علت نصب نشدن واتساپ

اگر از دسته کاربرانی هستید که علت نصب نشدن واتساپ را نمی‌دانید و تمایل به استفاده از این اپلیکیشن روی کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و تبلت خود دارید، با مطالعه این مقاله می‌توانید این مسئله را حل و دغدغه خود را برطرف کنید.
 ۱۴۰۰/۲/۲۹ | ۰۱:۵۸  زمان مطالعه 6 دقیقه
علت نصب نشدن واتساپ

علت نصب نشدن واتساپ به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به شرح دلایل و ارائه راهکار می‌پردازیم. واتساپ یکی از شبکه‌های اجتماعی است که پس از اعمال محدودیتِ دسترسی به تلگرام، استفاده از آن افزایش یافته است. بدیهی است که در برخی مواقع نصب واتساپ روی انواع ویندوزهای کامپیوتر و هم چنین انواع سیستم عامل‌های موبایل، با مشکل مواجه شود. در ادامه دلایل به‌ وجود آمدن این مسئله در دستگاه‌های مختلف را به همراه روش‌های حل آن به صورت مجزا ارائه می‌دهیم.

علت نصب نشدن واتساپ در کامپیوتر با ویندوز 7، 8 یا 10

اگر سیستم عامل دستگاه شما ویندوز است احتمال دارد با مشکل نصب نشدن واتساپ مواجه شده باشید. فرقی نمی‌کند کامپیوتر شخصی داشته باشید یا لپ تاپ. در هر دو صورت با راهکارهایی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، می‌توانید این مشکل را رفع کنید. توصیه می‌شود در صورت برخورداری از سخت افزار مناسب، به جهت افزایش کارایی از آخرین نسخه سیستم عامل استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: حذف پس زمینه عکس

علت نصب نشدن واتساپ در ویندوز 7 (کامپیوتر یا لپ تاپ)

علت نصب نشدن واتس اپ روی کامپیوتر با ویندوز 7 این است که این نسخه از سیستم عامل، توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود. 14 ژانویه 2020 بود که مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد که دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نخواهد کرد. از این جهت برخی از سرویس‌ها دیگر بر روی این سیستم عامل اجرا نمی‌شوند. با این حال این امکان وجود دارد که بتوان از طریق چند روش‌ از واتساپ استفاده کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • به روزرسانی ویندوز 7 به ویندوز 10 

ارتقا ویندوز به نسخه بالاتر علاوه بر این که سبب دسترسی به امکانات و ویژگی‌های بیشتر می‌شود سیستم را از اغلب خطرات امنیتی نیز محافظت می‌کند. بنابراین در اولین فرصت ویندوز خود را به نسخه‌های بالاتر به روزرسانی کنید. اما اگر امکان ارتقا به نسخه جدید را ندارید، نگران نباشید. هنوز برای استفاده از این برنامه دو راهکار دیگر پیش رو دارید.

بیشتر بخوانید: آموزش ادیت با اینشات

  • استفاده از نسخه تحت وب

یکی دیگر از راه‌های استفاده از واتساپ این است که آن را از طریق وب فعال نمایید. به کارگیری این روش بسیار راحت است. لازم به ذکر است که در این روش، باید نرم افزار واتساپ روی گوشی نصب و اتصال آن به اینترنت برقرار باشد.

  • پس از این که از اتصال به اینترنت اطمینان حاصل کردید، وارد برنامه شده و سه نقطه بالا را انتخاب کنید و از میان گزینه‌ها، روی WhatsApp Web کلیک نمایید.
  • در صفحه پیش رو گزینه LINK A DEVICE را انتخاب کنید. در این مرحله اگر برای موبایل خود رمز و یا اثر انگشت تعیین کرده باشید، باید آن را وارد کنید.

مراحل اتصال به واتساپ وب از طریق گوشی اندروید

این مسیر برای گوشی آیفون بدین صورت است.

  • پس از ورود به نرم افزار واتساپ، وارد تنظیمات شده و WhatsApp Web/Desktop را لمس کنید. 
  • در مرحله بعد Link a Device و سپس ok را انتخاب کنید.

مراحل اتصال به واتساپ وب در گوشی آیفون

  • در این لحظه به سراغ کامپیوتر یا لپ تاپ خود رفته و آن را به اینترنت متصل کنید. سپس روی آدرس واتساپ وب کلیک کرده تا بارکد را مشاهده نمایید.

QR واتساپ وب

  • حال گوشی خود را روبروی سیستم نگهدارید. به گونه‌ای که بارکد در داخل چهارچوبِ نمایش داده شده در دوربین، قرار گیرد. به همین راحتی اتصال شما برقرار می‌شود.

به خاطر داشته باشید هر زمان که بخواهید از نسخه وب واتساپ استفاده کنید، باید موبایل شما به اینترنت متصل باشد. در غیر این صورت امکان ارسال، حذف و ویرایش پیام را نخواهید داشت. 

  • استفاده از برنامه شبیه ساز

روش دیگری که برای حل مشکل نصب نشدن واتساپ روی ویندوز 7 به کار می‌رود، استفاده از برنامه شبیه ساز مانند Bluestacks است. نصب واتساپ روی کامپیوتر بدون نیاز به گوشی از مزیت‌های این روش است. اگر علاقمند به استفاده از این روش هستید باید یکی از نرم افزارهای شبیه ساز را از سایت‌های معتبر دانلود و نصب نمایید. پس از آن گزینه Sing in with Google را کلیک کنید. بهتر است به جهت همگام سازی از اکانت گوگلی استفاده کنید که در دستگاه اندرویدی شما فعال است. پس از فعالسازی با اکانت، وارد محیط برنامه می‌شوید. در آخر واتساپ را انتخاب و آن را در شبیه ساز نصب کنید.

حل مشکل نصب نشدن واتساپ روی ویندوز 7 با bluestacks

حل مشکل نصب نشدن واتساپ در کامپیوتر با ویندوز 8 یا ویندوز 10  

برای حل مشکل نصب نشدن واتساپ روی ویندوز 8 و 10 علاوه بر راهکارهای بیان شده در این قسمت، می‌توانید از شبیه ساز و نسخه وب که در توضیحات بخش ویندوز 7 بیان شد، نیز استفاده کنید.

  • نسخه ویندوز خود را بررسی کنید

نسخه 32 بیتی نرم افزار دسکتاپ واتساپ، در ویندوز 10 پشتیبانی مناسبی دارد. اما اگر از ویندوز 8 استفاده می‌کنید و با مشکل نصب نشدن واتساپ روبه‌رو هستید، بهتر است نسخه 64 آن را دانلود و نصب نمایید. هم‌چنین می‌توانید نسخه ویندوز خود را به 10 آپدیت کنید. استفاده از برنامه شبیه ساز نیز راهکار مناسبی است.

  • دانلود WhatsApp را به درستی انجام دهید

برخی مواقع هنگام دانلود فایل، خطایی به وجود می‌آید و فایل به صورت ناقص دریافت می‌شود. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که اپلیکیشن‌های غیر رسمی واتساپ را دانلود و یا آن را از سایت‌های نامعتبر تهیه کرده باشید. بنابراین فایل ناقص را از سیستم خود حذف کرده و نسخه رسمی آن را نصب نمایید. برای حذف برنامه به صورت کامل از ویندوز روی منو استارت در پایین سمت چپ کلیک کنید و در بخش search، کلمه control panel را وارد و گزینه نمایش داده شده را انتخاب کنید. سپس view by را به حالت category تغییر داده و روی unistall a program کلیک نمایید.

حذف برنامه از طریق کنترل پنل برای حل مشکل نصب نشدن واتساپ

در این بخش لیست نرم افزاهای نصب شده بر روی سیستم وجود دارد. Whatsapp را بیابید و روی آن کلیک کنید تا برنامه به طور کامل حذف شود. سپس برای دریافت فایل کامل از طریق سایت اصلی اقدام کرده و آن را مجددا نصب کنید.

  • آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید

یکی از دیگر از مواردی که سبب بروز مشکل نصب نشدن واتساپ روی کامپیوتر می‌شود، فعال بودن آنتی ویروس است. از آن‌جا که وجود آنتی ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است نمی‌توان آن را حذف نمود. به‌همین منظور آن را غیرفعال نموده و سپس برنامه واتساپ را نصب نمایید. مجددا یادآوری می‌شود که برنامه را حتما از وب سایت رسمی دانلود کنید.

نصب نشدن واتساپ روی گوشی سامسونگ، اپل و برندهای مختلف

در این قسمت مشکل نصب نشدن واتساپ روی گوشی سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و دیگر مدل‌ها را با توجه به سیستم عامل اندروید و آیفون بررسی می‌کنیم. زیرا این دو سیستم عامل در حال حاضر در اغلب دستگاه‌های موبایل مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

رفع مشکل نصب نشدن واتساپ در سیستم عامل اندروید

اندروید، یک سیستم عامل متن باز است که امکان شخصی سازی فراوانی دارد. در حالی که این قابلیت در آیفون بسیار محدودتر است. نسخه‌های مختلف اندروید نیز دارای اسامی متفاوتی هستند. اگر مشکل نصب نشدن واتساپ در گوشی اندروید شما را آزار می‌دهد، با مطالعه و اجرای روش‌های نام برده می‌توانید آن را رفع کنید.

  • عدم همخوانی برنامه با دستگاه اندروید

برای نصب و اجرای نرم افزار، نسخه اندروید گوشی شما باید 4.0.3 به بالا باشد. بنابراین اگر ورژن اندروید کمتر از 4.0.3 است باید آن را ارتقا دهید و یا از نسخه شبیه ساز در کامپیوتر و لپ تاپ که پیش تر به آن اشاره کردیم استفاده کنید. برای اطلاع از ورژن گوشی به بخش setting رفته، از قسمت about phone گزینه software information را لمس کنید. از بخش android version می‌توانید نسخه اندروید را مشاهده نمایید.

رفع مشکل نصب نشدن واتساپ در سیستم عامل اندروید

برای ارتقا سیستم عامل نیز به setting مراجعه کنید و از قسمت software update گزینه download update manually را انتخاب کنید.

توصیه می‌شود قبل از انجام این کار گوشی خود را به شارژ وصل کرده و یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید.

به روزرسانی نسخه اندروید برای رفع مشکل نصب نشدن واتساپ

  • استفاده از ورژن قدیمی واتساپ

هر چند وقت یکبار بروزرسانی جدیدی برای WhatsApp عرضه می‌شود که برخی از باگ‌ها و مشکلات آن برطرف شده و یا تجربه کاربری آن بهبود می‌یابد. بنابراین امکان دارد به دلیل قدیمی بودن ورژن برنامه، در نصب آن با مشکل مواجه شوید. از این رو آخرین نسخه آن را از گوگل پلی دانلود و نصب نمایید. 

  •  پر بودن حافظه داخلی دستگاه

عدم وجود فضای کافی روی دستگاه باعث می‌شود تا اپلیکیشن به درستی نصب و اجرا نشود. بهتر است برای نصب یا به روزرسانی واتساپ 1 گیگ فضای خالی داشته باشید. به همین منظور پاک کردن حافظه کش گوگل پلی را امتحان کنید. برای دسترسی به بخش حافظه پنهان گوگل پلی مسیر زیر را دنبال کنید.

تنظیمات> برنامه ها> فروشگاه گوگل پلی> محل ذخیره> پاک کردن حافظه پنهان> پاک کردن داده> تایید

پاک کردن حافظه پنهان و داده گوگل پلی برای رفع مشکل نصب نشدن واتساپ در سیستم عامل اندروید

پس از انجام این مراحل، موبایل خود را خاموش و روشن کرده و مجددا نصب واتساپ را امتحان کنید. اگر هم‌چنان مشکل برطرف نشد بهتر است حافظه پنهان دستگاه را پاک کنید. برای این کار مسیر تنظیمات <محل ذخیره را طی کنید.

(ممکن است نام گذاری این مسیرها در انواع موبایل متفاوت باشد. بنابراین به دنبال عبارات مشابه در دستگاه خود باشید.)

هم چنین با حذف برنامه‌های اضافی و انتقال داده‌ها به کارت حافظه نیز می‌توانید مشکل نصب نشدن واتساپ روی گوشی اندروید را حل کنید.

رفع مشکل نصب نشدن واتساپ در سیستم عامل آیفون

احتمال دارد علت نصب نشدن واتساپ روی آیفون ورژن پایین آن باشد. زیرا واتساپ روی نسخه 10 ios و بالاتر نصب می‌شود. معمولا به جز این مورد مشکلی در نصب آن وجود ندارد و اغلب، خطا در بخش اتصال ایجاد می‌شود. بهتر است در این مواقع اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. برای ارتقا ورژن ios به تنظیمات رفته و گزینه General را لمس کنید. سپس Software Update را انتخاب کنید. از طریق گزینه Download and Install می‌توانید ios خود را ارتقا دهید.

به‌هنگام به‌روزرسانی سیستم عامل، گوشی خود را به شارژ وصل کرده و یک فایل پشتیبان از داده‌های خود تهیه کنید.

علت نصب نشدن واتساپ روی تبلت

مشکل نصب نشدن واتساپ روی تبلت معمولا مانند مشکلات بخش گوشی موبایل است. با مراجعه به قسمت‌های بالاتر این مقاله، می‌توانید روش‌های ذکر شده برای موبایل را به کار ببرید. علاوه بر این با مطالعه بخش ویندوز 7 در کامپیوتر، می‌توانید از راهکار استفاده از نسخه تحت وب نیز بهره‌مند شوید.

دلیل نصب نشدن واتساپ بیزنس

واتساپ بیزنس اپلیکیشنی است که برای بیزنس‌ها و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع نوع دیگری از واتساپ است که امکانات بیشتری دارد. استفاده از قابلیت‌های آن برای بیزنس‌های کوچک رایگان است. اما برای استفاده در شرکت‌های بزرگ باید هزینه آن را پرداخت کنید. علت نصب نشدن آن نیز می‌تواند مربوط به مشکلات مطرح شده در این مقاله باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نوع دستگاهی که برنامه در آن نصب نمی شود، موارد ذکر شده در این مقاله را از ابتدا مطالعه و اجرا نمایید.

سایر مشکلات نصب نشدن واتساپ

  •  اتصال به WhatsApp برقرار نمی‌شود: برخی از نرم افزارها مانند task killer به جهت افزایش سرعت پردازش دستگاه، وظیفه غیرفعالسازی برنامه‌های فعال در پس زمینه را به عهده دارند. اگر از این مدل نرم‌افزارها استفاده می‌کنید تاثیر آن بر واتساپ را چک کنید. هم‌چنین از اتصال اینترنت اطمینان حاصل کنید. پاک کردن کش واتساپ نیز راه حل مناسبی است.
  • کد فعال سازی ارسال نمی‌شود: مجددا شماره خود را با دقت وارد نموده و در صورت عدم دریافت کد، درخواست تماس صوتی کنید. 
  • برای دانلود نیاز به مجوز است: به setting بروید و از قسمت security گزینه unkown sources را فعال کنید.
  • پیام منسوخ شدن واتساپ دریافت می‌شود: موارد مربوط به بخش ویندوز در ابتدای مقاله را مطالعه کنید.
  • تاریخ و زمان نادرست است: اگر با وجود تنظیم زمان و تاریخ هم چنان مشکل وجود دارد، علت نصب نشدن واتساپ تاریخ آن نیست. برای برطرف کردن مشکل، برنامه را به‌روزرسانی کنید.
  • نیاز به اجازه ادمین دارد: در کامپیوتر روی نرم افزار واتساپ کلیک راست کرده و گزینه run as administrator را انتخاب کنید.
  • واتساپ وب اخیرا متصل نمی‌شود: در ابتدا کش مرورگر را حذف کنید. اگر باز هم اتصال برقرار نشد تنظیمات مرورگر خود را از طریق جستجو عبارت reset در بخش setting ریست کنید.
  • واتساپ جی بی (GB) نصب نمی‌شود: ابتدا یک نسخه بکاپ از آن تهیه کنید. در یک پوشه مجزا وارد کنید و نرم افزار را حذف کنید. نسخه جدید را دانلود و نصب کنید. اگر مهلت آن اتمام یافته و نمی‌توانید فایل پشتیبان تهیه کنید، تاریخ سیستم را به یک ماه عقب‌تر برگردانید. در این صورت امکان ورود به اپلیکشن و اجرای مراحل را خواهید داشت. 

 

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟ 

جمع‌بندی

نصب نشدن واتساپ دلایل مختلفی دارد که با توجه به نوع دستگاه به علت آن پرداختیم. با مطالعه این مقاله دریافتید برای حل مشکل در سیستم عامل ویندوز روش‌هایی نظیر استفاده از نسخه وب و یا شبیه ساز، دانلود فایل به صورت کامل، غیرفعال سازی آنتی ویروس و ارتقا نسخه ویندوز را به کار ببرید. در بخش موبایل نیز به دلایلی چون عدم هم‌خوانی برنامه با نسخه سیستم عامل، استفاده از ورژن قدیمی فایل واتساپ و عدم وجود فضای کافی اشاره و نحوه رفع مشکلات را ارائه کردیم. آیا راهکارهای مطرح شده در این مقاله برای شما مفید بود؟ شما چه روش‌های دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید