ویزای تحصیلی اسپانیا

چطور می تونم ویزای تحصیلی اسپانیا رو بگیرم؟ دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا چه مراحلی داره؟  ویزای تحصیلی اسپانیا چقدر هزینه داره؟  مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی اسپانیا چقدره؟  پاسخ سوالات خود را در این مقاله بیابید.
 ۱۴۰۰/۲/۲۶ | ۱۷:۱۸  زمان مطالعه 4 دقیقه امتیاز:
ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا را می توان وجوز ورود به این کشور جهت ادامه تحصیل دانست که توسط دولت اسپانیا برای افرادی که خارج از اتحادیه ی اروپا قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند تعیین گشته است که ما در این مقاله به نحوه دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا، هزینه های دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا، مراحل دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا، امکان داشت همراه برای ادامه تحصیلی در اسپانیا و برخی از سوالات متداول شما می پردازیم.

چطور می تونم ویزای تحصیلی اسپانیا رو بگیرم؟

طبق قوانین مهاجرتی اسپانیا غیر از شهروندان اتحادیه اروپا سایر افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند می بایست ابتدا برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام نمایند. ویزای تحصیلی اسپانیا علاوه بر اجازه تحصیل امکان کار حین تحصیل را نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا مراحل مشخصی وجود دارد، اولین قدم دریافت نامه پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزشی اسپانیا خواهد بود، معمولاً کلیه پیش نیازها، مدارک و مراحل اخذ پذیرش از هر یک از دانشگاه های اسپانیا به صورت کاملاً واضح و مشخص در وب سایت رسمی دانشگاه ها اعلام می گردد، از این رو بهترین راه برای کسب اطلاعات لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر می باشد.

پس از دریافت نامه پذیرش افراد ملزم به جمع آوری مدارک مورد نیاز و دریافت وقت سفارت می باشند، در نهایت متقاضیان در زمان مشخص شده از سوی سفارت برای ارائه مدارک تکمیلی و انگشت نگاری باید به صورت حضوری به سفارت مراجعه نمایند. 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا

دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا چه مراحلی داره؟ 

پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های اسپانیا متقاضیان تحصیل در این کشور می بایست با جمع آوری مدارک مورد نیاز نظیر مدرک زبان، تمکن مالی و ... برای دریافت وقت سفارت اقدام نمایند. معمولاً دریافت وقت سفارت اسپانیا به صورت آنلاین انجام می شود، در واقع افراد با تکمیل فرم های مربوط به درخواست ویزا و پرداخت هزینه های مربوطه می توانند وقت سفارت را رزرو نمایند. 

لازم به ذکر است علاوه بر نامه پذیرش از دانشگاه مدارکی نظیر تمکن مالی، مدرک زبان، study plan و ... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند، به طور کلی اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا روند کاملاً اصولی و مشخصی را دارد، از این رو توصیه می گردد قبل از مراجعه به سفارت کلیه مدارک مورد نیاز را تهیه فرمایید. 

بیشتر بخوانید: روش‌های خرید از آمازون

هزینه ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا چقدر هزینه داره؟ 

به طور کلی برای دریافت هر نوع ویزای افراد متقاضی ملزم به پرداخت هزینه های اجرایی و هزینه صدور ویزا از سوی سفارت خواهند بود، ویزای تحصیلی اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. هزینه های اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به مواردی نظیر شرایط دانشجو، تعداد افراد خانواده دانشجو، مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه شده اند معمولاً هزینه مورد نظر برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه را پرداخت نخواهد کرد، از سوی دیگر دانشجویانی که متاهل هستند برای دریافت ویزای افراد خانواده خود مستلزم پرداخت هزینه های بیشتری خواهند بود. 

اساساً مواردی نظیر هزینه بررسی مدارک و صدور ویزا از سوی آفیسر، ترجمه مدارک، هزینه اخذ نامه پذیرش از دانشگاه و ... از جمله هزینه های اصلی دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا محسوب می شوند. به طور کلی هزینه بررسی مدارک و صدور ویزا از سوی سفارت اسپانیا به شرح ذیل می باشد. 

 هزینه صدور ویزای تحصیلی       80 یورو
هزینه صدور ویزای همراه (همسر دانشجو)          80 یورو  
هزینه صدور ویزا برای فرزندان بین 12 الی 18 سال          45 یورو 
هزینه صدور ویزا برای فرزندان زیر 12 سال         رایگان    

مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی اسپانیا چقدره؟ 

همانگونه که پیش تر اعلام گردید، اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور خواهد بود، پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های اسپانیا متقاضیان تحصیل در این کشور می بایست جهت اخذ وقت سفارت اسپانیا به صورت آنلاین اقدام نمایند. معمولاً وقت سفارت اسپانیا در یک بازه زمانی 30 الی 50 روزه دریافت می شود. 

پس از دریافت وقت سفارت اسپانیا متقاضیان می بایست در زمان تعیین شده از سوی سفارت جهت ارائه مدارک تکمیلی، انگشت نگاری و انجام مصاحبه به صورت حضوری به سفارت اسپانیا مراجعه نمایند. پس از مراجعه حضوری به سفارت و ارائه مدارک مورد نیاز زمان بررسی پرونده و پاسخگویی سفارت در خصوص صدور ویزا معمولاً 3 الی 4 هفته خواهد بود، البته در برخی از موارد نظیر تعدد درخواست های اخذ ویزا و کمبود مدارک در پرونده متقاضیان این پروسه طولانی تر خواهد شد. با توجه به موارد ذکر شده بهترین زمان اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا از سوی سفارت 3 الی 4 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی مورد نظر خواه بود. 

ویزای همراه اسپانیا شامل چه افرادی می شود؟ 

به طور کلی منظور از همراه دانشجو همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد. مسلماً شرایط دریافت ویزای همراه برای دانشجویان متاهل بسیار حائز اهمیت خواهد بود، از سوی دیگر زمان صدور ویزای برای خانواده دانشجو و اجازه کار برای همسر فرد دانشجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. 

ویزای همراه اسپانیا

در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی در اغلب موارد اجازه ورود خانواده فرد دانشجو را از ابتدا نمی دهند، معمولاً در بسیاری از پرونده ها اجازه ورود خانواده فرد دانشجو پس از گذشت  3 الی 6 ماه از حضور دانشجو در کشور مقصد اجازه ورود خانواده فرد را صادر می نمایند، البته در برخی از موارد در صورتیکه دلایل قانع کننده ای وجود داشته باشد و دانشجو تمکن مالی مناسبی ارائه دهد امکان اخذ ویزای همراه از ابتدا نیز وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است ارائه نامه تمکن مالی مناسب به میزان تعداد نفرات خانواده جهت اخذ ویزا از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. 

اصولاً اجازه کار برای همسر دانشجو منوط به تایید رزومه فرد از سوی شهرداری محل سکونت می باشد، در واقع پس از دریافت ویزا و ورود به کشور اسپانیا همسر فرد دانشجو با مراجعه به ادارات مربوطه و ارائه روزمه تحصیلی، کاری و مهارت های فردی درخواست ویزای کار را ارائه می نماید، پس از بررسی شرایط فرد از سوی اداره جات مورد نظر در صورت تایید رزومه ارائه شده اجازه کار برای همسر دانشجو صادر می شود.    

اگر درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا رد بشه می تونم بازم اقدام کنم؟ 

به طور معمول پروسه اخذ ویزا از هر کشوری و از هر طریقی بنا به دلایلی نظیر کمبود مدارک مورد نیاز، عدم ارائه تمکن مالی مناسب، عدم اطلاعات کامل در رابطه با انجام مراحل اخذ ویزا، زمانبندی نامناسب و... امکان دارد با شکست مواجه شود، ولی هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد، چراکه پس از رد درخواست ویزا از سوی سفارت با توجه به دلایل ذکر شده از سوی سفارت در خصوص رد درخواست ویزا افراد می توانند با رفع نواقص موجود در پرونده مجدداً اقدام نموده و ویزای مورد نظر را دریافت نمایند. 

به طور کلی اسپانیا از جمله کشورهایی به شمار می آید که نسبت به صدور ویزای تحصیلی سختگیری کمتری را اعمال می نماید. از این رو در صورتیکه افراد آگاهی کامل به مراحل انجام پروسه اخذ ویزا و مدارک مورد نیاز داشته باشند، می توانند ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت نمایند. اما اگر به هر دلیلی درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا رد شود، افراد می توانند با تکمیل مدارک مورد نیاز مجدداً اقدام نمایند. 

شانس دریافت ویزای اسپانیا در سال 2021 چقدره؟ 

عدم سختگیری در صدور ویزای دانشجویی اسپانیا، امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر اسپانیا با کمترین هزینه و استفاده از بهترین امکانات آموزشی و رفاهی این کشور را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای دانشجویان بین المللی در اروپا تبدیل نموده است. در حال حاضر بیش از 112 هزار دانشجوی بین المللی در اسپانیا مشغول به تحصیل می باشند، این آمار و ارقام اسپانیا را در بین 15 کشور برتر جهان در زمینه جذب دانشجویان بین المللی قرار داده است. 

در واقع جمع آوری اطلاعات لازم و آگاهی کامل در رابطه با مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اسپانیا تضمینی برای تحصیل اسپانیا خواهد بود. با  توجه به موارد بیان شده دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا از شانس بالای برخوردار هستند.

نتیجه‌گیری 

هزینه های بسیار مناسب تحصیل و زندگی، تحصیل در دانشگاه های معتبر، امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال، زندگی در یکی از زیباترین کشورهای جهان، امکانات تفریحی متعدد، ارتقای سطح علمی و پیشرفت تحصیلی و از همه مهمتر امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت اسپانیا تنها بخشی از مزایای بی شمار اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد، از این رو هیچگونه جای تعجبی ندارد، که آمار مهاجرت تحصیلی به اسپانیا هر ساله به شکل فزاینده ای رو به افزایش است. در واقع می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا علاوه بر ارتقای سطح علمی و پیشرفت تحصیلی نوعی روش مهاجرتی کم هزینه و ایده ال به اسپانیا نیز محسوب می شود که از مزایای فراوانی برخوردار است.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون یه سوالی داشتم از شما برای مهاجرت به اسپانیا میشه از طریق تحصیل فرزند هم اقدام کرد؟
۱ خرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. متاسفانه ما شرکت مهاجرت نیستیم و در این زمینه اطلاعات کافی نداریم و نمی‌توانیم شما را راهنمایی کنیم. موفق باشید.