آموزش کامل دیلیت اکانت در تلگرام

برای حذف حساب کاربری تلگرام باید از طریق سایت این پیام‌رسان اقدام کنید و طبق مراحلی که در این مطلب اشاره می کنیم پیش بروید. بعد از ورود شماره تلفن و دریافت کد تأییدیه می‌توانید حساب‌تان را برای همیشه پاک کنید.
 ۱۳۹۹/۱/۹ | ۱۲:۱۲  زمان مطالعه 2 دقیقه
آموزش کامل دیلیت اکانت در تلگرام

ممکن است به دلایل مختلف تصمیم به حذف حساب کاربری خود از تلگرام بگیرید. این کار با خارج شدن از اکانت یا پاک کردن اپلیکیشن امکان‌پذیر نیست و حتما باید حساب کاربری خود را Delete Account کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم چگونه حساب کاربری تلگرام را به طور کامل حذف کنید.

پیش از شروع باید بدانید که اگر به هر دلیلی قصد پاک کردن اکانت تلگرام را دارید بهتر است بدانید که بعد از دیلیت اکانت تلگرام، تمام اطلاعات و حتی عکس پروفایل‌تان از سرور تلگرام حذف می‌شود. اما چت شما با عنوان deleted account همچنان در صفحه تلگرام مخاطبانی که با آن‌ها چت داشتید، باقی می‌ماند، مگر آنکه دوستان‌تان آن را حذف کرده باشند. در نظر داشته باشید که اگر میخواهید لیست مخاطبین تلگرام خود را حذف کنید، نیازی به حذف اکانت نیست و برای حذف contact list این مقاله را مطالعه نمایید: حذف لیست مخاطبین تلگرام به صورت کلی و جزیی

در ادامه روش‌های دیلیت اکانت تلگرام را با هم بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

مراحل دیلیت اکانت تلگرام به زبان ساده - سایت جت

قبل از حذف اکانت تلگرام به موارد زیر دقت کنید:

  • پس از حذف اکانت تلگرام کلیه داده‌های موجود شما در تلگرام مانند لیست مخاطبین تلگرام، چت‌های خصوصی، گروه‌ها، کانال‌ها و... از بین خواهد رفت!
  • اگر با همان شماره موبایلی که اکانت تلگرام را حذف کرده‌اید، مجددا اکانت جدید ایجاد کنید، دیگر به اطلاعات قبلی دسترسی نخواهید داشت!
  • در صورتی که ریپورت شده‌اید، دیلیت اکانت به شما کمکی نخواهد کرد و با حذف اکانت و ایجاد اکانت مجدد رفع ریپورت نخواهید شد!

شما به دو صورت  اکانت تلگرام‌تان را می‌توانید حذف کنید:

1.حذف خودکار حساب کاربری تلگرام

اگر بعد از 1 تا 12 ماه عدم ورود به تلگرام، با پیغام دیلیت اکانت خود روبه‌رو شدید، تعجب نکنید. ماجرا از این قرار است که تلگرام این قابلیت را دارد اگر بعد از مدت طولانی وارد اکانت خود نشوید، حساب کاربری شما به صورت خودکار حذف می‌شود. در نسخه اندروید تلگرام از این طریق می‌توانید وارد تنظیمات این بخش شوید:

به قسمت settings> privacy and security ( اگر زبان فارسی است تنظیمات>حریم خصوصی و امنیت) بروید.

حذف خودکار حساب کاربری تلگرام

در بخش advanced، گزینه Delete my account if away for را انتخاب کنید.

تنظیم زمان در تنظیمات تلگرام برای دیلیت اکانت تلگرام

از اینجا می‌توانید از یک ماه تا یک سال بعد از آخرین زمان آنلاین بودن‌ و در صورت عدم استفاده از حساب کاربری، انتخاب کنید تا زمان دیلیت اکانت‌ چه موقعی باشد.

مدت زمان غیر فعال بودن برای حذف اکانت تلگرام

 

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت اینستاگرام

2.حذف دستی اکانت تلگرام

اگر می‌خواهید به صورت دستی اکانت تلگرام‌تان را حذف کنید، تنها از طریق سایت تلگرام این کار امکان پذیر است و از طریق اپلیکیشن‌های اندروید و IOS نمی‌توانید حذف حساب کاربری را انجام دهید. البته یک روال ساده دارد که پس از آن اکانت شما از تلگرام حذف می‌شود. مراحلی که باید طی کنید عبارت است از:

2.1 ورود به سایت تلگرام 

به آدرس my.telegram.org/deactivate  رفته و در قسمت your phone number شماره موبایل‌تان را وارد کنید. برای وارد کردن شماره موبایل به صورت پیش فرض 0 ابتدای شماره با +98 نشاده داده شده است. درنتیجه شماره‌ موبایل خود را بدون 0 ابتدای آن وارد کنید. حالا گزینه next را بزنید. 

