حذف تنظیمات پروکسی برای حل مشکل وصل نشدن به اینترنت

وقتی مشغول جستجو در اینترنت هستیم یا از آن برای پیدا کردن اطلاعات و تحلیل داده‌‌ها استفاده می‌کنیم، گاهی اوقات با پیامی در مورد مشکلات پروکسی مواجه می‌شویم. در چنین مواقعی، اتصال ما به اینترنت قطع نشده‌است، بلکه به دلیل تنظیمات اشتباه نمی‌توانیم صفحه مشخصی را باز کنیم.راه حل چیست؟ 
 ۱۳۹۸/۹/۲۶ | ۱۰:۲۴  زمان مطالعه 1 دقیقه امتیاز:
حذف تنظیمات پروکسی برای حل مشکل وصل نشدن به اینترنت

وقتی مشغول جستجو در اینترنت هستیم یا از آن برای پیدا کردن اطلاعات و تحلیل داده‌‌ها استفاده می‌کنیم، گاهی اوقات با پیامی در مورد مشکلات پروکسی مواجه می‌شویم. در چنین مواقعی، اتصال ما به اینترنت قطع نشده‌است، بلکه به دلیل تنظیمات اشتباه نمی‌توانیم صفحه مشخصی را باز کنیم. این اتفاق به خصوص در هنگام روشن بودن فیلترشکن‌‌ها رخ می‌دهد. با این حال، نظر کارشناسان این است که باید تنظیمات پروکسی خود را حذف کنیم تا بتوانیم مجددا از اینترنت استفاده کنیم. پس در ادامه با آموزش "حذف تنظیمات پروکسی برای حل مشکل وصل نشدن به اینترنت" با ما همراه باشید.

 

حذف تنظیمات پروکسی در گوگل کروم

اگر از گوگل کروم استفاده می‌کنید، برای حذف تنظیمات پروکسی طبق مراحل زیر پیش بروید. 

روی سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست گوگل کروم کلیک کنید. در این بخش دکمه تنظیمات را انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: حذف مخاطبین تلگرام 

حذف تنظیمات پروکسی در گوگل کروم مرحله اول

در بخش Setting، روی کلید Advanced  کلیک کنید.

حذف تنظیمات پروکسی در گوگل کروم مرحله دوم

در قسمت Advanced، گزینه‌‌های مختلفی آورده شده‌است. در اینجا می‌توانید امنیت و حریم خصوصی، زبان‌‌ها، فایل دانلود شده، دسترسی و سیستم را مشاهده کنید. برای حذف تنظیمات پروکسی به بخش سیستم نیاز داریم. در این قسمت سه گزینه وجود دارد. گزینه سوم یعنی Open Proxy Setting را انتخاب کنید.

حذف تنظیمات پروکسی در گوگل کروم مرحله سوم

بعد از کلیک روی Proxy Setting، پنجره ای به نام Internet properties باز ‌‌می‌شود. به بخش connection بروید و در آنجا گزینه Lan Setting را انتخاب کنید.

حذف تنظیمات پروکسی در گوگل کروم مرحله چهارم

سپس پنجره دیگری به نام Local Area Network Setting باز ‌‌می‌شود. در این پنجره اگر تنظیمات پروکسی شما فعال باشد، یک تیک کنار عبارت Use a proxy Server for your Lan مشاهده می‌کنید. برای حذف این تنظیمات، باید تیک آن را غیرفعال کنید. 

حذف تنظیمات پروکسی در گوگل کروم مرحله پنجم

با کلیک روی گزینه OK، اتصال اینترنت دوباره برقرار ‌‌می‌شود.

حذف تنظیمات پروکسی در فایرفاکس

اگر از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده می‌کنید، مراحل حذف پروکسی کمی متفاوت است. 

برای این کار مجددا روی سه خط سمت راست مرورگر کلیک کنید. در نوار حاضر شده، روی گزینه Options کلیک کنید.

حذف تنظیمات پروکسی در فایرفاکس مرحله اول

در بخش Options، گزینه‌‌های متعددی وجود دارد. روی یکی از نوشته‌‌های بزرگ صفحه، یعنی Network Setting کلیک کنید. با کلیک روی گزینه Network Setting، بخش تنظیمات ظاهر ‌‌می‌شود. 

حذف تنظیمات پروکسی در فایرفاکس مرحله دوم

بعد از انتخاب گزینه Setting پنجره ای به نام تنظیمات باز ‌‌می‌شود. در این پنجره روی گزینه No Proxy کلیک کنید و گزینه OK را فشار دهید. بنابراین ارتباطات با اینترنت مجددا برقرار ‌‌می‌شود. 

حذف تنظیمات پروکسی در فایرفاکس مرحله سوم

حذف تنظیمات پروکسی در اُپرا

بعد از اینکه مرورگر اپرا را باز کردید، روی لوگوی اپرا کلیک کنید. روی بخش Setting کلیک کنید. در اینجا وارد بخش تنظیمات یاSystem  می‌شوید.

حذف تنظیمات پروکسی در اپرا مرحله اول

در سمت چپ صفحه، روی گزینه Advanced کلیک کنید. یا در پایین صفحه روی همین گزینه کلیک کنید.

حذف تنظیمات پروکسی در اپرا مرحله ذوم

با باز شدن تنظیمات پیشرفته، به دنبال قسمت System بگردید. در آنجا روی گزینه Open your computer proxy setting کلیک کنید. در این بخش می‌توانید تنظیمات پروکسی را حذف کنید. 

حذف تنظیمات پروکسی در اپرا مرحله سوم

حذف تنظیمات پروکسی در مرورگر سافاری 

مرورگر سافاری را باز کنید و سمت راست، روی بخش تنظیمات کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه، منوی جدیدی باز می شود. روی گزینه Preferences کلیک کنید.

حذف تنظیمات پروکسی در مرورگر سافاری 

حالا بعد از کلیک روی بخش Advanced، در قسمت Proxies، دکمه Change Settings را پیدا کرده و کلیک کنید. 

در اینجا گزینه ای به نام Lan Setting  ظاهر می شود، حالا User A Proxy Server For Your LAN را غیر فعال کنید و روی دکمه OK کلیک کنید. مشکل Proxy حل شده است. می‌توانید با خیال راحت به اینترنت متصل شوید. 

 

حذف تنظیمات پروکسی در مایکروسافت اج

مایکروسافت اج را باز کنید و روی سه نقطه سمت راست صفحه کلیک کنید. روی نوار باز شده، روی گزینه Setting کلیک کنید. 

حذف تنظیمات پروکسی در مایکروسافت اج مرحله اول

در بخش تنظیمات، روی بخش Advanced کلیک کنید تا تنظیمات پیشرفته باز شود. در قسمت تنظیمات پیشرفته، گزینه Open Proxy Setting را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه پنجره جدیدی باز می شود. در این پنجره گزینه Use a proxy server را به حالت Off ببرید. تنظیمات پروکسی حذف شدند. می‌توانید با مرور اج وارد سایت‌های موردنظرتان بشوید. 

حذف تنظیمات پروکسی در مایکروسافت اج مرحله دوم

جمع بندی

همیشه یادتان باشد اگر نمی‌توانید به اینترنت وصل شوید، یکی از مواردی که باید بررسی کنید، تنظیمات مربوط به پروکسی است. چرا که گاهی به دلیل تنظیمات اشتباه یا استفاده قبلی از vpn و پروکسی‌ها ممکن است تنظیمات آن روی مرورگر شما باقی‌مانده باشد و نتوانید سایتی را باز کنید. برای حل مشکل کافیست با روش‌های گفته شده تنظیمات پروکسی را حذف کنید. 

نویسنده : بهاره صفوی

بهاره صفوی هستم. کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم. سعی می‌کنم همیشه در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشم. در همین مسیر یادگیری، ترجمه و تولید محتوا یاد گرفتم و در حال حاضر، ترجمه می‌کنم، می‌نویسم و در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشغول کار و یادگیری هستم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱۲ خرداد ۱۴۰۰
عالی بود مرسی
۱۸ خرداد ۱۴۰۰
با سلام و احترام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.