نکاتی در رابطه با Google Trends

نکاتی در رابطه با Google Trends
 ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ | ۰۷:۲۰ بازدید: ۱۲۶ نفر امتیاز:
خلاصه این مطلب: برای یک سایت انتخاب کلمه کلیدی مناسب در موفقیت کسب و کار آن حرفه بسیار حائز اهمیت است یکی از راه های انتخاب این کلمه Google Trends است

google trends

Google Trends ابزاری ساده و مفید به منظور مقایسه میزان جستجوی کلمات کلیدی است.شما از طریق لینک http://www.google.com/trends/explore می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.Google Trends شامل بخش های مختلفی است که می توانید از طریق لینک  هایی که در صفحه نخست این ابزار وجود دارند عباراتی که در دنیا بیشتر جستجو شده اند را بیابید و تحلیل کنید چه چیزی در دنیا و یا حتی شهر یا کشوری خاص مورد توجه عموم قرار گرفته است و مردم جهان به چه موضوعاتی علاقه نشان میدهند. Trend در فرهنگ انگلیسی به معنی گرایش است.ابزار Google Trends، میزان نوسان در گرایش جستجو کنندگانی که هر روزه کلمات کلیدی را در گوگل جستجو میکنند به صورت نمودار نمایش میدهد.

اما به یاد داشته باشید، آماری که Google Trends ارائه می کند کاملا نسبی است.و صرفا میزان روند و گرایش را نمایش می دهد. برای مثال اگر کلمه x ، روند جستجوی دو برابری نسبت به یک سال قبل دارد، نشان دهنده این نیست که گمان کنید گرایش افراد به کلمه y که کاهش دو برابری نسبت به سال قبل داشته، کمتر است. به دلیل اینکه ممکن است کلمه کلیدی y با اینکه دچار کاهش محبوبیت شده، هنوز تعداد جستجو کنندگان بیشتری داشته باشد .اگر یک عبارت یا کلمه کلیدی را در Google Trends وارد کنید، این ابزار تنها نسبت به تاریخچه آن کلمه و تنها خود آن کلمه ، میزان نوسان جستجوی آن را نمایش میدهد که همیشه میزانی بین صفر تا صد است.

در تصویر زیر ملاحظه میکنید که عبارت شارژ ایرانسل را در Google Trends بررسی کرده ایم : 

google trends

همانطور که در تصویر مشخص است نمودار این عبارت رو به افت است.اما به معنای آن نیست که جستجو و یا رقابت کمی دارد. توجه داشته باشید “رو به افت است”  صرفا به معنای این است که مثلا اگر در سال 2014 ماهیانه 800 هزار بار جستجو می شده، حالا در سال 2015 ، حدود 500 هزار بار جستجو می شود .به همین دلیل نمودار این کلمه رو به افت است. Google Trends تعداد جستجو را نمایش نمی دهد بلکه تنها میزان نسبی از آن را که بین عدد صفر تا صد است نمایش می دهد.

به تصویر زیر توجه کنید:

google trends

در این مثال درب اتوماتیک را مورد بررسی قرار دادیم . همانگونه که مشاهده میکنید، بر خلاف “شارژ ایرانسل” ، این کلمه رو به رشد است .اما این هم به آن معنی نیست که از عبارت “شارژ ایرانسل” پر جستجو تر و رقابتی تر است. زیرا ممکن است، این عبارت، طی ۲ سال، از 200 جستجوی ماهیانه، به 400 جستجوی ماهیانه رسیده است که هم 200 و هم 400 عدد بسیار پایینی برای جستجو و رقابتی بودن است . به همین دلیل نباید صرفا بر اساس این نمودار،گمان کنید که رقابت و جستجوی عبارت “درب اتوماتیک” بیشتر از عبارت “شارژ ایرانسل” است.

اگر دو عبارت را در Google Trends وارد کنید ، منظور صحبت های بالا را به خوبی متوجه خواهید شد. به تصویر زیر نگاه کنید : 

google trends

 

  نظرات کاربران (0 نظر)

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

محصولات پیشنهادی