ورود به سایت تلگرام جهت حذف حساب کاربری

2.2 دریافت رمز 

به شماره‌ای که وارد کردید یک رمز در تلگرام فرستاده می‌شود. آن رمز را در قسمت confirmation code وارد کرده و آیکون sing in را لمس کنید. می‌توانید آن را کپی پیست کرده که عینا حروف را وارد کنید.

ورود شماره تلفن و دریافت رمز جهت دیلیت اکانت تلگرام

2.3 اکانت‌تان را دیلیت می‌کنید؟

در این قسمت صفحه‌ای با عنوان delete your account برای شما نمایش داده می‌شود که تلگرام از شما می‌پرسد چرا می‌خواهید اکانت‌تان را پاک کنید. هیچ اجباری به پاسخ دهی در این قسمت نیست. بنابراین به راحتی می‌توانید این مرحله را هم بگذرانید و گزینه done را فشار دهید. 

2.4 اطمینان از دیلیت اکانت

برای بار آخر تلگرام از شما می‌پرسد آیا مطمئنید؟

اطمینان از دیلیت اکانت تلگرام

در این قسمت جهت اطمینان نهایی تلگرام بار دیگر از شما می‌پرسد که آیا واقعا می‌خواهید اکانت‌تان را پاک کنید یا خیر. برایتان می‌گوید که اگر گزینه yes را بزنید هیچ راه برگشتی وجود ندارد. یعنی هیچ دسترسی به اطلاعات قبلی‌تان نخواهید داشت. در نهایت اگر منصرف شدید می‌توانید خانه سبز رنگ که داخل آن نوشته شده:nope ,I’ll give it another try را انتخاب کنید. 

در صورتی هم که به هر نحوی می‌خواهید اکانت خود را  دیلیت کنید گزینه yes ,delete my account که با رنگ قرمز نمایش داده شده، انتخاب کنید.

2.5 نمایش پیغام موفقیت آمیز بودن حذف اکانت

در صورتی که روال را طی کرده باشید و اکانت شما با موفقیت دیلیت شده باشد، در یک خانه سبز رنگ با پیغام your account was successfully deleted روبرو می‌شوید. در آخر تلگرام از شما می‌خواهد خیلی زود دوباره برگردید.

این را به خاطر داشته باشید در صورتی که در یک بازه زمانی کوتاه مثلا در عرض یک هفته سه بار اکانت تلگرام‌تان را پاک کنید، تلگرام به مدت 21 روز اجازه ثبت نام به شما نمی‌دهد. همچنین برای ورود به سایت و تلگرام باید از فیلترشکن استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت تلگرام فوری

جمع‌بندی نحوه دیلیت اکانت تلگرام

برای اینکه در شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فعالیت کنید، نیاز به ساخت اکانت دارید. اما به هر دلیلی ممکن است تصمیم بگیرید حساب کاربری خود را پاک کنید. هر پلتفرمی روش مخصوص به خودش را دارد و فقط با پاک کردن برنامه یا خارج شدن از حساب کاربری، اکانت شما حذف نمی‌شود. 

برای حذف حساب کاربری تلگرام باید از طریق سایت این پیام‌رسان اقدام کنید و طبق مراحلی که در این مطلب اشاره کردیم پیش بروید. بعد از ورود شماره تلفن و دریافت کد تأییدیه می‌توانید حساب‌تان را برای همیشه پاک کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب

 

نویسنده : محدثه مرادی

بهترین نویسنده ها کسایی هستند که توانستند ناگفته ترین حرفها را به کلمه درآورند. آرزوی نویسنده شدن باعث شد تا ساکت تر بشیم و بیشتر دست به قلم ببریم و بشیم عاشق این راه... هنوز راه خیلی هست اما توی همین مسیر، کلی کوچه پس کوچه واسه دیدن و گشتن و رشد کردن وجود داره که حیفه ندیده ازشون رد شد...

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید