سیستم همکاری در فروش چیست

در این مقاله از سایت جت شما را با سیستم همکاری در فروش و روش‌های انجام آن به عنوان یک کسب و کار اینترنتی اشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
 ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ | ۱۶:۳۶  زمان مطالعه 4 دقیقه امتیاز:
سیستم همکاری در فروش چیست

مبحث خرید و فروش از دو بخش خریدار و فروشنده تشکیل شده است. فروشنده کسی است که محصولی تولید می کند یا خدماتی را عرضه  می کند و خریدار کسی است که با پرداخت هزینه از این کالا یا خدمات استفاده می کند. مسلم است که فروشندگان همواره به دنبال گسترش بازار کار خود هستند و تلاش می‌کنند مشتریان بیشتری برای محصول خود پیدا کنند. در این مرحله بخش سومی به خرید و فروش اضافه می شود که واسطه‌ی فروش نامیده می شود. واسطه‌ی فروش به صاحبان کسب-وکار کمک می کند کالا یا خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنند و سود تجارتشان را افزایش دهند. واسطه های فروش که خودشان تولید کننده ی محصولات نیستند، با معرفی تولیدات به مصرف کننده ها و ترغیب آن ها به خرید، درصدی از درآمد حاصل از فروش  را به عنوان دستمزد خود دریافت می‌کنند.

 

سیستم همکاری در فروش

 

به فرآیند جذب مشتری توسط واسطه‌ی فروش، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ گفته ‌می‌شود. این فرآیند برای تمام طرف‌های معامله مزایایی به همراه دارد. ازطرفی خریدار می‌تواند بدون پرداخت هیچ پول اضافه‌ای، کالایی را که نیاز دارد پیدا و خریداری کند و هم‌چنین فروشنده موردنظر خود را به کمک واسطه بیابد، در نتیجه محصول خود را به تعداد افراد بیشتری عرضه کند و سود مناسبی به دست بیاورد. از طرف دیگر، واسطه‌ی فروش هم که حلقه‌ی اتصال آن‌ها است، درآمدی از این معامله عایدش می‌شود.

همکاری در فروش چگونه انجام می‌شود؟ روش‌های همکاری در فروش

یکی از روش‌های سنتی و قدیمی همکاری در فروش کالا، بازاریابی فیزیکی و حضوری است. به این صورت که بازاریاب یا واسطه با مراجعه به مراکز هدف، مشتریان را شناسایی و محصول را به آن‌ها معرفی می‌کند. این روش محدودیت‌‌های بسیاری دارد؛ ازجمله اینکه حوزه‌ی فعالیت بازاریاب محدود می‌شود و می‌تواند فقط در یک شهر یا استان، بازاریابی را انجام دهد.      
امروزه با فراگیر شدن استفاده از اینترنت روش‌های نوین بازاریابی ایجاد شده است که همکاری در فروش را به نوعی تجارت تبدیل کرده است. افراد با داشتن وبسایت، وبلاگ یا صفحات و کانال‌های مجازی می‌توانند واسطه‌های فروش باشند و از این راه کسب درآمد کنند.

 

آیا همکاری در فروش می‌تواند آسانسوری برای پولدار شدن شود؟

شاید مهم‌ترین دلیل گسترش سیستم‌های همکاری در فروش همین عنوان باشد یعنی: پولدار شدن. برای این که بدانید چقدر رسیدن به این هدف عملی است، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. درحال حاضر بهترین سیستم همکاری در فروش، استفاده از روش‌های اینترنتی و آنلاین است که در ادامه به بررسی چند نمونه می‌پردازیم:

 

پولدارشدن با همکاری در فروش

 

• ممکن است شما مالک یا اداره‌کننده‌ی یک سایت باشید که مطالب و موضوعات متنوعی به مخاطبان ارائه می‌کنید. با توجه به شناختی که از مخاطبان سایت خود دارید و هم‌چنین با آگاهی از نیازهایشان می‌توانید محصول یا خدماتی را به آن‌‌ها معرفی کنید و لینک خرید آن را قرار بدهید. به این ترتیب هربار که یکی از کاربران از طریق لینکی که شما در سایت خود قرار داده‌اید اقدام به خرید محصول کند، به طور خودکار درصدی از فروش به حساب شما واریز می‌شود. این کار برای وبلاگ‌ها نیز قابل اجرا است.

• یک خانم خانه‌دار صفحه‌ای در اینستاگرام دارد که در آن از فعالیت‌های روزمره و آشپزی خود عکس می‌گیرد و به اشتراک می‌گذارد. پس از مدتی تعداد مخاطبان صفحه افزایش پیدا کرده و به بازار هدفی برای محصولات مرتبط با خانه داری و آشپزی تبدیل می‌شود. شرکت‌های مواد‌غذایی یا لوازم‌خانگی محصولات خود را برای این خانم می‌فرستند تا با معرفی آن‌ها در صفحه‌ی اینستای خود، مخاطبان را تشویق به خرید کند، سپس لینک یا کد تخفیف اختصاصی را دراختیار دنبال کنندگان قرار می‌دهد و با هر خرید از این لینک یا استفاده از این کد، درصدی از سود فروش را به خود اختصاص می‌دهد.

مشابه این موضوع برای سایر شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و تلگرام یا سایت‌های پربازدیدی مثل یوتیوب و آپارات نیز قابل اجرا است.

• برخی کسب‌وکار‌های نوظهور آنلاین هم از روش همکاری در فروش برای معرفی خدمات خود کمک می‌گیرند و شما می-توانید با معرفی خدمات آن‌ها در درآمد حاصل از آن شریک شوید.

نمونه‌هایی که از همکاری در فروش کالا گفته شد مشخص می‌کند که این کار روش بسیار ساده‌ای برای کسب درآمد است و شما در کنار فعالیت اصلی خود می‌توانید سود قابل توجهی به دست آورید. هرچند این کار هم مانند سایر فعالیت‌ها به مهارت کافی نیاز دارد.

 شما ابتدا باید در سایت فروشنده ثبت‌نام کنید تا بتوانید لینک اختصاصی را دریافت نمایید و این لینک را در معرض دید کاربران قرار دهید. هرچقدر وبسایت فروشنده پربازدیدتر باشد و محصولات با کیفیت‌تری ارائه کند، سود شما نیز افزایش پیدا می‌کند. 

گاهی برخی سایت‌های فروشنده درصد‌های بالایی برای همکاری در فروش به شما پیشنهاد می‌کنند اما ممکن است محصولاتشان کیفیت مناسبی نداشته باشد و مشتری پس از یک‌بار خرید به این موضوع پی ببرد و دیگر برای خرید به این سایت مراجعه نکند که این موضوع باعث کاهش درآمد شما هم می‌شود.پس  قبل از هرچیز به کیفیت محصولی که معرفی می‌کنید توجه کنید.

 

چرا مشارکت در فروش را توصیه می‌کنیم؟

بیشتر افراد وقتی اسم کسب درآمد از اینترنت را می‌شنوند، تصور می‌کنند حتما باید خودشان کالایی برای عرضه تولید کنند یا یک فروشگاه اینترنتی برای عرضه‌ی مجموعه‌‌ای از محصولات داشته باشند. هرچند این روش هم یکی از راه‌های بلند مدت برای درآمدزایی آنلاین است، اما تنها روش نیست. برای داشتن یک آنلاین شاپ قوی و پردرآمد یا باید خودتان تولید کننده‌ی یک محصول باکیفیت باشید یا توزیع کننده‌ی مجموعه ای از محصولات با کیفیت. در هر دو صورت شما به عنوان فروشنده در قبال اعتمادی که مشتری به شما داشته مسئول هستید. باید رضایت او را تامین کنید، پشتیبانی قوی داشته باشید، در قبال کالاهای معیوب ضمانت تعویض و ارجاع داشته داشته باشید و فکری هم برای کالاهایی که در انبار می‌مانند بکنید. هم‌چنین باید برای تمام این مراحل مجموعه ای از نیرو‌های خبره و کاربلد را در کنار را در کنار خود داشته باشید تا فروشگاه شما درآمد قابل توجه و میلیونی داشته باشد. اما راه‌های ساده‌تری هم برای درآمد زایی آنلاین وجود دارد که یکی از آن‌ها همین مشارکت در فروش است که پیش‌تر به آن پرداختیم و توضیحاتی درباره همکاری در فروش ارائه دادیم.
برای مشارکت در فروش شما فقط خریدار را با فروشنده مرتبط می‌کنید و مسئولیت کیفیت و خدمات پس از فروش با عرضه کننده محصول است نه شما. همچنین نگران انبار کردن اجناس و توزیع آن نیستید و هروقت تمایل داشتید می‌توانید به این روش درآمد زایی پایان بدهید.

 

نمونه‌هایی از معتبرترین و بهترین سیستم ‌های همکاری در فروش کالا

در سراسر دنیا و همچنین در ایران نمونه‌های موفقی از همکاری در فروش کالا وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره میکنیم. 

Amazon associates

در بین فروشگاه‌های اینترنتی، آمازون شناخته شده‌ترین فروشگاه در سراسر دنیاست. بسیاری از شرکت‌ها کالای خود را برای اولین بار در آمازون عرضه می‌کنند. وب‌سایت آمازون، این امکان را فراهم کرده که کاربران بتوانند با دریافت لینک‌های اختصاصی و انتشار آن‌ها کسب درآمد کنند. ازآن‌جا که آمازون میلیون‌ها مخاطب در سراسر دنیا دارد، درآمد حاصل از همکاری در فروش با آمازون می‌تواند مبلغ قابل توجهی باشد. اگر با نحوه خرید از آمازون آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله از سایت جت را از دست ندهید:

چگونه از سایت آمازون خرید کنیم؟

از دیگر سایت‌های خارجی فعال در این زمینه می‌توان به ebay،click bank و cj affiliant اشاره کرد.

• سیستم همکاری در فروش کالا در ایران

دیجی کالا را می‌توان نسخه ایرانی آمازون دانست. فروشگاهی اینترنتی با بیش از200 هزار کالا که چندین هزار مشتری ثابت دارد. دیجی کالا چند سالی است سیستم همکاری در فروش خود را با نام ادرو راه اندازی کرده است. برای هر نوع از محصولات درصدهای همکاری متفاوتی بین2 تا10 تعریف شده است که شما می‌توانید با ثبت‌نام در سامانه، لینک‌های اختصاصی دریافت کرده و با هر خرید از طریق این لینک، دیجی کالا سهم شما را پرداخت می‌کند.

   سیستم همکاری در فروش بازار هم یکی دیگر از سایت‌های معتبر در افیلیت مارکتینگ است. از دیگر سایت‌های شناخته شده ایرانی می‌توان به فراکت، میهن استور و ایران مارکت سنتر اشاره کرد.

• همکاری در فروش محصولات دیجیتال

یکی دیگر از فعالیت‌های این حوزه‌، مشارکت در فروش محصولاتی است که بدون نسخه فیزیکی هم قابل استفاده هستند، مثل فیلم و موسیقی. در چندسال اخیر سایت‌هایی به منظور کمک به دانلود قانونی آثار هنری راه اندازی شده‌اند. درواقع این سایت‌ها واسطه‌ی شرکت پخش و خریداران محصولات هستند. از آن‌جا که بسیاری از علاقه‌مندان فیلم و موسیقی این تولیدات را از طریق سایت‌ها دریافت می‌کردند، ایجاد سایت‌های واسطه باعث شد درآمد حاصل از دانلودها به طور قانونی به شرکت پخش تعلق گیرد.

 

جمع بندی: همکاری در فروش چیست؟

 (همکاری در فروش) یا Affiliate Marketing  روشی است که در یک روند فروش، علاوه بر فروشنده و خریدار، نفر سومی به‌عنوان واسطه فروش، خریدار را به فروشنده وصل می‌کند. این کار روشی ساده و آسان برای درآمدزایی بدون هیچ‌گونه مهارت خاصی است. شما با ثبت‌نام در سیستم‌های همکاری در فروش مرتبط با حوزه کاری خودتان می‌توانید قدمی در جهت کسب درآمد بردارید. برای این‌کار سری به سایت‌های معتبر و پرفروش بزنید و با ثبت‌نام و دریافت لینک مخصوص، کسب درآمد خود را از طریق همکاری در فروش، آغاز کنید.

نویسنده : زینب میرفیضی

این روزها با سرعت جت می‌خوانم و نکات مهم را یادداشت می‌کنم. هر روز با ایده‌های تازه‌ای برای نوشتن و تولیدمحتوا مواجهه می‌شوم که با صرف زمان و انرژی زیاد یک مقاله خواندنی بنویسم. وقتی کامنت‌های شما را می‌خوانم برای نوشتن مقاله بعد انرژی می‌گیرم پس نظراتتان درباره هر مقاله را با من درمیان بگذارید.

  نظرات کاربران (2 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱۳ مرداد ۱۳۹۹
بسیار عالی.ممنون از مطالبتون
۱۹ مرداد ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ممنون از مقاله مفیدتون فلم روان و دلنشینی دارید خسته نباشید
۲ شهریور ۱۳۹۸
با سلام و احترام ممنون از نظر خوبتون.