ادمین یک سایت کیه

منظور از ادمین سایت کیست و چه وظایفی باید داشته باشد تا بتواند یک سایت را به خوبی اداره کند .ادمین یک اصطلاح پرکاربرد هست دربین فعالان در حوزه دیجیتال و دنیای مجازی است . ادمین به کسی گفته می شه که مدیریت وبسایت یا پیج شبکه های اجتماعی رو برعهده داره.
 ۱۴۰۰/۶/۲۸ | ۱۴:۰۴  زمان مطالعه 2 دقیقه
ادمین یک سایت کیه

ادمین به چه کسی میگن ؟

ادمین یک اصطلاح پرکاربرد هست دربین فعالان در حوزه دیجیتال و  دنیای مجازی است . ادمین به کسی گفته می شه که مدیریت وبسایت یا پیج شبکه های اجتماعی رو برعهده داره.

ادمین در اصل مخفف کلمه administration  است که در زبان فارسی مدیر نامیده میشه .

وظایف ادمین سایت 

به فردی که مسئولیت نگهداری ، توسعه و اداره وب سایت رو بر عهده داره مدیر یا ادمین سایت می گن . شاید مهمترین وظیفه ادمین سایت اینه که اطمینان حاصل کردن از درست نمودن سایت باشه .
وظیفه ادمین هر وب سایتی می تواند نسبت به نوع سایت متفاوت باشد . 
اگر در یک شرکت بزرگ ، ادمین سایت شوید اشخاص فراوانی همانند طراحان ، تیم تولید ، محتوا ، کارشناسان سئو و... در کنارتان فعالیت می کنند که شما مسئولیت هماهنگی آن ها را برعهده خواهید داشت .
به نحوی که می بایست فعالیت هر فرد درتیم در جهت اهداف مشخص شده وبسایت باشد.
درحقیقت شما مسئول ارشد سایت هستید ولی اگر در یک کسب و کار کوچکتر فعالیت می کنید خیلی از وظایف مانند طراحی و برنامه نویسی قسمت هایی از سایت ، تولید محتوا ، بهینه سازی و... برعهده شما خواهد بود .
آنالیز بازدیدکنندگان وبسایت 
یک مدیر وبسایت می بایست به صورت روزانه اطلاعات دقیقی از بازدید کنندگان وب سایت نیز داشته باشد و با ابزارهایی همانند گوگل آنالیستیکس کارهای کاربران را مشاهده نماید .
با استفاده از این ابزار با علایق و همچنین روحیات بازدید کنندگان آشنا خواهید شد و به کمک آن می توانید سایت را بهبود ببخشید .

مدیریت تیم تولید محتوا 

هر سایت پس از راه اندازی نیازمند محتوای مناسب است . در حقیقت تولید محتوای خوب برای سایت ، جز اصلی ترین وظایف در تیم می باشد ، که می تواند در تعداد بازدید و همچنین رتبه بندی سایت تاثیر بسزایی داشته باشد .
بنابراین تیم تولید محتوا می بایست با طریقه صحیح تولید محتوا به طور کامل آشنایی داشته باشد .در این میان وظیفه یک ادمین وب سایت کنترل محتویات تولید شده و همچنین آموزش در خصوص نحوه درست تولید و انتشار محتوا است .

افزایش ترافیک وب سایت

ادمین سایت می بایست با استفاده از روش های مناسب به صورت روزانه ، تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد .
همچنین ادمین سایت باید تلاش نماید تاهر کاربر را به یک مشتری برای وب سایت تبدیل کند .
با مشاهده رفتار کاربران برای رفع نواقص وب سایت جهت دائمی شدن بازدید هر کاربر بکوشید. 
بررسی و برنامه ریزی صفحات پر بازدید و صفحاتی با بازدید کم ، می توان برای بهبود سایت از آن استفاده نمود .

روش های فراوانی جهت افزایش بازدید وب سایت وجود دارد که اصلی ترین آن ها عبارت اند از :

  • استفاده از شیوه های درست تولید محتوا 
  • استفاده از شبکه های اجتماعی 
  • به اشتراک گذاشتن مطالب در انجمن ها 
  • استفاده از پست کاربران در دیگر وب سایتها 
  • اهمیت دادن به کاربر پسند بودن قالب وب سایت 
  • استفاده از ایمیل مارکتینگ

جمع آوری اطلاعات کاربران 

ادمین وب سایت برای این که هرکاربر رابه سایت برگرداند ، می بایست بتواند در همان بازدید اولیه اطلاعاتی همانند ایمیل را از کاربران دریافت نماید.
تا هروقت اطلاعاتی مانند محصولات و کاتالوگ های سایت را برای آنها ایمیل نماید و کاربران را ترغیب به بازدید مجدد از وب سایت کند.

معرفی محصولات و خدمات وب سایت 

در دنیای مجازی ، هر سایت جایگاه یک مغازه را نیز دارد . محتویات آن سایت می بایست به نحوی باشد که محصولات را به بازدید کنندگان معرفی نماید و آن ها را جهت خرید راغب کند .
مدیر وب سایت موظف خواهد بود تا به نحوی بر روی محتویات وب سایت کار نماید تا کاربر به درستی با خدمات و همچنین محصولات وب سایت آشنا شود .
برای این کار می توان از ویدیو ها ، کاتالوگ الکترونیکی ، عکس ها و اینفوگرافیک استفاده نمود.

بررسی رتبه وب سایت 

بررسی رتبه وب سایت به صورت روزانه ، جایگاه و رتبه آن در کلمات کلیدی متفاوت ، بررسی دلیل پیشرفت یا افت را با استفاده از ابزار سرچ کنسول ، بررسی فعالیت رقبا و همچنین کمک به ارتقا رتبه در کلمات اصلی وب سایت جز اصلی ترین وظایف ادمین وب سایت در این خصوص خواهد بود .

پشتیبان گیری از سایت 

اگر شماپشتیبانی سایت را برعهده دارید ، در بازه زمانی معینی از قسمت های متفاوت وب سایت پشتیبان گیری کنید تادر صورت بروز هر گونه مشکلی بتوان از آن ها استفاده نمایید.
بازه های زمانی جهت تهیه پشتیبان گیری هر وب سایت ، با توجه به موضوع و همچنین میزان تغییرات محتویات وب سایت ، متفاوت خواهد بود .
پشتیبان گیری 

بررسی وضعیت هاست و سرور 

بررسی وب سایت از نظر uptime ( زمان بالا بودن وب سایت طی 24 ساعت شبانه روز )، کنترل هاست و همچنین پیگیری های لازم در صورت بروز مشکلات در هاست نیز به عهده ادمین وب سایت خواهد بود .

آپدیت نمودن وب سایت 

اگر از یک cms استفاده می کنید ، باید همیشه به آپدیت بودن نرم افزارها دقت داشته باشید . اطلاعات وب سایت ، نرم افزارها و همچنین قالب وب سایت می بایست آپدیت باشند .
اضافه نمودن امکانات جدید به وب سایت و توسعه  دادن امکانات قبلی وب سایت نیز برعهده مدیر آن خواهد بود .

ادمین یک سایت به چه کسی گفته می شود
 

•    با انگیزه و خلاق
•    علاقه مند به کسب و کار اینترنتی 
•    قدرت درمدیریت تیم 
•    داشتن قدرت در برقراری ارتباط 
•    آشنایی با طراحی 
•    آشنایی با تولید محتوا و همچنین بهینه سازی 
•    آشنایی کامل با نرم افزارهای آنالیز وب سایت 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید