گجت چیست : آشنایی با فناوری گجت در دنیای تکنولوژی

به وسایل و تجهیزات کوچکی که به تازگی اختراع شده‌اند و در ساخت آن‌ها از فناوری‌های نویی استفاده شده ، گجت می‌گویند. در این مطلب ، به معرفی برخی از بهترین گجت‌های روز دنیا می‌پردازیم.
 ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ | ۱۶:۴۸  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
گجت چیست : آشنایی با فناوری گجت در دنیای تکنولوژی

 
رشد و پیشرفت فناوری‌های ایران و جهان همواره در حال تغییر است. بسیاری از فناوری‌های امروز حاصل تخیل افراد در یک فضای فانتزی بوده که حالا شکل واقعیت به خود گرفته و شما به راحتی می‌توانید رویای انسان‌های پیشین را ببینید و استفاده کنید و لذت ببرید. رشد فناوری‌ها آن‌چنان سریع اتفاق می‌افتد که بسیاری از آن‌ها به سرعت از صحنه خارج و فراموش می‌شوند، رقابت بین فناوری‌های جدید ایران و جهان روز به روز بیشتر می‌شود و هر فناوری با ورود به دنیای ما، زندگی ما را دست‌خوش تغییرات زیادی می‌کند. همان‌طور که می‌دانید گجت‌ها تجیهزات و وسایلی هستید که تازه اختراع شده‌اند و با کمک گرفتن از فناوری‌های روز، زندگی را برای ما راحت‌تر می‌کنند. در این مطلب، به معرفی برخی از بهترین گجت‌های روز دنیا می‌پردازیم.

معرفی گجت های روز دنیا

 

معرفی جدیدترین گجت های روز دنیا

  • SyrenPro 

اگر بخواهید یک سیستم استردیو با دو بلندگو ایجاد کنید SyrenPro انتخاب خوبی است که با مقاوم بودن در برابر آب و هوا به شما این امکان را می‌دهد که در جایی که هستید از شنیدن موسیقی مورد علاقه‌تان لذت ببرید. این بلندگوهای بولوتوث بی‌سیم توانایی تولید صدای 360 درجه را دارند و معمولا با بیشتر دستگاه‌های بولوتوث سازگارند و کار می‌کنند.

  • logitech Type-S 

صفحه کلیدی برای سامسونگ گلکسی تب اس 10.5 است که می‌تواند محافظ گلکسی تب اس شما در برابر خش و لک و یا ضربه‌های ناگهانی باشد. علاوه بر آن، این صفحه کلید به دو طریق می تواند قرار گیرد .حالت ایستاده که شامل فعالیت های مختلفی از تایپ کردن ، خواندن تا چت آنلاین می شود. و ویژگی روشن خاموش شدن خودکار که هنگامی که آن را باز می کنید تبلت روشن می شود و به رنگ قرمز روشن در دسترس است.

  • وایت برد دیجیتال و جدید Flip 

وایت برد جدید سامسونگ به نام فیلیپ می تواند با شبکه بی سیم کار کند که برای برگزاری جلسات و کنفرانس ها بسیار به کار می آید. ظاهرا این وایت برد دیجیتال می تواند  اضافه کردن تصاویر یا یادداشت برداری یا کارهای مشابه را در جلسات پشتیبانی کند هم‌چنین این وایت برد 55 اینچی، ابعاد مناسبی برای استفاده در جلسات دارد. این محصول، دارای پایه نگهدارنده چرخدار باکیفیت و زیبایی است که به راحتی در اتاق کنفرانس و جلسات قابلیت حمل و نقل و جا به جایی دارد. وایت برد جدید سامسونگ  قابلیت اتصال USB دارد و از پورت‌های کامپیوتر و موبایل هم پشتیبانی می کند. با این مشخصات کاربران میتوانند به راحتی وایت برد دیجیتال را به سیستم های مختلف متصل کنند. حتی کاربران می توانند به راحتی محتوای نوشته شده روی وایت برد را روی سیستم خود ذخیره نمایند و هم‌زمان چهار نفر می‌توانند به وایت برد دسترسی داشته باشند و با آن کار کنند.

  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر Vivo

می دانیم که سنسورهای اثر انگشت سال 2018 برای اولین بار از راه رسید اما پیش از آن، تست اولین موبایل با این قابلیت برای حاضرین در نمایشگاه  CES 2018 بسیار جذاب بوده. سنسور Synaptics FS9500 Clear ID برای تلفن همراه جدید ویوو که نام مشخصی ندارد در نظر گرفته شده.
این سنسور اوپتیکال درست بین شیشه نمایشگر و پنل OLED قرار می گیرد و از بین پیکسل ها، اثر انگشت شما را شناسایی می کند. به همین دلیل، چنین سنسوری در پنل های LCD با نور پس زمینه کار نمی کند و بیشتر به درد OLED های بدون حاشیه که این روزها فراگیر شده اند می خورد.

  • دوربین‌های امنیتی

با خرید و نصب این دوربین‌های امنیتی، کاربران قادر خواهند بود امنیت محیط منزل یا محیط کار خود را به طور کامل تامین کرده و در اختیار بگیرند. دوربین‌های امنیتی ساخت شرکت نست (Nest) که هم برای داخل و هم برای خارج از منزل طراحی شده است، به صورت خودکار و تمام اتوماتیک قادر است افراد پیرامون خود را شناسایی کرده و حتی چهره و هویت آنان را تشخیص دهد و سپس به گوشی هوشمند همراه صاحب منزل هشدار و اطلاع دهد.
این دوربین امنیتی قابلیت دید واضح در شب را نیز دارا بوده و از اسپیکرهای هوشمند و قابلیت چرخش چندین وجهی بهره می برد. نصب و استفاده از این دوربین به طور قطع می تواند امنیت و آرامش را برای کاربران زمانی که در خانه نیستند، به ارمغان بیاورد.

  • خودکار هوشمند Livescribe 

حتما برایتان پیش آمده که بخواهید یک سخنرانی را یادداشت کنید اما سرعت دستتان با سرعت سخنرانی هماهنگ نباشد. در چنین شرایطی می‌توانید علاوه بر یادداشت کردن نکات مهم، تمام سخنرانی را با استفاده از خودکار هوشمند Livescribe  ضبط کنید و بعد با جلو و عقب کردن فایل ضبط شده قسمت‌هایی را که از دست داده‌اید، بشنوید و یادداشت بردارید. حافظه این خودکار ظرفیت ضبط 400 یا 800 ساعت صدا را دارد، و هم‌چنین برای شارژ این خودکار می‌توانید آن را توسط یک micro-USB به آیفون و یا آیپدتان وصل کنید و از استفاده از این خودکار هوشمند لذت ببرید.

  • Logitech Bluetooth Multi-Device Keyboard 

با استفاده از این صفحه کلید می‌توانید هم‌زمان با چند دستگاه کار کنید. یعنی همان طور که دارید متنی را با کامپیوتر تایپ می‌کنید، به پیام‌های گوشی‌تان پاسخ بدهید و یا با تبلتتان یک مطلب برای شبکه اجتماعی‌تان ارسال کنید. همه این کارها فقط با یک صفحه کلید که به وسیله بولوتوث به چند دستگاه وصل شده، انجام می‌شود.

  • iFusion 

این دستگاه بسیاری از قابلیت های گوشی های پر فروش آیفن را با لوازم جانبی آن ترکیب کرده است. در واقع بر پایه تکنولوژی بولوثوت ساخته شده است . این دستگاه به صورت ارگونامیک برای ارائه کیفیت صدای برتر مطابق با نیاز های زندگی روزمره و مصرف کنندگان طراحی شده است و می‌توان گفت یک تلفن سخنران دو طرفه‌ی کامل است.
طراحی اولیه‌ی iFusion یک وسیله ی ایمن برای تامین برق تلفن ارائه داده است که با استفاده از کابل USB یکپارچه‌ی آن باتری شارژ و اطلاعات هماهنگ‌سازی می‌شود هم‌چنین با پشتیبانی از استاندارد بولوتوث A2DP می توانید از موسیقی مورد علاقه ی خود بیشتر از استفاده از بلندگوی داخلی تلفن لذت ببرید.

  • کلاه کاسکت هوشمند

این کلاه کاسکت زیبا و راحت که  Skully AR-1 نام دارد، برای موتورسوارهای حرفه‌ای طراحی شده و دارای ساختار آیرودینامیک است. از دیگر امکانات این کلاه کاسکت دارا بودن تهویه قابل تنظیم ، ضد مه ، ضد خش ، ضد تابش خیره کننده محافظ می باشد ، همچنین از ویژگی های جالب و کلیدی این کلاه هوشمند داشتن یک صفحه نمایش و قابلیت اتصال به گوشی هوشمند (توسط بلوتوث) برای گرفتن نقشه مسیر، یک صفحه نمایش ، قابلیت پخش موسیقی و… است. این کلاه کاسکت هوشمند می تواند با اتصال به گوشی به اینترنت هم دسترسی داشته باشد. 

 

جمع‌بندی: گجت چیست؟

در این مطلب با برخی از بهترین گجت‌های روز دنیا آشنا شدیم. گجت‌ها با استفاده از فناوری‌های روز می‌توانند زندگی ما را آسان‌تر کنند و همان طور که در معرفی و توضیحات ویژگی‌های این گجت‌ها مشاهده می‌شود بسیاری از پیشرفت‌ها و تحولات زندگی ما در حوزه‌های ورزش، سلامتی، مراقبت پوست و مو، فضاهای کاری و ... مدیون گجت‌هاست که ما در این مطلب سعی کردیم فهرستی از بهترین گجت‌ها را در اختیار شما قرار بدهیم. در مقاله معرفی برترین گجت های پوشیدنی دنیا نیز به معرفی برترین گجت های پوشیدنی در دنیا پرداخته ایم، پیشنهاد میکنیم که مقاله فوق را نیز حتما مطالعه نمایید.
 

نویسنده : صدیقه حسینی

کم اهمیت‌ترین چیزها درباره من این است که در دانشگاه ریاضی کاربردی و بعد مهندسی صنایع خواندم! اما برجسته‌ترین قسمت زندگی من ورود به دنیای ادبیات و همکاری با نشریات تخصصی این حوزه است. بعد از سال‌ها نویسندگی رسیدم به شاخه دوست‌داشتنی تولیدمحتوا که به من این امکان را می‌دهد هر روز چیزهای تازه‌تری یاد بگیرم و بتوانم نتیجه‌ی ساعت‌ها تحقیق و پژوهشم را با ساختاری که دوست دارم به دیگران منتقل کنم. نویسندگی و تولیدمحتوا دو شاخه‌ی متمایز اما به شدت مرتبط است که من هر دو را با انرژی تمام دنبال می‌کنم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۷ آذر ۱۳۹۹
اگر موارد با عکس همراه بود خیلی خوب می شد. ولی بازم ممنون
۲۹ آذر ۱۳۹۹
با سلام و احترام ممنون از این که نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. این مورد رو حتما در مقالات بعدی در نظر خواهیم گرفت. موفق باشید.