برایان تریسی پادشاه سخنرانی موفقیت در کسب و کار

این روزها کمتر کسی است که نام برایان تریسی Brian Tracy، این نویسنده و سخنران بزرگ موفقیت را نشنیده باشد. در این مقاله از سایت جت، با مرور زندگینامه برایان تریسی، با شخصیت و کتاب های او بیشتر آشنا می‌شویم.
 ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ | ۱۵:۳۲  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
برایان تریسی پادشاه سخنرانی موفقیت در کسب و کار

برایان تریسی «Brian Tracy» در دل سختی‌ها بزرگ شد و نداری‌ و گرسنگی زیادی کشید. او در ابتدای جوانی با نگاه و تفکر متفاوت قدم در راه رسیدن به موفقیت شخصی و شغلی گذاشت. اکنون برایان تریسی، در جایگاه پادشاهی سخنرانی کسب و کار موفق ایستاده است‌ و با نوشتن کتاب‌های انگیزشی و تدریس در دانشگاه، دانش خود را در زمینه مدیریت و خودیاری در اختیار دیگران قرار می‌دهد. در این مقاله از سایت جت با ما همراه باشید تا شما را با زندگی و فعالیت‌های این مرد سخت‌کوش و شکست‌ناپذیر آشنا کنیم.

برایان تریسی

 

زندگی شخصی پادشاه سخنرانی کسب و کار موفق

برایان تریسی نویسنده کتاب پرفروش  قورباغه ات را قورت بده  در ۵ ژانویه ۱۹۴۴ و به گفته خودش در حاشیه جنگ جهانی دوم، درست در آستانه شکست هیتلر، در شهر شارلوت تاون کانادا به دنیا آمد. دوران کودکی تریسی با فقر عجین شده بود. پدر تریسی شغل ثابتی نداشت و از پس مخارج زندگی بر نمی‌آمد به طوری که حتی لباس مدرسه برایان و سه پسر دیگرش را از خیریه‌ها تهیه می‌کرد؛ اما در واقع همین فقر بود که مثل جرقه‌ای، ذهن تریسی را درگیر طلایی‌ترین سوال زندگی‌اش کرد، او از خودش پرسید: چرا بعضی‌ها موفق‌تر و خوشبخت‌تر از بعضی دیگر زندگی می‌کنند؟ 
برایان تریسی که دانش‌آموز ناآرامی بود، به خاطر راضی نبودن از شرایط زندگی و دلایل مختلف دیگر، قبل از گرفتن مدرک دیپلم درس را رها کرد و از آن به بعد پا به دنیای جدیدی گذاشت. او بیشتر دوران نوجوانی‌اش را در کالیفرنیا گذراند و از همان زمان غرق در این اعتقاد شد که "انسان به چیزی تبدیل می‌شود که به آن فکر می‌کند."

برایان برای رسیدن به موفقیت، کارهای مختلفی مثل شستن اتومبیل، کشاورزی و کارگری در کارخانه‌ها و ساختمان‌ها را تجربه کرد. او که همیشه سعی می‌کرد در اتاق‌ها و هتل‌های ارزان قیمت اقامت کند کم‌کم به این باور رسید که: "اگر پیوسته همان کاری را انجام بدهید که همیشه انجام می‌دادید، همان چیزی را به دست می‌اورید که همیشه به دست می‌آوردید." و از آن‌جا که او به دنبال به دست آوردن چیزهای جدید بود، درست در سن بیست سالگی، یکی از بزرگ‌ترین تصمیم‌های زندگی‌اش را گرفت. بنابراین نویسنده کتاب پرفروش "قدرت فکر" به دنبال تجربه‌های تازه‌تر، سفر به دور دنیا را آغاز کرد.

 

آغاز سفرهای برایان تریسی (Brian Tracy)

تریسی در بیست سالگی با یک تیر دو نشان را هدف گرفت. او به عنوان کارگر کشتی، سفرهای دریایی خود را از اقیانوس اطلس تا بریتانیای کبیر شروع کرد. بعد از آن، مسیر فرانسه به اسپانیا و از آن‌جا به تنگه‌ی جبل‌الطارق را با دوچرخه‌ رکاب زد. هرچند درک افکار و کارهای تریسی برای خیلی از ما سخت است اما او با همین تفکرات و تجربه‌ها و پس زدن سختی‌ها، حالا موفق‌ترین سخنران جهان است و ثروت زیادی از این راه به دست اورده است.

برایان با پس‌اندازهایی که داشت و با کمک و همراهی دو دوستش، یک لندرور خرید و سفر مهیج و پر خطری را با عبور از صحرای بزرگ آفریقا به مقصد ژوهانسبورگ شروع کرد. برایان تریسی، مارکوپولویی بود که بعد از دو سال اقامت و کار در ژوهانسبورگ به لندن، آلمان و انگلستان رفت. انگار در آن  زمان برای برایان ۲۳ ساله هیچ کاری سخت نبود. او موقع برداشت محصول، در مزارع کار می‌کرد و شب‌ها در انبار روی کاه‌ می‌خوابید.

 جنگ با هر عذر و بهانه

جنگ با عذر و بهانه برای برایان تریسی زمانی شکل گرفت که او حس ‌کرد واقعا یک مرد آواره است و وقت آن رسیده است که کنترل شرایط زندگی‌اش را به دست بگیرد. تریسی به این نتیجه رسید که مسئول همه‌ی انتخاب‌های زندگی‌اش خودش است و جایگاهی را که دارد، فقط و فقط خودش ساخته است. او احساس کرد حالا وقت تغییر است اما خوب می‌دانست که پیش‌نیاز این تغییر جنگیدن با بهانه و تنبلی است، او باید افکار و رفتارهایی مثل " پول آموزش ندارم، وقت مطالعه ندارم و یا شرایط اجازه نمی‌دهد. " را شکست می‌داد.

فرمولی که برایان تریسی در این زمان کشف کرد این بود : "بخوانید، گوش کنید ، به طور مداوم یاد بگیرید و رشد کنید. اگر واقعا بخواهید، می‌توانید هر چیزی را یاد بگیرید."

و این تغییرات، بعدها او را به سمت نوشتن کتاب " بهانه بی بهانه " سوق داد که مورد استقبال خیلی‌ها قرار گرفت.

 

موفقیت برایان تریسی با فروشندگی

برایان در سال ۱۹۶۸  به دنبال سفر زمینی‌ای که از لندن تا سنگاپور داشت از کشورهای ایران، هندوستان، ترکیه و مالزی عبور کرد. بعد از مالزی به تایلند رفت و مدتی در آن‌جا ماند و باز مشغول کار شد. سرانجام برای این که بتواند خودش را از این وضعیت آشفته و پراکنده نجات بدهد، شب‌ها جای مناسبی برای خواب پیدا کند و به راحتی اجاره اتاقش را بپردازد، تورش را روی فروشندگی پهن کرد. 

او برای مدتی با سودی که از فروش کالاها به دست‌ می‌آورد، توانست چیزهایی که دوست دارد تهیه کند اما این‌ تازه ابتدای راه موفقیت برایان تریسی بود. او که آرزوهای بزرگ‌تری در سر می‌پروراند، روزی تکه کاغذی برداشت و جسورانه روی آن نوشت: 1000 دلار درآمد ماهانه ... درست سی روز بعد از این اتفاق، زندگی‌ برایان تریسی دچار تحول بزرگی شد. او که در این مدت، به تحقیق در مورد بهترین راه‌های فروش و جمع‌آوری نکات و تکنیک‌های فروشندگان موفق پرداخته بود و می‌خواست در بالاترین نقطه فروش قرار بگیرد و بهترین چیزها را با تور فروشندگی‌اش به دست بیاورد، به پیشنهاد مدیر شرکت و در ازای دریافت 1000 دلار در ماه، آموزش و افراد شاغل در شرکت را پذیرفت. او بعد از مدتی مدیریت فروش شرکت را به عهده گرفت و بعدها کتابی با عنوان "درآمدتان را 1000 درصد افزایش دهید" نوشت و منتشر کرد. برای تهیه این کتاب شگفت‌انگیز می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

کتاب درآمدتان را 1000 درصد افزایش دهید نوشته برایان تریسی 

 

زندگینامه برایان تریسی - سخنران انگیزشی و موفقیت

 

اگرچه برایان به فروش کالا مسلط شده بود اما او پتانسیل‌های بیشتری در خود می‌دید و باید گام‌های بلندتری برمی‌داشت. او در یک دوره پنج ساله، املاکی به قیمت پنجاه میلیون دلار ساخت و با ادامه دادن این مسیر، پس از مدتی توانست مسئول وارد کردن اتومبیل‌های سوزوکی در کانادا شود. او معتقد بود: " انسان هر وقت بخواهد می‌تواند زندگی‌اش را تغییر بدهد."

 

عهد و پیمان برایان تریسی با خودش

تریسی از همان اوایل زندگی با خود عهد کرد مادام‌العمر در حال یاد گرفتن باشد. او کتاب‌های نویسندگان کلاسیک مانند ناپلئون هیل، کلود بریستول، اوسون ولز و خیلی‌های دیگر را خوانده است و یک کتاب‌خوار قهار است. او به دنبال یادگیری و مطالعه، تبدیل به یک "مولتی تسک یا انسانی با چند توانایی" شده است‌. برایان استعدادها و علایق خود را شناخت و آن‌ها را پرورش داد و شاید به همین دلیل می‌گویند: "عادت یک مهارت است پس عادت کنید که همیشه، عملکرد خودتان را بهتر و بهتر کنید."

تریسی در سال ۱۹۸۱ پس از شرکت کردن در سمینارهای مختلف به این نتیجه رسید که این سمینارها می‌تواند با کیفیت بهتر و بالاتری برگزار شود، او با هدف آموزش درست، دانشگاهی را در سن‌دیگو کالیفرنیا تاسیس کرد. برایان تریسی اعتقاد داشت: "افراد ناموفق آن‌هایی هستند که همیشه می‌پرسند چه سودی برای من دارد؟"

 

کتاب‌ های برایان تریسی

اگرچه برایان در زمینه‌هایی مثل نوشتن کتاب، سخنرانی، آموزش و تدریس در دانشگاه بسیار فعال است و شهرت زیادی دارد اما شناخته شده‌ترین فعالیت تریسی  به خاطر کتاب‌های اوست.کتاب‌های او با استقبال زیادی رو به رو شده است و به سرعت تجدید چاپ می‌شود. از معروف‌ترین کتاب های برایان تریسی می‌توان به این نام‌ها اشاره کرد:

1. فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو

2. قورباغه‌ات را قورت بده

3. کمک به خویشتن

4. قدرت فکر

5. جادوی انگیزش

6. مدیریت زمان

7. قدرت بیان

8. قدرت برنامه ریزی

9. قورباغه‌ات را ببوس

10. کانون تمرکز

11. درآمدتان را 1000 درصد افزایش دهید

البته کتاب ‌های برایان تریسی به لیست بالا محدود نمی‌شود. او کتاب‌های پرفروش دیگری به نام‌های: پیش به سوی ثروت ، ۲۱ روش عالی برای این‌که یک فروشنده فوق ستاره شوید، افکارتان را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند ، آینده خود را خلق کنید و به روش خود ثروتمند شوید و... نیز نوشته است.

 

خلاصه زندگینامه برایان تریسی

برایان تریسی نویسنده و سخنران بزرگی است که با کتاب قورباغه ‌ات را قورت بده در ایران مطرح شد. او در هر مرحله از زندگی، با تجربه‌ کارهای مختلف از پس سختی‌های زندگی برآمد و حالا ثروت بزرگی دارد و دانش خود را با کتاب‌ها و سخنرانی‌ها و هم‌چنین از طریق دانشگاهی که تاسیس کرده است، در اختیار دیگران می‌گذارد.

نویسنده : افسانه آقایی

افسانه آقایی هستم! سی ساله‌ بودم که متوجه شدم باید از خیلی وقت پیش می‌رفتم سراغ نوشتن! حالا تمام روز کتاب می‌خوانم، داستان می‌نویسم و به تازگی برای سایت جت محتوا می‌نویسم ... من برای نوشتن هر محتوا زمان زیادی می‌گذارم، تحقیق می‌کنم و یادداشت برمی‌دارم و سعی می‌کنم با ساده‌ترین جمله‌بندی‌ها مفهوم را در قالب یک محتوای روان به مخاطب منتقل کنم. اگر محتواهای من را می‌خوانید، حتما نظراتتان را با من درمیان بگذارید. خوشحال می‌شوم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۳ اسفند ۱۳۹۷
سلام خانم آقایی خدا قوت ممنون از شما بابت اطلاعاتی که دادین