لینک بیلدینگ و آموزش لینک سازی به صورت صحیح

اگر با عبارت لینک بیلدینگ آشنا نیستید، نگران نباشید. در این مطلب به سادگی با لینک‌بیلدینگ و اهمیت لینک‌سازی داخلی و خارجی آشنا می‌شوید و از اثرات لینک‌بیلدینگ بر سئو می‌گوییم.
 ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ | ۱۶:۴۹  زمان مطالعه 10 دقیقه
 لینک بیلدینگ و آموزش لینک سازی به صورت صحیح

فرآیند لینک سازی بخش بسیار مهم از هر استراتژی سئو است که اگر به روش های درست و اصولی انجام شود می تواند نقش مهمی در افزایش رتبه سایت شما در گوگل و جذب ترافیک داشته باشد. اگر بار اول است که با عبارت لینک‌ بیلدینگ (link building) مواجه می‌شوید، نگران نباشید. در این مطلب به ساده‌ترین شکل ممکن شما را با لینک‌بیلدینگ و اهمیت لینک‌سازی داخلی و خارجی آشنا می‌کنیم و از اثرات آن بر سئو می‌گوییم. سخت‌ترین قسمت کار یک کارشناس سئو، لینک بیلدینگ است و امروزه اهمیت ساخت لینک‌های باکیفیت و معتبر بیشتر از قبل شده، با این حال واضح است که ساخت لینک‌های باکیفیت و معتبر می‌تواند شما را چندین پله بالاتر از رقیب‌هایتان قرار بدهد. لینک‌بیلدینگ کمک می‌کند که کاربرها بتوانند در میان صفحات وب حرکت کنند و از سایتی به سایت دیگر بروند. موتورهای جست‌و‌جو هم از لینک‌ها برای پیمودن صفحه‌های وب استفاده می‌کنند.

 

نکاتی که باید درباره لینکهایNofollow بدانید

شما می‌توانید با استفاده از عبارت nofollow در قسمت کدنویسی به گوگل اعلام کنید که بر اساس لینکی که شما در این صفحه قرار داده‌اید، به آن سایت امتیاز ندهد. بنابراین رتبه‌بندی بهتر توسط اضافه کردن nofollow خنثی می‌شود. دلیل استفاده از این امکان، این است که سایت نمی‌تواند اعتبار تمام لینک‌هایش را جداگانه بررسی کند و از قابل اعتماد بودن لینک‌ها مطمئن شود بنابراین مسلم است که نمی‌تواند به گوگل هم این اعتماد را بدهد. برخی از لینک‌هایی که به صفحه سایت اضافه می‌شوند عبارتند از:

  • کامنت‌های وبلاگ‌ها
  • پست‌های انجمن‌های گفتگو
  • توصیه‌نامه‌ها و صفحات دیدگاه مشتریان
  • امضاهای مهمان

در واقع سایت با اضافه کردن nofollow اجازه نمی‌دهد آن لینک‌ها با استفاده از رتبه سایت، رتبه‌بندی شوند. برای مثال اگر با پرداخت پول، لینک شما روی سایتی قرار می‌گیرد باید این لینک نوفالو باشد تا هیچ رتبه‌ای از طریق آن به سایت شما منتقل نشود. با اضافه کردن عبارت nofollow خرید تبلیغات لینک شده روی سایت‌های دیگر تاثیری در رتبه‌بندی شما نخواهد داشت اما برای لینک بیلدینگ، باید بیشتر لینک های شما follow باشند تا توسط گوگل به حساب بیایند. هرچند که کاربرها متوجه فالو یا آنفالو بودن لینک نمی‌شوند و ممکن است روی هر لینکی کلیک کنند و به وب‌سایت شما بیایند.

تعریف لینک بیلدینگ

 

موتورهای جست و جو با چه فاکتورهایی کیفیت لینک‌ها را ارزیابی می‌کنند؟

باید به شما بگوییم که در واقع هیچ فاکتور مشخص و دقیقی وجود ندارد!! و تمام معیارهای به دست آمده حاصل تجربه و آزمون و خطاهایی‌ است که در این مسیر انجام شده است. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. گوگل از الگوریتم های خود محافظت می کند و به صورت دقیق به کاربران اینترنتی و مدیران سایت ها اطلاعات نمی دهد. مهمترین نکته ای که در حال حاضر گوگل به آن توجه می کند این است که لینک ها توسط خودتان ایجاد شده است یا اینکه کاربران به صورت طبیعی برای شما لینک را ایجاد کرده اند.

لینک هایی که توسط خودتان ایجاد شده باشند، از نظر گوگل کار خلاف محسوب می شود و گوگل آنها را جریمه خواهد کرد. بنابراین روش های لینک سازی که الگوریتم های گوگل مانند پنگوئن آنها را خلاف قوانین گوگل تشخیص دهند، باعث افت رتبه وب سایت خواهد شد. به همین دلیل، لینکسازی به صورت مقطعی، با حجم زیاد، گرفتن لینک از سایت های نا مرتبط و... اثر عکس در نتایج گوگل خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی 21 وبسایت دیجیتال مارکتینگ

برخی از فاکتورهایی که ممکن است در ارزیابی لینک ها موثر باشد:

  • اعتبار و محبوبیت جهانی سایت ها 

یکی از موارد مهم در لینک‌سازی به دست آوردن لینک از سایت‌های محبوب و معتبر جهانی است. از نظر گوگل سایتی محبوب است که تعداد زیادی لینک داشته باشد. در واقع شما با لینک دادن به دیگران می‌توانید محبوب شوید و از این طریق به شریکان خود کمک کنید و اعتماد موتورهای جست و جو را به دست بیاورید.

  • اعتبار تخصصی و بومی

اگر بتوانید لینک سایتی در زمینه موضوع تخصصی خودتان به دست بیاورید بسیار معتبرتر از این است که در سایت‌های عمومی لینک داشته باشید. در واقع اگر شما سایتی با موضوع طراحی لباس هستید بهتر است در یک سایت فروش لباس لینک داشته باشید. چنین لینکی برای شما مهم‌تر و معتبرتر است.

  • انکرتکست (anchor text) مناسب

انکرتکست یکی از پرقدرت‌ترین سیگنال هایی است که موتورهای جستجو برای رتبه بندی از آن استفاده می کنند. انکرتکست در واقع همان قسمتی است که مخاطب می‌تواند در صفحه سایت ببیند و در صورت تمایل روی آن کلیک کند. معمولا این قسمت از متن را با فونت متفاوت می‌نویسند تا توجه مخاطب را جلب کند و بداند این متن قابل کلیک کردن است. هم‌چنین استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در انکرتکست‌ها اهمیت دارد و اگر ده ها لینک به صفحه‌ای اشاره کرده‌اند که کلمه کلیدی مناسبی دارد، رتبه آن صفحه افزایش پیدا خواهد کرد.

  • رتبه اعتماد

برای تفکیک سایت‌های معتبر از اسپم‌ها، موتورهای جست و جو بر پایه نمودار لینک‌ها میزان اعتماد را اندازه‌گیری می‌کنند. برای مثال اگر شما بتوانید از برخی از دامنه‌ها مثل دانشگاه‌ها، سایت‌های دولتی و ...  که دامنه‌های معتبر با اعتماد بالا دارند لینک به دست بیاورید، رتبه اعتماد‌تان افزایش پیدا خواهد کرد. 

  • اسپم بودن یا نبودن سایت ها

موتورهای جست و جو معتقدند سایتی که به سایت‌های اسپم لینک داده خودش هم اسپم است و حتما سایت‌های اسپم زیادی هم متقابلا به این سایت‌ لینک داده‌اند. موتورهای جست‌و‌جو با دنبال کردن ردپاها، اسپم‌ها را شناسایی می‌کنند. بنابراین باید حواستان باشد به چه سایت‌هایی لینک می‌دهید و یا از چه سایت‌هایی لینک دریافت می‌کنید. 

  • تازگی لینک ها

پس از مدتی سایت‌هایی که معتبر و محبوب بوده‌اند افت می‌کنند و نمی‌توانند لینک تازه‌ای به دست بیاورند. به همین دلیل در بازه‌های زمانی مختلف باید از سایت‌های معتبر لینک به دست بیاورید و این روند را ادامه بدهید. به این دلیل که موتورهای جست و جو از روی جدید بودن لینک‌ها درباره محبوب و معتبر بودن شما قضاوت می‌کنند.

  • اشتراک در رسانه های اجتماعی

هرچند که موتورهای جست و جو بین لینک‌های شبکه‌های اجتماعی و سایر لینک‌ها تفاوت قائل می‌شوند اما با توجه به کاربردی که شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و ... در توزیع و انتشار محتوا دارند، لینک‌های به اشتراک گذاشته در این رسانه‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و موتورهای جست‌و‌جو حتما آن را لحاظ خواهند کرد. بنابراین فعالیت شما در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. زیرا؛ اولا شما می توانید با کاربران خود تعامل خیلی بهتری در شبکه های اجتماعی داشته باشید و از سازوکار سایت خود به مشتریانتان بیشتر اطلاع دهید تا بازخوردهای بهتری دریافت کنید. دومین علت مهم استفاده از شبکه های اجتماعی این است که گوگل برای جایگاه شبکه های اجتماعی در سایت شما اهمیت ویژه ای قائل است. بنابراین این یک امتیاز محسوب می شود که شما در شبکه های اجتماعی فعالیت نمایید و محتوای وبسایت تان را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.
شبکه های اجتماعی می توانند بخش مهمی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار روند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید که تمامی شبکه های اجتماعی در مبحث سئو از ارزش و اعتبار یکسانی برخوردار نیستند زیرا؛ برخی از شبکه های اجتماعی لینک ها را به صورت نوفالو (nofollow) ایجاد می کنند و به روبات‌های گوگل اجازه نمی‌دهند تا لینک‌ها را دنبال کنند.
فرآیند به اشتراک گذاری مطالب جدید وبسایت در شبکه های اجتماعی را می توانید به صورت مکانیزه انجام دهید و با استفاده از ابزارهای موجود به طور اتوماتیک با فشردن یک دکمه توسط شما و یا کاربرانتان مطالب وبسایت تان در شبکه های اجتماعی منتشر شود.

 

لینک سازی داخلی

 

لینک سازی داخلی چیست؟

وصل کردن مطالب جدید به مطالب قدیمی با استفاده از لینک‌های داخلی، تکنیکی است که شاید خیلی جدی گرفته نشود اما لینک‌سازی داخلی باعث می‌شود با ساختن یک کانال هزارتو از متن‌های قدیمی و جدید، بتوانید مخاطب را مدت زمان بیشتری در سایتتان نگه دارید، در نتیجه bounce rate یا نرخ پرش سایت هم به مرور کاهش پیدا می‌کند. بنابراین لینک‌سازی داخلی تاثیر زیادی در بهبود سئوی سایت شما دارد. 

 

مزایای لینک سازی داخلی

  • لینک سازی داخلی برای کاربرها و بازدیدکننده‌های سایت مفید است

الگوریتم‌های گوگل با هر بار به روز شدن، در جهت مفید بودن برای کاربران حرکت می‌کنند بنابراین اگر ساخت لینک داخلی باعث بهبود سایت می‌شود دلیلش این است که پیش از هر چیزی این مساله به شدت برای کاربرها مفید است. فرض کنید شما به سایتی سر می‌زنید و مطلبی را می‌خوانید، اگر لینک‌هایی در همان صفحه وجود داشته باشد که نقاط مبهم متن را بیشتر برایتان توضیح بدهد یا شما را به سمت صفحاتی با موضوعات مشابه راهنمایی کند، چه حسی خواهید داشت؟ قطعا از این که مجبور نیستید دوباره به صفحه گوگل برگردید و عملیات سرچ را مجددا از سر بگیرید خوشحال خواهید شد. بنابراین یکی از مهم‌ترین کاربردهای لینک‌های داخلی سایت، مفید بودن برای کاربر است.

