اطلاعاتی در مورد طراحی گرافیک

طراحی لوگو برند تجاری، طراحی گرافیک رابط کاربری در وب سایت‌ها،تبلیغات تجاری مانند پوستر‌ها و بنر‌ها،طراحی هایی که در انتشارات مثل مجله‌ها و روزنامه‌ها انجام می‌شود از کاربردهای رایج طراحی گرافیک است.
 ۱۴۰۰/۲/۲۵ | ۲۲:۲۱  زمان مطالعه 2 دقیقه
اطلاعاتی در مورد طراحی گرافیک

به روندی که از طریق تصاویر ،کلمات،حروف و ... برای ایجاد آثار هنری جهت ارتباط بهتر با مخاطب توسط ابزارهایی طی می‌شود تا یک محتوا بهتر دیده شود را طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین می‌گویند.

کلمه گرافیک از واژه یونانی "graphkas" گرفته شده‌ است و به معنای ترسیم ، نگارش ، طرح زدن می‌باشد. 

در حالی که طراحی گرافیک اولین بار در سال 1922 میلادی توسط ادیسون دیگینز به کار برده شد اما فعالیت های طراحی گرافیک از غار لاسگو تا ستون تراژان رم نشان دهنده گستردگی این فعالیت به میزان تاریخ بشریت است.

3 مورد از انواع طراحی گرافیک

1) طراحی گرافیک هویت بصری: این شاخه از طراحی گرافیک مورد نیاز هر کسب و کاری است که فعالیت خود را تازه آغاز کرده باشد. طراح گرافیک در این شاخه باید بتواند برند موردنظر را با استفاده از اشکال ، رنگ‌ها و ... به خوبی به مخاطب هدف معرفی کند. از جمله فعالیت‌هایی که در این شاخه انجام می‌شود می‌توان انتخاب نام مناسب برند تجاری،طراحی ست‌های اداری و... را نام برد.

طراحی گرافیک هویت بصری

2) طراحی گرافیک بازاریابی و تبلیغات: همه شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف برای موفقیت بیشتر باید بازاریابی موفقی داشته باشند چه بهتر که این بازاریابی از محتوای بصری استفاده کند که برای همه جذاب است. از جمله فعالیت‌هایی که یک طراح گرافیک در این شاخه از گرافیک انجام می‌دهد شامل : طراحی کارت ویزیت ، کاتالوگ و بروشور ، طراحی پوستر و بنر است.

طراحی گرافیک بازاریابی

3) طراحی گرافیک رابط کاربری: رابط کاربری یا (UI) نحوه تعامل کاربر با یک دستگاه یا برنامه است. در واقع طراحی گرافیک رابط کاربری باید روی تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی مثل منو‌ها ، دکمه‌ها و... در هنگام استفاده از برنامه یا دستگاه تمرکز داشته باشد تا کاربر احساس خوبی در استفاده از آن برنامه یا دستگاه داشته باشد. به طور مثال طراحی گرافیک رابط کاربری در اپلیکیشن‌ها ،طراحی صفحات وب،رابط‌های بازی و... دیده می‌شود.

طراحی گرافیک رابط کاربری

4 نرم افزار برتر طراحی گرافیک

1) نرم افزار فتوشاپ Photoshop: این نرم افزار متعلق به شرکت Adobe است. فتوشاپ در لغت به معنای کارگاه عکس است و جزو نرم افزارهای حرفه ای ویرایشگر تصاویر محسوب می‌شود. تمام کسانی که به گرافیک کامپیوتری مشغول هستند به فتوشاپ نیاز دارند.

2) نرم افزار ایلاستریتور Illustrator: این نرم افزار متعلق به شرکت Adobe است. ایلاستریتور یک نرم‌افزار مهم برای طراحی و تصویرسازی با استفاده از کامپیوتر می‌باشد. این نرم‌افزار جزو یکی از بهترین نرم‌افزار‌های طراحی لوگو می‌باشد. از کاربردهای دیگر ایلاستریتور ساخت پوستر، کارت پستال و ... است.

3) نرم افزار کورل دراو Corel Drow: این نرم افزار متعلق به شرکت Corel است. Corel Draw یک ویرایشگر گرافیک برداری است و بیشتر برای طراحی استفاده می‌شود. از قابلیت‌های این نرم افزار طراحی بنر ،طراحی کارت ویزیت را می‌توان نام برد.

4) نرم افزار ایندیزاین Indesign: از دیگر نرم افزارهای متعلق به شرکت Adobe می‌توان ایندیزاین را نام برد . ایندیزاین نرم افزاری استاندارد برای صنعت چاپ است از این نرم افزار برای طراحی صفحات مجلات ، روزنامه ها و انواع دیگر از اسناد چاپی استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

به طور کلی طراحی گرافیک از ارزش و اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. یک طراح گرافیک موفق باید بتواند با ایجاد و ساماندهی عوامل تصویری مختلف پیام خاصی را برای هدف مورد نظر بیان کند به طوری که اثری قابل توجه در مخاطب بگذارد. برای موفقیت در این امر ابتدا باید به درک مناسب از اطلاعات کار و کلیت کار داشته باشد بعد از نقشه کار را طراحی کرده و بتواند با استفاده از نوشته‌ها، رنگ‌ها، تصاویر و ... پیام مورد نظر را انتقال دهد. طراحی گرافیک امروزه در بیشتر صنایع و کسب و کارها به کار برده می‌شود . در نتیجه با کسب تجربه در این زمینه و یادگیری نرم افزارهای مرتبط با هر شاخه از طراحی گرافیک می‌توان در این زمینه فعالیت کرد و موفق بود.امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعاتی مفید راجع به طراحی گرافیک در اختیار شما قرار داده باشیم.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید