پیدا کردن شماره حساب بانکی

به دست آوردن شماره حساب بانکی کار سختی نیست. برای این کار می‌توانید از عابربانک هم استفاده کنید و یا وارد سایت بانک شوید و شماره حساب‌‌تان را بگیرید. در این مقاله از سایت جت روش‌‌های پیدا کردن شماره حساب را توضیح می‌دهیم.
 ۱۳۹۸/۱۱/۱۵ | ۱۰:۰۳  زمان مطالعه 4 دقیقه امتیاز:
پیدا کردن شماره حساب بانکی

هر کدام از بانک‌‌ها معمولا روش خودشان را برای به دست آوردن شماره حساب دارند. اما اکثرا با داشتن شماره کارت و وارد کردن آن در سایت بانک می‌توانید شماره حساب و شماره شبای کارت بانکی‌‌تان را دریافت کنید. در این مقاله روش‌‌های پیدا کردن شماره حساب را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: مشاهده سوابق بیمه با استفاده از موبایل

دریافت شماره حساب با استفاده از تلفن بانک

هر کدام از بانک‌‌ها معمولا تلفن بانک مخصوص به خودشان را دارند. شماره بانک‌‌تان را بگیرید و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. برای مثال، اگر در بانک ملت حساب دارید، می‌توانید با شماره 0218132 تماس گرفته و شماره حساب‌‌تان را بگیرید.

دریافت شماره حساب از طریق اپلیکیشن بانک

برای دریافت شماره حساب خود از طریق اپلیکیشن بانک، ابتدا باید اپلیکیشن بانک را از فروشگاه  دانلود کنید و آن را نصب کنید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد اپلیکیشن شوید. در صفحه اصلی اپلیکیشن، بخش حساب‌ها را انتخاب کنید.

در این بخش، تمام حساب‌های بانکی خود را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده شماره حساب خود، باید بر روی نام حساب مورد نظر کلیک کنید. در صفحه حساب، شماره حساب خود را می‌توانید مشاهده کنید.

همچنین، در صورتی که نیاز به ارسال شماره حساب دارید، می‌توانید از طریق گزینه ارسال شماره حساب، شماره حساب خود را به دیگران ارسال کنید. توجه داشته باشید که برخی بانک‌ها ممکن است امکان مشاهده شماره حساب از طریق اپلیکیشن را فراهم نکرده باشند. در این صورت، باید با شعبه بانک تماس بگیرید و از آن‌ها شماره حساب خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : اینماد چیست؟

دریافت شماره حساب بانک ملی

برای دریافت شماره حساب خود در بانک ملی، می‌توانید به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کنید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید. همچنین، می‌توانید با شماره تلفن ۱۴۶۵ بانک ملی تماس بگیرید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید. همچنین، شماره حساب خود را می‌توانید از طریق اپلیکیشن بانک ملی نیز دریافت کنید.

برای این کار، ابتدا باید اپلیکیشن بانک ملی را از فروشگاه اپلیکیشن دانلود کنید و آن را نصب کنید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد اپلیکیشن شوید. در صفحه اصلی اپلیکیشن، بخش حساب‌ها را انتخاب کنید. در این بخش، تمام حساب‌های بانکی خود را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده شماره حساب خود، باید بر روی نام حساب مورد نظر کلیک کنید.  

بیشتر بخوانید: استعلام شارژ ایرانسل، همراه اول و رایتل

دریافت شماره حساب بانک تجارت

برای دریافت شماره حساب خود در بانک تجارت، می‌توانید به یکی از شعب بانک تجارت مراجعه کنید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید. همچنین، می‌توانید با شماره تلفن 1554 بانک تجارت تماس بگیرید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود رادهید.

همچنین، شماره حساب خود را می‌توانید از طریق اپلیکیشن بانک تجارت نیز دریافت کنید. برای این کار، ابتدا باید اپلیکیشن بانک تجارت را از فروشگاه اپلیکیشن دانلود کنید و آن را نصب کنید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد اپلیکیشن شوید. در صفحه اصلی اپلیکیشن، بخش حساب‌ها را انتخاب کنید.

در این بخش، تمام حساب‌های بانکی خود را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده شماره حساب خود، باید بر روی نام حساب مورد نظر کلیک کنید. در صفحه حساب، شماره حساب خود را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین، در صورتی که ناز به ارسال شماره حساب دارید، می‌توانید از طریق گزینه ارسال شماره حساب، شماره حساب خود را به دیگران ارسال کنید.

دریافت شماره حساب بانک شهر

برای دریافت شماره حساب خود در بانک شهر، می‌توانید به یکی از شعب بانک شهر مراجعه کنید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شمه حساب خود را بدهید. همچنین، می توانید با شماره تلفن 83364307 بانک شهر تماس بگیرید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید.

همچنین، شماره حساب خود را می توانید از طریق اپلیکیشن بانک شهر نیز دریافت کنید. برای این کار، ابتدا باید اپلیکیشن بانک شهر را از فروشگاه اپلیکیشن دانلود کنید و آن را نصب کنید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد اپلیکیشن شوید. در صفحه اصلی اپلیکیشن، بخش حساب‌ها را انتخاب کنید.

در این بخش، تمام حساب‌های بانکی خود را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده شماره حساب خود، باید بر روی نام حساب مورد نظر کلیک کنید.در صفحه حساب، شماره حساب خود را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین، در صورتی که ناز به ارسال شماره حساب دارید، می‌توانید از طریق گزینه ارسال شماره حساب، شماره حساب خود را به دیگران ارسال کنید.

دریافت شماره حساب بانک ملت

برای دریافت شماره حساب خود در بانک ملت، می‌توانید به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کنید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید. همچنین، می‌توانید با شماره تلفن ۲۱۲۱ بانک ملت تماس بگیرید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید.

همچنین، شمار حساب خود را می‌توانید از طریق اپلیکیشن بانک ملت نیز دریافت کنید. برای این کار، ابتدا باید اپلیکیشن بانک ملت را از فروشگاه اپلیکیشن دانلود کنید و آن را نصب کنید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد اپلیکیشن شوید. در صفحه اصلی اپلیکیشن، بخش حساب‌ها را انتخاب کنید. در این بخش، تمام حساب‌های بانکی خود را مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده شماره حساب خود، باید بروی نام حساب مورد نظر کلیک کنید. در صفحه حساب، شماره حساب خود را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین، در صورتی که نیاز به ارسال شماره حساب دارید، می‌توانید از طریق گزینه ارسال شماره حساب، شماره حساب خود را به دیگران ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: پیدا کردن آدرس با کد پستی

دریافت شماره حساب بانک پاسارگاد

برای دریافت شماره حساب خود در بانک پاسارگاد، می‌توانید به یکی از شعب بانک پاسارگاد مراجعه کنید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید. همچین، می‌توانید با شماره تلفن 82891111 بانک پاسارگاد تماس بگیرید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید.

همچنین، شمار حساب خود را می‌توانید از طریق اپلیکیشن بانک پاسارگاد نیز دریافت کنید. برای این کار، ابتدا باید اپلیکیشن بانک پاساراد را از فروشگاه اپلیکیشن دانلود کنید و آن را نصب کنید. سپ با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد اپلیکیشن شوید. در صفحه اصلی اپلیکیشن، بخش حساب‌ها را انتخاب کنید.

در این بخش، تمام حساب‌های بانکی خود را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده شماره حساب خود، باید بر روی نام حساب مورد نظر کلیک کنید. در صفحه حساب، شماره حساب خود را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین، در صورتی که نیاز به ارسال شماره حساب دارید، می‌توانید از طریق گزینه ارسال شماره حساب، شماره حساب خود را به دیگران ارسال کنید.

دریافت شماره حساب بانک سینا

برای دریافت شماره حساب خود در بانک سینا، می‌توانید به یکی از شعب بانک سینا مراجعه کنید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید. همچنین، می‌توانید با شماره تلفن ۴۲۰۰۰۰۰۰ بانک سینا تماس بگیرید و از کارشناسان بانک درخواست دریافت شماره حساب خود را بدهید.

همچنین، شمار حساب خود را می‌توانید از طریق اپلیکیشن بانک سینا نیز دریافت کنید. برای این کار، ابتدا باید اپلیکیشن بانک سینا را از فروشگاه اپلیکیشن دانلود کنید و آن را نصب کنید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد اپلیکیشن شوید. در صفحه اصلی اپلیکیشن، بخش حساب‌ها را انتخاب کنید.

در این بخش، تمام حساب‌های بانکی خود را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده شماره حساب خود، باید بر روی نام حساب مورد نظر کلیک کنید. در صفحه حساب، شماره حساب خود را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین، در صورتی که نیاز به ارسال شماره حساب دارید، می توانید از طریق گزینه ارسال شماره حساب، شماره حساب خود را به دیگران ارسال کنید. 

بیشتر بخوانید: غیر فعال سازی پیام های تبلیغاتی

جمع بندی

در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف گرفتن شماره حساب پرداختیم. به دست آوردن شماره حساب بانکی کار سختی نیست و تقریبا تمام بانک‌ها فرایند مشابهی دارند. طبیعتا یکی از راه‌ها مراجعه به بانک است ولی اگر چنین امکانی ندارید می‌توانید از خدمات غیرحضوری بانک‌ها استفاده کنید. برای این کار به شماره کارت یا شماره شبای خود نیاز دارید.

نویسنده : بهاره صفوی

بهاره صفوی هستم. کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم. سعی می‌کنم همیشه در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشم. در همین مسیر یادگیری، ترجمه و تولید محتوا یاد گرفتم و در حال حاضر، ترجمه می‌کنم، می‌نویسم و در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشغول کار و یادگیری هستم.

  نظرات کاربران (8 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
سلام‌ من شماره حساب دارم میخواهم بدانم برای کدام بانک است
۱۰ مرداد ۱۴۰۲
پاسخ دهید
۲۰ اسفند ۱۴۰۱
با سلام.مدت ها پیش یه حساب بانک تجارت داشتم که هیچگونه اثری از آثارش نیست.چگونه باید اقدام کم.مگر با کد ملی میشه کاری کرد؟
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
سلام، با مراجعه به شعب بانک تجارت و ارائه مشخصات فردی و ارائه جزئیات بیشتر از قبیل سال افتتاح حساب و شعبه ای که افتتاح حساب در آن صورت گرفته، این کار میسر است
پاسخ دهید
۴ بهمن ۱۴۰۱
سلام شماره حساب رو‌چطوری میشه ازشبا جدا کرد یعنی از چه شماره ای به بعد شماره حساب محسوب میشه؟
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
با سلام. شماره شبا یك كد ۲۶ كاراكتری است كه به سه بخش اصلی [CC][CD][BBAN] تقسیم می‌شود. یعنی از سمت چپ به راست به ترتیب یک کد دو رقمی کشوری ( که برای ما IR است)، یک کد دو رقمی کنترلی و بعد از این ارقام شماره حساب است که 22 رقم است. با اگاهی از این کد ها می توانید شماره حساب مورد نظر خود را بیابید.
پاسخ دهید
۵ مهر ۱۴۰۰
آقا من شماره کارتم پاک شده خیلی هم نیاز دارم بانک هم نمیتونم برم یه راهنمایی میکنید
۲۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه مشکل خود را با ما درمیان گذاشتید. از موبایل بانک و یا اینترنت بانک خود می‌توانید استفاده کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۳ تیر ۱۳۹۹
ببخشید من یه کارت بانکی دارم تاریخ انقضاش مال پنج ماه پیشه بنظرتون مسدود شده پشماره حسابشو ندارم از کجا بیارم؟
۴ تیر ۱۳۹۹
با سلام خیر. پس از پایان یافتن تاریخ انقضای کارت بانکی حساب مسدود نمی‌شود اما امکان برداشت از کارت وجود نخواهد داشت. برای دریافت شماره حساب می‌توانید به همراه بانک و یا پنل کاربری سایت بانک خود وارد شوید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱ تیر ۱۳۹۹
باسلام. بنده شماره حساب و کارت بانک ملت خودمو گم کردم. چطور میتونم از روی کد ملی خودم حداقل به شماره حسابم دسترسی پیدا کنم؟ لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید. باتشکر
۲ تیر ۱۳۹۹
با سلام و احترام شما می توانید با ورود به همراه بانک و یا پنل کاربری وب سایت بانک ملت شماره حساب خود را به دست آورید. امکان گرفتن شماره حساب از روی کارت ملی وجود ندارد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
خوب بود ممنوع
پاسخ دهید
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
عاااااالی