چطور در تردز حساب کاربری بسازیم؟

Threads یک شبکه و سرویس اجتماعی آنلاین متعلق به شرکت فناوری آمریکایی متا پلتفرم است. برای ورود به برنامه تردز باید حساب متصل به اینستاگرام داشته باشید.
 ۱۴۰۲/۴/۱۸ | ۱۵:۳۴  زمان مطالعه 2 دقیقه
چطور در تردز حساب کاربری بسازیم؟

برنامه تردز اپلیکیشنی است که توسط گروه متا توسعه یافته است. این اپلیکیشن برای مدیریت گفتگوها و مکالمات گروهی استفاده می‌شود. برنامه Threads به کاربران اجازه می‌دهد تا با دوستان خود در اینستاگرام در ارتباط باشند و عکس‌ها، ویدیوها و پیام‌های صوتی را به اشتراک بگذارند. این برنامه قابلیت ایجاد و مدیریت حالت‌های مختلف حضور (status) را داشته و یک رابط کاربری ساده و کارآمد دارد.

شبکه اجتماعی threads چیست؟

این روزها حرف زدن درباره برنامه تردز نقل محافل شده است، درست زمانی که ایلان ماسک با خرید توییتر، محدودیت هایی را برای این شبکه اجتماعی محبوب ایجاد کرد. گروه متا کارت دیگری از هوش خود را روی میز گذاشت. راه اندازی اپلیکیشن میکروبلاگینگ Threads توسط متا نمی‌توانست در زمان بهتری انجام شود جز همین زمان. اگر می‌خواهید این شبکه اجتماعی را امتحان کنید، نحوه ثبت نام و استفاده از برنامه Threads را برای شما به زبان ساده شرح داده‌ایم.

چطور در تردز ثبت نام کنم؟

اول: باید یک حساب اینستاگرام داشته باشید:

برنامه Threads روی شبکه اینستاگرام ساخته شده و یکپارچه شده است. فرق برنامه تردز با توییتر آن است که برخلاف توییتر، Threads یک سرویس مستقل نیست. یعنی اینکه برای رفتن به برنامه باید حتماً یک حساب اینستاگرام داشته باشید.

دوم: اپلیکیشن Threads را روی سیستم اندروید یا iOS موبایل یا تبلتتان نصب کنید.

پس از نصب و راه اندازی برنامه، می‌بایست با حساب اینستاگرام خود وارد این برنامه شوید. اگر روی موبایل خود برنامه اینستاگرام را نصب کرده و در آن فعال باشید، برنامه به طور خودکار با حساب کاربری اینستای شما باز می‌شود. اگر نمی‌توانید هیچ حساب اینستاگرامی را در صفحه ورود به Threads پیدا کنید، مطمئن شوید که در دستگاه فعلی خود وارد اینستاگرام شده‌اید و سپس برنامه Threads را دوباره نصب کنید.

بیشتر بدانید: نحوه نصب اپلیکیشن اینستاگرام روی موبایل

سوم: اختصاصی کردن پروفایل threads

پس از مشاهده و انتخاب یک حساب کاربری اینستاگرام برای استفاده، می‌بایست پروفایل Threads خود را اختصاصی کنید. نام کاربری همان نام کاربری حساب اینستاگرام شما است.
می‌توانید یک بیو یا یک پیوند سفارشی در پروفایل Threads خود اضافه کنید، یا می‌توانید با دکمه Import from Instagram داده‌های حساب اینستاگرامتان را وارد برنامه کنید.

چهارم: عمومی یا خصوصی کردن حساب Threads

شما می‌توانید با استفاده از گزینه حریم خصوصی، بسته به اولویت خود، حساب کاربری Threads خود را عمومی یا خصوصی کنید. گزینه حریم خصوصی Threads شما می‌تواند با گزینه حریم خصوصی اینستاگرامتان متفاوت باشد.

پنجم: دنبال کردن حساب‌های اینستاگرام در threads

در صفحه بعدی، از شما خواسته می‌شود که همان دنبال کننده های اینستاگرامتان را دنبال کنید. می‌توانید به انتخاب خودتان دوستان اینستاگرامتان را دنبال یا با انتخاب گزینه Follow all همه کاربران را دنبال کنید.
پس از این مرحله، حساب کابری Threads شما راه اندازی شده. و یک صفحه خوش آمدگویی دریافت خواهید کرد که نحوه کار برنامه تردز در آن نمایش داده می‌شود. با کلیک روی این صفحه وارد صفحه اصلی نمایش تردز خواهید شد.

چطور از برنامه Threads استفاده کنم؟

برنامه تردز خیلی شبیه شبکه اجتماعی توییتر است. این شباهت‌های غیرقابل انکار باعث شده است که برخی از افراد فکر کنند که گروه متا از روی توییتر کپی برداری کرده است. اما خوب، برنامه تردز و توییتر مشابه هم کار نمی‌کنند. پس از راه اندازی حساب کاربری می‌توانید در پروفایل خود پست دلخواهتان را ارسال کنید.

برنامه تردز به شما امکان می‌دهد برای هر پست در وبلاگ خود، نظرات و پاسخ‌های چندگانه را مدیریت کنید.

چطور در برنامه تردز پست ارسال کنم؟

برای ایجاد یک پست در اپلیکیشن Threads مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از هر جایی از برنامه Threads، به سادگی روی آیکون Create در پایین و وسط صفحه نمایش موبایلتان ضربه بزنید تا صفحه ایجاد thread ظاهر شود.
  2. در قسمت متن شروع به تایپ کنید. اگر متن شما در قسمت متن قرار نمی‌گیرد، به سادگی روی آیکون Add to Thread ضربه بزنید تا بتوانید یک بلوک متنی جدید ایجاد کنید. دقت داشته باشید که پست‌های Threads محدودیت 500 کارکتری دارند.
  3. برای انتخاب افرادی که می‌توانند به thread های شما پاسخ دهند، در گوشه سمت چپ پایین صفحه ایجاد Thread، روی Anyone can reply ضربه بزنید. می‌توانید نظردهی را فقط به افرادی که دنبال می‌کنید، افرادی که آنها را منشن می کنید یا برای گزینه پیشفرض برنامه محدود کنید.
  4. برای انتشار پست خود روی عبارت post در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.

چگونه نام کاربری و تصویر پروفایل را در برنامه تردز تغییر دهم؟

اگر می‌خواهید نام کاربری یا تصویر پروفایل Threads خود را تغییر دهید، در حال حاضر راهی برای انجام این کار به طور مستقل در خود برنامه وجود ندارد. از آنجایی که پروفایل Threadsشما به حساب اینستاگرام شما متصل است، تنها راه، تغییر نام کاربری اینستاگرام یا تصویر پروفایلتان در اینستاگرام است.

چطور افراد را در برنامه Threads دنبال کنم؟

روی آیکون Search در پایین صفحه ضربه بزنید.
حال می‌توانید حساب‌های کاربری پیشنهادی را انتخاب یا نام هر حسابی را که می‌خواهید دنبال کنید را تایپ کنید.

برنامه Threads ابزاری است که توسط Instagram در سال 2020 معرفی شد. هدف اصلی این برنامه و اپلیکیشن، ایجاد فضایی برای اشتراک‌گذاری روزمرگی‌ها با دوستان نزدیک بوده است. برنامه تردز به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها، ویدئوها و پیام‌های متنی را با افراد خاصی که در دایره روابط نزدیک آنها قرار دارند، به اشتراک بگذارند. هدف اصلی از راه‌اندازی برنامه تردز فراهم کردن پلتفرمی انعطاف‌پذیر و خصوصی برای ارتباطات نزدیک در محیطی کنترل شده توسط کاربر است.

نویسنده : صفورا شویکلو

عاشق تحلیل، خواندن، نوشتن و یادگرفتن

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید