ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد و رسیدن به استقلال مالی می‌تواند اعتماد بنفس را در فرزندان‌مان بالا ببرد.. در این مقاله 10 ایده کسب و کار اینترنتی را برای دانش آموزان ارائه دادیم. با ما همراه باشید.
 ۱۴۰۰/۶/۳۰ | ۲۰:۲۳  زمان مطالعه 3 دقیقه
ایده کسب و کار اینترنتی


راه‌اندازی یک کسب و کار، داشتن درآمد و رسیدن به استقلال مالی، از آرزوهای خیلی از اشخاص از جمله دانشجویان و دانش آموزان است. خوشبختانه امروزه ابزارهای دیجیتال شرایطی را فراهم آورده‌اند که هر کسی و در هر مکانی، فقط با داشتن اینترنت و یک موبایل یا کامپیوتر بتواند یک کسب و کار اینترنتی پولساز و در عین حال خانگی را برای خود راه‌اندازی کند و از این طریق برای خود درآمدزایی داشته باشد. در این مقاله  بهترین ایده ‌های کسب و کارهای آنلاین را جمع‌آوری کرده‌ایم که برای شروع اجرای آن‌ها به هیچ پول و محصولی فیزیکی نیاز نداشته باشید. 
از مزایای کسب و کارهای اینترنتی و خانگی می‌توان به منعطف بودن زمان آن‌ها اشاره کرد. اینکه دست خودتان است که در چه بازه‌ی زمانی کار کنید. برای شما که دانشجو و یا دانش‌آموز هستید، این مدل کسب و کارها بهترین روش برای پولسازی و درآمدزایی است. چون نه هزینه‌ی رفت و آمد دارید، نه مالیاتی پرداخت می‌کنید و در نهایت خودتان، رئیس خودتان هستید. فقط یادتان باشد، برای شروع هرکاری باید دنبال علاقه‌هایتان بروید و توانایی‌های خود را برای انجام ایده‌تان در نظر بگیرید تا بتوانید در آن حوزه موفقیت لازم را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: مجوزهای کسب و کار اینترنتی کدامند

ایده کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان

1. یک وبلاگ راه اندازی کنید

با زمان و تلاش مناسب، هر وبلاگی و در هر زمینه‌ای می تواند سودآور شود. اگر به موضوع خاصی علاقه دارید، دامنه‌ای به نام خود و یا نام مورد علاقه‌تان خریده و یک سایت وردپرس راه اندازی کنید و به نوشتن بپردازید (آموزش رایگان راه‌اندازی سایت وردپرسی را می‌توانید از وبسایت‌هایی همچون فرادرس، فرانش و یا یوتیوب مشاهده کنید). برای هر مقاله، حداقل 500 کلمه بنویسید و آن را در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. نوشتن مستمر و مفید باعث می‌شود تا مخاطبان شما همیشه به وبلاگ شما مراجعه کنند و ترافیک واقعی بدست بیاورید. هنگامی که ترافیک واقعی در وبلاگتان را بدست آوردید، Google AdSense را بر روی سایتتان نصب کرده و می‌توانید با قبول تبلیغات مرتبط با محتوای سایتتان درآمدزایی کنید.

2. یکی از ابزارهای طراحی را یاد بگیرید

تقریباً هیچ کار تجاری وجود ندارد که به طرح‌های گرافیکی نیاز نداشته باشد. چه در حال تحصیل در زمینه طراحی باشید چه نباشید، فقط با داشتن کمی ذوق هنری و تمرین بسیار می‌توانید تبدیل به یک طراح درجه یک شوید. طراحی آگهی ها، تصاویر وب سایت‌، بنر، ست‌های ادراری و... می‌تواند برای شما تبدیل به یک کسب و کار آنلاین پولساز شود. برای انجام هم به یادگیری ابزارهایی مانند فتوشاپ، ایلستریتور و... نیاز دارید. برای ارائه نمونه کارهای خود نیز می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی تصویر محور مثل پینترست و ایسنتاگرام قرار دهید.

3. یوتیوب ولاگر شوید

اول تعریفی از ولاگ داشته باشیم که ولاگ چیست؟ به تولید محتوای ویدئویی ولاگ گفته می‌شود. شما می‌توانید با تولید ویدئوهای مختلف در زمینه‌ی مورد علاقه‌ی خود و بارگذاری آن در یوتیوب برای خود درآمدزایی کنید. به این صورت که در طی یکسال شما باید 1000 مشترک یا Subscribe جذب کرده و 4000 ساعت ویدئو تولید کنید. بعد از گذشت یکسال می‌توانید از یوتیوب درخواست کنید تا پروفایل شما را بررسی کرده و در صورت صحت اطلاعات شما، شما می‌توانید با قرار دادن تبلیغ بر روی ویدئوهای خود، به صورت اینترنتی کسب درآمد داشته باشید.


همچنین بخوانید: 8 سایت دانلود از یوتیوب


4. دوره‌های آنلاین برگزار کنید.

با پیشرفت تکنولوژی و علم و دسترسی افراد به دستگاه‌های دیجیتال، هیچ کس دیگر دغدغه‌ی دسترسی به اطلاعات روز را ندارد و با یک جستجوی ساده می‌توان به انواع منابع دسترسی پیدا کرد. اما مسئله‌ مهم این است که پیدا کردن مطلب کامل و چیزی که صفر تا صد سوال شما را پاسخ دهد، کمی سخت است. پس اگر شما در مبحثی تخصص دارید، می‌توانید با برگزاری دوره‌های آنلاین و یا ضبط ویدئو و فروش آن‌ها برای خود کسب درآمد کنید. برای اطلاع رسانی دوره‌‌ها و جذب مخاطب هم می‌توانید بخش‌هایی جذاب ویدئوی خود را در شبکه‌های اجتماعی‌تان قرار دهید تا مخاطبان شما از آن‌ها استفاده کرده و برای خرید ترغیب شوند.

5. هدایای دست ساز بسازید و بفروشید.

اگر چندین سال قبل بود قطعا این مدل محصولات طرفداری نداشت ولی الان با مشاهده‌ی هر روزه‌ی آن‌ها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، جایگاه خاصی برای خود پیدا کرده‌اند و از طرفی چون بدون وجود واسط تهیه می‌شوند، از قیمت مناسبی برخوردار هستند. مثلا شما می‌توانید آموزش ساخت جعبه‌های کادوئی، دستبندهای بافتنی و مرواریدی، کلاه و شالگردن، کیف‌های چرمی و... را از یوتیوب مشاهده کرده و ساخت آن‌ها را شروع کنید. برای فروش محصولات هم می‌توانید از طریق کانال هایی همچون تلگرام و اینستاگرام اقدام کنید. بعد از گذشت مدتی هم می‌توانید با پیشرفت کار برای خود یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کرده و به عنوان یه کسب و کار اینترنتی درآمدزایی و پولسازی کنید.

6. ورود اطلاعات سایت‌ها

 اگر کار با ووردپرس را بلدید، شما می‌توانید به عنوان یک شخص وارد کننده‌ی اطلاعات در سایت، با شرکت‌های مختلفی همکاری کنید. اگرچه درآمد بالایی ندارد ، اما یک ایده تجاری آنلاین است که می توانید به راحتی در خانه کار کنید. این شغل نیاز به تمرکز و یا زمان زیادی ندارد، پس شما می‌توانید در هر مکانی که به اینترنت دسترسی دارید، آن را انجام دهید. 

7. تدریس خصوصی

اگر دانشجو و یا دانش‌آموز هستید و در درس خاصی تسلط کافی دارید، بهتر است به تدریس خصوصی فکر کنید، شما می‌توانید در زمان‌هایی مثل زمان‌های نزدیک به امتحانات، در پلتفرم‌های ارائه دهنده‌ی این مشاغل ثبت نام کرده و با جذب دانش‌آموزان، تدریس خصوصی و آنلاین انجام دهید. این شغل می‌تواند در گذشت زمان برای شما درآمدزایی بالایی داشته باشد.

8. کسب درآمد از طریق پروژه‌های تایپ

شما می‌توانید با ثبت نام در سایت‌هایی مانند پونیشا، به صورت فریلنسری پروژه‌های تایپ از روی صوت، دست نوشته و... را دریافت کرده و برای خود درآمدزایی کنید، در ابتدا شاید درآمد بالایی نداشته باشد ولی از این طریق می‌توانید برای خود رزومه‌ی پرباری بسازید و در آینده‌ی نزدیک به درآمد قابل قبولی برسید.

9. انجام پروژه‌های تحقیقات

اگر به تحقیق و جستجوگری علاقه مندید، می‌توانید پروژه‌های تحقیقاتی را تقبل کرده و یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه‌اندازی کنید، برای محقق بودن، نیاز نیست که شما نویسنده یا طراح حرفه‌ای باشید، بلکه باید درک مطلب خوبی از مطالب را داشته باشید و بتوانید کار را به درستی انجام دهید.

10. کپی رایتر شوید

اگر نویسندگی را دوست دارید، شما می‌توانید از طریق جستجو تمام نکات مربوط به کپی رایتینگ را یاد بگیرید.  و با نوشتن مطالب مختلف، بر اساس اصول بازاریابی و نویسندگی برای خود یک درآمد داشته باشید. کپی رایتینگ می‌تواند برای شما یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد باشد. 

حرف آخر

بی نهایت ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد به شرطی که شما انجام دهنده‌ی آن باشید. برای شروع هرکاری داشتن مهارت و توانایی برای انجام آن و سپس ثابت قدم بودن در راه پیش رو، مسیر موفقیت را هموار می‌کند. پس زمینه‌ی کاری مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید و با انرژی شروع به انجام دادن آن کنید.
 

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید