بازی های زامبی محور که نباید آنها را از دست بدهید

معرفی 10 بازی برتر آخرالزمانی شرکت های کپ کام، ناتی داگ و غیره... با ما همراه باشید.
 ۱۴۰۰/۷/۴ | ۰۰:۰۴  زمان مطالعه 8 دقیقه
بازی های زامبی محور که نباید آنها را از دست بدهید


آیا شماهم مثل من از بازی های آخرالزمانی با سبک ترسناک و اکشن خوشتان می آید؟ پس با ما همراه باشید تا با 10 بازی در این زمینه برای تمامی پلتفرم ها معرفی و برسی کنیم. 
زامبی ها یا همان مرده گان متحرک بسیار خطرناک وگشنه هستند ، حواستان را جمع کنید! مطمعن باشید که در این دنیای تاریک شما تنها هستید و فقط خودتان هوای خودتان را دارید! امروز آمده ایم تا شما را با این دنیا تاریک آشنا کنیم و با محبوت ترین و بهترین بازی های این سبک آشنا شویم.

 

•    سری بازی های The last f us  (آخرین بازمانده از ما)


هروقت اسم زامبی ها به گوشمان میرسد یا اسم بهترین بازی های دنیا، یاد بازی the last of us خواهیم افتاد. این اثر خارق العاده را شرکت ناتی داگ (naughty dog) خلق کرده است. ناتی داگ در سال 1989 به عنوان شرکت توسعه دهنده بازی های ویدئویی تاسیس شد و تا کنون سری بازی های آنچارتد ،کراش باندیکوت ،جک و داکستر و غیره... را خلق کرده است. در ادامه با 2 تا از بهترین بازی های این شرکت آشنا میشویم.

گیم پلی چشم گیر بازی the last of us

 

1.    The last of us

 

پلتفرم های پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 
بازی the last of us در سال 2013 برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شد. مدت زیادی از عرضه این بازی میگذرد ولی این بازی جزو یکی از جاودانه دنیای بازی های رایانه ای است. بازی در ایالات متحده اتفاق می افتد یکی از دلایلی که این بازی تبدیل به شاهکار شده است ، داستان فوق العاده آن است که شما را به وجد می آورد.داستان بازی راجبه یک بیماری که عامل آن قارچ های جهش یافته هستند که انسان هارا به موجوداتی عجیب تبدیل میکنند که به اصطلاح به آنها زامبی می گویند.

گرافیک فنی فوق العاده بازی the last of us

 

در این بازی ما در نقش جول قرار میگیریم که مردی میان سال است و به همراه برادرش تامی و دختر کوچکش سارا زندگی می کند . برای جول اتفاق های ناگواری در طول بازی اتفاق می افتد که من پیشنهاد میکنم خودتان بروید و بازی را تجربه کنید. این شاهکار به حدی تاثیر گذار بوده است که حتی توجه فیلم سازان راهم جلب کرده است وسریال این بازی در دست ساخت است.

 

بازی the last of us 2 انقلاب صنعت گیم

 

2.    The last of us 2

 

پلتفرم های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5
بعد از شاهکار the last of us ناتی داگ به سراغ سری دوم این بازی رفت. این بازی در سال 2020 روانه بازار شد. بازی the last of us 2 با گرافیک و گیم پلی خود صنعت گیم را تکان داد! داستان بازی 4 سال بعد از سری قبلی خود اتفاق می افتد. در این بازی حتی یک کات سین وجود ندارد و باعث میشه که ذهن بازیکن پرت نشود و خیلی بازی را جذاب میکند. شما هیچ وقت از این گیم خسته نمیشوید! مراحل متنوع ،هوش مصنوعی بالا و درگیری های جذاب و... باعث میشود که دست از بازی کردن برندارید.

 

بازی the last of us 2 جزو پر انتظار ترین بازی های جهان بوده است!

 

ناتی داگ روی جزئیات بازی تمرکز بسیاری کرده است ، اگر شما داخل آب بروید محتویات داخل کوله پشتی الی خیس میشود و یا اگر با بدن خیس بر روی سطحی خشک سینه خیز بروید رد شما بر روی اون سطح باقی می ماند. اگر تا کنون این بازی را تجربه نکرده اید پیشنهاد میکنم حتما این شاهکار را تجربه کنید.

 

•    سری بازی های Dying light (نور در حال مرگ)

 

سری دایینگ لایت جزو بازی هایی است که خودم به شخصه خیلی طرفدار این بازی ها هستم. استودیو لهستانی تکلند (techland) که در سال 1991 توسط پاول مارچکا تاسیس شد خالق این اثر است. شرکت تکلند کار خود را با call of juarez  شروع کرد که در ساخت بازی های زامبی محور بسیار عالی درخشید بعد از dead island که بسیار مورد توجه گیمر ها قرار گرفت به سراغ بازی دایینگ لایت رفت.

 

بازی پرطرفدار dying light

 

3.    Dying light

 

پلتفرم های پلی استیشن 4 ،ایکس باکس وان و کامپیوتر 
دایینگ لایت در سال 2015 در دسترس عموم قرار گرفت.بازی دایینگ لایت با اضافه کردن پارکور به کشتن زامبی ها ، بقا و ماجراجویی توانست برای خودش در صنعت گیم اسم و رسمی بجای بگذارد و در ذهن گیمر ها باقی بماند. این بازی به غیر از گیم پلی جذاب و گرافیک خیره کننده اش داستانی معمولی دارد که برای کسایی که داستان بازی از گیم پلی آن مهم تر است داستان بازی  کمی کلیشه ای است، ولی با گیم پلی جذاب میتوان این مورد را نادیده گرفت.

 

ترکیب جذاب پارکور و زامبی بازی dying light

 

در شهر هارن ترکیه ویروسی پخش شده است که باعث شده مردم تبدیل به زامبی شوند ، و شما برای پیدا کردن کسی مجبور میشوید به وسط این شهر بروید. در بازی نور در حال مرگ ما شخصیتی به اسم کایل کرین را هدایت میکنیم که برای سازمان GRE کار میکند.در این بازی بیشتر سلاح های شما سرد هستند! سلاح های گرم هم در بازی وجود دارند ولی در اوایل بازی گیر آوردن آنها مشکل است. بازی دایینگ لایت ایسترگ های (نکات مخفی) زیادی دارد که سرگرمی این بازی را بیشتر میکند.

 

بازی dying light 2 با کلی طرف دار چشم انتظار

 

4.    Dying light 2

 

پلتفرم های پلی استیشن 5 ،ایکس باکس سری ایکس ،ایکس باس سری اس ،پلی استیشن 4 ،ایکس باکس وان و کامپیوتر
شرکت تکلند بعد از انتقاد های مثبت بازی دایینگ لایت تصمیم گرفت که نسخه ی بعدی این بازی را بسازد. دایینگ لایت 2 ادامه قسمت اول این بازی را دنبال میکند. اولین معرفی این بازی در سال 2018 در E3 بوده و جزو یکی از پر انتظار ترین بازی های صنعت گیم به شمار می رود. در این سری از بازی دایینگ لایت تمام تصمیمات بازی بر عهده بازیکن قرار دارد، که ضعف نسخه ی قبلی را بر طرف کرده است. 

 

گرافیک بی نظیر بازی dying light 2


در دایینگ لایت 2 پیشرفت چشم گیری در بهتر شدن گرافیک بازی و گیم پلی آن به چشم میخورد. تاریخ عرضه بازی در 16 آذر ماه سال 1400 یعنی امسال است. در این بازی شما به چالش های مختلفی کشیده میشوید و همین باعث میشود که بازی حالت تکراری نداشته باشد، از جمله چالش های این سری بازی میتوان به دشمنان مختلف، قدرت تاثیر انتخاب های بازیکن و هیولاهای شب این بازی اشاره کرد. 


•    سری بازی های Resident Evil (اقامتگاه شیطان)

 

شرکت بزرگ ژاپنی کپ کام (capcom) که در سال 1979 تاسیس شد خالق بازی ها با حالت بقا (survive) شد. کپ کام سازنده تمامی سری های رزیدنت اویل است. اولین بازی رزیدت اویل در سال 1996 ساخته شد و جدید ترین سری آن بازی رزیدت اویل ویلیج است (در ادامه مطالب این بازی را معرفی و برسی خواهیم کرد) که در سال 2021 عرضه و معرفی شد. شرکت کپ کام در 27 بازی رزیدنت اویل خود، از زامبی ها و غول های زامبی مثل: نمسیس ، یاون ، لیسا ترور ، ویلیام برکن و ... استفاده میکند که باس های بسیار ترسناک و قدرت مندی هستند. کپ کام بعضی از نسخه های رزیدنت اویل را بازسازی کرده است که خاطرات ترس و هیجان بچگی را دوباره برای طرف دارانش زنده کند ، امروز بعضی از نسخه های ریمیک (remake) و پیشنهادی را معرفی و برسی میکنیم.

 

بازی زامبی محور resident evil 2 remake

 

5.    Resident Evil 2 (remake)


پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر
همان طور که در مطلب قبل گفتیم زامبی هارا شرکت کپ کام به وجود آورده است پس اگر به دنبال بهترین بازی های سبک زامبی هستید، باید بازی های خالق زامبی هارا دنبال کنید چرا که بهترین بازی های این سبک را شرکت کپ کام به وجود می آورد. رزیدنت اویل 2 با گرافیک، گیم پلی و داستانی که دارد شما را در دنیای خودش گم خواهد کرد! حس ترس و هیجان شما را وادار خواهد کرد که هر روز این بازی را انجام دهید و دست از آن نکشید. داستان بازی رزیدنت اویل 2، دو ماه بعد رزیدنت اویل 1 اتفاق می افتد. شخصیت های اصلی این بازی لیان کندی که پلیس است و کلر ردفیلد که به دنبال برادر خود یعنی کریس ردفیلد می‌گردد هستند.
 

حس واقعی ترس بازی resident evil 2 remake

 

برای شروع بازی شما می‌توانید شخصیت لیان یا کلر را انتخاب کنید. بازی رزیدنت اویل 2 نکات مثبت بسیاری نظیر: اتمسفر حیرت انگیز راکون سیتی، گان پلی بی نظیر، انمیشن های مختلف و بی نقص کارکتر ها و... دارد. حسی که خودم از تجربه ی این بازی داشتم ترس آنی و روانی بازی است، که با صدای های کارشده و حس دارک بودن راکون سیتی می‌توان آن را به خوبی درک کرد. پیشنهاد میکنم اگر خواستی این بازی فوق العاده زامبی محور رو تجربه کنید حتما روی حالت سخت این بازی رو امتحان کنید، چرا که سختی بازی و حس ترسی که به شما دست می‌دهد می‌تواند خاطره ای برای شما رقم بزند که سالیان سال در ذهن شما باقی بماند.

 

جزو بهترین بازسازی قرن صنعت گیم بازی resident evil 3 remake

 

6.    Resident Evil 3 (remake)

 

پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر
اگر دلتان برای نمسیس و راکون سیتی تنگ شده است، کپ کام برای رفع دل تنگیتان رزیدنت اویل 3 را بازسازی کرده است! سری رزیدنت اویل به غیر از زامبی هایی که دارد، باس های وحشتناک و قدرت مندی هم دارد. نمسیس یکی از محبوب ترین باس های سری رزیدنت اویل است. در این بازی نمسیس به سراغ شما می آید تا از وسط دو تکه ات کند! شما در نقش جیل باید به جنگ این موجود وحشتناک بروید. بازی رزیدنت اویل 3 زیاد نتوانست طرفداران قدیمی خودش را راضی نگه دارد، تغییرات چهره شخصیت های بازی و مخصوصا نمسیس باعث شد که بعضی از طرفداران قدیمی این بازی زیاد راضی نباشند.
 

زامبی های جان سخت بازی resident evil 3 remake

 

ولی وقتی که وارد بازی رزیدنت اویل 3 می‌شود کلا نسخه قبلی از ذهن شما پاک خواهد شد و انگار وارد یک بازی جدیدی شده اید. کیفیت بالا و مبارزه های فوق العاده با زامبی ها و نمسیس باعث شده که این بازی طرفداران زیادی داشته باشد. در بازی سلاح های متنوعی وجود دارد و زامبی های متنوعی که باعث می‌شود جذابیت این بازی بسیار بالا برود.

 

بازی ترسناک resident evil 7

 

7.    Resident Evil 7

 

پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر
اگر دنبال یکی از ترسناک ترین بازی های قرن هستید، من بازی رزیدنت اویل 7 را به شما پیشنهاد میکنم. این بازی در سال 2017 عرضه شد. داستان بازی ادامه رزیدنت اویل 6 هستش که شما در شخصیتی به اسم ایتن، باید همسر خود را از دست خانواده بیکر نجات دهید. اما این خانواده یک خانواده معمولی نیست! برخلاف سری های قبلی رزیدنت اویل دوربین این سری، حالت شخصیت اول است. ایتن یک فردی غیر نظامی است و مهارت های خاصی ندارد و این یکمی نگران کنندست. 

 

خانواده ترسناک بیکر در بازی resident evil 7

 

یکی از ویژگی های این بازی نداشتن کات سین هستش که باعث میشه بیشتر به بازی متمرکز شوید. رزیدنت اویل 7 با تمام سری های قبلی خود فرق میکند و بیشتر بر روی ترس و وحشت در این سری، تمرکز کرده است. این نوع آوری کپ کام با گرافیک بسیار جذاب و بافت خوب محیط، بازیکن را غرق در دنیای خودش می کند. گیم پلی بازی بسیار جذاب و از اسلحه های مختلفی برخوردار است، مثل: شات گان، کلت، نارنجک انداز و... که باعث می شود شما از بازی خسته نشوید.

 

بازی resident evil 8 با شباهت زیاد به بازی resident evil 4

 

8.    Resident Evil 8

 

پلتفرم های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، کامپیوتر
جدید ترین سری بازی های رزیدنت اویل، رزیدنت اویل ویلیج یا همان روستا است. بازی رزیدنت اویل 8 در سال 2021 عرضه شد. این بازی ادامه داستان رزیدنت اویل 7 هستش که دوباره با ایتن باید برای نجات فرزند خود با زامبی ها و باس های مختلف بجنگیم. این بازی در روستایی جریان دارد که شبیه به بازی رزیدنت اویل 4 است. در این سری از بازی های رزیدنت اویل میتوانید آیتم های مختلف را خرید و فروش کنید، حتی می‌توانید حیوانات مختلف را شکار کنید و آن هارا بپزید.
 

حس عجیب دنیای ترسناک بازی resident evil 8

 

رز دختر ایتن، توسط کریس ردفیلد دزدیده می‌شود و ما باید از باس های مختلف بازی رد شویم تا بتوانیم دختر خود را دوباره به دست بیاوریم. برای به دست آوردن رز، باید از 4 ارباب مختلف رد شویم که هرکدام از این ارباب ها بسیار قدرتمند و ترسناک هستند. یکی از این ارباب ها آلچینا دیمیترسک است، که چهره ای مهربان دارد ولی اگر به سمت او نزدیک شوید میبینید که یکی از سخت ترین باس های سری رزیدنت اویل است!

 

•    سری بازی های Dead Rising (خیزش مرگ)

 

شرکت کپ کام که در مطالب قبل با آن آشنا شدیم، بازم هم ما را با بازی های زامبی خودش غافلگیر کرده. سری بازی های دِید رایزینگ جزو اولین بازی های زامبی حساب می‌شوند. اولین نسخه از این بازی در سال 2006 منتشر شد که مشکلات زیادی را به همراه داشت. جدید ترین نسخه این بازی در سال 2016 عرضه شد. (در ادامه مطالب به آن می‌پردازیم) این سری بازی های کپ کام فقط زامبی کشی در آنها وجود دارد. متاسفانه با وجود تمام نکات مثبت این سری بازی ها، نداشتن داستان مناسب و کلیشه ای باعث شده تا طرفدار های زیادی نداشته باشد. ما امروز یکی از بهترین نسخه های این سری بازی رو برای دوست داران دنیای زامبی معرفی می‌کنیم.

 

بازی هیجان انگیز dead rising 4

 

9.    Dead Rising 4

 

پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپوتر
سری بازی های دید رایزینگ مشکلات زیادی از جمله افت FPS ، داشتن باگ های زیاد، داستان کلیشه ای و... زیاد برای مخاطب ها سرگرم کننده نبود و بازیکن بعد از چند ساعت بازی کردن خسته میشد، اما دید ریسینگ 4 سعی کرده است تا برخی از این مشکلات را حل کند تا حداقل طرفداران قدیمی خود را از دست ندهد. در این بازی آیتم های بسیار زیادی وجود دارد که با آنها میتوانید به جنگ زامبی ها بروید و سر از تن آنها جدا کنید. در اصل باید بگویم که هرچیزی را می‌بینید می توانید بر دارید! به غیر از آیتم های زیاد، ترکیب کردن آنها با هم دیگه و درست کردن سلاحی مرگ بار باعث شده است که دیگر سریع از بازی خسته نشوید.

 

ترکیب عجیب فان و ترس بازی dead rising 4

 

حتی شما در این بازی میتوانید لباس شخصیت اصلی بازی را یعنی فرانک وست که یک عکاس است را تغییر بدهید، در 100 ها فروشگاه این بازی میتوایند هر لباسی را که بخواهید بر تن کنید و به جنگ با زامبی ها بروید. دیگر سلاح های مرگ بار بازی می‌توان به ماشین های این سری از دید ریسینگ اشاره کرده، 100 ها ماشین مختلف در این بازی وجود دارد که می‌توانید آنها را تجهیز کنید و به سراغ ترکاندن زامبی ها بروید. دید ریسینگ 4 گیم پلی بسیار جذاب و گرافیک فنی بسیار بالایی دارد ولی تنها مشکلی که دارد داستان آن است. شما به عنوان یک عکاس باید کارهای تحقیقاتی خود را در بین زامبی ها انجام دهید، در این بین چند شخصیت فرعی هم در بازی هستند که هیچ کمکی به بهبود بخشیدن داستان بازی نمی‌کنند. در کل برای کسانی که داستان بازی برایشان اهمیت نداره و فقط گیم پلی بازی برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است حتما پیشنهاد میکنم که این بازی جذاب رو تجربه کنید.

 

•    سری بازی های The Walking Dead‎(مردگان متحرک)

 

شرکت تل تیل گیمز (Telltale Games) یکی دیگر از شرکت های توسعه دهنده بازی های رایانه ای است که به سراغ بازی های زامبی محور رفته است. این شرکت در سال 2004 در آمریکا تاسیس شد و تا به امروز بازی هایی را، عرضه کرده است و به بسیاری از شرکت های دیگر در زمینه ساختن گرافیک بازی ها کمک کرده است. متاسفانه این شرکت در سال 2018 از بین رفت و ورشکسته شد. این شرکت سری بازی های the walking dead  را عرضه کرده است که طرفداران بسیاری دارد و امروز به برسی این بازی خواهیم پرداخت.

 

بازی قدیمی اما جذاب the walking dead

 

10.     The Walking Dead‎

 

پلتفرم های ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، PSP، کامپیوتر، آی او اس(ios) و اندروید
اگر، هم از بازی های زامبی محور خوشتان می آید و هم به داستان بازی ها اهمیت زیادی می‌دهید، بی شک بازی the walking dead می‌توان انتخاب شما باشد. این بازی در سال 2012 عرضه شد که با انتقاد های مثبت فراوانی روبرو شد. این بازی 5 فصل دارد که طی چند ماه در سال 2012 تمام فصل های این بازی در دسترس قرار گرفت. این بازی نسخه های مشابه دیگری هم دارد که از نظر من همین نسخه از بقیه نسخه ها بهتر است، نسخه های دیگر این بازی مثل مردگان متحرک ۴۰۰ روز و قسمت دوم که شخصیت های همین سری بزرگ می‌شوند است.

 

5 فصل با داستان های سرگرم کننده بازی the walking dead

 

داستان فوق‌العاده بازی که بازیکن در تصمیم گیری ها نقش اصلی را در آن دارد و گرافیک جالب این بازی می‌تواند شما را درگیر خود کند و ساعت ها پای این بازی بنشینید. در این بازی شما شخصی به اسم لی اورت که استاد داشنگاه است ولی به دلیل قتل می‌خواهد آنرا اعدام کنند را هدایت خواهید کرد. در این بازی دختر 8 ساله ای به اسم کلمنتاین همراه شما است که به مرور زمان رابطه شما و آن مثل پدر و دختری که سال ها باهم دیگه زندگی کرده اند می‌شود. در بازی اتفاقاتی می‌افتد که با احساسات بازیکن درگیر می‌شوند و حسابی باعث می‌شد که از بازی لذت ببرید. حتما پیشنهاد میکنم هنگامی که این بازی را انجام می‌دهید از هدفون استفاده کنید و در جای خلوتی باشید تا صدای فوق العاده زامبی ها حس ترس رو به خوبی بهتون انتقال بده.

 

جمع بندی


همیشه در زندگی خود سعی کنید کاری را انجام بدهید که از اون می‌ترسید یا بدتان می آید، حس ترس و وحشت یکی از این دسته کار هاست که خیلی ها دوست ندارن با این احساسات مواجه شوند. ولی سعی کنید یه بازی ترسناک انجام بدید، یه فیلم ترسناک ببینید و بگذارید هیجان زندگیتان بالا برود چون این زندگی خیلی‌ کوتاه است. موفق باشید و امیدوارم که این مطالب بهتون کمک کنه تا بتونید یکم به زندگیتون هیجان ببخشید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید