اپلیکیشن‌های آموزشی برای کودکان

در این مقاله از سایت جت، ما 7 اپلیکیشن کاربردی برای آموزش کودکان را معرفی خواهیم کرد، اپلیکیشن‌هایی که یادگیری را برای کودک همراه با لذت و بازی کنند و شوق یادگیری را در کودک بالا ببرند.
 ۱۴۰۰/۶/۳۰ | ۰۹:۱۵  زمان مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن‌های آموزشی برای کودکان

امروزه دیگر آموزش به شکل سنتی مدرسه و کلاس محدود نمی‌شود. همۀ والدین دغدغۀ آموزش برای کودکان خود را دارند. در عصر اطلاعات، اپلیکیشن‌های آموزشی کودکان این دغدغه را تا حدی برطرف کرده‌اند. برای آموزش هر موضوعی که فرزندتان علاقه دارد، اپلیکیشن یا نرم‌افزاری طراحی شده است. ویژگی‌های مثبت بعضی از آن‌ها اینقدر زیاد است که خود شما هم، به عنوان یک بزرگسال، از کار کردن با آن‌ها هم لذت می‌برید و هم آموزش می‌بینید. در این مقاله 7 تا از بهترین این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم. 
بیشتر بخوانید: چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم

  • Khan Academy Kids  

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های رایگان برای کودکان دو تا هشت ساله، با محوریت آموزش ریاضی است. این برنامه با همکاری متخصصان یادگیری در استنفورد طراحی شده است.

این برنامه با استفاده از 5 کاراکتر خرس، فیل، روباه، دارکوب و گربه و فعالیت‌های تعاملی، کتاب، انیمیشن‌های آموزشی و بازی، به کودک ریاضی، علوم، خواندن، نوشتن و مفاهیم اجتماعی را یاد می‌دهد. طراحی جذاب برنامه لذت کشف را برای کودک چندین برابر می‌کند. فعالیت‌ها و بازی‌های درون برنامه بر کل فرآیند یادگیری کودک تمرکز می‌کند، حتی مهارت‌های عاطفی و اجتماعی را هم در برمی‌گیرد. این اپلیکیشن منبع خوبی برای آموزش خانگی (Home school) است.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارزش، نداشتن تبلیغات است. برای استفاده از این اپلیکیشن آموزشی، فقط لازم است که با ایمیل ثبت‌نام کنید و اسم و سن کودک را وارد کنید.

Khan Academy Kids   اپلیکیشن اموزش ریاضی

لینک دانلود برای اندروید  https://myket.ir/app/org.khankids.android

لینک دانلود برای آی او اس http:// https://apps.apple.com/us/app/khan-academy-kids/id1378467217

  • ScratchJr  اپلیکیشن آموزشی کودکان scratch jr

فکر می‌کنید آیا کودک 5 تا 7 ساله می‌تواند برنامه‌نویسی یاد بگیرد؟! اپلیکیشن اسکرچ جونیور با بازی و موسیقی اصول اولیۀ برنامه‌نویسی را به کودکان آموزش می‌دهد. این برنامه که توسط محققان دانشگاه تافتز و MIT  طراحی شده است، از زبان برنامه‌نویسی Scratch الهام گرفته است.

فرزند شما می‌تواند با حرکت، پرش، رقص و آواز خواندن برنامه‌نویسی یاد بگیرد. در واقع از بلوک‌های برنامه‌نویسی برای ایجاد برنامه برای بازی، انیمیشن، موسیقی و سایر کارهای خلاقانه استفاده می‌شود. کودک علاوه بر یادگیری نحوۀ کدنویسی، راه‌حل مشکلات، طراحی و نحوۀ ایجاد داستان خود را نیز فرا می‌گیرد. 

ScratchJr اپلیکیشن برنامه نویسی برای کد نویسی

لینک دانلود برای اندروید  https://myket.ir/app/org.scratchjr.android

لینک دانلود iOS  http://https://apps.apple.com/us/app/scratchjr/id895485086

بیشتر بخوانید: نمونه متن دیکته شب کلاس اول

  • King of Maths: Maths Learner   اپلیکیشن آموزشی king math

آموزش ریاضی، در نظر همۀ والدین و معلمان و کودکان، یکی از مهم‌ترین و در عین حال سخت‌ترین مهارت‌هایی است که کودک لازم دارد. این اپلیکیشن، آموزش ریاضی را با بازی همراه کرده است که همین یادگیری را لذتبخش و ماندگار می‌کند.

کودکان با حل مسائل ریاضی امتیاز کسب می‌کنند، هدیه می‌گیرند، در طول مسیر پازل درست می‌کنند و در همۀ این موارد ریاضی را تمرین می‌کنند. سطح مسائل با پیشرفت کودکان در بازی بالاتر می‌رود. جالب است که برای دسترسی به نسخۀ کامل برنامه، والدین باید یک مسئلۀ ریاضی را حل کنند! در واقع این یک بازی ریاضی خانوادگی می‌تواند باشد. 

King of Maths نرم افزار آموزشی ریاضی برای کودکان

4. HOMER Learning اپلیکیشن آموزشی homer

آیا به فکر آموزش کودکان خردسال خود قبل از ورود به مهدکودک هستید؟ Homer اپلیکیشن آموزشی برای کودکان پیش‌دبستانی است. این اپلیکیشن به افزایش مهارت در خواندن، ریاضی، خلاقیت، تفکر انتقادی، مهارت‌های اجتماعی و.. کودک کمک می‌کند و به این وسیله اعتماد به نفس کودک برای ورود به محیط آموزش اجتماعی بیشتر می‌شود. 
محیط کاربری جذاب که حس دوستانه به کودک می‌دهد، یادگیری را برای کودک آسان می‌کند. بازی‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که کودک به تنهایی هم می‌تواند انجام بدهد، تبلیغات هم ندارد و به همین دلایل، یک گزینۀ ایده‌آل و ایمن است. 

همۀ فعالیت‌ها و بازی‌ها در این برنامه مبتنی بر تحقیقات متخصصان این حوزه است. Homer با توجه به سن و سطح یادگیری کودک شما، سفر یادگیری او را شروع می‌کند و نیازهای هر کودکی را در نظر می‌گیرد. 
 

Homer اپلیکیشن آموزشی برای کودکان پیش‌دبستانی

لینک دانلود برای اندروید  
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.learnwithhomer.webapp&hl=fa&gl=US

لینک دانلود  iOS  http://https://apps.apple.com/us/app/homer-learn-grow/id601437586

5. Fact Monster  اپلیکیشن آموزشی fact monster

این اپلیکیشن یک گزینۀ عالی برای آموزش با استفاده از بازی است. هیولا از شخصیت‌های مورد علاقۀ کودکان است. در این اپلیکیشن اطلاعات مرجعی در موضوعات مختلف به کودکان، با استفاده از بازی و ویدئو داده می‌شود.

علوم، ریاضی و هنر از موضوعات مورد تاکید در این اپلیکیشن است. بعضی از اطلاعات و حقایق جذاب و سرگرم‌کننده در قالب فلش کارت هستند. کودکان 5سال به بالا از بازی با این نرم‌افزار لذت می‌برند. 

fact monster  اپلیکیشن اموزش با بازی برای کودکان

6. My Very Hungry Caterpillar اپلیکیشن آموزشی My Very Hungry Caterpillar

حتما که کودکان با کتاب‌های «اریک کارل» آشنا هستند، به خصوص «کرم ابریشم خیلی گرسنه». اریک کارل، نویسنده، تصویرگر و طراح کتاب کودکانه، با تصاویر جذاب و زیبا داستان تبدیل شدن کرم ابریشم به پروانه را توصیف می‌کند.

حالا این کتاب جذاب به اپلیکیشن تبدیل شده است، یک برنامۀ پاپ‌آپ سه‌بعدی خیره‌کننده که با بازی و فعالیت با کودکان خردسال شمارش، روزهای هفته، خوراکی‌ها، مرتب‌سازی و مهارت‌های حافظه را کار می‌کند؛ چه چیزی بهتر از یادگیری با شخصیت موردعلاقۀ کودکان! 

بیشتر بخوانید: اهمیت کتابخوانی و فواید مطالعه

My Very Hungry Caterpillar  برنامه اموزشی برای کودکان از اریک کارل

لینک دانلود برای اندروید https://myket.ir/app/com.storytoys.myveryhungrycaterpillar.free.android.googleplay

لینک دانلود iOS   https://apps.apple.com/us/app/my-very-hungry-caterpillar/id978304432

7. Toca Kitchen Monsters اپلیکیشن آموزشی toca

آشپزی از فعالیت‌هایی است که از چند جنبه برای کودکان جذاب و مفید است، دنیای زیبا و پر از رنگ خوراکی‌ها نه تنها کودکان را با انواع رنگ و جنس و بافت آشنا می‌کند، بلکه مهارت‌های دست‌ورزی آنها را هم تقویت می‌کند، مهارت‌هایی که برای نوشتن بسیار به آن نیاز دارند. 
کاربرد این اپلیکیشن همین است: جلب توجه کودکان به دنیای خوراکی‌ها. در این اپلیکیشن کودک برای دو هیولای گرسنه با استفاده از هشت مادۀ مختلف و روش‌های متنوع پختن، غذا درست می‌کند. اما باید مراقب باشید که به غذا بیش از حد ادویه اضافه نکنید، هیولاها اصلا این کار را دوست ندارند!! 
 

Toca Kitchen Monsters برنامه اموزش رنگ و جنس از طریق اشپزی و خوراکی

لینک دانلود برای اندروید https://myandroid.asia/apk/510301841/toca-kitchen-monsters
لینک دانلود  iOS http://https://apps.apple.com/us/app/toca-kitchen-monsters/id510301841

سخن پایانی

در این مقاله ما 7 اپلیکیشن کاربردی برای آموزش کودکان را معرفی کردیم، اپلیکیشن‌هایی که یادگیری را برای کودک همراه با لذت و بازی کنند و شوق یادگیری را در کودک زیاد کنند. می‌دانیم که دنیای اپلیکیشن‌ها دنیای گسترده‌ای است. شما هم برایمان بنویسید که چه اپلیکیشن‌های دیگری را می‌شناسید که کودکتان با آن بازی می‌کند و آموزش می‌بیند.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید