3 نکتۀ کلیدی که پیش از شروع هر کسب و کار اینترنتی باید بدانید

برای اینکه کسب و کار اینترنتی خود را بهتر مدیریت کنید و درآمد بیشتری از اینترنت بدست آورید، در این مقاله از سایت جت با ما همراه باشید.
 ۱۴۰۰/۳/۲۵ | ۱۴:۳۱  زمان مطالعه 3 دقیقه
3 نکتۀ کلیدی که پیش از شروع هر کسب و کار اینترنتی باید بدانید

کسب و کارهای آنلاین بخش جدایی‌ناپذیر هر کسب و کاری شده اند، برای اینکه کسب و کار اینترنتی خود را بهتر مدیریت کنید و درآمد بیشتری از اینترنت بدست آورید، لازم است تا شروع مناسبی داشته باشید و به 3 نکتۀ کلیدی قبل از راه‌اندازی کسب‌ و کارهای اینترنتی توجه کنید.

کسب و کارهای اینترنتی طیف وسیعی از کسب و کارها در زمان کنونی اند. با رشد فضای مجازی، بهترشدن سرعت اینترنت و افزایش سودآوری به صورت آنلاین، خیلی از کسب و کارهایی سنتی هم به این فکر افتادند که در اینترنت فعال بشوند و بخشی از پیداکردن مشتری و فروش محصولات خود را در این فضا دنبال کنند. در میان همۀ کسب و کارهای اینترنتی چند مدل کسب و کار بیشتر به چشم می‌خورد:
•    کسب و کارهایی که با وجود داشتن قسمت آنلاین، بخش اصلی درآمدزایی آن‌ها از فضاهای حضوری و غیر از اینترنت است. فضای آنلاین به این کسب و کارها، بیشتر در جهت کمک به برندینگ آن‌ها، پیداکردن مشتریان جدید، شناخته‌شدن و... کمک می‌کند.
•    کسب و کارهایی که به طور کامل به صورت آنلاین کار می‌کنند و تمامی فرایند ایجاد ارزش‌شان، از بازاریابی، تا فروش محصول در فضای مجازی است. گل فروشی‌ای که بدون داشتن فروشگاهی در فضای حقیقی، به صورت آنلاین به فروش محصولات خود می‌پردازد، مثالی در این حوزه است.
•    کسب و کارهایی خدماتی که به تولید محصول و خدمات برای کمک به بیشتر دیده شدن و افزایش فروش دو کسب و کار بالا می‌پردازند، برای مثال شرکت‌هایی که به دیجیتال مارکتینگ یا تولید محتوا می‌پردازند، در این دسته از کسب و کارها قرار می گیرند. 
اگر قصد دارید کسب و کاری اینترنتی راه بیندازید یا تمایل دارید بخش آنلاین کسب و کار خود را تقویت کنید، صرف داشتن یک سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی کافی نیست، نکات زیر را بخوانید تا بدانید پیش از شروع کسب و کارهای اینترنتی لازم است چه مسائلی را در نظر بگیرید.

داشتن نقشۀ راه و برنامۀ درآمدزایی از اینترنت

پیش از شروع هر کسب و کار اینترنتی، داشتن نقشۀ راه و برنامه‌ریزی برای درآمدزایی اهمیت زیادی دارد

برای بسیاری شروع کسب و کار اینترتی به معنی داشتن یک سایت و عضویت در یک یا چند شبکۀ اجتماعی است. هرچند این مسائل جزء امور ضروری در هر کسب و کار اینترنتی است، اما این حضور اگر بدون برنامه‌ریزی و داشتن نقشۀ راه باشد، نمی‌توان به آیندۀ آن کسب و کار چندان امیدوار بود. برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر، داشتن نقشۀ راه و پلن درآمدزایی از اینترنت بسیار ضرروی است، به همین منظور لازم است بدانید قبل از راه‌اندازی سایت و اکانت شبکه‌های اجتماعی، باید به هزینه‌هایی که از این به بعد با آن‌ها سر و کار دارید توجه کنید، موارد زیر معمولا هزینه‌های جاری و غیر جاری شما را تشکیل می‌دهند:
•    راه‌اندازی سایت
•    راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی
•    تولید محتوا (متنی، تصویری و...)
•    به روزرسانی سایت و شبکه‌های اجتماعی
•    پشتیبانی از سایت
•    انجام تبلیغات برای سایت و شبکه‌های اجتماعی
قبل از هر کاری، چک لیستی از هزینه‌های تان تهیه کنید و سپس براساس درآمد و سودتان، برای راه‌اندازی سایت و شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید، در قدم اول و وقتی درآمد زیادی ندارید، شاید بد نباشد اول روی یکی از بسترها مثلا سایت برنامه‌ریزی کنید و بعد به تدریج و باتوجه به مخاطب هدف‌تان، بر روی راه‌اندازی اکانت‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید، یادتان باشد حضور مستمر در فضای آنلاین، و تولیدمحتوای باکیفیت، رمز موفقیت شما در این فضا خواهد بود.


بالابردن مهارت‌های شناختی برای رشد و توسعۀ فردی

پیش از شروع کسب و کار اینترنتی تان، مهارت‌های شناختی‌تان را افزایش دهید

کسب و کار اینترنتی اگر با دورکاری و کار آنلاین در خانه همراه باشد، در مجموع شغل پر دردسر و سختی محسوب می‌شود. شما مجبورید خیلی از بخش‌های کسب و کارتان را خودتان مدیریت کنید، از زمان‌های استراحت‌تان برای کسب و کارتان بزنید، خواب کافی در بعضی از روزها نداشته باشید، در آخر هفته‌های‌تان به کارهای عقب مانده تان بپردازید و... . در همین قدم‌های اول باید بدانید، اگر به اندازۀ کافی انگیزه برای شروع کسب و کار اینترنتی دارید، وارد این حوزه شوید، در غیر صورت شاید شغل‌هایی با روتین بیشتر برای‌تان مناسب‌تر باشد. برای این کار خودتان و شخصیت‌تان را بیشتر بشناسید، مطالب روان‌شناسی کسب و کار  و رشد و توسعۀ فردی را مطالعه کنید، نقاط ضعف و قوت‌تان در هر شغلی را پیدا کنید و چنانچه دچار اهمال‌کاری یا کمال‌گرایی منفی هستید، سعی کنید آن‌ها را برطرف کنید. بعضی از مشکلات شخصیتی‌ای که به افراد فعال در کسب و کارهای اینترنتی، صدمات جدی وارد می‌کند، عبارت اند از:
•    شخصیت‌های اهمال‌کار و کسانی که انجام همۀ امور را به فردا می‌اندازند
•    شخصیت‌های کمال‌گرا و آن‌هایی که به نظرشان یک کسب و کار مطلوب کسب و کاری است که همۀ اجزایش بسیار خوب و دقیق کار کند
•    شخصیت‌هایی با اعتماد به نفس پایین

افزایش مهارت‌های دنیای اینترنت


اگر می‌خواهید در کسب و کار اینترنتی‌تان هر روز بیشتر از قبل موفق باشید، لازم است هر روز و بیشتر از قبل سواد عمومی و مهارت‌های‌تان را در کسب و کارهای اینترنتی افزایش دهید. در فضای اینترنت به خاطر ماهیت پویا و رو به رشد آن، کاسبانی رشد خواهند کرد و در آن خواهند ماند که با دانش درآمد و فروش در این فضا آشنا باشند و مهارت‌های خود را در این فضا به نحو مطلوبی بهبود ببخشند. شما لازم نیست در همۀ این عرصه‌ها متخصص باشید یا همۀ کارهای کسب و کارتان را خودتان انجام دهید، ولی برای رشد بهتر کسب و کارتان لازم است قبل از شروع کسب و کار اینترنتی، دانش مناسبی از حوزه‌های زیر داشته باشید:
•    فرایند انواع تولیدمحتوا در اینترنت
•    دیجیتال مارکتینگ 
•    سئو و راهکارهای بهبود جایگاه در گوگل
•    کار با شبکه‌های اجتماعی 
شروع کسب و کار اینترنتی کار ساده ای نیست، اگر در هنگام شروع کسب وکارتان مایوس و ناامید شدید، یادتان باشید که شما تازه در آغاز راه هستید و با چالش‌های جدی‌تر این حوزه روبرو نشده اید، با این حال، با دانستن نکاتی برای چگونگی شروع کسب و کارهای اینترنتی، داشتن نقشۀ راه و برنامه‌ریزی برای درآمدزایی از اینترنت، بهبود مهارت‌هایی که در این حوزه به آن‌ها نیاز دارید، بویژه مهارت‌های رشد و توسعۀ فردی و مهارت‌های مربوط به فضای اینترنت، می‌توانید در کسب و کارتان موفق تر و پویا تر باشید.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید