استعلام شارژ ایرانسل، همراه اول و رایتل

میلیون‌ها سیم‌کارت اعتباری فعال هستند و کاربران آن‌ها به خرید شارژ، استعلام شارژ باقی‌مانده و خدمات دیگر نیاز دارند. در این مطلب از سایت جت، درباره روش‌های مختلف استعلام شارژ برای این سه اپراتور بزرگ می‌پردازیم.
 ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ | ۱۰:۲۴  زمان مطالعه 2 دقیقه امتیاز:
 استعلام شارژ ایرانسل، همراه اول و رایتل

در قدیم، تنها راه دریافت و استعلام شارژ برای سیم‌کارت‌های اعتباری، از طریق خرید مستقیم کد شارژ از باجه و شماره‌گیری کد دستوری بود. امروزه اما روش‌های بسیار زیادی برای خرید و استعلام شارژ برای سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتورهای مختلف همراه اول، ایرانسل و رایتل وجود دارد.

از انواع کدهای ussd گرفته تا اپلیکیشن‌های بانک و سایت‌های معتبر. در ادامه به بررسی مرسوم‌ترین روش‌های استعلام شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری می‌پردازیم و به شما می‌گوییم در صورتی‌ که مبلغ شارژ از حساب شما کم شد ولی اعتبار سیم‌کارت شما افزایش نیافت چه کنید.

روش‌های استعلام شارژ ایرانسل، همراه اول و رایتل

برای استعلام شارژ اپراتورهای مختلف روش‌های متنوع و منحصر به فردی وجود دارد که در ادامه می‌بینید.

  • نحوه استعلام باقیمانده شارژ ایرانسل 

کاربران اپراتور ایرانسل می‌توانند موجودی سیم‌کارت خود را به یکی از روش‌های زیر استعلام کنند:

  • استعلام از طریق کد: برای استعلام باقیمانده شارژ ایرانسل کد ستاره ۵۵۵ ستاره ۱ ستاره ۲ مربع را شماره‌گیری کنید.
  • استعلام از طریق شماره تلفن گویا: جهت اطلاع از باقیمانده شارژ ایرانسل از خطوط ایرانسل شماره ۷۰۰ و سایر خطوط ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ را شماره‌گیری و پس از برقراری با تلفن گویا منو استعلام مانده‌حساب (برای مشترکان اعتباری) را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که برقراری تماس از خط ایرانسل با ۷۰۰ رایگان است.
  • استعلام از طریق اپلیکیشن: اپلیکیشن ایرانسل من را نصب کنید به قسمت حساب من بروید و از باقیمانده شارژ ایرانسل خود مطلع شوید.
  • استعلام از طریق سایت: از سایت ایرانسل من استفاده کنید و وارد بخش حساب من شوید و استعلام باقیمانده شارژ ایرانسل خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: انتقال شارژ ایرانسل به دیگران

  • نحوه استعلام باقیمانده شارژ همراه اول

چنانچه کاربر سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول هستید برای اطلاع از موجودی خط و باقیمانده اعتبار سیم‌کارت می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • استعلام از طریق کد: کد دستوری ستاره ۱۴۰ ستاره ۱۱ مربع را شماره‌گیری کنید.
  • استعلام از طریق کد: کد دستوری ستاره ۱۰ ستاره ۱۲۱ مربع را شماره‌گیری کنید.
  • استعلام از طریق شماره تلفن گویا: با تلفن گویای ۴۴۴ تماس بگیرید و منوی باقیمانده شارژ را انتخاب کنید.
  • استعلام از طریق اپلیکیشن: اپلیکیشن همراه من را نصب کرده و با استفاده از شماره خود در آن ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام، میزان شارژ باقی‌مانده حساب شما در صفحه اصلی نمایش داده خواهد شد.
  • استعلام از طریق سایت: در سایت همراه من عضو شوید و در صفحه اصلی سایت باقیمانده موجودی خود را ملاحظه بفرمایید.
  • نحوه استعلام باقیمانده شارژ رایتل

اپراتور رایتل، دو روش برای مشتریان خود جهت استعلام شارژ در نظر گرفته است:

  • استعلام از طریق کد: برای پیگیری اعتبار باقی‌مانده سیم‌کارت رایتل کد ستاره ۱۴۰ مربع را شماره‌گیری بفرمایید.
  • استعلام از طریق تلفن گویا: شماره ۲۹۲۰ (مرکز تماس رایتل) را از طریق سیم‌کارت رایتل خود شماره‌گیری بفرمایید. از طریق خطوط غیر رایتلی نیز می‌توانید با شماره ۲۹۲۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: مشاهده سوابق بیمه با استفاده از موبایل

استعلام شارژ ایرانسل در ایرانسل، همراه اول، رایتل

درصورتی‌که پول از حساب کم شد و شارژ انجام نشد چاره چیست؟

مهم‌ترین مورد در هنگام خرید شارژ، خرید از طریق درگاه‌های معتبری است که خود اپراتور اعلام کرده است. نکته دوم در هنگام خرید شارژ به‌صورت مستقیم، توجه به شماره تلفنی است که برای افزایش اعتبار وارد می‌کنید. حتماً شماره خود را چک کنید تا اعتبار اشتباهاً به سیم‌کارت دیگری ارسال نشود.

با این ‌وجود گاهی بعد از خرید شارژ و وارد کردن آن از طریق کد یا شارژ مستقیم، متوجه می‌شوید که با وجود کسر شدن مبلغ از حساب شما، اعتبار سیم‌کارت افزایش پیدا نکرده است. روش‌های مختلفی برای استعلام شارژ و پیگیری آن وجود دارد:

  • حتماً مطمئن شوید که در هنگام خرید آنلاین، شماره پیگیری پرداخت دریافت کرده باشید.
  • در بسیاری از مواقع در صورت کم شدن پول از کارت و شارژ نشدن سیم‌کارت، مبلغ طی 48 ساعت بعد به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
  • درصورتی‌که بعد از گذشت مدت‌ زمان لازم مبلغ به حساب شما برگشت داده نشد، با بانک ارائه‌دهنده درگاه پرداختی تماس بگیرید و از طریق شماره پیگیری‌ای که در هنگام خرید شارژ به شما داده شده است تراکنش خود را پیگیری کنید.
  • درصورتی‌که شما از کد شارژ برای شارژ سیم‌کارت خود استفاده کرده‌اید اما اعتبار شما افزایش نیافته می‌توانید از طریق شماره‌های مرکز اطلاعات اپراتور خود اقدام به استعلام کد شارژ و پیگیری آن فرمایید.

بر این اساس شماره تلفن پشتیبانی شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، با تلفن ثابت 09129990 و با خط همراه اول 9990، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، با تلفن ثابت 09377000000 و با خط ایرانسل 700 و شرکت رایتل با تلفن ثابت 0212920 و با خط رایتل 2920 است.

بیشتر بخوانید : چگونه شماره حساب خود را پیدا کنیم؟

جمع‌‌بندی

این روزها که ضریب نفوذ استفاده از گوشی‌های همراه و سیم‌کارت در کشور نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است، طبیعی است که اپراتورها و شرکت‌های ثالث به دنبال ارائه خدمات متنوع باشند.

میلیون‌ها سیم‌کارت اعتباری فعال هستند و کاربران آنها به خرید شارژ، استعلام شارژ باقی‌مانده و خدمات دیگر نیاز دارند. به همین دلیل با توجه به تنوع جمعیت کاربران، شاهد روش‌های مختلفی برای این کارها هستیم که در این مطلب درباره روش‌های مختلف آن برای سه اپراتور بزرگ کشور صحبت کردیم.

بیشتر بخوانید: فعال کردن آهنگ پیشواز همراه اول

نویسنده : فریبا انصاری پور

فریبا انصاریپور هستم و در زمینه تولید محتوا و ترجمه فعالیت می‌کنم. توانایی کار با انواع cms ها مانند مجینتو و وردپرس را دارم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۷ بهمن ۱۳۹۹
مطالب مفیدبود
۱۱ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و احترام خوشحالیم مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.