هنگام خرید خانه در کانادا باید چه هزینه هایی را پرداخت کنید

متاسفانه بسیاری از افرادی که قصد دارند خانه‌ای را در کانادا خریداری کنند از هزینه‌های پنهان آن اطلاعی ندارند. این افراد پس از خرید خانه با مشکل مالی روبرو می‌شوند. خواندن این مقاله می‌تواند از بروز مشکلات مالی و جانبی در حین یا پس از خرید خانه موثر و کمک‌کننده باشد.
 ۱۴۰۰/۲/۳۰ | ۱۷:۲۹  زمان مطالعه 4 دقیقه
هنگام خرید خانه در کانادا باید چه هزینه هایی را پرداخت کنید

آیا در کانادا زندگی می‌کنید؟ در این صورت حتما به خرید خانه در کانادا فکر کرده‌اید. هزینه‌ای که برای خرید یک خانه می‌پردازید بسیار بیشتر از مبلغی است که تصور می‌کنید. در واقع شما باید علاوه‌بر قیمت خانه هزینه‌های جانبی دیگری را نیز پرداخت نمایید. آگاهی از این هزینه‌ها به شما کمک می‌کند خانه مورد نظر خود را با سهولت بیشتری خریداری کنید. همچنین، کسب اطلاعات جامع درباره هزینه‌های واقعی خرید خانه به شما کمک می‌کند امور مالی خود را به‌گونه‌ای اداره کنید تا پس از پرداخت مبلغ خرید خانه، توان مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های جانبی را داشته باشید.

اگر از هزینه واقعی خرید خانه در بریتیش کلمبیا آگاهی ندارید، با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین مخارج مرتبط با خرید خانه در 3 مرحله پیش، هنگام و پس از خرید خانه آشنا شوید.

خرید خانه در کانادا

پیش از خرید ملک در کانادا باید چه هزینه‌هایی را پرداخت کنید؟

با فرض بر این‌که برای اولین بار است که می‌خواهید خانه‌ای را در کانادا خریداری کنید، شاید اطلاعی درباره هزینه‌های مقدماتی خرید خانه نداشته نباشید. در ادامه شما را با مهم‌ترین مخارجی که باید پیش از خرید ملک پرداخت کنید، آشنا می‌کنیم.

ارزیابی ملک: اگر قصد دارید برای خرید خانه وام مسکن دریافت کنید، بانک‌ها از خانه مورد نظر شما یک ارزیابی به‌عمل می‌آورند. روال کار به این صورت است که بانک‌ها ابتدا یک متخصص ارزیابی مسکن را برای تعیین ارزش ملک استخدام می‌کنند. سپس با توجه به ارزش ملک، مقدار وامی که می‌توانید دریافت کنید را مشخص می‌کنند. متوسط هزینه ارزیابی قیمت مسکن در کانادا 300-450 دلار است که به این مقدار باید مبلغ مالیات GST را اضافه‌کرد. البته شاید بانک شما نیازی به ارزیابی قیمت ملک نداشته باشد. اما در هر صورت این سوال را بپرسید که آیا بانک شما قصد ارزیابی ملک را دارد؟ اگر بانک شما چنین قصدی داشته باشد، مسئول پرداخت دستمزد ارزیاب چه کسی است؟ شاید بانک این هزینه را متقبل شود.

بازرسی مسکن: پیش از خرید یک خانه باید حتما از شرایط فیزیکی آن آگاه باشید. شما به‌عنوان یک فرد غیرمتخصص نمی‌توانید از سلامت دیوارها، لوله‌کشی‌ها، سازه و سایر موارد مطمئن شوید. بنابراین باید بازرسی خانه موردنظر خود را به افراد متخصص بسپارید. متوسط هزینه بازرسی یک خانه در کانادا بین 300 تا 600 دلار است که باید مبلغ مالیات GST را نیز به آن اضافه‌کنید. این هزینه در واقع براساس مساحت خانه محاسبه می‌شود و باید در زمان بازرسی به شخص بازرس پرداخت شود. لازم به‌ذکر است که مسئول پرداخت این هزینه شخص خریدار است.

هزینه های پیش از خرید ملک در کانادا

بیعانه: پس از این که پیشنهاد خرید خانه را تایید کردید، باید مبلغ بیعانه را پرداخت نمایید. با پرداخت مبلغ بیعانه فروشنده مطمئن می‌شود که تصمیم خود برای خرید خانه را گرفته‌اید. بیعانه‌ای که پرداخت می‌کنید بخشی از مبلغ پیش‌پرداخت شما را تشکیل می‌دهد و باید پس از نهایی شدن قرارداد مابقی مبلغ را بپردازید. معمولا مبلغ بیعانه در منطقه Greater Vancouver برابر 5% از قیمت خرید خانه است. این هزینه را باید ظرف 24 ساعت پس از قبول پیشنهاد پرداخت‌کنید. لطفا به این موضوع توجه کنید که این هزینه باید به‌صورت امانت به نماینده خریدار تحویل داده‌شود و تا زمان نهایی‌شدن قرارداد نزد او باقی بماند.

بیشتر بخوانید: تعداد کشورهای جهان در سال 2023

هنگام خرید ملک باید چه هزینه‌هایی را پرداخت کنید؟

تخمین مخارج خرید خانه در روز بستن قرارداد اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر دید مناسبی از همه هزینه‌های جانبی داشته‌باشید، در روز نهایی‌شدن قرارداد با کمبود بودجه مواجه نخواهید شد. در ادامه مهم‌ترین هزینه‌هایی را که باید در زمان بستن قرارداد پرداخت کنید، شرح داده‌ایم.

مابقی قیمت خرید: پیش از بستن قرارداد بیعانه‌ای از شما دریافت می‌شود. حال وقت آن است که مابقی مبلغ را بپردازید. این هزینه در واقع برابر قیمت خرید خانه منهای مبلغ بیعانه است. توجه داشته باشید که بانک‌ها بخش عمده این هزینه را با دادن وام پرداخت می‌کنند.

هزینه خرید خانه در کانادا

هزینه‌های حقوقی: منظور از هزینه‌های حقوقی مبالغی است که هنگام ثبت مالکیت زمین از شما دریافت می‌شود. مبلغ هزینه‌های حقوقی باتوجه به قیمت خرید خانه متفاوت است. در ضمن، وکلا یا دفاتر ثبت‌اسناد گوناگون، هزینه‌های مختلفی از شما دریافت می‌کنند. متوسط هزینه‌های حقوقی در کانادا بین 1000 تا 1500 دلار است.

حق بیمه سازمان CMHC: اگر مبلغ پیش‌پرداخت شما کمتر از 20% از هزینه خرید خانه باشد، هزینه حق بیمه از شما دریافت می‌شود. معمولا موسسه وام‌دهنده این هزینه را در اقساط ماهیانه شما لحاظ می‌کند تا با پرداخت اقساط، حق بیمه را پرداخت نمایید.

آسیب به ساختمان هنگام اسباب‌کشی: اگر هنگام نقل مکان به واحد خود به ساختمان آسیب برسانید، هئیت‌مدیره ساختمان خسارت وارده را از شما دریافت می‌کند. مبلغ این خسارت در آیین‌نامه‌ ساختمان‌ها قید شده‌است. بنابراین، این هزینه در ساختمان‌های مختلف با هم برابر نیست. لازم به ذکر است که این هزینه فقط یک بار (هنگام نقل‌مکان به ساختمان) دریافت می‌شود. معمولا مبلغی که به دلیل آسیب به ساختمان دریافت می‌شود در بازه 100 تا 200 دلار قرار دارد. اما در بعضی از ساختمان‌ها مبلغ 300 دلار نیز دریافت می‌شود.

نقشه‌برداری ملک: شاید هنگام خرید خانه بانک به نقشه ملک نیاز داشته‌باشد. دراین‌صورت باید از یک متخصص نقشه‌برداری بخواهید نقشه ملک شما را مشخص کند. هزینه نقشه‌برداری در کانادا از 500 دلار به بالا بوده و باید هزینه مالیات GST را به آن اضافه کرد. البته اگر در ساختمان‌های Strata زندگی می‌کنید، نیازی به نقشه‌برداری از ملک ندارید.

بیمه مسکن/ آتش‌سوزی: بانک‌ها معمولا به خریدارانی که وام مسکن را دریافت کرده‌اند توصیه می‌کنند بیمه مسکن و همچنین پوشش تکمیلی آتش‌سوزی و مسئولیت را برای خانه خود تهیه کنند. هزینه این پوشش‌ها در موسسات مختلف با هم تفاوت دارد.

اصلاحیه های مربوط به هزینه‌های شارژ ساختمان، قبض آب و برق و گاز و غیره: اگر فروشنده پیش از فروش خانه شارژ ماهیانه ساختمان و همچنین هزینه‌های قبض آب و برق و گاز ماه‌های بعد را پرداخت‌کند، باید سهم خود از این هزینه‌ها را به فروشنده بازپرداخت کنید. به‌عنوان‌مثال، شاید فروشنده شارژ ماهیانه ماه بعد را پیش از فروش خانه پرداخت کند. در این صورت شما باید با توجه به تاریخ خریداری خانه، سهم خود از شارژ ماهیانه ساختمان را به فروشنده پرداخت کنید.

پس از بستن قرارداد و خرید خانه باید چه هزینه‌هایی را پرداخت کنید؟

شاید خانه شما پس از چندین سال به بازسازی‌های بزرگ و اساسی نیاز داشته‌باشد. درصورتی‌که درک درستی از این مخارج داشته‌باشید، می‌توانید هنگام جست‌وجو خانه مناسب‌تری را برگزینید. به‌عنوان‌مثال، اگر خانه نوسازی را خریداری کنید، احتمال این‌که در 5 سال آینده هزینه‌ای را بابت تعمیرات اساسی پرداخت کنید بسیار کم است. اما اگر می‌خواهید خانه چندسال‌ساختی را خریداری کنید، باید مبالغی را برای انجام تعمیرات اساسی کنار بگذارید. البته هزینه‌هایی که باید پس از خرید مسکن پرداخت کنید به این مورد ختم نمی‌شود. در ادامه فهرستی از مخارجی که باید پس از خرید ملک متقبل شوید، تهیه‌ کرده‌ایم.

  • هزینه اسباب کشی (بیشتر از 1000 دلار)
  • تعویض قفل (هزینه تعویض قفل با توجه به تعداد قفل‌ها و نوع قفل‌های جدید متغیر است)
  • خرید وسایل منزل (متغیر)
  • هزینه‌های خدمات شهری مانند آب و برق و گاز (این هزینه‌ها با توجه به رفتار مصرفی شما متغیر است)
  • هزینه‌های تغییر دکوراسیون و نوسازی خانه (متغیر)
  • هزینه‌های تعمیرات لازم (متغیر)

جمع‌بندی

در این مقاله تعدادی از مهم‌ترین هزینه‌های جانبی خرید خانه در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. هزینه‌هایی که باید برای خانه‌ار شدن پرداخت کنید، بیشتر از قیمت خرید خانه است. با شناخت این موارد پیش از خرید، دید مناسبی برای مدیریت امور مالی خود پیدا می‌کنید. بهتر است تا زمانی که به‌طور کامل با همه‌ی هزینه‌های پنهان خرید خانه در کانادا آشنا نشده‌اید، فکر خرید ملک را از سر خود بیرون کنید؛ زیرا اگر انتخاب خرید شما به‌صورت هوشمندانه نباشد، این امکان وجود دارد که در آینده نتوانید از پس هزینه‌هایی مانند تعمیرات احتمالی برآیید. اگر در زمینه خرید و فروش ملک در کانادا تجربه‌ای دارید، حتما در بخش نظرات، ما و سایر خوانندگان را مطلع کنید و اجازه دهید از تجربه‌های ارزشمند شما بهره‌مند شویم.

اگر خواندن این مقاله برای شما مفید بوده است، لطفا آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید