5 ادویه ای که برای لاغری و تناسب اندام معجزه می کنند

آیا تمام روش‌های کاهش وزن را امتحان کرده‌اید؟ اگر به دنبال یک از روش‌های مطمئن و بدون خطر برای خوش‌اندامی می‌گردید به ادویه‌ها اعتماد کنید.
 ۱۴۰۰/۲/۲۶ | ۲۳:۵۹  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
5 ادویه ای که برای لاغری و تناسب اندام معجزه می کنند

ادویه‌ها گیاهان و طعم دهنده‌هایی هستند که به عنوان چاشنی جهت بهبود طعم مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. چاشنی‌ها علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیری که به غذا می‌بخشند، دارای خواص درمانی بسیاری بوده و یک راه ساده و آسان برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن است.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با ادویه های مناسب برای چربی سوزی و لاغری آشنا کنیم:

دارچین برای لاغری و تناسب اندام

بسیاری از افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن بوده اند هنگامی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهارکم‌اشتهایی و بی‌میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی موثر برای کنترل چاقی و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این معجون را قبل از خواب و باقی‌مانده آن را صبح بنوشید.  این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌باشد. رژیم غذایی پردارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکی‌های پرچربی را کاهش دهد. همچنین دارچین اثرات ضد دیابت نوع دو را در خود جای داده است.

خواص بی نظیر دارچین برای لاغری

مزایای دارچین

  • کنترل قند خون: این ادویه به مقاومت بدن انسولینی ها کمک می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، از این ادویه برای کنترل قند خون خود استفاده می کنند. می توانید دارچین را به شکل چای یا بعنوان مکمل مصرف کنید.
  • دارچین برای جلوگیری از بیماری آلزایمر: عصاره دارچین می تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند. دو ترکیب موجود در آن، بنام اپیکاتچین و سینامالدهاید، ممکن است به مبارزه با از دست دادن حافظه کمک کند و همچنین از رشد رشته ای در سلول های مغزی که عامل آلزایمر هستند، جلوگیری می کند.
  • دارچین برای جلوگیری از عفونت: دارچین به دلیل خواص ضدباکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می کند.
  • دارچین برای جلوگیری از بیماری های قلبی: دارچین ،به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند از قلب و شریان های اطراف آن در برابر عفونت و آسیب ها محافظت کند.

زنجبیل برای لاغری و تناسب اندام

بعضی از کارشناسان تغذیه معتقدند که مصرف زنجبیل در کنار رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی به لاغری و رسیدن به وزن مناسب کمک می‌کند.چاقی می‌تواند باعث ایجاد استرس و التهاب شود. آنتی‌اکسیدان موجود در زنجبیل به بهبود التهابات بدن کمک بسیاری می‌کند. زنجبیل به خودی خود تاثیری بر کاهش وزن ندارد اما می‌تواند عوارض جانبی چاقی و آسیب‌هایی که اضافه وزن به بدن می‌رساند را کنترل کند. مشکلات قلبی-عروقی یکی از بیماری‌های ناشی از اضافه وزن است که با مصرف زنجبیل قابل کنترل است. زنجبیل، بعضی از سیستم‌های عملکردی بدن را تقویت می‌کند. این سیستم‌ها به دفع غذا از طریق روده بزرگ سرعت می‌بخشد و باعث می‌شود تا بدن غذا را زودتر جذب و تجزیه کند. برای استفاده از زنجبیل در کاهش وزن ، روشهای متعددی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

خواص بی نظیر زنجبیل برای لاغری

  • زنجبیل و لیمونوشیدنی زنجبیل و لیمو در کاهش وزن بسیار موثر می باشد. آب لیمو علاوه بر داشتن ویتامین C اشتها را نیز کاهش می‌دهد. به چای زنجبیل و هر نوع نوشیدنی دیگر با زنجبیل، کمی آب لیمو اضافه کنید. با این روش برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید. همه اینها در روند کاهش وزن تاثیر گذار است. نوشیدنی زنجبیل و لیمو را دو تا سه بار در روز میل کنید
  • سرکه سیب و زنجبیل: استفاده از سرکه سیب همراه با زنجبیل می‌تواند خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد قند خونی را بالاتر ببرد. سرکه سیب پروبیوتیک دارد و به سلامت روده هنگام کاهش وزن کمک زیادی می‌کند و به خودی خود برای کاهش وزن مفید است . سرکه سیب و زنجبیل را با یکدیگر داخل مخلوط‌ کن بریزید و بعد ترکیب را بنوشید. همچنین می‌توانید چای زنجبیل را دم کرده و بعد از اینکه چای سرد شد به آن سرکه سیب اضافه کنید. 
  • چای سبز و زنجبیل: می‌توانید زنجبیل را به چای سبز اضافه کنید تا تاثیرگذاری هر دو ماده بیشتر شود. چای سبز و زنجبیل را با هم دم کنید و یک یا دو بار در روز بنوشید.

زیره سبز برای لاغری و تناسب اندام

زیره یک درمان موثر برای لاغری و کاهش وزن است. برای از بین بردن چربی اضافی می توان دانه زیره و یا عرق زیره را می توان میل کرد. زیره با افزایش سرعت سوخت و ساز و بهبود هضم موجب سوزاندن سریع کالری در بدن می شود و به طور خودکار وزن بدن کاهش پیدا می کند. زیره حاوی ماده فعالی به نام تیموکینون است. این ماده، خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی دارد که در کاهش وزن به بدن کمک می کند.

خواص بی نظیر زیره برای لاغری

برای استفاده از زیره در کاهش وزن ، روشهای متعددی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

  • عرق زیره
  • پودر زیره و ماست
  • دمنوش زیره سبز
  • دانه زیره

بیشتر بخوانید: 9 دمنوش شگفت انگیز برای کاهش استرس

هل برای لاغری و تناسب اندام

جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می تواند بوی نامطبوع دهان را نیز خنثی کند و در کاهش وزن به بدن کمک می کند. دانه هل تقویت کننده معده، روده‌ها و ضد نفخ و بادشکن است. همچنین به هضم غذا نیز کمک می کند.برای استفاده از خواص بی نظیر هل یک یا چند عدد هل را داخل قوری بیندازید و بنوشید یا در یک فنجان آب جوش، یک قاشق چای خوری دانه های ریز هل بریزید و روی حرارت ملایم دم کنید و بعد از غذا یک فنجان از این دم کرده بنوشید تا لاغر شوید.

خواص بی نظیر هل برای لاغری

سیاه دانه برای لاغری و تناسب اندام

یکی از بهترین ادویه ها برای سوزاندن چربی شکم و پهلو و رسیدن به تناسب اندام، سیاه دانه می باشد. برای استفاده از سیاه دانه آن را آسیاب نکنید و سیاه دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید و یا می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید.

خواص بی نظیر سیاه دانه برای لاغری

توجه داشته باشید مهمترین نکته در تناسب اندام و لاغری، افزایش سوخت و ساز بدن است که به عواملی مانند سن، جنس و مقدار چربی بدن نسبت به عضله، بستگی دارد.

یکی از راهها برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن، انجام تمرینات ورزشی است. ورزش های هوازی مانند ایروبیک،  پیاده روی، دویدن و... باعث چربی سوزی بیشتر می شوند. 

همچنین داشتن یک برنامه تغذیه ای صحیح یکی از راههای سرعت بخشیدن به سوز و ساخت بدن است. آب نقش مهمی در کاهش اشتهای شما دارد زیرا هم باعث پرشدن معده شما می شود و هم باعث سم‌ زدایی  بدن می گردد. در طول روز مصرف آب فراموش نشود.

علاوه بر ورزش و تغذیه مناسب شما می توانید با مصرف نوشیدنی های لاغری و بدون انجام ورزش‌های سخت به راحتی لاغر شوید.
 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
چه جالب بود! یه ادویه و این همه خواص!
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده است. موفق باشید.