تفاوت BCC و CC , TO در ایمیل چیست

آیا دوست دارید بدانید چگونه می‌توانید از ویژگیBCC ، CC و TO در ایمیل استفاده کنید؟ در این مقاله، به شما نحوه استفاده از این ویژگی‌های ایمیل را آموزش می دهیم. همچنین نحوه استفاده از ابزارهای ادغام ایمیل نشان داده می‌شود تا بتوانید سریع‌تر کارهای‌تان را انجام دهید.
 ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ | ۰۹:۳۷  زمان مطالعه 2 دقیقه
تفاوت BCC و CC , TO در ایمیل چیست

آیا مایلید  تفاوت ویژگی BCC ، CC و TO در ایمیل را بدانید؟ این ویژگی‌ها می‌تواند به شما در ارسال ایمیل به چندین گیرنده کمک می‌کند. در این مقاله، به شما نحوه استفاده از این ویژگی‌های ایمیل را آموزش می دهیم. همچنین نحوه استفاده از ابزارهای ادغام ایمیل نشان داده می‌شود تا بتوانید سریع‌تر کارهای‌تان را انجام دهید.

ویژگی CC در ایمیل چیست؟

ویژگی cc بدین صورت است که هم‌زمان می‌توانید به چندین گیرنده ایمیل ارسال کنید. این ویژگی به تمامی گیرنده‌ها نشان دهد چه کسانی به این ایمیل اضافه شده‌اند.

تفاوت CC و TO در ایمیل

ویژگی TO برای گیرندگان اصلی استفاده می‌شود. برای ایمیل‌هایی استفاده می‌شود که باید از گیرنده پاسخ دریافت شود. در واقع TO برای گیرنده اصلی و CC برای رونوشت است.

در حالت کلی، گیرندگان CC قرار نیست در قبال دریافت ایمیل اقدامی انجام دهند. با این حال، از گیرندگان انتظار می‌رود که در مورد دریافت ایمیل پاسخ بدهند. استفاده صحیح از قسمت های TO و CC تعریف می‌کند که چه کسی فعالیت دارد که پاسخ دهد و چه کسی صرفا به اطلاعات نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با گوگل درایو

چگونه از CC استفاده کنیم؟

در این قسمت به صورت گام به گام استفاده از CC برای ارسال ایمیل به چندین گیرنده در یک ایمیل را شرح می‌دهیم. مراحل زیر را انجام دهید:

  • به حساب ایمیل خود وارد شوید و برای باز کردن قسمت نوشتن ایمیل روی compose کلیک کنید.

چگونه از CC استفاده کنیم؟ مرحله اول

  • در کادر آدرس، آدرس ایمیل گیرنده اصلی خود را تایپ کنید. چندین آدرس را با استفاده از کاما یا فضا یا با فشار دادن کلید enter از هم جدا کنید. برای ارسال یک کپی از نامه خود به شخصی دیگر، باید گیرندگان CC را اضافه کنید. مطابق شکل زیر بر روی CC کلیک کنید.

چگونه از CC استفاده کنیم؟ مرحله دوم

  • آدرس ایمیل افرادی که قرار است یک کپی از همین ایمیل را داشته باشند در قسمت CC وارد کنید.

چگونه از CC استفاده کنیم؟ مرحله سوم

  • موضوع و پیام ایمیل خود را بنویسید. هنگامی که پیام شما تمام شد، Send را بزنید. همه گیرندگان شما (اولیه + CC) ایمیل را دریافت می‌کنند. نتیجه ایمیل شما بدین صورت نمایش داده می‌شود:تفاوت bcc , cc

معایب استفاده از CC در ایمیل

با توجه به خوبی‌هایی که استفاده از CC در ایمیل دارد، ولی شامل معایبی می‌شود که باید آنها را بدانید. این موارد شامل گزینه‌های زی است:

  1. لیست گیرندگان را به همه نمایش می‌دهد.
  2. برای ارسال در تعداد بالا مناسب نیست.
  3. با انتخاب یک کلیک اشتباه برای همه پاسخ ارسال می‌شود.

ویژگی‌های BCC در ایمیل

ویژگی BCC به شما این امکان را می‌دهد برای چندین گیرنده ایمیل بفرستید. اما با استفاده از BCC، گیرندگان اولیه ایمیل از سایر گیرندگانی که شما در آن گنجانده‌‌اید بی اطلاع هستند. از این رو، کمی محرمانه‌تر از CC است. در واقع این قابلیت به معنای رونوشت مخفی است.

در حالی که گیرندگان از طریق BCC نمی‌توانند ببینند چه افراد دیگری اضافه شده‌اند، اما متوجه می‌شوند که ایمیل از طریق BCC برای آنها فرستاده شده است و تنها کسانی نیستند که ایمیل را دریافت کرده‌اند.

چگونه از BCC استفاده کنیم؟

در اینجا راهنمای گام به گام نحوه استفاده از فیلد BCC برای ارسال ایمیل به چندین گیرنده در یک ایمیل توضیح داده می‌شود.

از همان اولین قدم‌هایی که در CC استفاده کرده‌اید پیش بروید. ولی این بار، به جای CC روی BCC کلیک کنید.

چگونه از BCC استفاده کنیم؟ مرحله اول

گیرندگانی را که دوست دارید در قسمت BCC پنهان باشند، وارد کنید. سپس پیام را بنویسید و ارسال کنید.

چگونه از BCC استفاده کنیم؟ مرحله دوم

ایمیل دریافتی چیزی شبیه این خواهد بود:

چگونه از BCC استفاده کنیم؟ مرحله سوم

گیرندگان اصلی ایمیل نمی‌توانند ببینند چه افراد دیگری به ایمیل اضافه شده‌اند. با این حال، گیرندگان BCC شما می‌توانند بدانند که با BCC ایمیل را دریافت کرده‌اند.

دوره های جت : تکنیک های ایمیل مارکتینگ

معایب استفاده از BCC در ایمیل

با توجه به خوبی‌هایی که استفاده از BCC در ایمیل دارد، ولی شامل معایبی می‌شود که باید آنها را بدانید. این موارد شامل گزینه‌های زی است:

  1. با انتخاب یک کلیک اشتباه برای همه پاسخ ارسال می‌شود.
  2. برای ایمیل‌های رسمی غیر حرفه‌ای است.
  3. حریم خصوصی در آن وجود ندارد.
  4. هیچ آماری برای تجزیه‌ و تحلیل ایمیل شما وجود ندارد.

و در آخر 

ارسال ایمیل به چندین گیرنده با استفاده از ویژگی‌های CC و BCC در ایمیل لزوماً یک روند خسته‌کننده و پیچیده نیست. با اینکه ویژگی‌های CC و BCC می‌تواند برای ارسال به چندین گیرنده مفید باشد، با این حال استفاده از برنامه ارسال ایمیل انبوه مانند GMass یک راه حل به مراتب بهتر است. 

امیدواریم این مطلب به شما در ارسال ایمیل‌های پیش‌رو کمک کند.

با جت به روز باشید
 

نویسنده : ساناز عصمت جو

ساناز عصمت‌جو دانشجوی مدیریت بازرگانی. فریلنسر تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و همچنین فعال در رویداد‌های مختلف مثل تداکس و فریلند.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید