چگونه ترکیب رنگ مناسبی برای سایت خود انتخاب کنیم

رنگ سایت همواره از دغدغه های اصلی طراحان سایت بوده انتخاب رنگ های مناسب که در آن هارمونی و جلوه گری مناسبی وجود داشته باشد
 ۱۳۹۷/۸/۲۹ | ۱۴:۵۰  زمان مطالعه 1 دقیقه
چگونه ترکیب رنگ مناسبی برای سایت خود انتخاب کنیم

رنگ سایت

برای طراحان سایت همواره یافتن رنگ بندی مناسب برای سایت که در آن هارمونی خوبی از رنگ های مکمل و جلوه گر وجود داشته باشد یکی از مهم ترین دغدغه هاست. انتخاب رنگ سایت از میان میلیون ها رنگ قطعا کار ساده ای نخواهد بود. هنگام ورود به سایت اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند رنگ بندی سایت است. رنگ ها در دنیای روانشناسی انسان ها دارای جایگاه ویژه ای هستند به راحتی میتوان با در کنار هم قرار دادن چندین رنگ احساسات خاصی از انسان مانند آرامش، خشم، اضطراب و ... را فعال کرد. پس میبینید که رنگ سایت علاوه بر جلوه بصری که به سایت میدهد بر روی احساسات بیننده هم تاثیر گذار خواهد بود و انتخاب رنگ بندی اشتباه حتی اگر باعث جلوه گری سایت شده باشد میتواند بیننده سایت را رنجانیده و از سایت دور کند. بنابراین قواعد زیادی در انتخاب رنگ سایت دخیل هستند. پس از گذراندن همه این قوانین و انتخاب رنگ مورد نظر نیاز به آن دارید که رنگ های مکمل این رنگ را نیز بیابید تا با استفاده از انها سایت را از حالت یکنواختی خارج کرده و به رنگ اصلی هم جلوه ببخشید. وقتی نگاهی به کل پروسه انتخاب رنگ سایت بیاندازید متوجه خواهید شد که نه تنها کار ساده ای به نظر نمیرسد بلکه بسیار زمان بر هم خواهد بود.

امروزه در دنیای مجازی اینترنت سایت های زیادی به کمک شما آمده اند که رنگ های مناسب برای سایت ها را با مکمل های آن دسته بندی کرده اند و اطلاعات و کد مربوط به هر کدام را در اختیار بازدید کنندگان قرار داده اند و شما به آسانی میتوانید از آنها در طراحی های خود استفاده کنید.

در این مقاله به چند مورد از این سایت ها و نحوه عملکرد آنها اشاره میکنیم : 

  • Color Explorer

یکی از کاربردی ترین ابزارهای رنگ در اینترنت است که شما میتوانید با نوشتن کد رنگ اصلی خود در آن رنگ های پیشنهادی و مکمل را بیابید. می توانید از طریق آدرس زیر به این سایت دسترسی پیدا کنید : 

http://www.colorexplorer.com/

 

  • ColorBlender

این سایت ابزاری رایگان است که به شما امکان ایجاد پلات رنگی می دهد. شما میتوانید پلات رنگی ساخته شده توسط این ابزار را به نرم افزارهای گرافیکی مانند  Photoshop و Illustrator منتقل کنید. همینطور این سایت طرح های آماده ای هم به شما ارائه می دهد. آدرس این سایت در زیر آمده است :

http://www.colorblender.com/

 

  • Adobe Kuler

سومین ابزار قدرتمندی که میخواهیم به شما معرفی کنیم سایت adobe kuler است که قابلیتی دارد که آن را از سایرین متمایز میکند و آن استخراج رنگ از تصویر است. شما میتوانید به سادگی از میان گالری قالب های آماده این سایت رنگ بندی مناسب خود را انتخاب کنید. از طریق آدرس زیر میتوانید از این سایت استفاده کنید : 

https://kuler.adobe.com/

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید