هزینه تماس برای مشاوره حقوقی چقدر است

در گذشته تمام کارهای اداری، قضایی و بانکی و ... تنها بصورت حضوری انجام میگرفت اما امروزه با پیشرفت جوامع بشری شاهد این پدیده هستیم که دیگر بسیاری از کارها به صورت آنلاین و تلفنی صورت میپذیرد.
 ۱۴۰۳/۲/۲۵ | ۰۸:۲۱  زمان مطالعه 3 دقیقه
هزینه تماس برای مشاوره حقوقی چقدر است


در گذشته تمام کارهای اداری، قضایی و بانکی و ... تنها بصورت حضوری انجام میگرفت اما امروزه با پیشرفت جوامع بشری شاهد این پدیده هستیم که دیگر بسیاری از کارها به صورت آنلاین و تلفنی صورت میپذیرد.

مشاوره حقوقی نیز از این پیشرفت خدمت رسانی عقب نمانده و خودش را به روز رسانی کرده تا ما الان به سه شکل مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین داشته باشیم.

در این مقاله تلاش داریم به بررسی دو نکته بپردازیم .

در ابتدا میزان هزینه مشاوره حقوقی و دوم نکات مهمی که در مشاوره حقوقی مخصوصا مشاوره به صورت تلفنی و آنلاین افراد متقاضی خدمات حقوقی میبایست آنها را مد نظر قرار دهند خواهیم پرداخت.

همانطور که مستحضرید هزینه ی مشاور حقوقی تلفنی کمتر از مشاور حقوقی حضوری میباشد و در هر زمان و مکانی امکان برخورداری از این خدمات موجود میباشد. همچنین از آنجایی که هزینه خدمات حقوقی و وکالتی با توجه به نوع و حجم خدمات تعیین میشود مقدار مشخصی ندارد.

هزینه مشاوره حقوقی به صورت حضوری با توجه به سابقه وکیل و تخصص او بین 500 هزار تومان تا یک میلیون پانصد هزار تومان برای یک ساعت متفاوت هست. همچنین مشاوره حقوقی تلفنی نیز بین 300 تا 900 هزار تومان برای یک ساعت متداول میباشد.

اما  بین تمامی دفاتر وکالت و موسسات حقوقی و وکلایی که خدمات حقوقی ارایه مینمایند ، موسسه اترس به عنوان یکی از موسسات بزرگ حقوقی ایران به جهت شفافیت با متقاضیان خدمات حقوقی در سایت خود تعرفه خدمات و هزینه های مشاوره حقوقی  را درج نموده است. همچنین موسسه حقوقی اترس دارای تمامی مجوزهای رسمی کسب و کارهای اینترنتی و مجوز رسمی از کانون وکلای دادگستری مرکز میباشد.

پس برای اینکه از تعرفه خدمات حقوقی موسسه اترس مطلع شوید به صفحه اصلی رفته و به بخش مشاوره حقوقی مراجعه فرمایید. در این بخش هزینه مشاوره حقوقی  اعلام شده است و هر زمان  که نیاز به مشاوره حقوقی داشتید به سرعت بر اساس نیاز شما با وکیل متخصص موسسه جلسه مشاوره برگزار میگردد.

نکات مهم هنگام مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

برای تماس با یک مشاور حقوقی متخصص در ابتدا باید موضوعی که در آن خصوص نیاز به راهنمایی داریم را به درستی مشخص کنیم. از آنجایی که علم حقوق از دسته علوم انسانی هست، با زندگی روزمره مردم ارتباط تنگاتنگی دارد و روز به روز به مصادیق و مسائل آن افزوده میشود.

همانطور که مستحضر هستید امروزه با خیل عظیمی از مسائل و مشکلات حقوقی مواجهیم که هرکدام در یک دسته متفاوت قرار میگیرد و هر یک قوانین، مقررات و رویه های خاص خود را دارد.

با این اوصاف حقوقدانی میتواند راهنمای شما در این مسیر باشد که تسلط لازم را بر جوانب مختلف این مسئله و همچنین تجربه لازم و کافی را در زمینه مختص مسئله شما داشته باشد.

اهمیت تماس برای مشاوره حقوقی به صورت تلفنی

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم ، جامعه بشری روز به روز پیشرفت کرده و به سمتی میرود که دیگر مراجعه حضوری برای گرفتن خدمات و همچنین انجام امور خود خیلی کمرنگ میشود. ارائه خدمات حقوقی تلفنی هم مانند دیگر امور مزایایی دارد که در ادامه به تشریح آنها میپردازیم.

اولین مزیتی که میتوان به آن اشاره کرد میزان هزینه مشاوره حقوقی تلفنی نسبت به حضوری  هست که بر اساس تعرفه های مشخص شده مقداری کمتر از مشاوره حضوری میباشد.

دیگر مزیتی که به شدت حائز اهمیت میباشد این است که متقاضی خدمات حقوقی  ملزم به هیچ زمان و مکان خاصی نیست و هر زمانی اراده کند میتوان به مشاوره حقوقی تلفنی دسترسی داشته باشد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ناچار باشید در یک مدت زمان نسبتا کوتاهی تصمیم بزرگی بگیرید که بار حقوقی بسیار سنگینی دارد، در این زمان اگر مشاوره حقوقی تلفنی وجود نداشته باشد برای مشاوره حضوری ممکن است از یک روز تا یک هفته معطل شوید و به ناچار نتوانید از خدمات حقوقی بهره مند شوید.

مشاوره حقوقی در شهری مثل تهران که همیشه با مسئله ایی به نام ترافیک همراه است باعث میشود مراجعین حضوری برای دریافت مشاوره حقوقی مقدار زیادی از زمان خود را در ترافیک به سر ببرند و حتی ممکن است از روز کاری خود نیز باز بمانند، این در حالی رخ میدهد که میتوانند با دریافت خدمات تلفنی در زمان و هزینه های خود که هزینه های رفت و آمد هم شامل میشود صرفه جویی کنند.

اهمیت تماس برای مشاوره حقوقی به صورت تلفنی

مسائل حقوقی که در مشاوره با وکیل طرح می شود

در ادامه به مشکلات و مسائل مختلفی که بیشتر در جامعه ما با آنها روبرو میشویم و نیاز به وکیل پیدا میکنیم را خدمتتان تشریح میکنیم

مسائل حقوقی ملکی

از رایج ترین مسائل حقوقی که در بیشتر کشورها از جمله ایران تعداد زیادی از پرونده های جاری در مراجع قضایی را به خود اختصاص داده است دعاوی راجع به املاک و مستغلات میباشد.
شما میتوانید با راهنمایی گرفتن از یک وکیل ملکی که متخصص در قوانین و مقررات ثبتی هست و همچنین تجربه کار در این زمینه را دارد با خیالی آسوده برای حقوقی در این زمینه از شما ضایع شده است طرح دعوا کنید و پس از رسیدگی در مراجع قضایی حق و حقوق خود را احیا کنید.

مسائل حقوق تجاری

امروزه در شهر تهران با توجه به رشد قابل توجه کسب و کارها و تجارت اشخاص حقوقی و حقیقی در سطح ملی و بین المللی در کنار بخش فنی و تخصص حوزه فعالیت تاجران، در بخش حقوقی نیز برای قانونی بودن امور تاجران و همچنین ایمن بودن قراردادهای تجاری همراه بودن یک مشاوره حقوقی متخصص و مسلط بر قوانین تجارت سبب تسهیل کار آنها میشود.

مسائل حقوق کیفری

یکی از مهمترین بخش هایی که حضور یک حقوقدان میتواند به داد اشخاص برسد مسائل حقوق کیفری هست. هرگاه شما به یکی از جرایم نامبرده در قانون مجازات اسلامی ایران متهم شدید میتوانید با تماس به یک وکیل مسلط به قانون مجازات و قوانین و مقررات خاص در این حوزه مشاوره حقوقی بگیرید.

برای این که در دادگاه ها و مراجع قضایی به راحتی محکوم نشوید تا عواقب سوء آن در آینده گریبان گیرتان شود لازم است تا شخصی که مشخصات آن در سط بالا نامبرده شد در دادگاه حاضر شده تا با عنوان وکیل شما از حقوقتان دفاع نماید.

مسائل حقوق خانواده

ازدواج سنت حسنه ایی هست که به گفته پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) نیمی از دین هر انسان را کامل میکند. مسائل حقوق خانواده با ازدواج است که آغاز میشود پس برای اینکه طرفین عقد نکاح به حقوق خود واقف باشند تا در زمان بروز مشکل بتوانند از آن استفاده کنند لازم است که از یک مشاوره حقوقی خانواده مشورت بگیرند.

جنبه دیگر حقوق خانواده بحث ارتباط بین والدین و فرزندان است که شامل مسائلی همچون نسب، نفقه همسر و فرزندان و حضانت فرزندان میشود. آخرین بحثی که در مباحث حقوق خانواده آمار زیادی هم در کشور ما برای خود به ثبت رسانده است مسئله طلاق است.

طلاق مسئله پیچیده ایی هست که میتوان گفت ممکن است از هر پرونده به پرونده ی دیگری متفاوت باشد و اشخاص بدون رعایت این که هر پرونده با دیگر پرونده ها متمایز است اتفاقی که برای خودشان یا یکی از بستگانشان رخ داده است را برای دیگری تجویز میکند و شخص با استفاده از آن به اشتباهی دچار میشود که گاهی جبران ناپذیر است. پس میتوان با مشورت با یک وکیل خانواده از بروز چنین مشکلاتی  جلوگیری کند.

کلام آخر

در آخر که به شرایط و اهمیت استفاده خدمات مشاوره حقوقی از طریق تماس تلفنی پرداختیم ، تاکید می کنیم پیش از پرداخت وجه از عضویت وکیل در کانون وکلا و یا موسسه حقوقی در سایت کانون وکلای دادگستری ، اطمینان حاصل کنید.

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید