بهترین dns برای بازی و گیم چیست

استفاده از یک DNS سریع و پایدار می‌تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد بازی‌های آنلاین داشته باشد. برای انتخاب بهترین DNS برای بازی با ما در این مقاله از سایت جت همراه باشید.
 ۱۴۰۱/۹/۱۴ | ۱۵:۰۱  زمان مطالعه 3 دقیقه
بهترین dns برای بازی و گیم چیست

DNS یکی از مهم‌ترین مواردی است که سبب می‌شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند.

اما پیدا کردن دی‌ان‌اس خوب برای بازی‌های آنلاین به خصوص بازی‌هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده و مشکلی است که گیمرها با آن دست و پنجه نرم می کنند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین DNS برای گیم بپردازیم تا از این پس تجربه بازی کردن شما بسیار بهتر شود.

معرفی 4 تا از بهترین dnsها مخصوص گیم

آیا تمایل دارید تا در مورد dns بیشتر بدانید؟ کدام dns برای بازی‌هایی مثل apex و کاهش ping مناسب است؟ تحریم شکن چه کاری انجام می‌دهد؟

اگر دنبال یافتن جوابی برای سوالاتی از این دست هستید، تبریک می‌گویم به جای درستی آمده اید، در این صفحه حقایقی را در مورد دی‌ان‌اس با هم مرور می‌کنیم، توصیه می‌کنم تا پایان آن با ما همراه باشید  تا به معرفی 4 تا از بهترین dnsها مخصوص گیم بپردازیم.

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم

  • 1.1.1.1

1.1.1.1 یا بهتر بگوییم حاصل شرکت CloudFire درحال حاضر سریع‌ترین DNS حال حاضر در کره زمین است که تمامی کاربران حتی کاربران ایرانی می‌توانند از آن استفاده کرده و سرعت اینترنت خود را بهبود بدهند، از طرف دیگر این DNS باعث افزایش سرعت ارتباطی شما با سرور بازی کرده و خب کسانی که بازی‌های آنلاین بازی می‌کنند حتما می‌دانند که ارتباط بهتر مساوی است با عملکرد بهتر در بازی.

1.1.1.1 بهترین dns برای بازی انلاین

برای تنظیم کردن این DNS می‌توانید بر روی آیکون اینترنت کلیک راست کرده و بر روی گزینه Open Network & internet Setting کلیک کنید، در پنجره تنظیمات باز شده بر روی Change Adaptor Options کلیک کرده تا پنجره دیگری برای شما باز شود.

بر روی آداپتور اتصال کنونی خودتان کلیک کرده و در ادامه گزینه Properties را بزنید، سپس در بخش باز شده دنبال Internet Protocol Version 4 بگردید و آن را باز کنید و تنظیمات ان را مانند شکل زیر پر کنید.

این سرویس چند ماهی می‌شود که اقدام به انتشار برنامه مخصوص خود برای ویندوز و مک کرده است. با توجه به مشاهدات و نتایج بدست آمده با استفاده از این DNS بر روی حالت برنامه‌ای آن، وضعیت پینگ کاربران از 80 برای اروپا به 70 و حتی 66 نیز رسیده است.

برای دانلود نسخه ویندوز این برنامه می‌توانید از طریق سایت این شرکت اقدام کنید تا تجربه داشتن یک مسیریابی عالی برای اینترنت خود را بدست Cloud Flare بسپارید. همچنین لازم است بگوییم که نسخه Warp+ بدون لایسنس نیز کار خواهد کرد اما بهتر است نسبت به تهیه یک لایسنس نیز اقدام کنید تا خیالی راحت از وبگردی در اینترنت داشته باشید.

Preferred DNS Server: 1.1.11
Alternate DNS Server: 1.0.0.1

  • Open DNS

یکی از بهترین DNS ها در لیست ما مخصوص OpenDNS است که نه تنها ارتباط شما در بازی را بهتر کرده و همچنین سرعت اینترنت شما را افزایش می‌دهد، به عنوان یک دیوار آتش نیز برای شما عمل می‌کند و از دیگر ویژگی‌های مفید آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که محدودیت زمانی دانلود که برخی اوقات توسط ISP برای کاربر درنظر گرفته می‌شود را نیز از بین می‌برد.

Preferred DNS Server: 208.67.222.222
Alternate DNS Server: 208.67.220.220

سه مورد گفته شده در حال حاضر بهترین DNSهای موجود هستند که هم از نظر امنیت در سطح بالایی قرار دارند و هم دو عملکرد گفته شده یعنی هم سرعت و هم عملکرد شما را در جستجوی اینترنتی و بازی افزایش می‌دهند. بله درست است در حال حاضر بیشتر از 3 DNS برای اجرا کردن روی اینترنت وجود دارند ولی همانطور که گفته شد این 3 مورد بهترین‌های آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

  • Google DNS Servers

بعد از 1.1.1.1 جای تعجبی نیست که سرور‌های گوگل در لیست، دومین DNS سریع جهان باشند. چند سالی است که گوگل از DNS های باز خود برای ارتباط بهتر کاربران با دنیای اینترنت رونمایی کرده است و در همین چند سال اخیر نیز توانسته خودش را به صورت کامل به تمام مردم جهان ثابت کند.

Preferred DNS Server: 8.8.8.8
Alternate DNS Server: 8.8.4.4

برای تنظیم کردن دو DNS داده شده توسط گوگل همانند 1.1.1.1 می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید.

بهترین dns برای بازی انلاین

  • QUAD9 (بهترین dns اندروید)

Quad9 یک سرور DNS غیر انتفاعی است که توسط IBM و بسیاری از شرکت‌های مختلف امنیت سایبری به منظور استفاده از یک سرور DNS عمومی بر محور امنیت حریم خصوصی تقویت شده است.

Quad9 داده‌های DNS شما را از طریق شبکه ایمن از سرورها در سراسر جهان مسیریابی می‌کند. این سیستم از بیش از ده‌ها شرکت پیشرو در زمینه امنیت سایبر در صنعت اطلاعات استفاده می‌کند تا در زمان واقعی ایمن بودن وب سایت‌ها و اینکه کدام سایت‌ها شامل بد افزار یا سایر تهدیدات هستند را برای شما چک کند. هیچ داده شخصی توسط کواد 9 ذخیره نمی‌شود.

Quad9 همچنین دارای سرور IPv6 DNS ایمن با شماره 2620: fe :: fe است. نکته مهمی که باید در مورد Quad9 به خاطر داشته باشید این است که هیچ محتوایی را از شما ذخیره نمی‌کند. فقط دامنه‌هایی که دارای بد افزار هستند یا سایت‌های فیشینگ مسدود شده را ذخیره می‌کند.

اگرچه هیچ سرور DNS صد د رصد در برابر تهدیدات و حملات سایبری و خلافکاران مقاوم نیست ، Quad9 زیرساختی نسبتاً مقاوم ایجاد کرده است که با سال‌ها تحقیق و تجربه متخصصان ساخته شده است.

DNS اولیه: 9.9.9.9

ثانویه DNS: 149.112.112.112

بیشتر بخوانید: بهترین روش های گیمیفیکیشن

نتیجه‌گیری

در این مقاله با تعریف دی‌ان‌اس، چگونگی کارکرد آن و همچنین 4 مورد از بهترین دی‌ان‌اس‌ها آشنا شدید و آموختید که کدام dns برای بازی و گیمینگ مناسب است، دی‌ان‌اس ممکن است کمی  پیچیده به نظر برسد ولی ما ان را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما بیان کردیم. اینترنت بدون این سرویس مختل می‌شود و کارکرد خود را از دست می‌دهد.

نظر شما چیست؟ اگر تجربه استفاده از یک سرور dns را دارید و یا سوالی در مورد آن دارید حتما نظرات و سوالات خود را در کادر زیر کامنت کنید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

نویسنده : مریم باغبان

مریم باغبان ملی هستم. به حوزه های هنری و برنامه نویسی علاقه مندم و در تلاش برای یادگیری زمینه های مختلف این دو حوزه هستم. در حال حاضر در جایگاه ادمین سایت مشغول به کارم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید