جت

آموزش کارآفرینی

هفته جهانی کارآفرینی 98
هفته جهانی کارآفرینی 98
 شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸    عاطفه علیمحمدی
در هفته جهانی کارآفرینی مهارت های ثروتمند شدن و کسب درآمد را بیاموزید. همواره بر این موضوع تأکید شده است که رویای یک شبه پولدار شدن را کنار بگذاریم ، اما ما در این مقاله رازهایی را برملاخواهیم کرد.
مدیریت استراتژیک یا مدیریت راهبردی چیست؟
مدیریت استراتژیک یا مدیریت راهبردی چیست؟
 چهارشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸    زیبا حیدری
احتمالا بارها در موقعیت های مختلف با واژه استراتژی یا راهکار موجه شده‌اید. در هر مسئله ای استراتژی ها به عنوان راه نجات شناخته می شوند. ما هم در این مقاله قصد داریم راه نجات کسب و کارتان را به شما نشان دهیم. مدیریت استراتژیک، مفهومی است که به شما کمک می کند تا دریابید از نظر حرفه ای در چه موقعیتی هستید؟ و قرار است به چه جایگاهی برسید؟ پس اگر به دنبال یادگیری شیوه مدیریت راهبردی هستید، این مقاله جت را از دست ندهید.
استراتژی اقیانوس آبی چگونه باعث ایجاد بازارهای جدید می شود؟
استراتژی اقیانوس آبی چگونه باعث ایجاد بازارهای جدید می شود؟
 شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷    ملیحه
در این مقاله استراتژی اقیانوس آبی یا blue ocean را بررسی می‌کنیم و سپس تفاوت‌های آن با اقیانوس سرخ، و راه‌های موفق شدن در استراتژی اقیانوس آبی را شرح می‌دهیم.
تعریف کارآفرینی چیست؟
تعریف کارآفرینی چیست؟
 چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷    محدثه میرجعفری
کارآفرینی به چه معناست؟ به چه کسی می‌توان لقب کارآفرین داد؟ ویژگی‌های بارز او چیست؟ پاسخ تمام این سوالات را می‌توانید در این مقاله بیابید
اهمیت و کاربرد اصول و فنون مذاکره در  پیشرفت کسب و کار
اهمیت و کاربرد اصول و فنون مذاکره در پیشرفت کسب و کار
 سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷    ملیحه
در بازاریابی امروز، اهمیت اصول و فنون مذاکره بر کسی پوشیده نیست، بنابراین اگرمی‌خواهیم یک مذاکره ساده را به یک مذاکره موفق تبدیل کنیم باید با اصول و تکنیک‌های مذاکره آشنا شویم؛ در این مقاله از سایت جت، پس از بررسی انواع مذاکره، گام به گام شما را تا تبدیل شدن به یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای همراهی می‌کنیم.
بازاریابی عصبی چیست ؟  نورومارکتینگ چه کاربردهایی دارد ؟
بازاریابی عصبی چیست ؟ نورومارکتینگ چه کاربردهایی دارد ؟
 سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷    زیبا حیدری
نورومارکتینگ، شاخه جدیدی در حوزه بازاریابی است که از علم پزشکی برای بهبود عرصه بازار کمک می‌گیرد. اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری هستید و قصد دارید مشتری‌هایتان را بهتر بشناسید تا با صرف بودجه تبلیغاتی کمتر، فروش بیشتری داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید.
اصول  و تکنیک های بازاریابی چابک (Agile Marketing) چیست؟
اصول و تکنیک های بازاریابی چابک (Agile Marketing) چیست؟
 یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷    ملیحه
اگر به دنبال موفقیت بیشتر در کسب و کارتان هستید قطعا از بازاریابی چابک یا Agile Marketing چیزهایی شنیده‌اید. اما اصول بازاریابی چابک چیست؟ برای پاسخ به این پرسش‌، در این مقاله از جت با ما باشید تا مزیت‌های بازاریابی چابک را بررسی کنیم و سپس اصول و تکنیک‌های آن را یاد بگیریم.
11 نکته طلایی برای رعایت تکنیک های مدیریت زمان
11 نکته طلایی برای رعایت تکنیک های مدیریت زمان
 سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷  
ما به طور ناخوداگاه برای هر کدام از وظایف روزمره خود زمانبندی میکنیم مدیریت زمان تکنیک هایی است برای انجام هر چه بهتر این زمانبندی ها

کارآفرینی (Entrepreneurship ) واژه ای نسبتاً قدیمی است که ریشه فرانسوی دارد. این کلمه به فرانسه Entreprendre  گفته می‌شود که به معنای متعهد شدن است. کلمه کارآفرین حدود سیصد سال قدمت دارد و نخستین کسانی که واژه‌ی کارآفرین و مفهوم کارآفرینی را مورد توجه قرار دادند، اقتصاددان‌ها بودند.کسانی مانند ریچارد کانتیلون و آدام اسمیت لغت کارآفرین را در قرن‌های هفدهم و هجدهم میلادی به کار برده‌اند.

یکی از جامع‌ترین تعاریف کارآفرینی که در دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسط هوارد استیونسن (Howard Stevenson) مطرح شده است. تعریف کارآفرینی از دیدگاه استیونسن چنین است: «کارآفرینی پیگیری فرصت‌هایی است که فراتر از منابعِ در دسترس، وجود دارند.» 

کار آفرین کیست؟

كارآفرين فردي است كه كنترل دروني دارد. او براي آنكه بتواند درست آنچه را كه می‌انديشد عينيت بخشد و عزم خود را عملي كند بايد رئيس و كارفرمای خود باشد. يعنی كارآفرين نياز به استقلال دارد. ذهن پويای او مرز هاي از پيش تعيين شده و قالب هاي رايج را در هم مي شكند و با وجودی كه همان چيزی را مي بيند كه ديگران مي بينند، اما چيزي را مي انديشد كه ديگران نمي انديشند.يعني كارآفرين خلاق است. وقتي كه خلاقيت او از ذهن به عمل منتقل مي شود نوآوري صورت مي گيرد. نوآوري يعني پيمودن راه نارفته. كسي كه اولين بار راهي را مي پيمايد، اولين كسي است كه مي تواند خبر مخاطرات راه را براي ديگران بياورد. يعني كار آفرين خطر پذير است. او به جاي آنكه منتظر ضمانت يك پايان موفق بماند، به فكر و تلاش خود تكيه مي‌کند، به مشكلات هجوم می‌برد و پيش مي‌رود. يعني كارآفرين منفعل نيست و براي استقبال از آينده روحيه اي تهاجمي دارد. لحظه آغاز تصميم، تنها زماني نيست كه او با ريسك مخاطره مواجه  می‌شود، ابهام يك پايان نامعلوم، بر هر قدم اين راه سايه مي‌اندازد. يعني كارآفرين قدرت تحمل ابهام را دارد.