آموزش خرید از علی اکسپرس در ایران

سایت علی اکسپرس سرویس فروش آنلاینی ا‌ست که در کشور چین طراحی‌شده و فردی به نام علی‌بابا مالک آن است. این سایت در سال 2010 راه‌اندازی شد. علی اکسپرس از کسب‌وکارهای کوچک در کشور چین و کشورهای دیگری مثل سنگاپور که محصولات خود را به‌صورت آنلاین برای خریداران بین‌المللی ارسال می‌کردند، تشکیل‌شده است.
 ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ | ۱۱:۰۹  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
آموزش خرید از علی اکسپرس در ایران

وقتی صحبت از خرید آنلاین از سایت‌های خارجی به میان می‌آید، با دیوار بلندی به نام تحریم روبرو می‌شویم. برای خرید از علی اکسپرس دو راه وجود دارد، یا خودتان وارد عمل شوید و با کمک دوستانی که در خارج از کشور دارید، گیفت کارت تهیه کنید یا از شرکت‌هایی که با استفاده از ویزا کارت و کارت‌های مشابه امکان خرید آسان را دارند، استفاده کنید. البته از همین شرکت‌ها هم می‌توانید با محاسبه‌ی کارمزد، گیفت‌کارت تهیه کنید. در مقالۀ پیش رو نگاهی می‌اندازیم به روند خرید محصولات از این سایت پربازدید.

 

علی اکسپرس وارد می‌شود

وقتی وارد سایت علی اکسپرس می‌شوید، چیز چندان عجیب‌وغریبی به چشم نمی‌خورد. کافی ا‌ست چند باری از سایت‌های وطنی، خرید آنلاین کرده باشید که بدانید کجا و چطور باید کار خود را پیش ببرید. در ابتدا بَنِر سایت، توجه شمارا به پیشنهاد‌های روز جلب می‌کند. پیش از هر چیز می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی Save big on our app در اولین نوار از صفحه، نرم‌افزار این سایت را بر روی گوشی نصب کنید و از پیشنهاد‌ها ویژه‌ای بهره‌مند شوید.

سایت علی اکپرس

در سمت چپ، گزینه‌ی Categories را می‌بینید این گزینه نشان‌دهنده‌ی تمام آن چیزی است که علی اکسپرس در چنته دارد. از پوشاک زنانه و بچه‌گانه گرفته تا اتومبیل و موتورسیکلت. توجه کنید که هرکدام از این طبقه‌بندی‌ها، خود دنیایی از محصولات جدید را در برمی‌گیرد. به‌عنوان‌مثال اگر موس را بر روی اولین گزینه یعنی Women Clothing پوشاک بانوان حرکت دهید، دنیای پوشاک بانوان با انواع کت و بلوز، لباس‌زیر، لباس عروس و حتی وسایل تزیینی خودنمایی می‌کند. بهتر است ابتدا نفس عمیقی بکشید و بعد باحوصله سراغ گزینه‌ی موردنظر خود بروید، بسیار پیش‌آمده افراد برای خرید یک جفت گوشواره‌ وارد سایت شده‌اند اما درنهایت با یک سبد خرید پر از لباس و وسایل دیگر از سایت بیرون آمده‌اند.

 

ثبت‌نام در سایت علی اکسپرس

اگر از آن جمله افرادی هستید که زیاد به سایت‌های خرید آنلاین سر می‌زنید، بهتر است در سایت علی اکسپرس ثبت‌نام کنید. با حرکت موس بر روی گزینه‌ی Sign in صفحه‌ای باز می‌شود و می‌توانید از طریق فیس بوک، حساب‌های کاربری گوگل و VK خود (چنانچه این نرم‌افزار‌ها بر روی لپ‌تاپ و یا تلفن همراه شما نصب بوده و حساب کاربری‌تان فعال باشد) در سایت ثبت‌نام کنید.

ثبت نام در سایت علی اکپرس

گزینه‌ی دیگر‌ برای ثبت‌نام؛ فشردن دکمه‌ی Join Free است که صفحه‌ای باز می‌شود و می‌توانید در آن مشخصات خود را وارد کرده و به یکی از هزاران هزار کاربر سایت علی اکسپرس تبدیل شوید.

بعد از تائید آدرس ایمیل می‌توانید وارد صفحه‌ی شخصی خود شوید که شامل موارد زیر است:

My AliExpress:

این گزینه، درست مثل جی‌پی‌اس عمل می‌کند، یعنی در هر لحظه می‌توانید ببینید محصول سفارشی‌تان در چه وضعیتی قرار دارد. با استفاده از این گزینه، سفارش‌های شما نشان داده‌ می‌شوند و می‌توانید ببینید کارمندان علی اکسپرس در هر مرحله پرداخت، ارسال و یا تحویل در انتظار خواندن فیدبک یا شکایت‌های شما هستند.

مراحل ثبت نام در سایت علی اکسپرس

My Orders:

با واردکردن شماره‌ی پیگیری در این قسمت می‌توانید سفارش‌های خود را دنبال کنید.

مراحل ثبت نام Ali Express

Message Center:

این گزینه جایگزین نامه‌هایی است که در سال‌های دور ارسال می‌کردیم و روز‌های زیادی منتظر جواب می‌ماندیم. در این قسمت کلیه‌ی مکاتبات شما با فروشنده دیده می‌شود و اگر نکته‌ای را به فروشنده گوشزد کرده بودید و حالا فراموش کرده‌اید، می‌توانید دوباره به آن مراجعه کنید.

Wish List:

همان لیست بلند‌بالا از چیزهایی است که دوست داریم زمانی بخریم. ضمن چرخیدن در سایت اگر با محصولی برخورد کردید که در آن لحظه قادر به خرید نبودید، می‌توانید آن را در لیست آرزوهایتان قرار دهید تا به‌موقع به سراغش بروید.

My Favorite Stores:

همان فروشگاه‌های موردعلاقه‌ی شماست که می‌توانید بعد از انتخاب، در این صفحه به آن‌ها مراجعه کنید.

Account Settings:

اطلاعات کاربری شما ارزشمند است، در این قسمت می‌توانید آن‌ها را به‌روزرسانی کرده و یا تغییر دهید. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید در سایت گشت بزنید، محصول موردنظرتان را انتخاب کنید و پس از بررسی جزییات محصول Product Details و نظرات خریداران قبلی Feedback، نحوه‌ی پرداخت و ارسال Shipping & Payment و ضمانت فروشنده Seller Guarantees، با وسواس هرچه‌تمام‌تر محصول خود را خریداری کنید و با استفاده از یکی از کارت‌های معتبر بانکی دنیا یا گیفت‌کارت هزینه‌ی کالا را پرداخت کنید.
به شرکت‌های واسطه پناه ببرید
اگر نتوانستید راهی برای پرداخت هزینه‌ی کالای خود پیدا کنید، همیشه می‌توانید به شرکت‌های واسطه‌ای که با استفاده از  کارت‌های معتبر بانکیِ سراسر دنیا خرید‌های آنلاین را انجام می‌دهند، مراجعه کنید. برای این کار کافی ا‌ست شرکت مربوطه را انتخاب کنید و لینک خرید خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید. این شرکت‌ها با دریافت کارمزدهای مشخص خرید را برای شما انجام می‌دهند. هرچند که با مراجعه به مطلب آیا می‌توانیم از آمازون خرید کنیم؟ می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره پشت پرده خرید با استفاده از شرکت‌های واسطه‌ای به دست بیاورید.

 

مزایای خرید از علی اکسپرس

با خرید از علی اکسپرس مطمئن باشید اگر در زمان تعیین‌شده محصول را دریافت نکردید و یا محصولی که به دست شما رسید، با توضیحات فروشنده مغایر بود، دو راه پیش پای شما قرار دارد. راه اول این‌که می‌توانید محصول را برگردانید و کل هزینه‌ی خود را دریافت کنید و راه دوم این است که محصول را پیش خود نگه‌دارید و نصف هزینه را پس بگیرید.

 

نکات طلایی خرید از سایت علی اکسپرس

همیشه می‌گویند: هیچ ارزانی‌ای بی‌دلیل نیست. پس اگر محصولی از یک برند شناخته‌شده را باقیمت بسیار پایین‌ دیدید، عجله نکنید؛ چراکه تمام محصولات این برند‌های معروف مانند سامسونگ، اپل و...  توسط شرکت تولیدکننده نظارت می‌شوند و امکان خرید باقیمت پایین برای این محصولات وجود ندارد.
 اگر از شرکت‌های وابسته برای خرید از سایت استفاده می‌کنید از آن‌ها بخواهید فرم تراکنش خود سایت را برای شما ارسال کند تا در صورت مغایرت، دستتان به‌جایی بند باشد. اگر فروشنده‌ای از شما خواست تا قبل از دریافت محصول، Confirm delivery را بفشارید و دریافت را تائید کنید هرگز قبول نکنید چون تا زمانی که شما سفارش خود را تحویل نگرفته‌اید و آن‌ها را تائید نکرده‌اید، از طرف سایت علی اکسپرس هیچ پولی به فروشنده پرداخت نمی‌شود.
حتماً شنیده‌اید که مارگزیده از ریسمان سیاه‌وسفید می‌ترسد پس اگر پیش‌ازاین برای شما هم اتفاق افتاده که عروسک پری‌دریایی سفارش داد‌ه‌اید ولی غول چراغ جادو به دستتان رسیده است، قبل از خرید هر محصول،  نظرات خریدارها را مطالعه کنید. نکته‌ی آخر این‌که علی اکسپرس یک سری فروشنده طلایی در سایت خود دارد که احراز هویت و تائید شده‌اند، پس بهتر است فروشنده‌ی خود را از میان فروشندگان تائید شده انتخاب کنید.

 

جمع‌بندی: راهنمای خرید از سایت علی اکسپرس

در دنیای امروز، اینترنت فرصت‌های بی‌شماری در اختیار انسان‌های سخت پسند قرار داده‌است. چنانچه شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه دوست دارند طبق مُد روز دنیا پیش بروند، می‌توانید با خیال راحت از سایت علی اکسپرس خرید کنید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (2 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۳ شهریور ۱۳۹۸
با سلام من ویزا کارت دارم. میخواستم بدونم از علی اکسپرس میتونم خرید کنم؟یا فقط اون کالاهایی رو میشه خرید که فروشنده هاشون ارسال به ایران دارن؟من میخوام بتونم اکثر کالاهاشو بخرم شما راهی پیشنهاد دارین؟
۲۶ شهریور ۱۳۹۸
با سلام اکثر فروشنده های این سایت در چین هستند و از همانجا ارسال را انجام می دهند و به همین دلیل اکثرا ارسال به ایران رو دارند. در صورتی که از سایر فروشندگان قصد خرید دارید می توانید در این زمینه از سایت های واسطه کمک بگیرید تا کالای شما را در آدرسی که فروشنده قابلیت ارسال را دارد دریافت کنند و به آدرس شما ارسال کنند. موفق باشید.
پاسخ دهید
۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ببخشید میخواستم بدونم کدوم شرکت برای خرید در ایران بهتره ممنون میشم اگه زودتر جوابمو بدین
۲ شهریور ۱۳۹۸
با سلام و احترام اگر شما مستر کارت یا ویزا کارت دارید و کالایی که قصد خرید آن را دارید امکان ارسال مستقیم به ایران را دارند می توانید خودتان اقدام به این کار کنید و مستقیم از خود سایت علی اکسپرس خرید خود را انجام دهید. در غیر این صورت می توانید از وب سایت های واسطه استفاده نمایید. با تشکر