آموزش نصب قالب وردپرس روی هاست Cpanel و Direct admin

در این مطلب با آموزش نصب قالب وردپرس از طریق هاست سی‌پنل و دایرکت ادمین و در آخر پیشنهاداتی جهت برطرف کردن خطاهای نصب وردپرس همراه ما باشید.
 ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ | ۱۰:۵۰  زمان مطالعه 4 دقیقه امتیاز:
آموزش نصب قالب وردپرس روی هاست Cpanel و Direct admin

یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) که به صورت رایگان در دسترس می باشد وردپرس است که دارای قالب های متنوع و افزونه های زیادی است در گذشته تنها برای به وجود آوردن وبلاگ از آن استفاده می شد اما امروزه توسعه فراوانی یافته و میتوان سایت های زیادی با آن درست کرد. سیستم مدیریت محتوای وردپرس (wordpress)  کنترل پنل نسبتا ساده و کاربرپسندی دارد که مدیریت سایت را ساده تر میکند. در مقاله قبلی که در سایت جت منتشر شد مراحل ساخت یک سایت وردپرسی را به صورت گام به گام مطرح کردیم که می توانید از طریق این لینک به آن دسترسی داشته باشید: آموزش ساخت سایت با وردپرس 

نکته ای که وجود دارد این است که اگر سایت شما قالب یا ظاهر مناسبی نداشته باشد ممکن است کاربرها نتوانند ارتباط موثری با محتوای سایت شما برقرار کنند. در این مقاله با ویژگی‌های یک قالب خوب آشنا می‌شویم و مراحل نصب قالب وردپرس روی هاست را بررسی می‌کنیم و سپس راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن خطاهای نصب وردپرس پیشنهاد می‌دهیم. بنابراین در این مطلب آموزشی به صورت قدم به قدم با ما همراه باشید. 

 

نصب وردپرس

 

ویژگی های یک قالب خوب چیست؟

ممکن است بسته به نوع سایت و ماهیت کسب‌و‌کار شما، برخی ویژگی‌ها متفاوت باشند اما به طور کلی می‌توان گفت داشتن ویژگی‌هایی که در ادامه آمده، نشان‌دهنده یک قالب خوب و مناسب است.

  • رسپانسیو بودن: اولین ویژگی یک قالب خوب این است که واکنش‌‌گرا باشد. یعنی در تمام دستگاه‌ها با هر نوع کیفیت تصویری به خوبی نشان داده شود. اصلاح ریسپانسیو برای این قالب به کار برده می‌شود و یک قالب ریسپانسیو روی موبایل، تبلت یا صفحه دسکتاپ به خوبی نمایش داده می‌شود. این ویژگی روی سئوی سایت شما به شدت موثر است و می‌تواند روی جایگاه شما در صفحه نتایج گوگل تاثیرگذار باشد.
  • پشتیبانی از RLT: بهتر است که قالب وب‌سایت شما راستچین شده باشد، برخی قالب‌ها بعد از نصب روی وردپرس به طور اتوماتیک RLT یا راستچین می‌شود.
  • پشتیبانی از wpml: اگر سایت شما دوزبانه است باید قالب شما از افزونه‌های دوزبانه کردن مثل wpml پشتیبانی کند.
  • ابزارک‌های خاص و ویژه: قالبی را انتخاب کنید که ابزارک‌های اختصاصی و ویژه در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزارک‌ها امکانات زیادی در چیدمان سایت در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • سازگار بودن با ووکامرس: ووکامرس فروشگاه ساز وردپرس است که اگر سایت شما نیاز به بخش فروشگاهی داشته باشد بهتر است قالب انتخابی‌تان حتما ویژگی‌های موردنیاز ووکامرس را داشته باشد. 

 

چگونه وردپرس نصب کنیم؟

 

آموزش نحوه نصب قالب وردپرس

حالا که با ویژگی‌های یک قالب خوب آشنا شدید باید قالب دلخواهتان را انتخاب کنید. قبل از این که قالب را تغییر بدهید باید آن را در هاست آپلود و سپس فعال کنید. اولین قدم برای نصب قالب مراجعه به ادرس wordpress.org/themes است که لیستی از قالب‌ها را بر اساس ویژگی‌های مختلف به شما پیشنهاد می‌دهد. همانطور که در قسمت ویژگی‌های قالب خوب مطرح شد، اگر وب‌سایت شما یک سایت فارسی است بهتر است گزینه پشتیبانی از زبان‌های راست به چپ را در فیلترها فعال کنید و حتی اگر قالب دلخواهتان راست‌چین شده نبود جای نگرانی نیست؛ شما به راحتی می‌توانید قالب دلخواهتان را راست‌چین کنید.

 

-نصب قالب از مخزن وردپرس

از مسیر نمایش>پوسته‌ها روی دکمه افزودن پوسته تازه کلیک کنید حالا می‌توانید با استفاده از فیلد جست‌و‌جو قالب دلخواهتان را پیدا کنید هم‌چنین با کلیک روی گزینه صافی، می‌توانید خصوصیات تعیین شده را علامت بزنید و دامنه جست‌وجوها را به ویژگی‌های مد نظرتان محدود کنید. بعد از پیدا کردن قالب دلخواه روی نسخه پیش‌نمایش کلیک کنید تا قبل از نصب، قالب را به طور کامل مشاهده کنید. حالا با خیال راحت روی گزینه نصب کلیک کنید و با فعال‌سازی قالب، وب‌سایتتان را با ظاهری جدید ببینید.

 

-نصب قالب سفارشی

برای نصب قالب سفارشی که خودتان طراحی کرده‌اید یا از فروشگاه‌های قالب وردپرس خریده‌اید باید بعد از دنبال کردن مسیر نمایش>پوسته روی دکمه "افزودن پوسته تازه" کلیک کنید و این بار در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود با کلیک روی گزینه بارگذاری و انتخاب گزینه Choose File  فایل زیپ قالب وب‌سایت را از کامپیوتر انتخاب کنید و سپس با فعال کردن گزینه نصب، منتظر بارگذاری قالب باشید.

 

-شخصی سازی کردن قالب وردپرس

این بار با دنبال کردن مسیر نمایش>سفارشی‌سازی می‌توانید قالب وب‌سایت را متناسب با ویژگی‌هایی که مدنظرتان است، تغییر بدهید. در واقع گزینه شخصی‌سازی امکان ویرایش بخش‌های مختلف قالب را به شما می‌دهد و با استفاده از این گزینه می‌توانید علاوه بر تغییر در ابزارک‌های موجود در قالب، تغییراتی در تنظیمات توضیحات، عنوان، پس‌زمینه، فهرست، انتخاب برگه و ... ایجاد کنید. هم‌چنین شما می‌توانید با استفاده از شخصی‌سازی میزان ریسپانسیو بودن سایت برای انواع نمایش‌گرهای موبایل، تبلت و دسکتاپ را که از ویژگی‌های مهم یک قالب خوب است، بررسی کنید.

وردپرس

آموزش نحوه نصب قالب وردپرس روی هاست

به دلیل حجم بالای بسیاری از قالب‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس ممکن است هنگام نصب قالب با خطاهای کمبود زمان رو‌به‌رو شوید که در این صورت بهتر است قالب را از طریق هاست نصب کنید. در این مرحله انتخاب شما می‌تواند هاست دایرکت ادمین یا هاست cpanel باشد که در هر صورت راه آسانی پیش روی شماست.
بعد از انتخاب قالب وردپرس، یک فایل زیپ از پوشه قالب تهیه و بعد به پنل هاست مراجعه کنید و از مسیر
<theme wp-content در هاست cpanel گزینه آپلود و در هاست دایرکت ادمین گزینه upload file to current directory را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا فایل بارگذاری شود. بعد از آپلود باید فایل را از حالت زیپ یا فشرده خارج کنید و بعد برای جلوگیری از اشغال شدن فضای هاست، فایل زیپ را حذف کنید. در هاست سی‌پنل با کلیک راست و انتخاب گزینه delete حذف فایل اتفاق می‌افتد و در هاست دایرکت ادمین باید تیک رو‌به‌روی فایل را بزنید و سپس روی گزینه دیلیت که پایین صفحه در گوشه سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. حالا می‌توانید به مدیریت وردپرس برگردید و از مسیر نمایش-پوسته‌ها قالبی را که بارگذاری کرده‌اید، ببینید و پوسته وردپرس را فعال کنید.

 

خطاهای رایج هنگام نصب قالب وردپرس

ممکن است هنگام نصب قالب وردپرس با خطاهایی رو‌به‌رو شوید. معمولا این خطاها از سه حالت پیدا نشدن فایل style.css، محدودیت حجم آپلود قالب و یا خطای نصب نشدن قالب وردپرس به دلیل خطای ناشناخته خارج نیست. در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم ضمن بررسی این خطاها، راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن این ارورها پیشنهاد بدهیم.

 

1-خطای پیدا نشدن فایل style.css

رایج‌ترین خطایی که از نصب قالب وردپرس جلوگیری می‌کند خطای مربوط به پیدا نشدن فایل style.css در پوشه اصلی است. هرچند که این فایل در پوشه شما وجود دارد اما ممکن است در زمان تهیه فایل زیپ از آخرین پوشه استفاده نکرده باشید، آخرین پوشه تمامی فایل‌ها را دربرمی‌گیرد و از بروز این خطا جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر فشرده‌سازی را درست و بادقت انجام بدهید پوشه حاوی فایل style.css هم هنگام بارگذاری به دایرکتوری اضافه می‌شود و قالب وردپرس بدون هیچ مشکلی نصب خواهد شد.

 

2-خطای محدودیت حجم آپلود

اگر حجم فایل انتخابی شما بیش از حد مجاز باشد، محدودیت‌های میزبانی در هاست به شما اجازه آپلود فایل در وردپرس را نخواهد داد بنابراین در این حالت باید از طریق هاست نصب قالب را انجام بدهید. برای این کار به هاست سی‌پنل یا دایرکت‌ادمین وارد شوید و از قسمت File Manager این مسیر public_html/wp-content/themes را دنبال کنید و با کلیک روی گزینه آپلود، فایل قالب را بارگذاری نمایید. برای خارج کردن فایل از حالت فشرده در هاست سی‌پنل روی فایل کلیک راست کنید و گزینه Extract را انتخاب کنید، در هاست دایرکت ادمین این گزینه مقابل فایل قرار دارد و نیازی به راست کلیک نیست. در ادامه می‌توانید به مسیر نمایش-پوسته‌ها برگردید و قالب را در سایت فعال کنید.

 

3-خطای نصب نشدن قالب وردپرس به دلیل خطای ناشناخته

این خطا به دلیل تغیراتی رخ می‌دهد که در سطح دسترسی هاست اتفاق افتاده است. بنابراین برای رفع این مساله بعد از ورود به فایل منیجر مسیر public_html/wp-content/themes را دنبال کنید و سطح دسترسی تمام مسیرهای این پوشه را بررسی کنید که عدد 755 را نشان بدهد، در غیر این صورت می‌توانید در هاست سی‌پنل با راست کلیک کردن روی پوشه، سطح دسترسی را با انتخاب گزینه Change Permissions تغییر بدهید. در هاست دایرکت ادمین بعد از انتخاب پوشه روی گزینه Add To Clipboard کلیک کنید و بعد از قسمت Set Permissions عدد 755 را انتخاب کنید.

 

جمع‌بندی: آموزش نصب قالب وردپرس

نصب قالب از طریق وردپرس ممکن است با خطاهایی مثل کمبود وقت یا کم بودن سرعت اینترنت مواجه شود و از طرفی وردپرس با هاست لینوکس که به دو شکل سی‌پنل و دایرکت‌ادمین موجود است، سازگارتر است. بنابراین در این مقاله به آموزش نصب قالب از طریق هاست پرداخته‌ایم و سپس خطاهای رایج در نصب قالب وردپرس را بررسی کرده‌ایم.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام اگر دسترسی به پیشخوان نباشد انوقت برای فعال کردن افزونه یا قالب چه باید کرد؟
۶ خرداد ۱۳۹۹
با سلام متوجه منظور شما نشدیم. اگر ادمین اصلی سایت باشید و یا به قسمت پوسته ها یا پلاگین ها دسترسی داشته باشید می توانید قالبی را فعال یا غیرفعال کنید و یا قالبی جدید نصب کنید. موفق باشید.