  • ساخت لینک داخلی به ایندکس شدن وب سایت کمک می کند

همان‌طور که می‌دانید الگوریتم‌های گوگل مدام در حال تغییر هستند و این تغییرات در سال‌های اخیر باعث شد بیشتر وب‌سایت‌ها به تولید محتوای مرتبط روی بیاورند و کیفیت وب‌سایت‌های فارسی رشد چشم‌گیری داشته باشد. به طور کلی می‌توان گفت به همین سادگی‌ها نمی‌شود الگوریتم‌های گوگل را فریب داد اما لینک‌سازی داخلی یکی از روش‌هایی است که بدون زیر پا گذاشتن قوانین گوگل می‌تواند تاثیر زیادی در سئوی سایت شما داشته باشد. در واقع شما با لینک‌سازی داخلی به روبات‌های خزنده گوگل کمک می‌کنید تا لینک‌ها را دنبال کنند و به محتواهای جدید شما دسترسی پیدا کنند، در نتیجه روند ایندکس شدن نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

  • لینک سازی داخلی شانس لینک گرفتن محتوای قدیمی سایت را افزایش می دهد

اگر تمام پول‌هایتان را توی یک جیب بگذارید احتمال این که تمامشان را یک جا از دست بدهید زیاد است. این جمله در مورد وب‌سایت هم صدق می‌کند. اگر تمام لینک‌های شما به صفحه اصلی سایت ارجاع بدهند از نظر گوگل، ارزش سایت چندان بالا نیست. شما باید بتوانید پول‌ها (لینک‌ها) را بین جیب‌های مختلف (صفحات مختلف سایت) تقسیم کنید بنابراین اگر چیدمان لینک‌های داخلی را به شکل اصولی بچینید، به طوری که بیشتر لینک‌ها به صفحات داخلی سایت اشاره کند، شانس دریافت بک لینک برای صفحات داخلی وب‌سایتتان به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

  • ساخت لینک داخلی با انکر تکست های متنوع به ارزش سایت می افزاید

موتورهای جست‌و‌جوی گوگل در زمان ایندکس کردن صفحات، علاوه بر لینک‌ها به انکرتکست‌ها هم توجه می‌کنند. در واقع انکرتکست‌ها بخشی از ساختار لینک هستند که به لینک، محتوا و کلمات کلیدی اضافه می‌کنند و از این طریق، ارزش لینک را افزایش می‌دهند. البته باید توجه داشته باشید که با Keyword Stuffing در انکرتکست‌ها به بن‌بست می‌رسید و باید اعتدال را رعایت کنید و با بهینه‌سازی متعادل انکرتکست‌ها، ارزش لینک‌هایتان را افزایش بدهید.

 

روش‌های ساخت لینک داخلی

  • مقالات مختلف سایت را با لینک داخلی به هم وصل کنید

یک ساختار سایت خوب حتما به اندازه کافی لینک‌های داخلی به صفحات اصلی سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین لازم نیست که مجددا برای این صفحات لینک‌سازی داخلی را انجام بدهید. در عوض بهتر است که با استفاده از لینک‌سازی داخلی محتواها و مقاله‌های مختلف سایت را به هم دیگر وصل کنید و از این طریق دسترسی به تمام صفحات قدیم و جدید را برای کاربر راحت‌تر کنید.

  • با استفاده از انکرتکست ها ارزش لینک های داخلی را افزایش بدهید

انکرتکست‌ها محتواهای متنی هستند که به لینک اضافه می‌شوند و اگر در حد متعادل بهینه‌سازی شوند می‌توانند ارزش لینک‌های سایت را تا حد زیادی افزایش بدهند. بهتر است برای نوشتن انکرتکست‌ها از عبارت‌های توصیفی استفاده کنید اما حواستان باشد که این توصیف‌ها نباید زیاد طولانی شوند برای مثال لینک کردن یک پاراگراف اصلا ایده خوبی نیست و در تجربه کاربری بازدیدکننده‌های سایت اختلال ایجاد می‌کند. هم‌چنین استفاده از انکرتکست‌های عمومی مثل "بیشتر بخوانید" یا "این‌جا کلیک کنید" که فاقد کلمات و عبارات کلیدی هدف هستند، ارزشی به لینک‌های شما اضافه نخواهند کرد.

  • لینک صفحات قدیمی را در پست‌های جدید وب‌سایت قرار بدهید

از آن‌جایی که گوگل صفحات را بر اساس به روزرسانی‌هایشان رتبه‌بندی می‌کند، لینک کردن صفحات قدیمی به صفحات جدید نشان‌دهنده این است که شما سایت فعال و به روزی دارید. بنابراین سعی کنید در هر محتوای جدید به چند محتوای قدیمی سایت لینک بدهید، این لینک‌ها ارزش بسیاری به سایت می‌دهند.

  • لینک‌های داخلی را در قسمت‌های مناسب متن قرار بدهید

آسان‌ترین روش لینک‌سازی داخلی این است که در ابتدا یا انتهای متن لینک صفحات مشابه را قرار بدهید اگر چه این روش هم موثر است اما ممکن است چندان کاربرها را ترغیب به کلیک کردن روی لینک‌ها نکند. شما باید لینک‌ها را در قسمت‌هایی از متن قرار بدهید که حدس می‌زنید ممکن است برای کاربرها مبهم باشد و یا این که نیاز است اطلاعات بیشتری درباره موضوع مورد نظر داشته باشند، این کار باعث می‌شود که مخاطب‌ها برای رسیدن به پاسخ سوال‌هایشان روی لینک‌ها کلیک کنند و این هم برای مخاطب مفیدتر است هم شما را به هدفی که دارید، می‌رساند.

  • محتواهای قدیمی وب‌سایت را به روز کنید

هر زمان که شما محتوای قدیمی وب‌سایتتان را به روز می‌کنید، گوگل دوباره آن را بررسی و ایندکس می‌کند بنابراین می‌توانید هر چند وقت یک بار با اضافه کردن یکی دو پاراگراف به متن‌های قبلی، صفحات قدیمی را به روز کنید. هم‌چنین در کنار این کار، خوب است که لینک مقالات جدید را در لا به لای محتواهای قدیمی بگنجانید. اضافه کردن لینک‌ها باعث به روز رسانی صفحات قدیمی وب‌سایت می‌شوند و شانس شما را در رتبه گرفتن افزایش می‌دهند.

  • به صفحاتی که برای شما ارزش ایجاد می‌کنند لینک بدهید

اگر در میان صفحات سایت، صفحاتی وجود دارد که محصول خاصی را ارائه می‌کند و یا اطلاعاتی به مخاطب می‌دهد که او را وادار می‌کند با شما تماس بگیرد، حتما به این صفحات لینک بدهید. این لینک‌ها می‌توانند بازدیدکننده‌ها را به مشتری تبدیل کنند و با افزایش نرخ تبدیل، درآمد شما را افزایش بدهند. بنابراین در ساخت لینک‌های داخلی از این صفحات مهم و باارزش غافل نشوید.

 

لینک سازی خارجی یا بک لینک

 

لینک سازی خارجی چیست؟

اگر وب‌سایت دیگری به سایت شما لینک بدهد، این برای سایت شما یک لینک خارجی محسوب می‌شود. هم‌چنین شما هم می‌توانید با قرار دادن لینک وب‌سایت‌های دیگر، از لینک خارجی استفاده کنید. هر لینک خارجی مانند یک رای اعتماد از طرف یک سایت دیگر به سایت شماست هم‌چنین لینک خارجی تاثیر خوبی بر سئو دارد و می‌تواند باعث افزایش رتبه وب‌سایت شما بشود و در واقع بهترین روش برای سنجیدن محبوبیت یک سایت است. 
درست است که هر لینک خارجی یک رای محسوب می‌شود اما فقط تعدادی از آن‌ها از نظر الگوریتم‌های گوگل ارزشمند و معتبرند. بهتر است که یک لینک خارجی از سایتی با دامنه معتبر دریافت شود. هم‌چنین انکرتکست لینک هم می‌تواند تاثیر گذار باشد و از همه مهم‌تر این که محتوای آن صفحه با محتوای لینک‌های خارجی هم‌خوانی داشته باشد. هم‌چنین میزان شناخته شدن سایت هم در این روند موثر است. اما از بین همه این عوامل میزان محبوبیت سایت و هم‌چنین مرتبط بودن لینک‌ها با محتوای سایت نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کنند.

 

2 عامل مهم در لینک سازی خارجی 

  • محبوبیت

اندازه گرفتن ترافیک یک سایت برای موتورهای جست و جوی گوگل به این دلیل که به عوامل مختلفی بستگی دارد خیلی آسان نیست اما لینک‌های خارحی می‌توانند یک معیار پایدار برای نشان دادن میزان محبوبیت یک صفحه باشند، بنابراین این مساله می‌تواند باعث به دست آوردن رتبه‌ خوبی در صفحه نتایج جست و جوی گوگل شود.

  • مرتبط بودن

بهتر است لینک‌های خارجی در سایت‌هایی با محتوای مرتبط قرار بگیرند هم‌چنین استفاده از انکرتکست‌ها برای توصیف محتوای لینک می‌تواند راه‌گشا و موثر باشد. موتورهای جست و جوی گوگل ارتباط لینک و عبارت توصیفی انکرتکست و هم‌چنین محتوای سایت و دامنه را بررسی می‌کنند تا بتوانند مفیدترین محتوا را در دسترس کاربرها قرار بدهند.

تکنیکهای ساخت لینک

روش های ساخت بک لینک یا لینک خارجی 

روش های متعددی برای ساخت لینک خارجی وجود دارند که برخی از آن ها منسوخ شده اند و دیگر تاثیر مثبتی در بهبود رتبه سئوی سایت شما نخواهند داشت. برخی روش ها هنوز معتبر هستند و بعضی روش ها نیز تا حدود زیادی بستگی به حوزه‌ی کاری وبسایت مورد نظر دارند و هیچکدام از روش ها به طور قطعی و ثابت در نظر گرفته نمی شود. بنابراین، پیشنهاد می کنیم ترکیبی از روش های ارائه شده را برای وبسایت خود بکار گیرید. در ادامه ی مطلب تعدادی از روش های متداول لینک بیلدینگ را که همچنان دارای ارزش و اعتبار می باشند شرح خواهیم داد.

  • یک وبلاگ جذاب و سرگرم‌کننده راه‌اندازی کنید

اولین روشی که شما می توانید برای گرفتن بک لینک استفاده نمایید، وبلاگ نویسی است. یعنی شما در کنار وب سایت اصلی‌تان، یک وبلاگ ایجاد نمایید و محتوای قوی در آن قرار دهید و از مطالب ایجاد شده به وبسایت خود لینک دهید. پیاده سازی این روش بستگی به توان و سیاست کاری شما دارد که تا چه اندازه قادر باشید برای این کار سرمایه گذاری کنید و زمان اختصاص دهید از طرفی این استراتژی بسیار محبوب و ارزشمند است. زیرا جزو معدود مواردی است که مستقیما توسط موتور جستجوی گوگل پیشنهاد شده است. وبلاگ ها توانایی منحصر به فردی در ایجاد عناصر تازه به صورت منظم دارند و می توانند لینک هایی را از سایر وبلاگ ها به دست آورند.

  • از طریق محتوای آموزشی بک لینک به دست بیاورید 

شما به راحتی می‌توانید با تولید محتوای ارزشمند و کاربردی تبدیل به مرجعی شوید که سایت‌های دیگر به شما لینک بدهند و برای تکمیل کردن بحث‌هایشان مخاطب‌ها را به سایت شما ارجاع بدهند. یکی از بهترین محتواها که احتمال دریافت لینک خارجی را افزایش می‌دهد استفاده از محتواهای آموزشی است. اگرچه سایت‌های آموزشی زیادی وجود دارد اما مهم این است که در آموزش‌ها سادگی و خلاقیت و مفهوم بودن را رعایت کنید و هم‌چنین از ویدیو و عکس برای انتقال بهتر مفاهیم استفاده کنید و فضایی را هم برای بحث و گفتمان و پاسخ دادن به سوالات احتمالی کاربرها فراهم کنید. هم‌چنین سعی کنید به طور متمرکز و جامع به محتوا آموزشی یک یا چند مبحث بپردازید تا سایت‌های دیگر به عنوان یک مرجع آموزشی خوب لینک سایت شما را در صفحه خودشان قرار بدهند. 

  • محتوایی تولید کنید که به طور ویروسی به اشتراک گذاشته شود

در دنیای سئو ما با واژه ای همچون لینک طعمه مواجه هستیم. در هر یک از این جنبه ها بهتر است تازگی، مفید بودن یا طنز را بگنجانید تا افراد بتوانند ان را به صورت ویروسی به اشتراک بگذارند. کاربرانی که آن را می بینند محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند و وبمسترها تلاش می کنند به آن لینک دهند. 

  • ارسال پست در انجمن ها

با ارسال پست در بخش های مختلف انجمن ها به ویژه بخش های آموزشی به خوبی می توانید برای سایت خود بک لینک رایگان و معتبر ایجاد کنید. سعی کنید پست های مفیدی در انجمن ها ایجاد کنید و لینک وب سایت تان را درون پست قرار دهید.

  • ثبت سایت در دایرکتوری ها

سایت های زیادی هستند که در هر دسته ای به صورت دایرکتوری وجود دارند. به عنوان مثال اگر عبارت "دایرکتوری وردپرس" را در گوگل جستجو نمایید، با وب سایت دایرکتوری متخصصان ایرانی وردپرس آشنا خواهید شد که به بسیاری از سایت های وردپرسی لینک داده است. چنانچه شما محتوای باکیفیت ارائه نمایید بسیاری از سایت ها به طور اتوماتیک به شما لینک می دهند و وبسایت شما را معرفی می کنند. در بسیاری از دایرکتوری ها می توانید کسب و کار خود را معرفی کرده و آدرس وبسایت تان را درج نمایید.

  • شرکت در سایت های پرسش و پاسخ

فعالیت در سایت های پرسش و پاسخ نیز مشابه ارسال پست در انجمن هاست با این تفاوت که در این روش شما می توانید مستقیما با افرادی که به دنبال حل مسئله و دریافت پاسخ سوال خود هستند، ارتباط برقرار کنید. سعی کنید در صورت داشتن دانش و تجربه لازم، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و برای برقراری ارتباط بیشتر با شما، لینک وب سایت تان را در متن پاسخ درج نمایید.

  • در شبکه های اجتماعی فعال باشید و بک لینک رایگان بسازید

بعد از شناسایی مخاطب‌های هدف و انتخاب مناسب‌ترین شبکه اجتماعی، می‌توانید علاوه بر ارتباط موثر با کاربرها برای صفحات داخلی سایت بک لینک رایگان بسازید. باید توجه داشته باشید که شبکه اجتماعی شما باید تعداد زیادی فالور داشته باشد اگر نه این لینک سازی تاثیر چندانی در سئوی سایت شما نخواهد داشت. هم‌چنین تعداد دفعاتی که پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربرها به اشتراک گذاشته می‌شوند روی ارزش بک لینک‌های شما موثر است. یک نکته مهم دیگر این که بهتر است برای این که مخاطب حتما به سایت مراجعه کند، تمام مقاله را در شبکه اجتماعی کپی نکنید و فقط قسمت‌های مهم یا ترغیب کننده را در شبکه اجتماعی قرار بدهید و برای خواندن ادامه مطلب مخاطب‌ها را به سایت هدایت کنید. در مقاله "نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی" که قبلا در سایت جت منتشر شد تکنیک های فعالیت در شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید و آن را برای کسب و کار خودتان عملیاتی کنید.

  • در سایت‌های دیگران پست مهمان قرار بدهید

محتوای بسیاری از سایت‌ها توسط کاربران تولید می‌شود و در مقابل این اجازه به تولیدکننده‌های محتوا داده می‌شود که لینک سایت خود را در پایان هر مطلب قرار بدهند. بنابراین به راحتی می‌توانید سایت‌های مناسب با زمینه تخصصی‌تان را شناسایی کنید و در این سایت‌ها، پست مهمان قرار بدهید. بهتر است لینک صفحات داخلی که روی عبارات کم رقابت بهینه‌سازی شده‌اند در محتوای مقاله‌تان قرار بدهید و هم‌چنین برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایتتان، لینک دادن به صفحات ارزشمند سایت را فراموش نکنید.

  • در سایت های دیگران کامنت بگذارید

کامنت های ارسال شده در سایت ها جز کدهای سایت محسوب شده و توسط ربات های گوگل ایندکس می شوند. بنابراین، اگر شما آدرس وبسایت خود را در کامنت های سایت های دیگر قرار دهید به عنوان بک لینک به سایت شما محسوب می شود. توجه داشته باشید که با زیاده روی در این کار به ارزش سایت خود لطمه نزنید. اگر که هدف شما از کامنت گذاشتن فقط تبلیغ و گرفتن بک لینک باشد احتمال این که کامنتتان حذف شود زیاد است. بهتر است که در قرار دادن دیدگاه از اسم و تصویر شخصی خودتان استقاده کنید و کامنت شما در راستای محتوای تولید شده باشد. از قرار دادن جمله‌های از پیش آماده تبلیغاتی و یا اظهارنظرهای روبات‌گونه به شدت خودداری کنید. هم‌چنین می‌توانید کامنت‌های دیگر را بخوانید و نظرتان را درباره دیدگاه‌های دیگران در بخش کامنت‌ها بنویسید.
 نکته مهم دیگر این است که بسیاری از سایت ها بخش ارسال نظرات را در وبسایت خود به گونه ای طراحی کرده اند که لینک ها به صورت nofollow باشد و در نتیجه علیرغم نمایش آدرس سایت، هیچ امتیازی برای شما محسوب نمی شود.
بنابراین کماکان ارزش و کارایی روش‌های قبل به مراتب بسیار بیشتر از کامنت گذاری در سایت های دیگر است.

جمع بندی: لینک بیلدینگ


امروزه اهمیت ساخت لینک‌های معتبر و باکیفیت بیشتر از قبل شده است. کیفیت یک لینک به عواملی مثل محبوبیت جهانی، محبوبیت محلی، انکرتکست‌های مناسب، رتبه اعتماد، جدید بودن لینک‌ها و ... بستگی دارد. هم‌چنین می‌توان با استفاده از لینک‌سازی داخلی، صفحات مختلف سایت را به هم وصل کرد و شانس گرفتن رتبه را افزایش داد. لینک‌سازی خارجی نیز از عوامل موثر در افزایش رتبه وب‌سایت است که با تکنیک‌های ارائه شده در این مقاله به راحتی می‌توانید بدون زیر پا گذاشتن قوانین گوگل، بک‌لینک‌های معتبر بسازید. تجربه‌های شخصی و دریافت‌هایتان از این مقاله را با ما به اشتراک بگذارید، ما در قسمت کامنت‌ها آماده شنیدن نظرات شما هستیم.آموزش لینک سازی داخلی و خارجی یکی از سرفصل های دوره آموزش مفاهیم سئو می باشد که یادگیری آن می تواند کمک شایانی به سئو سایت شما کند.


 

نویسنده : صدیقه حسینی

کم اهمیت‌ترین چیزها درباره من این است که در دانشگاه ریاضی کاربردی و بعد مهندسی صنایع خواندم! اما برجسته‌ترین قسمت زندگی من ورود به دنیای ادبیات و همکاری با نشریات تخصصی این حوزه است. بعد از سال‌ها نویسندگی رسیدم به شاخه دوست‌داشتنی تولیدمحتوا که به من این امکان را می‌دهد هر روز چیزهای تازه‌تری یاد بگیرم و بتوانم نتیجه‌ی ساعت‌ها تحقیق و پژوهشم را با ساختاری که دوست دارم به دیگران منتقل کنم. نویسندگی و تولیدمحتوا دو شاخه‌ی متمایز اما به شدت مرتبط است که من هر دو را با انرژی تمام دنبال می‌کنم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید