جت

نحوه نصب اپلیکیشن اینستاگرام بر روی کامپیوتر و موبایل

نحوه نصب اپلیکیشن اینستاگرام بر روی کامپیوتر و موبایل
 ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ | ۲۲:۰۳
خلاصه این مطلب: اینستاگرام چیست؟ و چه کاربرد‌هایی دارد؟ اصطلاحات رایج در اینستاگرام چیست؟ چگونگی پیدایش و نحوه تاثیر آن در زندگی روزمره.کاربردهای اینستاگرام از دید بازدیدکنندگان و... به همراه لینک نصب اپلیکیشن instagram بر روی اندورید و ویندوز.

اینستاگرام، شبکه اجتماعی جادویی این روزهای دنیا، سرزمین عجایبی که هر چیزی در آن پیدا می‌شود. بسته به این‌که به چه چیزهایی علاقه دارید یا حتی قصد کار و فروش دارید، می‌توانید در اینستاگرام فعالیت کنید و علاقمندی‌ها‌یتان را دنبال کنید. در متن زیر با کاربردها‌، اصطلاحات و تاریخچه اینستاگرام آشنا می‌شوید.

اینستاگرم یا اینِستاگرام (به انگلیسی: Instagram) شبکه اجتماعی هم‌رسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدیوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر هم‌رسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکس‌هایشان استفاده کنند. محدودیت هم‌رسانی ویدیو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.

 

اینستاگرام چیست؟

 

اینستاگرام چیست و چگونه به وجود آمده است؟

اینستاگرام در سان فرانسیسکوی ایالات متحده آمریکا به وجود آمد، زمانی که کوین سیستروم و مایک کریگر تصمیم گرفتند پروژه عکاسی تلفن همراه را با اچ تی ام ای 5 همراه کنند. نام اینستاگرام از تلفیق دو کلمه instant camera به معنای عکاسی در لحظه و telegram به معنای تلگراف تشکیل شده است. داستان شکل‌گیری اینستاگرام هم در نوع خود جالب توجه است. در سال 2010 که استفاده از آیفون رواج پیدا کرده بود بسیاری از نرم‌افزارهای گوشی همراه مورد توجه مردم قرار گرفت یکی از این نرم افزارهای محبوب FourSquare بود که امکان مشخص کردن مکان و بارگذاری عکس را برای کاربر فراهم می‌کرد. سیستروم و کریگر تصمیم گرفتند یک نسخه پیشرفته از این نرم افزار را به بازار ارائه کنند و حاصل کار آن‌ها Burbn بود، اما این دو مهندس کامپیوتر در مدت کوتاهی دریافتند که در این نرم افزار آپلود کردن عکس است که برای کاربران جذاب است و همین ایده‌ای شد برای شکل‌گیری اینستاگرام. سیستروم و کریگر پس از اینکه شرکتی که در آن مشغول به کار بودند را رها کردند تمام تلاش خود را به کار بستند تا اینستاگرام همانی باشد که کاربران از آن انتظار دارند. آن‌ها به مرور فیلترهای مختلف عکاسی را به این اپ اضافه کردند و همین شد رمز موفقیت آن‌ها. کاربران این شبکه مجازی با استفاده از چند فیلتر ساده می‌توانند عکس‌های خود را حرفه‌ای تر کنند و از سوی دیگر در اینستاگرام همه چیز شسته و رفته و در یک کلام ساده است. شما برای کار با این شبکه اجتماعی نیاز به دانستن اصول پیچیده ندارید و در سه مرحله می‌توانید عکس خود را منتشر کنید

 

سیستروم و کریگر تنها چند ماه بر روی این نرم افزاروقت گذاشتند و بر خلاف انتظار آن‌ها در روز اول عرضه اینستاگرام 25 هزار نفر این برنامه را دانلود کردند و این موج کاربران برای مدتی در کارکرد اینستاگرام اختلال ایجاد کرد اما این مشکلات به زودی حل شد. در حقیقت به نسبت افزایش کیفیت دوربین گوشی‌ها، کاربران اینستاگرام هم افزایش می‌یافتند.

آوریل 2012 اینستاگرام برای گوشی‌های اندروید نسخه 2.2 خود را عرضه کرد و در کمتر از یک روز این نسخه بیش از یک میلیون بار دانلود شد و همان هفته این شرکت 50 میلیون دلار افزایش سرمایه داد و روند رشد این شرکت به قدری بود که 500 میلیون دلار در بازار بورس قیمت گذاری شد. در طی چند ماه آینده اینستاگرام بیش از یک میلیون بار در گوگل جست‌و‌جو شد و جزو 5 نرم‌افزاری است که بیش از یک میلیون رای مثبت در گوگل به آن داده شده است. فیس بوک که شاهد افزایش محبوبیت اینستاگرام بود تصمیم گرفت به هر قیمتی که شده این شرکت را خریداری کند و این معامله در تاریخ تکنولوژی دنیا برای همیشه جاودانه شد.

 

اینستاگرام در زندگی

اگر سبک زندگی را مجموعه‌ای از رفتارها یا تمایلات فردی یا گروهی بدانیم که همه جنبه های زندگی انسان را در برگرفته است، با مجموعه‌ای از انتخابات روزانه از نحوه استفاده از درآمد، مدت زمان کار، چگونگی لباس پوشیدن، تغذیه، نحوه آرایش، رفتارهای فرهنگی و... روبه‌رو می‌شویم که ابزار نمایش موقعیت اجتماعی افراد از لحاظ اقتصادی و فرهنگی است.با این تعریف از سبک زندگی، بی‌گمان شاه‌راه نمایش روزانه سبک زندگی افراد یک جامعه متصل به شبکه جهانی اینترنت، شبکه‌های اجتماعی هستند.

رسانه‌های اجتماعی که با رشد روزانه فناوری اطلاعات در حال نفوذ در جامعه هستند، به دسترس‌‎ترین ابزار برای بروز وقایع روزمره زندگی کاربران مبدل شده‌اند. کاربران در هر لحظه، حالت‌های مختلف زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی گزارش می‌کنند. اما ویژگی‌های فنی و تراکم کاربری هر شبکه‌ اجتماعی، فضای غالب بر محتوای به اشتراک گذاشته و تعاملات کاربران آن را تغییر می‌دهد. اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس مبتنی‌بر گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است، با اختیار گذاشتن ابزار ویرایش و بارگذاری تصویر یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های اجتماعی است.

امروزه با تقویت دوربین‌های موبایل‌ها به علاوه امکان اتصال به اینترنت، عکاسی به یک امر عادی تبدیل شده است. کاربران زیادی در سراسرجهان به طور روزانه با گوشی‌های خود از زوایای مختلف زندگی روزمره عکس می‌گیرند و آن را منتشر می‌کنند. بی‌شک فضای غالب بر اینستاگرام، به‌عنوان یک شبکه اجتماعی عکس‌محور با سایر شبکه‌های اجتماعی تفاوت‌های محتوایی دارد. در اکثر رسانه‌های اجتماعی، کاربران با حجم قابل‌توجهی از متن، لینک، خبر و گزارش روبه‌رو هستند، در حالی که در اینستاگرام یک فضای مربعی‌شکل در صفحه به نمایش عکس از لیست دوستان کاربر بسنده می‌کند و امکاناتی چون لایک و نظردهی یا برچسب‌های محتوایی و مکانی، اینستاگرام را محبوب کرده است.

فضای محتوایی اینستاگرام پر است از تصاویر غذاهای پخته‌شده یا خورده‌شده توسط کاربران، گزارش‌های آنلاین از سفر، میهمانی‌های کوچک، کنسرت‌های موسیقی، مراسم‌های آیینی، رستوران‌گردی و کافه‌نشینی، قدم‌زدن در کوچه و خیابان و پارک‌ها و...

نمایش خلاقیت‌های دخترانه در آرایش ناخن یا لباس‌ها در فصل‌های مختلف سال، گزارش‌های مناسبتی از سفره‌های شب عید، هفت‌سین و شب یلدا، مجموعه‌های عکس عزاداری و نذری در ایام مذهبی یا حتی انتشار ویدیوهای 10 ثانیه‌ای از موسیقی در حال پخش در ترافیک و راهبندان، همه و همه نمونه محتوایی است که کاربرهای اینستاگرام به صورت روزمره در صفحه‌های خود و دوستان دنبال می‌کنند.

اگرچه هنوز جایگاه عکاسان حرفه‌ای در هر رسانه و شبکه اجتماعی از ابعاد هنر و زیبایی‌شناسی محفوظ است، اما اینستاگرام روایتگر سبک زندگی کاربرها شده است و در آخر هر روز یک گزارش شسته‌رفته از رفتارها، ترجیحات و سلایق کاربرهای خود در همه جنبه های زندگی ارائه می‌دهد.

 

اصطلاحات اینستاگرام

پست  (post)
هر عکس یا ویدیوی جدیدی که در اینستاگرام آپلود کنید، یک پست اینستاگرام محسوب می‌شود. تمام پست‌های شما در صفحه پروفایل اینستاگرام‌تان نمایش داده‌می‌شود و تمام پست‌های جدیدی که فالوورهایتان به نمایش می‌گذارند، در فید شما قابل مشاهده است.
فالو (follow)
فالو در لغت به معنای “دنبال کردن” است. اصطلاح فالو به این معنی است که شما علاقه‌مندید پست‌ها و فعالیت‌های شخص خاصی را دنبال کنید. بنابراین می‌توانید به پیج او بروید و او را فالو (follow) کنید. اگر فالو کنید و شما را اکسپت کند، می‌توانید تمام پست‌های او را ببینید و هر پست جدیدی که می‌گذارد، در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود. همچنین شما با فالو کردن اشخاص مختلف می‌توانید ببینید که آنها چه پست‌هایی را لایک کرده‌اند و یا کامنت گذاشته اند.
فالوور (follower) 
follower در لغت به معنای دنبال کننده یا تعقیب کننده است. هنگامی که شما پیج کسی را دنبال یا فالو می‌کنید، شما به فالوورهای آن پیج اضافه می‌شوید. در مقابل تمام کسانی که پیج شما را فالو (دنبال) می‌کنند نیز به فالوورهای پیج شما می‌پیوندد.
K (کا) در فالوور و فالووینگ
K به معنای هزار است و اینستاگرام در بخش فالووینگ و فالوور صفحات از آن استفاده می‌کند. برای مثال اگر صفحه‌ای 4.5K فالوور داشته باشد، در واقع   4500 دنبال کننده دارد. در این وضعیت ارقام دهگان به بعد نمایش داده نمی‌شود.
فالویینگ (Following) 
following در لغت به معنای پیروی یا تقلید است. وقتی شما دیگران را فالو می‌کنید، در قسمت فالویینگ (following) می‌توانید آنها را مشاهده کنید. در مورد بقیه پیج‌ها نیز به همین صورت است. فالویینگ هر پیج تعداد کسانی است که توسط آن پیج فالو شده‌اند.
فید (Feed) 
فید در اینستاگرام اولین صفحه‌ای است که هنگام وارد شدن به اینستاگرام با آن روبرو می‌شوید. در این صفحه می‌توانید جدیدترین استوری‌ و پست‌های فالوورهایتان را مشاهده کنید. در حقیقت این فید در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود.
استوری (story) 
Storyدر لغت به معنای “داستان گفتن و روایت کردن” است.  استوری از قابلیت‌های پرطرفداری است که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد. این قابلیت به این صورت است که شما می‌توانید برای مدت ۲۴ ساعت عکس یا ویدویی (با محدودیت ۱۵ ثانیه) را با فالوورهای خود شر کنید. این عکس یا ویدیو بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف می‌شود. اگر می‌خواهید این استوری را نگه دارید می‌توانید آنرا به بخش highlight اضافه کنید. در استوری اینستاگرام امکان لایک وجود ندارد و کامنت‌های فالوورها تنها توسط خود شما قابل دیدن است. در حقیقت شما می‌توانید ببینید که چه کسانی استوری شما را دیده‌اند و کامنت‌هایتان را بخوانید.
استوری دارای قابلیت های گوناگونی برای ادیت تصاویر و ویدیو  است که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. همچنین در آپدیت‌های جدید اینستاگرام قابلیت نظرسنجی نیز به استوری اینستاگرام اضافه شده است.
لایو (live) 
live به معنای پخش زنده است. در اینستاگرام نیز لایو (live) در همین معنی به‌کار می‌رود. شما به صورت زنده و بدون محدودیت زمانی می‌توانید فیلم بگیرید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. تمام کسانی که در حال دیدن لایو شما در اینستاگرام هستند می‌توانند لایک کنند و به صورت آنلاین کامنت بگذارند. این کامنت‌ها توسط تمام فالوورهای شما قابل دیدن است. درست مانند استوری، لایو نیز بعد از ۲۴ ساعت خودبه‌خود حذف می‌شود، مگر اینکه آن را به هایلایت (highlight) اضافه کنید.
نوتیفیکیشن (Notification) 
notification در لغت به معنی “اطلاعات رسمی دربارۀ موضوعی” است. در اینستاگرام این اصطلاح به تمام فعالیت‌هایی مربوط می‌شود که دیگران در مورد پیج و پست‌های شما انجام می‌دهند. مثلا هنگامی که پستی از شما را لایک می‌کنند، کامنت می‌گذارند یا قصد دارند شما را فالو کنند، تک تک این موارد به صورت نوتیفیکیشن‌های مجزا به شما گزارش می‌شود.
هشتگ (Hashtags) 
به زبان ساده هشتگ، برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها به کار می‌رود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای متفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید. هشتگ صرفا مخصوص به اینستاگرام نیست، بلکه در توئیتر، پینترست و فیس‌بوک نیز وجود دارد. مثلا اگر شما می‌خواهید عکس‌های طبیعت را ببینید می‌توانید با سرچ کردن #طبیعت عکس‌های زیادی با این عنوان پیدا کنید.

استفاده از هشتگ فوق‌العاده راحت است. کافی است پیش از هر چیزی که می‌خواهید بنویسید از یک علامت “#” استفاده کنید. هم‌چنین این هشتگ‌ها را در موارد مختلفی می‌توانید استفاده کنید. مثلا در کامنت‌‌ها و زیر پست‌هایتان.
اکسپلور (Explore) 
اکسپلور اینستاگرام (یا همان Explore اینستاگرام!) صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام (چه آن‌ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید) را برایتان نمایش خواهد داد. این پست‌ها طبق فعالیت‌های قبلی شما انتخاب می‌شوند و از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است، پیروی می‌کنند. البته این الگوریتم تنها به عملکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان‌تان را نیز زیر نظر می‌گیرد.
منشن (mention)
منشن (mention) در لغت به معنای “اشاره کردن، ذکر کردن و نام بردن” است. دقیقا به همین معنا اگر بخواهید در اینستاگرام  به نام کسی اشاره کنید، از این قابلیت استفاده می‌کنید. مثلا تصور کنید که یک عکس مشترک با دوست‌تان گرفته‌اید و می‌خواهید به حضور او در عکس اشاره کنید یا می‌خواهید یک نفر را از چیزی آگاه کنید، در این حالت می‌توانید او را منشن کنید.
برای mention کردن کافی است از یک علامت “@” پیش از آیدی اینستاگرام شخص مورد نظر استفاده کنید. از این قابلیت هم در کپشن‌ها و هم در کامنت‌ها می‌توانید استفاده کنید.
تگ (Tag) 
تگ (tag) در لغت به معنای “برچسب زدن و علامت زدن” است. تگ دقیقا معادل آنلاین برچسب‌ است. گاهی شما در عکس‌های اینستاگرام قصد دارید افراد داخل عکس را معرفی کنید و به نام آنها اشاره کنید، در این حالت می‌توانید از قابلیت تگ کردن  استفاده کنید. برای تگ کردن کافی است از @ قبل از آیدی ایسنتاگرام افراد استفاده کنید.
دایرکت (Direct) 
Direct به معنای “مستقیم و بی‌واسطه” است. دایرکت در اینستاگرام شبیه ارسال مسیج خصوصی می‌ماند. در حقیقت هنگامی که شما می‌خواهید صرفا شما و شخص مورد نظر متن پیام شما را ببینید، می‌توانید از دایرکت (ِDirect ) استفاده کنید. البته در این قسمت قابلیت ساختن گروه نیز وجود دارد.
دایرکت به نوعی همان قسمت پیام رسان اینستاگرام می‌باشد.
لایک (Like) 
لایک کردن در اینستاگرام به این معناست که شما از چیزی خوشتان آمده است و می‌خواهید این توجه و علاقه‌تان را نشان دهید. در این حالت از لایک استفاده می‌کنیم. چنانچه بخواهید ببینید چه کسانی پست‌های شما را لایک کرده‌اند، می‌توانید به نوتیفیکیشن‌های خود مراجعه کنید.
شما می‌توانید تمام پست‌های اینستاگرام و حتی کامنت‌ها را لایک کنید.
اگر پست یا کامنتی را لایک کردید و به هر دلیلی پشیمان شدید، می‌توانید آنرا آنلایک کنید.
کامنت (Comment) 
کامنت (Comment) به معنای “اظهارنظر کردن” است. در اینستاگرام نیز هنگامی که بخواهید نظر خود را در مورد یک پست بیان کنید، می‌توانید زیر همان پست کامنت بگذارید. دقت کنید که این کامنت‌ها توسط همه قابل دیدن است و امکان پاسخ (reply) به کامنت شما وجود دارد.
کپشن (caption) 
کپشن به صورت کلی به نوشته‌ای می‌گویند که زیر یک عکس در کتاب، روزنامه یا برنامۀ تلویزیونی آورده می‌شود. در اینستاگرام نیز به نوشته‌ای که در توضیح عکس می‌آورید کپشن (caption) می‌گویند.

 

نحوه نصب اینساگرام در ویندوز

به طور کلی چهار روش مختلف و کاربردی به منظور نصب و استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر وجود دارد.
روش اول: استفاده از نرم‌افزارهای شبیه ساز اندروید در کامپیوتر
نرم‌افزارهای شبیه ساز اندروید، نرم‌افزارهایی هستند که پس از نصب در کامپیوتر، محیط سیستم عامل اندروید را شبیه‌سازی می‌کنند و به کاربر اجازه می‌دهند تا نسبت به نصب هر فایل apk مورد نظرش در محیط شبیه سازی شده اقدام کند. بنابراین اگر از این نرم افزارهای شبیه ساز استفاده کنید، می‌توانید به طور مستقیم اینستاگرام را در کامپیوترتان نصب کنید.
روش دوم: استفاده از برنامه‌های شبیه ساز اینستاگرام در کامپیوتر
برنامه‌های خاصی هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نسبت به شبیه سازی اینستاگرام در کامپیوتر یا لپ‌تاپ اقدام کنید. این برنامه‌ها در واقع برنامه‌های واسطی محسوب می‌شوند که البته ممکن است برخی از ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن اینستاگرام را به همراه نداشته‌باشند. برنامه شبیه‌ساز اینستاگرام Gramblr یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برنامه‌های موجود مرتبط با این حوزه محسوب می‌شود.
روش سوم: استفاده از افزونه یا پلاگین های شبیه ساز اندروید در مرورگر کروم
یکی دیگر از روش‌های نصب و استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها مربوط به نصب افزونه و پلاگین‌های خاص بر روی مرورگر کروم می‌شود که قادر به شبیه‌سازی سیستم‌عامل اندروید و اجرای اپلیکیشن‌های آن هستند. افزونه شبیه ساز ARC Welder یک نمونه از این افزونه‌ها یا پلاگین‌های شبیه‌ساز اندروید برای مرورگر کروم است که شما را قادر به نصب فایل‌های apk و اجرای آن‌ها در مرورگر کروم می‌کند.
 هم‌چنین برنامه Webstagram یک اپلیکیشن مبتنی بر مرورگر است که با استفاده از آن می‌توانید قابلیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام در اختیار داشته باشید. با استفاده از این برنامه می‌توانید تقریبا به تمام قابلیت‌های اصلی اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی پیدا کنید اما متاسفانه مانند برنامه Instagrille امکان آپلود و ارسال پست توسط Webstagram وجود ندارد. با این وجود برنامه مرورگر نامبرده شده یکی از بهترین ابزارهایی محسوب می‌شود که از طریق آن می‌توانید نسبت به استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر اقدام کنید.

نحوه نصب اینستاگرام در موبایل


نحوه نصب اینستاگرام در گوشی موبایل

اپلیکیشن اینستاگرام (Instagram) کاملا رایگان است و می‌بایست آن را از طریق Apple Store یا Google Play دانلود کنید. البته کاربران اندروید می‌توانند از طریق نرم‌افزار بازار هم اقدام به دانلود کنند.
پس از نصب، آیکون اینستاگرام (Instagram) که به شکل دوربین قدیمی است را در منوی دستگاه همراه خود مشاهده می کنید.

روش ساخت و حذف اکانت اینستاگرام

پس از نصب برنامه اینستاگرام در تلفن همراه‌تان، از شما درخواست می‌شود که نام کاربری و رمز خود را وارد کنید. با انتخاب گزینه sign upشما به صفحه ی جدیدی هدایت می‌شوید که در این صفحه باید شماره تلفن همراهتان را وارد نمایید.   پس از وارد کردن شماره تلفن، کدی برای شما ارسال می شود که باید آن کد را در مکان مربوطه وارد نمایید و شماره تلفن همراه خود را تایید کنید. 

 در مرحله آخر اطلاعات حساب کاربری‌تان را که شامل نام کاربری و رمز عبور می باشد، وارد می‌نمایید. در این قسمت در صورت تمایل می‌توانید یک عکس برای پروفایل‌تان تعیین کنید.

برای حذف کامل اکانت اینستاگرام بعد از اینکه لینک دیلیت اکانت اینستاگرام را باز نمودید، صفحه حذف اکانت برای شما نمایش داده می‌شود. اگر از قبل به اینستاگرام وارد نشده باشید، باید در این مرحله نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. در صفحه حذف اکانت اینستاگرام، شما می‌توانید دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را انتخاب نمایید و به اینستاگرام اطلاع دهید.
اگر این مرحله برای شما اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهید دیلیت اکانت کنید، گزینه Something else را انتخاب نمایید. پس از مشخص کردن دلیل حذف اکانت اینستاگرام، کادری برای شما باز می‌شود تا رمز عبورتان را در آن وارد نمایید. پس از وارد کردن رمز عبور روی عبارت prementaly delet my account که با رنگ قرمز مشخص شده است کلیک کنید. در این مرحله اینستاگرام برای آخرین بار از شما می‌پرسد که آیا از دیلیت اکانت اینستاگرام خود مطمئن هستید؟ با تایید این مرحله اکانت اینستاگرام شما برای همیشه از دسترس خارج می‌شود.

 

کاربردهای اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص در ایران است که ماهانه ۸۰۰میلیون کاربر فعال دارد و در ایران به‌راحتی جای فیسبوک را گرفته است. از وقتی هم که امکان قراردادن ویدیوهای یک دقیقه‌ای فراهم شده است، شاهد محتواهای آموزشی یا سرگرم کننده بسیاری در اینستاگرام هستیم به‌طوری که خیلی از افراد به‌صورت جدی اقدام به برنامه‌سازی در اینستاگرام می‌کنند.
از دیگر مزیت‌های اینستاگرام این است که شما می‌توانید مشتریان احتمالی شهر یا محله خود را نیز هدف بگیرید، که این برای کسب‌وکارهای محلی یک مزیت و دلیل بازاریابی در اینستاگرام است.
کسب‌وکارها از حضور در اینستاگرام اهداف مختلفی می‌توانند داشته باشند.

۱- برخی کسب‌وکارها با این هدف وارد اینستاگرام می‌شوند تا فرهنگ کاری و پشت صحنه کسب‌وکار خود را به مشتریان نشان دهند و به نوعی ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنند و تا حدی افزایش آگاهی از برند نیز داشته باشند.

۲- برخی اینستاگرام را فرصتی برای تثبیت جایگاه برند خود می‌بینند، مثلا شرکتی مثل سامسونگ برای افزایش فروش نیازی به اینستاگرام مارکتینگ ندارد، ولی مایل است که از طریق اینستاگرام افراد را از فعالیت‌های بشر دوستانه خود با خبر کند تا خود را در ذهن مردم به عنوان یک برند متعصب نسبت به انسان‌ها و کره زمین معرفی کند، در واقع از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه برند خود استفاده می‌کند.

۳- برخی از کسب‌وکارها با هدف افزایش فروش از اینستاگرام استفاده می‌کنند و در واقع بازاریابی اینستاگرامی را راهی برای افزایش فروش می‌دانند، مثلا یک فروشگاه اینترنتی با قرار دادن آخرین محصولات، محصولات تخفیف خورده و…. مشتریان را تشویق به خرید می‌کند.


جمع‌بندی

همان‌طور که متوجه شدید، اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی است که می‌توانید در آن حلقه‌ای از مخاطبان و دوستان داشته باشید، حلقه را گسترش دهید، ارتباط بهتری با آنها داشته باشید و تصاویر و اطلاعاتی که دوست دارید را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. هم‌چنین اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای نمایش فرهنگ کاری کسب‌وکارتان است، یکی از بهترین شبکه‌ها برای نشر محتوای ویروسی، یکی از بهترین شبکه‌ها برای افزایش آگاهی از برند و یکی از بهترین شبکه‌ها برای افزایش فروش است. تنها کافیست، کمی بررسی کنید و با هدف و استراتژی مشخص پا به این شبکه‌ اجتماعی بگذارید.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
با دوستان خود به اشتراک بگذارید
محصولات مرتبط