خرید از آمازون

با اعمال تحریم‌ها کاربران ایرانی به راحتی نمی‌توانند از سایت‌های اینترنتی مثل آمازون به طور مستقیم خرید کنند، در این مقاله از سایت جت، به توضیح چگونگی روش های خرید از آمازون خواهیم پرداخت.
 ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ | ۱۰:۵۶  زمان مطالعه 2 دقیقه امتیاز:
خرید از آمازون

با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان به اینترنت، به‌تدریج تمایل به خرید اینترنتی در میان مردم رواج پیدا کرد. این فرآیند از سایت‌های وطنی و باز شدن صفحات تجاری در فیس‌بوک شروع شد و به‌مرور در فضای تلگرام ادامه پیدا کرد، هم‌چنین بعد از این که دسترسی آسان به تلگرام با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد،  باقدرت بیشتری در اینستاگرام  جریان پیدا کرد.

همچنین با افزایش تمایل شدید ایرانی‌ها به خرید محصولات خارجی، خرید از سایت‌های پرفروش دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این میان به دلیل وجود تحریم‌ها، مشتری‌ها به‌آسانی قادر به پرداخت هزینه‌ی کالاهای موردنظرشان نبودند از این‌ رو سایت‌ها و شرکت‌هایی راه‌اندازی شد تا خرید از سایت‌های به‌ روز در سراسر جهان را برای مردم امکان‌پذیر کند. سایت آمازون یکی از بی‌شمار سایت‌های فروش آنلاینی است که مورد توجه ایرانیان قرار گرفت.

آیا می‌توان بدون واسطه از آمازون خرید کرد؟

اگر در خارج از ایران کسی را دارید که بتواند گیفت کارت آمازون را برای شما خریداری کند، شما به‌طور مستقیم می‌توانید از آمازون خرید کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مشخصات آن فرد را در سایت آمازون وارد کنید. حتی اگر دوست مجازی و قابل‌ اعتمادی دارید که در خارج از کشور زندگی می‌کند، می‌توانید از او درخواست کنید این کار را برای شما انجام دهد. 
درصورتی‌که کسی را نمی‌شناسید تا این کار را برایتان انجام بدهد، می‌توانید از شرکت‌های واسطه کمک بگیرید که در ادامه شرایط این کار را توضیح داده‌ایم. پس برای خواندن ادامه این مطلب با جت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رمز عبور ایمن

روش های خرید از آمازون

روش خرید از آمازون‌ با کمک شرکت‌های واسطه

آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی آنلاین دنیا به شمار می‌آید که محصولاتش را به سراسر دنیا ارسال می‌کند. حتی در بسیاری از موارد دیده‌ شده است که قیمت همان محصول در بازار ایران، بسیار بالاتر از قیمت درج‌شده در سایت آمازون است. از امکانات بی‌نظیر این سایت مطالعه‌ی نظرات کاربرانی‌ است که پیش از شما آن محصول را خریداری و استفاده کرده‌اند. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید با اطمینان بیشتری کالای موردنظر خود را خریداری کنید.

در سال‌های اخیر، ایالات‌ متحده به دلیل سیاست‌های خارجی، کشور ایران را تحریم کرده و به همین دلیل مردم ایران قادر به خرید محصولات این کشور نیستند. قبل از اعمال تحریم‌، این سایت تنها با دریافت لینک سفارش‌ها، بررسی محصول، باکمی تأخیر، قیمت تمام‌شده را به مشتری اعلام می‌کرد. امروز اما این کار توسط استارتاپ‌هایی انجام می‌شود که این پروسه را به‌صورت اتوماتیک و آنلاین انجام می‌دهند.

مراحل کار شرکت‌های واسطه به‌صورت زیر است:

  1. در مرحله‌ی اول لینک محصول را از وب‌سایت آمازون در اختیار شرکت مورد نظر قرار می‌دهید. سپس هزینه‌ی آن محصول به واحد پول مربوطه نمایش داده می‌شود و بعد با توجه به نرخ روز ارز، قیمت آن به تومان تبدیل می‌شود.
  2. در مرحله‌ی دوم سایت آمازون هزینه‌ی دریافت کالا در کشور مربوطه را که در بیشتر موارد رایگان است، نمایش می‌دهد. 
  3. شرکت موردنظر با استفاده از API، وزن و حجم محصول را مشخص کرده و هزینه‌ی پست به ایران را اعلام می‌کند.
  4. در این مرحله با استفاده از فرمول محاسبه گمرک، هزینه‌ی گمرکی کالا ارزیابی‌شده و بر اساس مشخصات فیزیکی و نوع محصول، تعیین می‌شود.  
  5. مرحلۀ بعدی پرداخت هزینه‌ی پست داخلی ست.
  6. گام آخر محاسبه‌ی هزینه‌ی نهایی تمام‌ شده ارسال کالا به مشتری‌ها در ایران است. 

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی اسپانیا

پشت پرده خرید از آمازون با کمک شرکت‌های واسطه‌ای

نکته‌ای که خیلی از ما از آن اطلاع نداریم این است که این سایت‌های واسطه در بیشتر موارد از امکاناتی نظیر سایت‌های تخفیف که به مشتریان آمازون کد تخفیف می‌دهد، استفاده می‌کنند. به این صورت که خریدار هزینۀ کامل آن کالا را به آن شرکت پرداخت می‌کند در حالی‌ که شرکت تنها 10 درصد از کل هزینۀ کالا را به سایت آمازون می‌پردازد.
آمازون تنها سایت فروش محصولات نو نیست، یعنی وقتی خریدار ایرانی لینک خرید محصول را در اختیار واسطه قرار می‌دهد، چند محصول دسته دو و همین‌طور کالاهای تعمیر شده نیز در  آن صفحه‌ نمایش داده می‌شوند که از محصول اولیه بسیار ارزان‌تر هستند، درنتیجه این سایت‌ها در برخی موارد بدون آگاهی خریدار و با دریافت سود فراوان آن کالای دسته دوم را خریداری می‌کنند.

سوالی که پیش می‌آید این است که آیا می‌شود از سایت آمازون بدون گمرک خریداری کرد؟

متأسفانه باید به شما بگوییم که هیچ راهی وجود ندارد تا شما بتوانید از زیر بار پرداخت گمرکی کالای خود، شانه خالی کنید. پیش‌ از این بیشترین حق گمرک شامل خرید لوازم لوکس می‌شد اما از سال 95، دولت جمهوری اسلامی در راستای حمایت از کالای ایرانی برای اقلام خُرد و جز نیز حق گمرکی تعیین کرده است. 

جمع‌بندی

با توجه به آنچه گفته شد خرید از سایت آمازون را می‌توانید به‌ راحتی از طریق دوستانتان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، انجام بدهید یا اگر از شرکت‌های واسطه‌ای برای خرید از آمازون استفاده می‌کنید.همچنین از سالم بودن کالا بعد از دریافت آن اطمینان حاصل کنید، چرا که بیشتر این سایت‌ها گزینه‌ی بازگرداندن محصول رادارند.

باکمی تحقیق می‌توانید شرکت‌هایی را پیدا کنید که این مسئولیت را به عهده می‌گیرند اما همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره شد هیچ راهی وجود ندارد تا شما بتوانید از زیر بار پرداخت گمرکی کالای خود، شانه خالی کنید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (6 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام من میخاستم یکی از دوستان در چین برام حدود ۸۰۰ دلار اسباب بازی بخره که در کل ۲ کارتن متوسط باوزن کمتر از ۳۰ کیلوگرم میشه.. گمرک این بسته ها به چه صورت حساب خواهد شد؟
۳۱ خرداد ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما در میان گذاشتید. ما در این زمینه اطلاعات کافی ندایم اما با توجه به وزن و حجم کالای گفته شده‌، شامل هزینه گمرک خواهد شد. برای اطلاعات دقیق‌تر بهتر است به سایت اصلی گمرک مراجعه نمایید و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص را مطالعه نمایید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام دوستم میخواد یه مانیتور ۱۶۰ دلاری با وزن کمتر از ۵ کیلو بفرسته به عنوان هدیه آیا گمرک شامل میشه؟
۱۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام معمولا کالاهای دیجیتال شامل هزینه گمرک می‌شوند و به احتمال زیاد به کالای شما نیز هزینه گمرک تعلق می‌گیرد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
باسلام دوستم توی اتریش میخواد یه هدست ۳۰ یوروای برام بفرسته حدودن ۵۰۰گرم هست توصیه شما چیه بخره با پست ارسال کنه یا آدرس من به سایت بده
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
با سلام کاربر گرامی متاسفانه ما در این زمینه تخصصی نداریم و نمی توانیم شما را در این مورد راهنمایی نماییم. موفق باشید.
پاسخ دهید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
اگر فامیل در خارج از کشور داشته باشیم و سفارش بده از امازون برای فامیلمون که درخارج هست و جعبه ان را باز کند و سپس برای مان بفرستد گمرک حساب میشود
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
با سلام بستگی به نوع کالا و وزن آن دارد. برای برخی کالاها مانند گوشی موبایل و یا کالاهای با وزن بالا هزینه گمرک تعلق می گیرد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ببخشید اگر از کشور همسایه خرید از امازون داشته باشیم و به ایران ارسال کنن بازم گمرک شامل میشه؟ مثلا به عنوان یه هدیه برای ایران ارسال بشه بازم باید گمرک پرداخت بشه؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۸
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. بستگی به نوع و قیمت کالای مورد نظر دارد. برخی از کالاها به دلیل ارزش و قیمتی که دارند شامل گمرک می شوند و برخی خیر. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۰ آبان ۱۳۹۸
اگر فامیل در خارج از کشور داشته باشیم واسم بخره بعد وقتی میخواد بیاد ایران با خودش بیاره بازم گمرک داره حتی اگه از کارتنشون در بیاره
۲۱ آبان ۱۳۹۸
با سلام ممنون از این که مشکل خود را با ما درمیان گذاشتید. خیر در صورت درآوردن از جعبه و آکبند نبودن کالا گمرک تعلق نمی گیرد. موفق باشید.