انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یک از متداول‌ترین شیوه‌های تبلیغات است که برای انواع اهداف تبلیغاتی اعم از تجاری و سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تمام تبلیغاتی که ما در محیط شهری و یا خارج از شهر مانند مسیر‌های بین شهری می‌بینیم یکی از انواع تبلیغات محیطی هستند. در این مقاله قصد داریم تا با انواع روش‌های تبلیغات محیطی آشنا شویم.
 ۱۴۰۰/۳/۲۶ | ۱۵:۱۸  زمان مطالعه 2 دقیقه
انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یک از متداول‌ترین شیوه‌های تبلیغات است که برای انواع تبلیغات اعم از تجاری و سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تمام تبلیغاتی که ما در محیط شهری و یا خارج از شهر، مانند مسیر‌های بین شهری می‌بینیم یکی از انواع تبلیغات محیطی هستند. در این مقاله قصد داریم تا با انواع روش‌های تبلیغات محیطی آشنا شویم.

۱. بیلبورد تبلیغاتی: 

بیلبورد به تابلو‌های بزرگی گفته می‌شود که بستر مناسبی برای تبلیغات را در اختیار صنایع و تولیدکنندگان کالا و همچنین دولت قرار می‌دهد تا پیام مورد نظر خود را به عده کثیری از مردم در فضای عمومی شهر‌ها برسانند و از متداول ترین انواع تبلیغات محیطی در ایران است.
البته امروزه، بیلبورد تبلیغاتی به معنای تابلو‌های بسیار بزرگ و نورپردازی شده است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند. بیلبورد‌ها امروزه نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند که در جای جای کلانشهر‌ها قرار گرفته اند.

بیلبورد تبلیغاتی

۲. استرابورد:

استرابورد‌ها نوعی استند تبلیغاتی‌ایستاده هستند که اندازه آن بسیار کوچک‌تر از بیلبورد‌ها است. که به دلیل هزینه‌های نصب و نگهداری کمتر به نسبت بیلبورد‌های تبلیغاتی و همچنین سرعت نصب و تعویض بالاتر و میزان فضاییی که اشغال می‌کنند هزینه کمتری نسبت به بیلبورد‌های تبلیغاتی دارند.

استرابرد تبلیغاتی

مزیت‌های استرابورد:

  • نصب سریعتر نسبت به بیلبورد‌های تبلیغاتی
  • اندازه کوچکتر و اشغال فضای کمتر
  • قیمت پایینتر برای اجاره استرابورد
  • وزن کمتر و کم خطر بودن
  • مصرف برق کمتر استرابورد به دلیل تعداد پروژکتور‌های کمتر

بیشتر بخوانید: متن تبلیغاتی برای جذب مشتری
۳. لمپوست بنر

در ادامه دو رسانه تبلیغاتی بیلبورد و استرابورد به نوعی دیگر از شیوه‌های نوین تبلیغات محیطی به نام لمپوست بنر باید اشاره کرد که از میله‌های مستطیلی شکلی در ابعاد یک متر در سه متر تشکیل شده است و پس از نصب کردن در محل مورد نظر امکان نصب پارچه و بنر تبلیغاتی بر روی آن فراهم می‌شود. لمپوست بنر‌ها نسبت به دو رسانه تبلیغاتی قبل هزینه کمتری دارند و با توجه به ابعاد کوچکشان در هر مکانی قابل نصب هستند.

تبلیغ محیطی لمپوست بنر

۴. تبلیغات‌ترانزیت

تبلیغات‌ترانزیت یکی از انواع روش‌های تبلیغات محیطی است که بر روی وسایل نقلیه مانند مترو، تاکسی، اتوبوس، قطار و… به اشکال مختلف همچون پوشش سراسری بدنه اتوبوس یا BRT با تبلیغ مورد نظر، تابلو‌های تبلیغاتی و تلویزیون‌های داخل مترو، دستگیره‌ها و هر المان دیگر در وسایل نقلیه انجام می‌شود.

تبلیغ محیطی روی بدنه اتوبوس

۵. مبلمان شهری (ایستگاه‌های اتوبوس، کیوسک‌ها، غرفه‌های تلفن و غیره)

به تجهیزات نصب شده در شهر‌ها و خیابان‌ها همچون‌ایستگاه‌های اتوبوس، کیوسک‌ها، سطل‌های زباله و … که مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند مبلمان شهری گفته می‌شود. که می‌توان از این وسایل نیز برای رساندن پیام استفاده نمود همچون رنگ کردن نیمکت‌ها و یا طراحی گرافیکی نیمکت، متناسب با پیام تبلیغاتی و استفاده از نوآوری‌های متفاوتی همچون نورپردازی، رنگ‌های شب نما و… در آن‌ها.

تبلیغ روی نیمکت

 

بیشتر  بخوانید: معنی پلتفرم به زبان ساده 

اصول تبلیغات محیطی

1. استفاده بیش از ۷ کلمه ممنوع است.
این مورد به خصوص در مورد بیلبورد‌های بزرگراه‌ها بیشتر صدق می‌کند زیرا خواندن بیش از ۷ واژه به هنگام رانندگی بسیار سخت است و احتمال نخواندن مطلب بیش از ۷ کلمه حتی در شرایط مطلوب وجود دارد.

2. ارائه بیش از یک راه برای برقراری تماس ممنوع است.

چون احتمال اینکه مخاطب با شما تماس برقرار کند را کاهش می‌دهد. اگر تبلیغات محیطی شما گیرا و تاثیر‌گذار باشد مخاطب خود راه‌های برقراری تماس با شما را پیدا می‌کند.

3. استفاده از فونت‌های خوانا و متمایز برای شعار تبلیغاتی خود.

4. استفاده از تصاویر نامرتبط با برند و کسب و کار شما ممنوع.
از تصاویری استفاده کنید که شما را در انتقال مفهوم و پیام مورد نظرتان یاری رساند. ممکن است از تصویری زیبا استفاده کنید اما اگر ارتباط مناسبی وجود نداشته باشد آن تبلیغ محیطی تبدیل به کاری بیهوده خواهد شد.

5. شناخت مخاطب هدف
باید بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید. با آن‌ها با لحن مناسب گفتگو کنید. مخاطب هدف شما هر کسی نیست. دامنه تمرکز خود را محدود کنیدو فروش خود را افزایش دهید. هرچند محدود ساختن مخاطب منجر به حذف برخی از آن‌ها خواهد شد اما بازده نهایی کار را افزایش می‌دهد.

6. خلاق باشید
حال که به موارد گفته شده تسلط پیدا کردید می‌توانید از خلاقیت خود در زمان مناسب برای شکستن این قوانین برای گرفتن نتیجه بهتر استفاده کنید.
 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید