ویژگی‌های یک ابرکاربر

فکر می‌کنید یک اَبَرکاربر چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟ چطور می‌توانیم از امکاناتی که در دنیای امروز در اختیار داریم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم؟
 ۱۴۰۰/۴/۳۰ | ۲۲:۱۱  زمان مطالعه 4 دقیقه
ویژگی‌های یک ابرکاربر

ممکن است در نگاه اول برای شما اهمیتی نداشته باشد که چرا باید خودتان را با سرعت بالای تغییرات در دنیای مدرن وفق بدهید. برای اینکه بهتر متوجه شوید، باید ایستادن در صف‌های طولانی بانک برای پرداخت قبض تلفن و یا پرداخت وجه شهریۀ کلاس زبان را به‌یادتان بیاورم! البته از آن موقع زمان زیادی گذشته ولی دیگر هیچ‌کداممان برای انجام این کارهای ساده مجبور به تحمل صف‌های طولانی بانک نیستیم. همۀ این‌ها به لطف تکنولوژی میسر شده‌اند اما تکنولوژی به نرم‌افزارهای موبایل‌بانک محدود نمی‌شود.
در این مقاله، همانطور که از اسمش هم پیداست، قرار نیست دربارۀ تعریف تکنولوژی و انواع آن صحبت کنیم؛ بلکه می‌خواهیم به راهکارهایی بپردازیم که در دنیای امروزی به شما کمک می‌کنند تا بهتر از فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید یا به بیانی دیگر، به یک اَبَرکاربر تبدیل شوید!


راهکار شمارۀ ۱

از اینترنت و گجت‌هایتان فرار نکنید! هرکجا که باشید، آن‌ها شما را پیدا می‌کنند!

باوجود تمام خدماتی که علم به ما عرضه کرده، هنوز هم افرادی هستند که نقش پررنگ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را در پیشرفت و توسعۀ زندگی فردی و اجتماعی ما نادیده می‌گیرند و معایب و تأثیرات منفی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را بیشتر از آنچه که هست تلقی می‌کنند.
حالا دیگر زندگی همۀ ما در ابعاد گسترده‌ای وابسته به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی‌ست. استفاده از اپلیکیشن‌های موقعیت‌یاب برای سفر در شهرها و کشورهای جدید، امکان خرید اینترنتی و انتقال وجه آنی، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با دوستان و افراد خانواده در سراسر دنیا، امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین و مشارکت در بحث‌های گروهی، و بسیاری موراد دیگر، در نتیجۀ دسترسی ما به اینترنت و گوشی‌های هوشمند است.
برای اینکه بتوانید به یک اَبَرکاربر تبدیل شوید، اول باید با اینترنت و گوشی هوشمندتان آشتی کنید و آن‌ها رو دوستان خود بدانید.


راهکار شمارۀ ۲

یک یا چند حساب کاربری برای خودتان بسازید و روی تمام گجت‌های مورداستفاده‌تان اطلاعات آن‌ها را وارد کنید.

می‌خواهید در یک سایت ثبت‌نام کنید و حساب کاربری داشته باشید؟ می‌خواهید با اعضای تیم یا همکارانتان درارتباط باشید و درجریان جدیدترین تغییرات پروژه‌های مشترکتان قرار بگیرید؟ پاسخ همۀ این‌ها ساختن حداقل یک ایمیل است.  
حالا تصور کنید روی دسکتاپ مشغول سرچ‌کردن روی موضوع خاصی بودید و یکباره مجبور می‌شوید به‌هر دلیلی از گوشی‌تان استفاده کنید و دسترسی خود را به دسکتاپ از دست می‌دهید. گوگل این امکان را به شما می‌دهد که به‌محض باز کردن یک پنجرۀ جدید بتوانید به تاریخچۀ سرچ روی دسکتاپ دسترسی پیدا کنید و کارتان را ادامه بدهید. به‌این ترتیب دیگر لازم نیست کارتان را متوقف کنید یا از ابتدا شروع به سرچ‌کردن کنید.

 

لوگوی جیمیل


راهکار شمارۀ ۳

شاید عادت کرده باشید که از فایرفاکس به‌عنوان homepage استفاده کنید یا با محیط Yahoo بیشتر ارتباط برقرار کنید، اما پیشنهاد من این است که حتماً یک حساب کاربری در Gmail بسازید و از امکانات آن برای پروژه‌های کاری و یا تحصیلی استفاده کنید.
یکی از امکانات بسیار خوبی که با داشتن حساب Gmail در دسترس شما خواهد بود، گوگل درایو (Google Drive) است. گوگل درایو یک سرویس ذخیره‌سازی آنلاین است که به کاربران خود امکان دسترسی به ۱۵ گیگابایت فضای ابری و ذخیرۀ مطالب و فایل‌هایی با فرمت‌های مختلف را می‌دهد. این امکان به‌خصوص برای دانش‌آموزان، دانشجویان، و افرادی که به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، بسیار مناسب است. 


راهکار شمارۀ ۴

حتماً بارها برایتان پیش آمده که رمز‌عبور یا password خود را برای ورود به سایت‌های مختلف فراموش کرده باشید. ممکن است پروسۀ تغییر رمز‌عبور در سایت‌های ایرانی برایتان مشکل ایجاد کند و برای ارتباط با پشتیبانی یا دریافت لینک تغییر رمز‌عبور چند روز معطل شوید. بهترین راهکار برای اجتناب از پیش‌آمدن مشکلات این‌چنینی، در مرحلۀ اول آدرس ایمیلتان و در مرحلۀ بعدی رمزعبور سایت‌هایی را که با آنها بیشتر سروکار دارید در جای مشخصی یادداشت و نگه‌داری کنید.


راهکار شمارۀ ۵

به‌جای پرسیدن از دیگران، به خودتان، اینترنت، و گوگل اتکا کنید!

به‌یاد داشته باشید که دایرکت صفحه‌های اینستاگرام جای پرسیدن ابتدایی‌ترین سؤالات ما نیستند و ادمین یک صفحه موظف نیست سؤالات غیرتخصصی تمام مخاطبین آن ضفحه را پاسخ بدهد. برای رسیدن به پاسخ بسیاری از سؤالات خود می‌توانید با یک سرچ ساده در گوگل نتیجه بگیرید و این عادت را درخودتان ایجاد کنید و با خودتان بگویید: «قبل از پرسیدن معنی کلمه‌ای که نمی‌دانم بهتر است اول در گوگل سرچ کنم، یا برای پیداکردن منابع آزمون آیلتس بهتر است عبارت "منابع آزمون آیلتس" را در گوگل جستجو کنم.»
البته یادتان باشد که به محتوای کذب و زرد برخی از سایت‌ها توجه نکنید و همیشه در انتخاب منبع خود دقت لازم را به‌خرج بدهید.

 

راهکار شمارۀ ۶

یادگرفتن زبان انگلیسی را در اولویت خود قرار بدهید.

شاید ده سال پیش پیدا کردن یک آموزشگاه زبان بسیار خوب یا یک معلم خصوصی برای یادگیری زبان کار ساده‌ای نبود. اما حالا به کمک پلتفرم‌های آموزشی امکان یادگیری و آموزش ازطریق اینترنت فراهم شده و هیچ مانعی سرراه شما قرار ندارد.
حتی اگر امکان پرداخت شهریۀ بالای برخی از کلاس‌ها برایتان مقدور نباشد، سایت‌های بسیاری اقدام به فروش دوره‌های خودآموز زبان کرده‌اند که بادرنظر گرفتن محدودیت‌هایی که در پی همه‌گیرشدن کرونا و قرنطینۀ خانگی به‌وجود آمد، گزینۀ مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌نظر می‌رسد.

 

شبکه های اجتماعی


راهکار شمارۀ ۷

با کاربرد هریک از شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید.

با ظهور هر شبکۀ اجتماعی جدید، کاربرها یک حساب کاربری جدید می‌سازند تا از قافله عقب نمانند. اما پیش از آنکه تصمیم بگیرید آیا این شبکۀ جدیدی که همه دارند درموردش صحبت می‌کنند برای شما کاربردی دارد؟ این شبکۀ جدید قرار است کدام نیاز شما رو برآورده کند؟
برای رسیدن به پاسخ این سؤال‌ها بهتر است پیش از دانلود و نصب هر برنامۀ جدید، دربارۀ قابلیت‌ها و دلایل اهمیت آن خوب مطالعه کنید. درحال‌حاضر سایت‌های متنوعی هستند که اطلاعات خوب و به‌روزی را دراختیار کاربران خود قرار می‌دهند و روزانه در حال آپدیت محتوای نوشتاری خود در سایت‌ها و وبلاگ‌ها هستند. کافیست اسم نرم‌افزار را گوگل کنید تا به مطالب مرتبط با آن دسترسی پیدا کنید.
یکی از این سایت‌ها زومیت نام دارد که در کنار اخبار فناوری و تکنولوژی، مطالب متنوع دیگری را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و در اینستاگرام و یوتیوب هم فعال است.


راهکار شمارۀ ۸

پیشنهادات اینفلوئنسرها را خیلی جدی نگیرید!

هدف اصلی بسیاری از اینفلوئنسرها کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام است. به‌عنوان یک کاربر هوشمند و امروزی باید به کیفیت محتوایی که افراد مختلف به شما ارائه می‌دهند اهمیت بدهید و هوشمندانه انتخاب کنید. خودتان  را درگیر بازی‌های تبلیغاتی صفحات و افراد مختلف نکنید و برای خرید محصولات و خدماتی که توصیه می‌کنند زمان بگذارید و تحقیق کنید.

 

تصویر پروفایل


راهکار شمارۀ ۹

برای پروفایل خود تصویر مناسب و واضح انتخاب کنید.

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بدون داشتن عکس، شخصی را فالو کرده باشید اما درخواست شما را رد کرده باشد. قانون نانوشته‌ای وجود دارد که پروفایل بدون تصویر و بدون هیچ‌گونه محتوایی در اینستاگرام، پروفایل فیک است. یا پروفایل بدون تصویر شخصی که در Clubhouse در بحث‌ها شرکت می‌کند، پروفایل ناامن است. با انتخاب یک تصویر مناسب و واضح از صورتتان تمام این مشکلات برطرف می‌شوند.


راهکار شمارۀ ۱۰ و سخن آخر

زمانتان را مدیریت کنید و از اخبار بد دوری کنید.

اخیراً در شبکه‌های اجتماعی با دو مفهوم جدید آشنا شدم: doomscrolling و doomsurfing. معنی این کلمات اسکرول کردن و چرخیدن بین صفحه‌ها و اخبار بد است. این اتفاق معمولاً همۀ ما را درگیر خودش می‌کند و تا به خودمان می‌آییم متوجه می‌شویم که یک ساعت گذشته و بین صفحه‌های مختلف چرخیده‌ایم و اخبار روز را دنبال کرده‌ایم درحالی‌که برای اطلاع از اخبار روز می‌شود به منابع محدودی اکتفا کرد تا زمان زیادی صرف چرخیدن در  اینستاگرام و فضاهای مشابه نکنیم. البته اپلیکیشن اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که مدت‌زمانی را که در آن وقت گذرانده‌اید چک کنید تا بهتر بتوانید زمانتان را مدیریت کنید و از آن به بهترین شکل استفاده کنید.
به خودتان یادآوری کنید که شما محکوم به پیگیری تمام اتفاقات و حواشی آنها نیستید. برای اینکه به یک اَبَرکاربر تبدیل شوید، گاهی باید کمی از فضای مجازی و اینترنت فاصله بگیرید و به فکر سلامت روان خود باشید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید