4 نکته‌ای که باید برای یادگیری یک زبان جدید بدانید

تا به امروز مطالب زیادی خوانده‌ایم، در کلاس‌های آموزشی بسیاری شرکت کرده‌ایم، دوره‌های آنلاین مختلفی را گذرانده‌ایم و کتاب‌های زبانی متعددی را ورق زده‌ایم اما هیچ یک آن‌گونه که انتظار می‌رفت در یادگیری زبانی جدید موثر نبوده‌اند!!! ما در کنار هم هستیم تا نکات کاربردی و کلیدی ارزشمندی درباره‌ی یادگیری یک زبان جدید بخوانیم و از بین راه و روش‌های گیج کننده بسیار، موثرترین متد را انتخاب کنیم.
 ۱۴۰۰/۲/۲۴ | ۲۰:۰۴  زمان مطالعه 4 دقیقه
 4  نکته‌ای که باید برای یادگیری یک زبان جدید بدانید

تا به امروز مطالب زیادی خوانده‌ایم، در کلاس‌های آموزشی بسیاری شرکت کرده‌ایم، دوره‌های آنلاین مختلفی را گذرانده‌ایم و کتاب‌های زبانی متعددی را ورق زده‌ایم اما هیچ یک آن‌گونه که انتظار می‌رفت در یادگیری زبانی جدید موثر نبوده‌اند!!! اما ما در کنار هم هستیم تا نکات کاربردی و کلیدی ارزشمندی درباره‌ی یادگیری یک زبان جدید بخوانیم و از بین راه و روش‌های گیج کننده بسیار، موثرترین متد را انتخاب کنیم. روشی که از متد قدیمی و غیرکاربردی پیروی نمی‌کند و آغازکننده‌ی اصول جدید و نوینی‌ست که مسیر یادگیری را برای شما هموار می‌کند. باید بدانیم که زبان صرفا یک ابزار نیست بلکه بزرگنرین میراث و اخطراع بشریت است؛ زبان چیزیست که تفکر ما را شکل می‌دهد. ما شما را با شیوه درک طبیعی و محیطی زبان انگلیسی و هر نوع زبان جدید دیگری چه به صورت یادگیری زبان انگلیسی در منزل، محل کار و دانشگاه و موسسه آشنا می‌کنیم.

در این روش، شما در یک چالش جدید قرار می‌گیرید و دعوت به یک ماجراجویی خارق‌العاده در مسیر یادگیری و آموزش زبان می‌شوید. در این محیط شما یک تغییر بزرگ را تجربه می‌کنید؛ این دقیقا همان چیزیست که در مسیر یادگیری صحیح و اصولی و طبیعتا کاربردی به آن نیاز دارید. پس مطلب را تا انتها بخوانید؛ این یک مسیر بی‌انتهاست...

روش صحیح یادگیری یک زبان جدید

چگونه یک زبان جدید یاد بگیریم؟

شما باید بدانید که برای یادگیری یک زبان جدید، به هیچ‌وجه به یک استعداد خاص یا یک "ژن زبانی" نیاز ندارید! در حال حاضر دانستن زبان دوم هم، یک مهارت محسوب نمی‌شود بلکه یک ضرورت یا اجبار است.

در ابتدای مسیر شما باید شیوه‌های قدیمی آموزش زبان را فراموش کنید. در حقیقت قبول کنید که شیوه‌های سنتی صرفا گرامرها و کلمات زیادی را به شما تزریق کرده است بدون آن‌که اصول صحیحی از یادگیری را به شما نشان دهد. در ادامه باید یک تغییر بزرگ را تجربه کنید و وارد مسیر جدید "درک یک زبان" شوید؛ جمله‌ای به ظاهر ساده که موضوع اصلی این مقاله است و شما را با راه و روش‌های استاندارد آشنا می‌کند.

چگونه یک زبان جدید یاد بگیریم

شما زبان مادری خود را بدون لحظه‌ای درنگ و فکر کردن به بهترین حالت ممکن صحبت می‌کنید، از عبارات و اصطلاحات تخصصی و کاربردی بسیاری استفاده می‌کنید، ضرب‌المثل‌ها و جملات استعاره‌ای بسیاری را در مکالمه روزانه خود به کار می‌برید اما علت این موضوع چیست؟ شما چطور در زبان مادری خود تا این اندازه تبحر پیدا کرده‌اید؟ آیا برای یادگیری آن در ابتدا از روش حفظ کردن کلمات و گرامرها استفاده کرده‌اید؟؟؟

پاسخ به این سوال برای همه ما ساده است و نیاز به تفکر طولانی ندارد؛ دقیقا موضوعی که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم همین است، شما در محیط یادگیری یک زبان جدید یا اصطلاحا زندگی و درک یک زبان قرار گرفته‌اید. زبان مادری خود را شنیده‌اید، از آن استفاده کرده‌اید و نهایتا دفعات زیادی خطا و اشتباه داشته‌اید. شما نباید از اشتباه کردن بترسید؛ باید بدانید که برای یادگیری و آموزش موثر زبان باید اشتباه کنید و اشتباه کنید و اشتباه کنید تا بتوانید به درستی از آن تکنیک و شیوه استفاده کنید.

نکات یادگیری یک زبان جدید

لذت بردن از آموزش زبان

نتیجه تحقیقات انجمن چند زبانه‌های دنیا به ما می‌گوید که باید راهی پیدا کنید که از یادگیری زبان لذت ببرید. شاید روش‌های متفاوتی برای آموزش زبان وجود داشته باشد اما روش اصولی و استانداردی را انتخاب نمایید که از آن لذت ببرید تا برای شما نتیجه‌بخش باشند.

نکات یادگیری یک زبان جدید


 اما فقط لذت کافی نیست، برای اینکه بتوانید به یک زبان دیگر مسلط شوید باید اصول مهم و کاربردی دیگری را نیز در نظر داشته باشید.

روش صحیح یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان جدید دیگر

بالاتر به متد و روش صحیح یادگیری یک زبان اشاره کردیم. این نکته بسیار مهم است که بتوانید در محیط یادگیری و در معرض عبارات و اصطلاحات کاربردی زبان انگلیسی قرار بگیرید و به منظور کسب مهارت آن زبان بتوانید به صورت روزانه با افراد مسلط در آن حوزه ارتباط بگیرید. به طور معمول یادگیری و آموزش آنلاین زبان انگلیسی یا یک زبان جدید، بهترین گزینه بوده اما به این نکته توجه داشته باشید که آموزش آنلاین زبان نیز می‌بایست اصولی و کاربردی باشد. شما در یادگیری آنلاین زبان کمتر مکالمه می‌کنید در صورتی که اگر بتوانید خودتان را در محیط مناسب یادگیری در فضای آنلاین قرار دهید، روش صحیح، اصولی و نهایتا نتیجه‌بخشی را انتخاب کرده‌اید. اشتباه کنید تا یاد بگیرید و از اشتباه کردن نهراسید. روش صحیح آموزش زبان انگلیسی با شیوه "درک طبیعی زبان" را انتخاب کنید.

روش صحیح یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان جدید دیگر
 

نظم و پشتکار را برای یادگیری زبان جدید فراموش نکنید

برای یادگیری خود برنامه داشته باشید. زمان خود را مدیریت کرده و برای یادگیری یک زبان جدید نظم داشته باشید. یادگیری هر موضوع و مطلبی نیازمند تمرین و ممارست مداوم است. به خاطر داشته باشید که به منظور رشد و پیشرفت به یک قاعده و برنامه منسجم نیاز دارید. آموزش زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیازمند پشتکار بسیار است.

نظم و پشتکار برای یادگیری زبان جدید

صبر و بردباری از اصول یاد گرفتن زبان جدید است

این را باید بدانید و آگاه باشید که برای یادگیری یک زبان، یک هنر، یک مهارت و هر موضوع جدیدی باید صبور باشید. صبر و بردباری کلید اصلی موفقیت است. شما نمی‌توانید بدون در نظر گرفتن زمانی مشخص و اصولی، یک زبان را یاد بگیرید و روان صحبت کنید. گام‌های کوچک بردارید تا به اهداف خود نزدیک شوید.

تجربه تمامی چند زبانه‌های سراسر دنیا ثابت کرده است که با تکیه بر چهار اصل بالا و متعهد بودن به آن می‌توانید در عرض یک‌سال، یک زبان جدید بیاموزید. آیا این خارق‌العاده و ارزشمند نیست؟؟؟

برای یادگیری یک زبان جدید چه اقداماتی لازم است؟

وقت آن رسیده است که به تجربیات گذشته خود بیندیشید؛ آیا اصول درستی را در نظر گرفته‌اید و یا یادگیری یک زبان را با متدهای قدیمی مثل آموزشگاه‌های زبانی یا کلاس‌های آنلاین غیراستاندارد جلو برده‌اید؟

ما شما را با یک شیوه نوین آشنا می‌کنیم، روشی که شما را در معرض عبارات و اصطلاحات کاربردی زبان انگلیسی قرار می‌دهد. این سیستم مثل زمانی که شما به یک کشور جدید مهاجرت می‌کنید، بی آن‌که زبان آن‌جا را بدانید عمل می‌کند. شما در محیط جدید مجبور به یادگیری اصطلاحات و عبارات کاربردی می‌شوید، شما اشتباه می‌کنید و می‌آموزید و مجبور به صحبت کردن می‌شوید زیرا راه دیگری برای گذران زندگی وجود ندارد. شما به واسطه خرید کردن، قرار گرفتن در محیط‌های عمومی، ارتباط با همکلاسی‌های خود و یا ارتباط در محیط کار عبارات و اصطلاحات کاربردی را فرا می‌گیرید و این عبارات در ذهن شما نقش می‌بندند. شما در این متد، به واسطه گوش دادن، خواندن و تکرار، در معرض اطلاعات جدید و کاربردی قرار می‌گیرید، دقیقا مثل زمانی که در یک کشور دیگر به سینما، خرید و یا هر لوکیشن دیگه‌ای می‌روید.

برای یادگیری یک زبان جدید چه اقداماتی لازم است؟

 تمرین بیشتر در مسیر صحیح یادگیری زبان جدید

  • مکالمه، مکالمه و مکالمه
  • شدت و کیفیت مطالعه ارجح بر طولانی بودن زمان مطالعه است..
  • به طور معمول کلاس‌های آموزشگاهی بی‌نتیجه است وباعث هدر رفت وقت و پول می‌شود؛ کلاس‌های آنلاین اگر اهداف شما را تیک بزنند، می‌توانند گزینه بهتری برای یادگیری زبان باشند
  • انگیزه خود را از یادگیری یک زبان بشناسید.
  • اهداف یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان جدید دیگری را برای خود تعیین کنید.
  • با 100 کلمه رایج برای یادگیری یک زبان جدید شروع کنید. (اما اصولی و با قرار گرفتن در محیط واقعی آموزش زبان)
  • شاید بد نباشد که یک دیکشنری جیبی به همراه داشته باشید.
  • به تمرین کردن انفرادی یا گروهی به صورت مداوم ادامه دهید.
  • الگوهای تلفظ خود را مشخص کنید.
  • به یاد داشته باشید برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، روزنامه‌ها و مجلات مکمل خوبی برای یادگیری هستند.
  • بهتر است به طور روزانه با کسی صحبت کنید که به زبان مقصد یا هدف شما صحبت می‌کند و نه به زبان مادری شما
  • به صورت روزانه از زبان انگلیسی یا زبان جدید استفاده کنید و از آن بهره ببرید.

تمرین بیشتر در مسیر صحیح یادگیری زبان جدید

جمع‌بندی

در این متن شما را با شیوه درست و اصولی یادگیری یک زبان جدید آشنا کردیم. چهار نکته ارزشمند را در جهت یادگیری یک زبان با شما به اشتراک گذاشتیم؛ زیبایی‌های مسیری که در پیش دارید را به صورت شفاف و واقعی نمایان کردیم و از شما خواستیم که از متدهای قدیمی و هزینه‌های گزاف برای یادگیری یک زبان جدید دوری کنید و اصول یادگیری زبان به شکل "زندگی در یک زبان جدید" را آغاز نمایید؛ روشی که در سراسر دنیا به شکل رسمی و اصولی تایید شده و مثالی بر مثال‌های دیگر است. فقط کافیست زبان را درک کنید و آغازگر یک تغییر جدید باشید. اگر شما تمامی روش‌های منسوخ یادگیری یک زبان را امتحان کرده‌اید اینک وقت آن رسیده است که روش نوینی را برای این یادگیری انتخاب نمایید، اینجا همان جاییست که شگفت‌زده می‌شوید.

اینجا همان‌جاییست که یاد می‌گیرید اما حفظ نمی‌کنید، حرف می‌زنید اما اشتباه می‌کنید و این دقیقا مسیر صحیح برای هر چیزیست که بخواهید یاد بگیرید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید