درآمد چند میلیون دلاری با فروش کالا در سایت اتسی (Etsy)

شاید ندانید خیلی از برندهای معتبر و معروف دنیا که فروش های میلیون دلاری دارند کار خود را از اتسی شروع کرده اند. این روزها و  با شیوع پاندومی کرونا اهمیت استفاده از بسترهای آنلاین خرید و فروش بیشتر از قبل شده است. سایت ها و پلت فرم های بسیاری در زمینه خرید و فروش آنلاین در سطح جهانی وجود دارد. اما بدون شک می توان گفت اتسی (Etsy) با 1.8 میلیون فروشنده و 20 میلیون خریدار یکی از محبوبترین این سایت ها است.
 ۱۴۰۰/۴/۲۹ | ۰۹:۴۸  زمان مطالعه 4 دقیقه
 درآمد چند میلیون دلاری با فروش کالا در سایت اتسی (Etsy)

شاید ندانید خیلی از برندهای معتبر و معروف دنیا که فروش های میلیون دلاری دارند کار خود را از اتسی شروع کرده اند.  
این روزها و  با شیوع پاندومی کرونا اهمیت استفاده از بسترهای آنلاین خرید و فروش بیشتر از قبل شده است. سایت ها و پلت فرم های بسیاری در زمینه خرید و فروش آنلاین در سطح جهانی وجود دارد. اما بدون شک می توان گفت اتسی (Etsy) با 1.8 میلیون فروشنده و 20 میلیون خریدار یکی از محبوبترین این سایت ها است. تفاوت عمده سایت اتسی با سایت های مشابه در نوع سرویس دهی آن است و برخلاف دیگران، تمرکز خود را بر حمایت از فروشندگان خرده پای صنایع دستی و عتیقه جات (افرادی که مکانی ثابت برای ارائه کالای خود ندارند) گذاشته است.
هدف اولیه تاسیس کنندگان سایت Etsy، ایجاد فضایی امن برای علاقه مندان به کالاهای دست ساز بود تا بتوانند بطور مستقیم اجناس موردنظر خود را از سازندگان این محصولات خریداری کنند. در سالهای اولیه هر شخص می توانست در این سایت پنل فروشندگی داشته باشد و هر کالایی را به فروش برساند. به همین دلیل در ابتدا اغلب اجناس دست دوم از طریق این سایت خرید و فروش می شد. اما به مرور ساختار و سیاست های سایت در جهت حمایت از تولیدکنندگان تغییر کرد و تنها سازندگان میتوانستند در اتسی پنل فروش داشته باشند و به فروش کالاهای دست ساز خود اقدام کنند. با این وجود هنوز هم یکی از بخش های جذاب این سایت مربوط به کالاهای قدیمی است، البته برای فعالیت در این بخش بهتر است این نکته را بدانید که تمامی کالاهای موجود این قسمت باید شناسنامه‌ی اصالت داشته باشند و از عمر آنها حداقل 20 سال بگذرد. یکی از مهمترین دلایل محبوب ماندن سایت اتسی در مقابل رقبای بزرگش در این زمینه، امکان مشاهده اطلاعات و تماس با سازنده، تمام محصولات وی و وجود بخشی برای ثبت سفارش های مخصوص است که در اختیار خریدار قرار می گیرد.
اگر به خرید و فروش عتیقه جات و صنایع دستی در سطح جهانی و کسب درآمد به دلار علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم، وقت بگذارید و تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

دسته بندی عتیقه جات در سایت اتسی


چگونه به یک فروشنده در سایت اتسی تبدیل شویم؟


رعایت کردن این نکات برای تمام افرادی که قصد ایجاد پنل فروشندگی رایگان در اتسی  و راه اندازی فروشگاه با برند منحصر بفرد، را دارند کاملا ضروری است:
-    کالایی که قرار است بفروشید را مشخص کنید.
-    کالاهای دست ساز باکیفیت را ارائه دهید.
-    دقت کنید که ارسال محصولاتتان برای مشتری باید در زمان تعیین شده باشد.
-    مشخص کنید به کدام دسته از مشتریان کالا جهت عرضه دارید. 
-    برای فروشگاه‌تان یک نام مناسب انتخاب کنید.
-    یک پروفایل فروشندگی حرفه ای بسازید.
-    برای فروشگاه خود قوانینی را تنظیم کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید.
-    هزینه هایی که موظف به پرداخت آنها هستید را حتما محاسبه کنید.
-    حتما سود موردنظر از فروش کالاها را برای خودتان مشخص کنید.
-    مشخص کنید مبلغ حاصل از فروش از چه طریق و با چه ارزی برای شما واریز شود.
-    سوابق مالیاتی و مالی خوبی داشته باشید.
بعد از درنظرگرفتن تمام جنبه های مورد نظر برای  فروشگاه خود، حالا نوبت راه اندازی یک فروشگاه آنلاین در اتسی رسیده است. شیوه ی کار بسیار ساده است و با انجام دقیق چند مرحله به راحتی می توانید کالاهای مورد نظرتان را در سطح جهانی به فروش برسانید.


مراحل تبدیل شدن به یک فروشنده در سایت اتسی


-    وارد سایت Etsy.com شوید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. 


در اینجا لازم است این نکته را یادآوری کنیم که به دلیل محدودیت هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، باید نماینده‌ای در یکی از کشورهای خارجی داشته باشید، و کالاها را از طریق پست برای نماینده ی خود ارسال کنید. در هنگام ایجاد حساب کاربری و زمان ورود به پنل خود حتما VPN خود را روشن کنید و دقت داشته باشید کشوری که نماینده تان در آن مستقر است را انتخاب کنید.


-    محل استقرار و سیاست های فروشگاه و واحد پولی که می خواهید پرداختی ها براساس آن باشد را مشخص کنید.


حتما با نماینده تان هماهنگ کنید تا نشانی یک مکان حقیقی و مشخص را برای ثبت در etsy برای شما ارسال کند. یکی از مهمترین موارد در سایت اتسی، تایید اصالت مشخصات فروشندگان است. 
سیاست های فروشگاه تان که شامل نحوه ی ارسال و بازگشت کالا، شرایط معامله، نحوه ی پرداخت و تنظیمات حریم خصوصی مشتریان است را بطور واضح مشخص کنید. 
•    نحوه پرداخت را برای مشتریان بطور شفاف مشخص کنید.
•    دقت کنید قیمت گذاری کالاها حتما به دلار باشند.
•    روش پرداخت هزینه های اشتراک سایت را مشخص کنید.
درخصوص نحوه پرداخت باید گفت که، اتسی با در اختیار داشتن درگاه پرداختی به نام Etsy payment تمام واریزی های مشتریان را برای فروشندگان جمع آوری می کند. مشتری می تواند با حساب Paybal، کیف پول گوگل، کارتهای اعتباری، کارتهای هدیه‌ی اتسی و Apple pay مبلغ خرید خود را پرداخت کند. پس از آن اتسی مبلغ را به حساب بانکی و ارز مشخص شده فروشنده واریز می کند.


-    اسم و لوگوی کسب و کار خود را آپلود کنید.


برای این کار می توانید در سایت اتسی گشتی بزنید و از فروشگاههای دیگر ایده بگیرید. همانطور که قبلا هم گفتیم برای برندتان یک نام مناسب و منحصر بفرد انتخاب کنید که همیشه در ذهن مشتری ماندگار باشد. طراحی لوگوی متناسب نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمینه‌ی جذب مشتری است. برای ماندگار شدن باید هزینه پرداخت کنید. یکی از راههای ایجاد یک فروشگاه منحصر بفرد و متفاوت استفاده از بنرهای خلاقانه است. با گشت زدن در سایت اتسی و دیدن ایده های فروشگاههای دیگر می توانید به راحتی آیتم های منحصر بفرد خود را برای بهتر دیده شدن کالاهای خود و جذب مشتریان بیشتر پیدا کنید.
اگر در طراحی لوگو و بنر هیچ سررشته ای ندارید جای هیچ نگرانی وجود ندارد، می توانید با کمی جستجود در اینترنت سایت هایی را پیدا کنید که ابزارهای رایگان این کار را در اختیارتان می گذارند. پس بهانه ها را کنار گذاشته و تبدیل به طراح آیتم های مورد نیاز فروشگاهتان شوید.

نمونه دسته بندی محصولات در سایت اتسی


-    دسته بندی مناسبی برای محصولات خود ایجاد کنید.


شما می توانید در اتسی کالاهای مختلفی را عرضه کنید. بهتر است در این مورد چند نکته را مجدد یادآوری کنیم: از فروش کالاهای دست دوم خودداری کنید، کالاهای بالای 20 سال عمر، سالم  و دارای شناسنامه ی اصالت را بعنوان اجناس عتیقه بفروش برسانید. برای فروش اجناسی که در دسته بندی های دیگر قرار دارند حتما به این مسئله دقت کنید که محصولات عرضه شده باید تولید خودتان باشد.
نکته ی خیلی مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما روی فروش کالاهایی تمرکز کنید که در یک دسته بندی قرار دارند و درصورت درخواست مشتری قادر به تامین آنها به تعداد بالا خواهید بود. 
* همیشه بخاطر داشته باشید که قابل اعتماد بودن و کسب شهرت مناسب یکی از اصول تبدیل شدن به فروشنده‌ی موفق در اتسی است.


آیا ایجاد فروشگاه و فعالیت در اتسی (Etsy) رایگان است؟


باید گفت، ثبت نام به عنوان فروشنده و راه اندازی فروشگاه آنلاین در etsy  کاملا رایگان است. اما پس از آن دو نوع هزینه در این سایت وجود دارد که هر فروشنده موظف به پرداخت آنها است:
•    در زمان ایجاد دسته بندی و قرار دادن کالا در این لیست، مبلغ 20 سنت (cents) بصورت اتوماتیک برای شما لحاظ می شود. (در واقع این مبلغ تا زمان اولین ارسال از حساب شما نمی شود.)
•    به ازای فروش هر کالا در سایت اتسی،  3.5% مبلغ آن به عنوان هزینه ی حمل و نقل از حساب شما کسر خواهد شد. (این قانون در تمام پلتفرم های خرید و فروش آنلاین وجود دارد.)

سبد خرید کالا در سایت اتسی


آیا ممنوعیت فروش کالا در سایت اتسی وجود دارد؟


باید بدانید که سایت خرید و فروش آنلاین قوانین و محدودیت هایی را برای عرضه کالا دارد. اگر قصد فروش مجدد کالایی را دارید که از اتسی خریداری کرده اید، باید بدانید که این کار در این سایت  ممنوع است و گزینه ای برای فروش مجدد کالا نیز وجود ندارد. و برای این منظور باید حتما از سایت های فروشگاهی دیگری مانند Amazon این کار را انجام دهید.
اجناس زیر در هیچ سایت فروشگاهی آنلاین اجازه ی فروش را ندارند و اتسی نیز از این قانون مستثنی نیست:
•    داروهای پزشکی، الکل و مواد مخدر
•    مواد اولیه پرخطر و انواع سلاح
•    محصولاتی با ممنوعیت خرید و فروش بین المللی 
•    محتوای جنسی و ...


نتیجه گیری


فروش آنلاین کالا همانند فروش به روش سنتی چالشهای خاص خود را دارد. برای اینکه در کسب و کار اینترنتی موفق باشید باید شناخت کافی و صحیح نسبت به قوانین منحصر بفرد هرکدام از سایت های خرید و فروش آنلاین داشته باشید و بتوانید به‌ خوبی از تمام امکانات آنها برای جذب بیشتر مشتری و فروش بالاتر استفاده کنید. تمامی سایت های اینترنتی امکاناتی را برای تبلیغ کالا در اختیار فروشندگان قرار می دهند و یک فروشنده ی موفق کسی است که بتواند هوشمندانه از این امکانات برای موفقیت بیشتر استفاده کند.
شعار سایت اتسی: "هرکس لیاقت دریافت چیزی به بی نظیری خود را دارد."

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید