگر شما کلکسیونی از این جور عکس‌ها داشته باشید می‌توانید درآمد قابل ملاحظه‌ای از راه فروش آنلاین عکس‌هایتان به دست بیاورید.  

وب‌سایت بخرید و بفروشید

این کار هم در صورتی که با روش درست آن آشنا باشید درآمد زیادی برایتان دارد. در این روش حتما نیاز نیست طراح سایت حرفه‌ای باشید. فقط کافی است بعضی کارها را مثل ایجاد لینک و آپلود مطلب و راه‌کارهایی برای ارتقای سطح وب‌سایت انجام بدهید تا موفق باشید. شما باید در این کار وب‌سایت‌های منقضی شده یا کم بازدید را بخرید و با تکمیل این وبسایت‌ها و بالا بردن سطحشان از طریق بازسازی مجدد، آن‌ها را با قیمت خیلی بیشتری بفروشید. در آغاز می‌توانید از سایت‌هایی که در Flippa.com  لیست شده‌اند استفاده کنید. 

دربارۀ شبکه‌های اجتماعی مشاوره بدهید      

با گسترش حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی‌ای مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام و ... شرکت‌های بزرگ علاقه‌مند به حضور فعال در این شبکه‌ها هستند. این کار نیازمند دانشی دربارۀ روش‌های برقراری ارتباط با مردم و جلب توجه آن‌ها است. شما با کسب آگاهی پیرامون این شبکه‌ها و ارتقای فهم خود از این محیط‌های مجازی و چگونگی استفادۀ بهینه از آن‌ها برای ارتقای کسب و کار می‌توانید تبدیل به یک مشاور شبکه‌های اجتماعی بشوید و به شرکت‌ها برای حضور موفقشان در شبکه‌ها یاری برسانید. این خود می‌تواند یک کسب و کار آنلاین محسوب شود و حقوق خوبی را نصیب شما کند. 

فروش فالور و لایک در اینستاگرام

آخرین کسب و کار آنلاینی که به شما معرفی می‌کنیم و با کمال شگفتی برای بعضی افراد درآمدهای میلیاردی حاصل کرده است فروش فالوور و لایک است. در این کار لازم است با روش‌های گوناگون جذابیت‌های پیجتان را بالا ببرید و میزان فالوور و لایکتان را زیاد کنید. آن‌گاه می‌بینید که شرکت‌های تبلیغاتی و سرمایه‌گذاران بزرگ خواهان پیج شما و فالوورها و لایک‌هایتان خواهند بود. در این روش تنها با روزی 3 الی 4 ساعت کار آنلاین در منزل می‌توانید چندین برابر یک کارمند در ماه حقوق داشته باشید. بی‌دلیل نیست که بسیاری از افراد سودجو به انواع و اقسام روش‌های درست و نادرست متوسل می‌شوند که به تعداد لایک‌ها و فالوورهایشان اضافه کنند. اینستاگرام به عنوان پرجمعیت‌ترین شبکۀ اجتماعی در ایران از این نظر اهمیت زیادی دارد. کلمۀ خرید فالوور در اینستاگرام در یک ماه به طور میانگین 1300 بار سرچ می‌شود که این نشان می‌دهد تا چه حد تقاضا برای افزایش لایک و فالوور وجود دارد و این کار چه بازار گسترده‌ای دارد. از جمله راه‌کارهای بالا بردن فالور و لایک در اینستاگرام عبارت است از؛ داشتن هدف و یک استراتژی نیرومند اینستاگرامی، برنامۀ عملی ای که براساس شناخت مخاطبان و تحلیل رقبا و فکر و ایده طراحی شده باشد، دانستن زمان مناسب برای گذاشتن پست‌ها و استمرار در این کار، انتخاب عکس‌های با کیفیت و جذاب به همراه کپشن‌هایی که حاوی مطالبی با موضوعات روز است و اضافه کردن چاشنی طنز و شوخی که افراد زیادی را جذب می‌کند. موارد غیر اخلاقی زیادی هم برای بیشتر کردن فالوور و لایک وجود دارد که به هیچ وجه توصیه نمی‎شود بنابراین سعی کنید با روش‌های درست و منطقی، به موفقیت پایدار برسید. 

 

جمع‌ بندی: کار آنلاین چیست؟

داشتن یک کار آنلاین در خانه شرایط ایده‌آلی است که می‌تواند از فشارهای عصبی ناشی از حضور در محل کار و هزینه‌های رفت و آمد و سایر هزینه‌های جانبی بکاهد و وقت و انرژی بیشتری را برای کارهای دیگر در اختیار شما قرار بدهد. امروزه با گسترش حضور مردم در اینترنت و بالا رفتن آمار بازدیدکنندگان از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی امکانی برای رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی فراهم شده است. علاوه بر این، با وضع اقتصادی کنونی نیاز است که همه  از جمله خانم‌های خانه‌دار منبع درآمدی برای خودشان داشته باشند و در مخارج خانواده سهیم باشند. دست و پا کردن یک کار آنلاین با حقوق مناسب می‌تواند راه‌کار خیلی خوبی در این شرایط باشد. بازار کاری گسترده‌ای در فضای آنلاین وجود دارد که لازم است بیشتر شناخته شود. در این مقاله سعی شده انواع و اقسام کارهای آنلاین تا حد امکان و ضرورت معرفی شود تا هر کس با خواندن آن با توجه به علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌هایش و زمانی که می‌تواند برای این کار صرف کند و خلاقیتی که دارد دست به انتخاب بزند. برخی از کارهایی که معرفی شد درآمدهای کمتر اما پایدارتری دارند و برخی از آن‌ها حتی قابلیت کسب درآمدهای میلیونی و میلیاردی در ماه دارند. شروع کردن یک کارآنلاین به نسبت کارهای بیرونی هزینۀ کمتری دارد و برای خیلی از کارهای آنلاین نیاز ندارید که سرمایه مالی مصرف کنید. بنابراین، هرقدر مهارت‌های بیشتری داشته باشید و در شناختن استعدادهایتان تواناتر باشید کارآنلاین مناسب‌تری را به دست خواهید آورد.

نویسنده : محدثه میرجعفری

من دانشجوی دکتری ادبیات فارسی هستم و علاقه‌مندم به نوشتن شعر، مقاله تحقیقی و پژوهشی یا هر نوع خلاقیتی که با نوشتن سر و کار دارد. تولید محتوا با موضوع دیجیتال مارکتینگ با این که به ظاهر به حیطه تخصصی من ارتباطی ندارد اما از آن جایی که خلاقیت و تنوع لازم دارد بسیار دوستش دارم. اگر به مباحث دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مندید لطفا مقاله های من را در جت بخوانید و نقدها و پیشنهاداتتان را با من در میان بگذارید. نظرات شما می‌تواند تکمیل کننده‌ی مطالب جت باشد.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۷ تیر ۱۴۰۰
بسیار عالی و جامع ، با این که اینجور مطالب را در سایت های زیادی مطالعه کرده بودم ولی مطلب شما فوق العاده جامع در عین حال عالی بود. خیلی ممنونم
۲۸ تیر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.