آموزش گام به گام ساخت ایمیل در یاهو YAHOO

در این مقاله یک آموزش تصویری از ساختن ایمیل در سایت یاهو (yahoo) را برای شما تنظیم کردیم که با دنبال کردن آن می توانید در پایان یک ایمیل یاهو برای خود بسازید. با ما همراه باشید.
 ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ | ۱۱:۰۸  زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش گام به گام ساخت ایمیل در یاهو YAHOO

نیاز به صندوق پستی مجازی یا همان ایمیل یکی از نیازهای مهم نسل جدید ارتباطات است. می‌خواهید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید؟ دوست دارید به شبکه‌های اجتماعی و مجله‌های آنلاین اینترنتی ملحق شوید؟ برای انجام بسیاری از کارهای اداری هم به‌جای روش‌های قدیمی مثل فکس و سیستم‌های مشابه، از ایمیل استفاده می‌شود، مکاتبات تحصیلی نیز از طریق ایمیل صورت می‌گیرد؛ همه این‌ها دلایل مناسبی برای ساختن یک ایمیل است. سرویس‌ها و شرکت‌های معتبر بسیاری در سراسر جهان هستند که در دنیای وب، سرویس ایمیل را به‌طور رایگان در اختیار شما می‌گذارند. در ادامه نحوه ساختن ایمیل در سرویس شناخته‌شده و معتبر یاهو را با همدیگر مشاهده می‌کنیم.

 

نحوه ساخت ایمیل یاهو 

مراحل ساخت ایمیل در یاهو به ترتیب زیر است:

  • مرحله اول:

ابتدا می‌توانید از طریق آدرس www.Yahoo.com  به صفحه اصلی سایت یاهو مراجعه و سپس روی گزینه Mail کلیک کنید، سمت راست در قسمت پایین صفحه‌ی جدید، Sign up را انتخاب کنید. هم‌چنین می‌توانید به آدرس www.yahoomail.com بروید و در پائین صفحه بعد از کلیک روی Create New Account  و وارد شدن به صفحه بعد، روی Sign up کلیک کنید. 

ساختن ایمیل یاهو

 

ساخت ایمیل یاهو

  • مرحله دوم:

در این بخش، باید اطلاعاتی درباره خودتان به سرویس یاهو بدهید، بخش اول اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل موردنظر و کلمه عبور ((Password است.

ساخت اکانت در یاهو

 

بعد از مشخص کردن نام و نام خانوادگی، تعدادی آدرس ایمیل پیشنهادی بر اساس اسمتان در فیلد ایمیل، مشاهده خواهید کرد که در صورت تمایل می‌توانید یکی از همین آدرس‌های پیشنهادی را انتخاب کنید.
در غیراین صورت می‌توانید آدرس دیگری را در این قسمت تایپ کنید، شما برای نوشتن آدرس ایمیل تنها اجازه دارید از حروف انگلیسی، نقطه و خط‌تیره استفاده کنید. استفاده از سایر علامت‌ها باعث ایجاد خطا و اشکال در روند ساختن ایمیل می‌شود. هم‌چنین یاهو آدرس‌های تکراری را نمی‌پذیرد و در صورت وجود کمترین شباهت با ایمیل‌هایی که قبلا ساخته شده است، شما اجازه عبور از این مرحله را نخواهید داشت و با پیام قرمزرنگ  This ID is not available روبه‌رو می‍شود که نشان‌دهنده این است که این آدرس قبلا توسط فرد دیگری به ثبت رسیده است و شما باید انتخاب دیگری داشته باشید.

 

نکات مهم در انتخاب نام کاربری و رمز عبور

شاید فکر کنید انتخاب نام کاربری در امنیت اکانت (حساب کاربری) تاثیری ندارد اما خوب است بدانید که انتخاب نام‌های عامی مثل user، admin، test، root و امثال این‌ها برای نام کاربری، شکستن رمز عبور را برای نرم‌افزارهای رمزشکن بسیار ساده‌تر می‌کند، پس اسم‌هایی از این نوع را انتخاب نکنید. همچنین سعی کنید اسمی بامعنی برای ایمیلتان انتخاب کنید که خیلی پیچیده هم نباشد تا به خاطر سپردن آن آسان باشد.
در کادر بعدی باید پسورد یا رمز عبور آدرس ایمیلتان را انتخاب کنید. در فرم جدید یاهو، برای افزایش امنیت اکانت (حساب کاربری) شما، رمز عبور انتخابی‌تان باید بین 8 تا 32 کاراکتر باشد، کاراکترهایی که باید حتما شامل حروف بزرگ، حروف کوچک و اعداد باشد و اگر هرکدام از این 3 مورد در پسورد شما نباشد، از نظر یاهو قابل‌قبول نیست. بهتر است رمز عبورتان را با دقت وارد کنید تا بعدا برای ورود به ایمیل‌تان با مشکل مواجه نشوید. البته ممکن است به خاطر سپردن چنین رمزی برایتان آسان نباشد اما این تمهیدات، به امنیت هر چه بیشتر اکانت شما کمک می‌کند. پس بهتر است، آدرس ایمیل و کلمه عبور را در جایی مطمئن یادداشت کنید تا برای ورود به حساب کاربری‌تان، دچار دردسر نشوید.
نکته: پیشنهاد کارشناسان امنیتی در زمینه انتخاب رمز این است که با کمک روش «استفاده از حروف اول در جملات» پسوردتان را انتخاب کنید؛ به‌عنوان‌مثال آدرس منزل‌تان انتخاب مناسبی است. در این روش به این صورت باید عمل کنید: No21, Mona, Moshir, Shiraz, Iran؛ رمز «N21MmShI» حروف اول کلمات در این آدرس است. ترکیبی که در آن‌هم از حروف کوچک و بزرگ و هم از اعداد استفاده‌شده و یادآوری‌اش آسان است و درعین‌حال امنیت بالایی دارد.


در ادامه شما باید یک شماره تلفن به یاهو بدهید و برای این کار در کادر کوچک سمت چپ نام Iran با کد 98+ را پیدا کنید، سپس در کادر سمت راست شماره تلفن همراه خود را بدون صفر اول آن ( به‌عنوان‌مثال به‌صورت 9351234567) وارد کنید.
نکته: قبلا نام ایران در بین لیست اسامی کشورها موجود نبود که خوشبختانه در حال حاضر این مشکل وجود ندارد اما در صورت بروز دوباره چنین مشکلی شما می‌توانید نام کشور افغانستان را وارد کنید و در قسمت شماره تلفن، شماره همراهتان را با پیش‌شماره 079 وارد کنید. برای مثال اگر شماره تلفن شما 09351234567 است باید آن را به‌صورت 0791234567 وارد کنید. (در هر مرحله‌ای که واردکردن شماره تلفن‌تان لازم بود، می‌توانید از این روش استفاده کنید.)
در کادر بعدی باید تاریخ تولدتان را به تاریخ میلادی (روز، ماه، سال) وارد کنید. اگر تاریخ میلادی تولدتان را نمی‌دانید می‌توانید از سایت http://www.Time.ir و یا سایت‌های مشابه آن استفاده کنید.
نکته: بهتر است که این تاریخ را به شکل صحیح و مطابق با تاریخ تولد شمسی‌تان وارد کنید، چراکه اگر بعدها نتوانید به ایمیل‌تان دسترسی پیدا کنید، این تاریخ به‌عنوان یک کد به شما کمک خواهد کرد.
پر کردن کادر بعدی اختیاری (Optional) است، در این کادر با انتخاب Female (زن) یا Male (مرد) جنسیت‌تان را انتخاب می‌کنید.
در آخر روی دکمه آبی‌رنگ Continue (ادامه) کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

 

  • مرحله سوم:

در این بخش که مرحله احراز هویت شماست، باید شماره تلفن همراه‎‌تان را وارد کنید. در ادامه یاهو یک کد تایید (Verification code) را به‌صورت پیام کوتاه به گوشی‌تان ارسال می‌کند تا به‌این‌ترتیب از صحیح و معتبر بودن آن اطمینان پیدا کند. پس از واردکردن شماره موبایل‌تان، روی دکمه (Text me a Verification code ) کلیک کنید.

تایید شماره تلفن در یاهو

 

نکته: ضرورتی وجود ندارد که این شماره تلفن با شماره‌ای که در مرحله قبل وارد کرده‌اید یکسان باشد. فقط باید شماره‌ای باشد که در همان لحظه بتوانید کد ارسالی یاهو را به‌وسیله آن دریافت کنید.

 

  • مرحله چهارم:

بعدازاینکه کد 5 رقمی را از طریق گوشی‌تان دریافت کردید، آن را در کادر مشخص‌شده تایپ و روی دکمه Verify کلیک کنید.
 

اکانت یاهو

 

  • مرحله پنجم:

در آخرین مرحله، پیام تبریک و خوش‌آمد گویی یاهو را دریافت خواهید کرد و با کلیک روی Click here to start وارد اکانت خود می‌شوید. به صندوق پستی یا ایمیلتان خوش‌ آمدید، از این به بعد می‌توانید از قابلیت‌ها و خدمات این سرویس استفاده کنید. هر وقت دیگری هم که خواستید ایمیلهای‌تان را چک کنید، کافی‌ست بعد از ورود به آدرس Yahoomail.com، آدرس ایمیل و سپس پسوردتان را وارد کنید و به‌این‌ترتیب وارد حساب کاربری‌ خود شوید. همچنین می‌توانید تم و ظاهر اکانت را مطابق با سلیقه‌تان تغییر دهید.


جمع‌بندی: ساختن ایمیل در یاهو

همان‌طور که دیدید، ساخت ایمیل در سرویس یاهو بسیار ساده است اما ما در این مقاله سعی کردیم علاوه بر آموزشی تصویری و گام‌به‌گام، به نکات مهم این حوزه نیز اشاره کنیم. نکاتی که پاسخ‌گوی سوالات احتمالی شما در هنگام ساخت ایمیل خواهد بود و همچنین به شما کمک می‌کند تا اکانتی با امنیت بالا بسازید و از خطرات احتمالی هک و امثال آن در امان باشید. 
 

نویسنده : حسن قلیچ‌خانی

یک دیجیتال مارکتر فعال در زمینه بازاریابی محتوا و کپی‌رایتینگ هستم. مقالاتی که در سایت جت منتشر می‌کنم حاصل ساعت‌ها مطالعه و تحقیق در مورد موضوع و حاشیه‌های جانبی آن است و با هدف ارائه اطلاعاتی مفید برای مدیران کسب‌و‌کارهای مجازی نوشته می‌شود. از هر ایده یا پیشنهادی به شدت استقبال می‌کنم، پس منتظر نظرات ارزشمند شما همراهان عزیز هستم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید