حذف مخاطبین تلگرام به صورت گروهی و تکی

شما ممکن است به هر دلیل قصد حذف مخاطبین تلگرام خود به صورت گروهی و تکی را داشته باشید. در ادامه در این مقاله از سایت جت، به شما می گوییم که چگونه مخاطبین خود را به صورت گروهی و تکی حذف کنید.
 ۱۳۹۸/۸/۱۸ | ۱۰:۴۹  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
حذف مخاطبین تلگرام به صورت گروهی و تکی

یکی از ویژگی‌های تلگرام این است که کاربر می‌تواند مستقیما مخاطبی را در خود این شبکه ثبت کند. در عین حال، هر مخاطبی که در قسمت مخاطبین گوشی فرد ثبت شده و تلگرام نصب کرده باشد، برای کاربر نمایان می‌شود. ممکن است به هر دلیلی بخواهید مخاطبی را از تلگرام خود به صورت کامل حذف کنید.

مزاحمت، استفاده از تلگرام به صورت مشترک، نیاز نداشتن به مخاطب و... می‌توانند از دلایل حذف مخاطبان باشند. در این مقاله قصد داریم حذف مخاطبین تلگرام به صورت گروهی و تکی را برای شما توضیح دهیم.

حذف یک مخاطب در تلگرام

اگر قصد دارید تنها یک مخاطب را از تلگرام خود حذف کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برنامه تلگرام را در گوشی یا کامپیوتر خود اجرا کنید.
  2. سپس سه خطی را که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد، انتخاب کنید.
  3. وارد قسمت مخاطبین یا Contacts شوید.
  4. مخاطب موردنظر را پیدا کنید و وارد قسمت چت شوید.
  5. نام مخاطب را که در بالای صفحه وجود دارد، انتخاب کنید.
  6. سپس سه نقطه سمت راست بالای صفحه را انتخاب کنید تا منوی کوچکی باز شود.
  7. در این بخش، گزینه Delete contact را انتخاب کنید. مخاطب حذف خواهد شد.

نکته یک: اگر مخاطب برای شما مزاحمت ایجاد کرده است، پس از مرحله شش، ابتدا Block user را انتخاب کنید و سپس آن را حذف کنید.

نکته دو: می‌توانید از این روش در تلگرام دسکتاپ یا سایر نرم‌افزارهایی مانند موبوگرام، پلاس، تلگرام طلایی... هم استفاده کنید.

نکته سوم: اگر مخاطب در گوشی شما ذخیره شده است، باید شماره وی را از دفترچه تلفن گوشی هم حذف کنید.

حذف گروهی مخاطبان در تلگرام

اگر قصد دارید چند مخاطب را حذف کنید، مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا وارد سایت https://web.telegram.org شوید.
  • سپس کد کشور و شماره خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا کد احراز هویت برای شما ارسال شود.
  • کد را وارد کنید.
  • سپس صفحه تلگرام شما نمایان می‌شود.
  • در این بخش، سه خط سمت چپ را انتخاب کنید.
  • وارد بخش Contacts شوید.
  • بر روی گزینه Edit کلیک کنید.
  • اکنون مخاطبینی را که قصد دارید حذف کنید، با کلیک کردن بر روی اسمشان، انتخاب کنید.
  • در قسمت پایین، Delete را انتخاب کنید.
  • در سایت تلگرام هم می‌توانید تنها یک مخاطب را حذف کنید، فقط به جای این که چند مخاطب را انتخاب کنید، تنها مخاطب موردنظر را انتخاب و حذف کنید.
  • شیوه دیگری هم برای حذف یک مخاطب در سایت تلگرام وجود دارد. تمام مراحل را تا مورد شش انجام دهید. سپس مخاطب موردنظر را انتخاب کنید و روی نام آن کلیک کنید.
  • سپس گزینه More را انتخاب کنید.
  • پس از آن، گزینه Delete contact را انتخاب کنید.

حذف مخاطب در تلگزام

اگر می‌خواهید همه مخاطبین تلگرام را حذف کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

روش اول:

  • در این روش، با حذف اکانت خود، همه مخاطبین را حذف خواهید کرد. توجه داشته باشید با این کار، تمامی پیام‌ها، کانال‌ها، گروهها و... که در تلگرام دارید، حذف خواهند شد. به همین علت، ما این روش را توصیه نمی‌کنیم.

روش دوم:

  • وارد سایت https://web.telegram.org شوید.
  • شماره خود را وارد کنید و گزینه Send code را انتخاب کنید.
  • پس کد ارسال شده را وارد کنید تا احراز هویت شوید.
  • اکنون سه خطی سمت چپ را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه

  • وارد بخش Contacts شوید و گزینه Edit را انتخاب کنید.
  • حال در بخش خالی مرورگرتان راست کلیک کنید و گزینه Inspect element یا Inspect را انتخاب کنید.
  • سپس وارد تب Console شوید و دستور زیر را وارد کنید:
  • حال گزینه Delete در بخش مخاطبین تلگرام را انتخاب کنید.
  • سپس پیامی را که از شما می‌پرسد از کار خود مطمئن هستید، تائید کنید.

روش سوم:

  • در این روش تا مرحله پنج قسمت قبل را طی کنید و سپس همه مخاطبان را انتخاب کنید و در نهایت آن‌ها را Delete کنید. این روش برای افرادی مناسب است که مخاطب کمی دارند؛ زیرا انتخاب همه مخاطبین کاری زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت تلگرام فوری

حذف مخاطبین تلگرام در آیفون

روش حذف مخاطبین تلگرام در آیفون نیز مشابه روش های گفته شده می باشد. اما با توجه به سیستم عاملی که دارد یک سری تفاوت های جزئی نیز دارد.

در ادامه به ارائه روش‌هایی برای حذف مخاطبین در آیفون می پردازیم. با حذف مخاطبین از روی موبایل خود و همگام سازی برنامه تلگرام با مخاطبین موبایل، مخاطبان حذف شده از موبایل در تلگرام نیز حذف می شوند. اما توجه داشته باشید که این روش برای مخاطبینی که می‌خواهید هم از روی موبایل و هم تلگرامتان حذف شود کاربرد دارد. اما اگر بخواهید تنها از تلگرام حذف شود ولی بر روی موبایل شما باقی بماند باید حتما از طریق خود برنامه اقدام نمایید.

روش اول

برای این کار می‌توانید وارد سایت تلگرام شوید و همان مراحلی را که پیش‌تر توضیح دادیم، طی کنید و هر تعداد مخاطب را که می‌خواهید پاک کنید.

روش دوم

با استفاده از نرم افزارهای مختلفی که مخصوص گوشی‌های آیفون هستند هم می‌توانید مخاطبین تلگرام را مدیریت کنید. همه این نرم‌افزارها دارای بخش مخاطبین هستند و پس از نصب آن‌ها باید به درخواست مجوز برای دسترسی به مخاطبین پاسخ مثبت دهید. مخاطبان در این نرم‌افزارها نمایان می‌شوند و به سادگی می‌توانید آن‌ها را به صورت گروهی یا تکی حذف کنید و قابلیت حذف همه مخاطبان هم وجود دارد.

این نرم‌افزارها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نرم‌افزار iTools

این نرم‌افزار مشابه اپلیکیشن iTunes است. کافی است آن را نصب کنید و وارد بخش Information و سربرگ Contacts شوید. سپس مخاطبان موردنظر را انتخاب کنید و تیک بزنید. اگر می‌خواهید همه مخاطبان را پاک کنید، در قسمت سمت راست و بالای صفحه، گزینه All contacts را انتخاب کنید و در سربرگ بالای صفحه، گزینه Delete را انتخاب کنید.

  • نرم‌افزار Groups

پس از نصب برنامه، مجوز دسترسی به مخاطبین را تائید کنید. وارد بخش All contacts شوید. حال می‌توانید هر مخاطبی را که قصد دارید حذف کنید، تیک بزنید. اگر می‌خواهید همه مخاطبین حذف شوند، گزینه select all را انتخاب کنید. سپس گزینه Choose Action را انتخاب کنید. حال Delete Contacts را انتخاب کنید. در نهایت گزینه Remove from my iPhone را تائید کنید.

  • نرم‌افزار Smart merge pro

استفاده از این نرم افزار هم بسیار ساده است کار با آن مانند سایر اپلیکیشن‌های دیگری است که معرفی کردیم. ابتدا وارد بخش All contacts شوید. سپس مخاطبینی را که می‌خواهید حذف کنید، گزینش کنید. در نهایت گزینه Delete را که در پایین صفحه نمایان می‌شود، انتخاب کنید.

روش سوم

روش دیگر این است که مخاطبان تلگرام را در خود نرم افزار حذف کنید. این کار به شیوه‌ای که در همین مقاله توضیح دادیم (حذف یک مخاطب در تلگرام)، انجام می‌شود و تفاوتی میان حذف مخاطبین تلگرام در آیفون و اندروید وجود ندارد.

حذف مخاطبین در تلگرام طلایی

حذف مخاطب در تمام برنامه‌های فرعی تلگرام یکسان است و به همان شیوهای که مخاطب در تلگرام حذف می‌شود، انجام می‌گردد. در برنامه تلگرام طلایی هم می‌توانید از شیوه های ذکر شده در بالا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اسکایپ چیست؟ 

برنامه حذف مخاطبین تلگرام

یکی از بهترین نرم افزارهای حذف مخاطب در تلگرام، «حذف آسان مخاطبین تلگرام» نام دارد. با نصب این برنامه به راحتی می‌توانید مخاطبان را به صورت گروهی و تکی حذف کنید. قابلیت حذف همه مخاطبین هم وجود دارد. کافی است مخاطبان موردنظر را در برنامه پیدا کنید. آن‌ها را گزینش کنید و در نهایت گزینه «حذف» را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف حذف مخاطبین تلگرام به صورت گروهی و تکی پرداختیم. شیوه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. ما همه روش‌ها را برای شما توضیح دادیم و به انتخاب خود می‌توانید هر روشی را که برایتان راحت‌تر است، انتخاب کنید.

نویسنده : حامی غفاری

حامی غفاری هستم؛ مدیر محتوای وب 24. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزه‌های تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱۳ مهر ۱۴۰۰
سلام من تلگرام كسي رو روي گوشيم نصب كردم و بعد خارج شدم حالا شماره هاي من براي اون طرف وارد شده چذور از دسترس اون خارجشون كنم؟
۲۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه مشکل خود را با ما درمیان گذاشتید. متاسفانه در این مورد چاره‌‎ای جز حذف به صورت دستی ندارید. مگر اینکه اکانت شخص دیگر حذف شود. موفق باشید.