گجت های پوشیدنی

به گجت‌هایی که به بدن وصل یا آویزان بشوند و یا بدن را در بر بگیرند، گجت پوشیدنی گفته می‌شود. در این مقاله از سایت جت، با برترین گجت‌های پوشیدنی هوشمند آشنا خواهیم شد.
 ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ | ۱۶:۴۸  زمان مطالعه 8 دقیقه
گجت های پوشیدنی


گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند، بندهای هوشمند، دستبندهای هوشمند و... امروزه بسیار محبوب شده‌اند و کاربرد زیادی در زندگی ما دارند. از جمله کاربردهای گجت‌ پوشیدنی می‌توان به این موارد اشاره کرد: پیگیری فعالیت‌های ورزشی، پیام‌رسانی، پیگیری سلامتی، کنترل دستگاه‌های الکترونیکی، پیگیری مسیر.
در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با برترین گجت‌های پوشیدنی روز دنیا آشنا شوید.

گجت پوشیدنی چیست؟

به وسایل و تجهیزات کوچکی که به تازگی اختراع شده‌اند و در ساخت آن‌ها از فناوری‌های نو استفاده شده، گجت می‌گویند. اگر چه گذشت زمان می‌تواند این نام را از آن‌ها بگیرد، برای مثال تلفن‌های هوشمند در روزهای نخست گجت به حساب می‌آمدند اما حالا این طور نیست. یکی از انواع گجت‌ها، گجت‌های پوشیدنی هستند.  
دست‌بندهای سلامتی، عینک‌های هوشمند، کفش‌های هوشمند، گردنبندهای قدم شمار، سمعک‌های هوشمند و لباس‌هایی با امکانات و فناوری خاص از جمله گجت‌های پوشیدنی به حساب می‌آیند. توجه ویژه بسیاری از این گجت‌ها به سلامتی و تناسب اندام باعث شده که  طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کنند. ضمن اینکه امروزه از گجت‌های سلامتی نیز در علم پزشکی استفاده می‌شود.

این گجت‌ها به‌ راحتی قادر هستند مولفه‌های متعددی نظیر سنجش ضربان قلب، فشار خون، مشکلات قلبی و عروقی، تشنج و ... را بررسی کرده و در صورت به وجود آمدن مشکل، به کاربران هشدار دهند تا آن‌ها از وضعیت و شرایط سلامتی بدن خود آگاه شده و برای انجام چکاپ و کارهای آتی به پزشک مراجعه کنند. 

کارآفرین‌های برتر دنیا درباره گجت‌های پوشیدنی چه گفته اند؟

اشو دوبی از ۱۲ Labs: کنترلرهای هوشمند سلامتی

گجت‌های هوشمند در حال حاضر فقط نقش همراهی و کنترل را به عهده دارند اما اشو دوبی معتقد است این یک نقش منفعل است و در آینده نزدیک این گجت‌ها هستند که به ما می‌گویند چه کاری را باید انجام بدهیم و چه کاری را نباید انجام بدهیم. در واقع گجت‌ها در آینده شرکای سلامتی ما خواهند بود.

بک بمبرگر، مدیر عامل BAM Communications: کنترلرهای شادی و احساس

بسیاری از عوامل جسمانی هستند که از کنترل ما خارجند و یا نیاز به یادآوری‌های بیرونی دارند. بک بمبرگر مدیرعامل BAM Communications معتقد است گجت‌های پوشیدنی مثل یک مربی به ما کمک می‌کنند که به حالت خودمان در طول روز توجه داشته باشیم و عادت‌های زندگی‌مان را تغییر دهیم.

الیوت بوهم از Cardcash: ژاکت‌های پوشیدنی خورشیدی

یکی از نقاط منفی اسمارت فون‌ها این است که وقتی باتری‌شان خالی می‌شود ما را برای مدتی تنها می‌گذارند. البته الیوت بوهم از از Cardcash  معتقد است گجت‌های پوشیدنی خورشیدی، می‌توانند دستگاه‌های ما را شارژ کنند و استرس تمام شدن باتری را برای همیشه از ما دور کنند.

بریتانی هداک از ZinePak: نرم‌افزارهایی که از اطلاعات، بینش‌های مفید استخراج می‌کنند

برتانی هداک علاقه‌مند است تمام اطلاعات مربوط به بدن و سلامتی‌اش را به شکل روزانه دریافت کند او عاشق داده و اطلاعات است و  اعتقاد دارد که که نوآوری بعدی گجت‌های پوشیدنی، نرم‌افزار متن‌بازی است که تمام اطلاعات مربوط به هرچه می‌خوریم و می‌نوشیم و ... را جمع‌آوری می‌کند تا کاربران بتوانند سلامتی خود را زیرنظر بگیرند و کنترل کنند.

اوبینا اکزی از Wakanow: کنترل مواد مخدر و دیابت

اوبینا اکزی معتقد است گجت‌های پوشیدنی کاربردهای زیادی دارند. مثلا Fitbit یا اپل واچ می‌تواند سلامتی بدن فرد را کنترل کند و یا حتی محفظه انسولین را که در بدن است فعال کند. گجت‌های پوشیدنی می‌توانند با استفاده از حرکات بدن و تغییرات دما، سطح خون را اندازه‌گیری کنند و در صورت لزوم به شما هشدار بدهند.

برترین گجت‌های پوشیدنی موجود در بازار 

در فهرستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، برترین گجت های پوشیدنی حال حاضر در دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • Biostamp

یکی از مرموزترین گجت‌های پوشیدنی بایو استمپ است که زیر پوست شما جاسازی می‌شود و اطلاعات خصوصی و مهم شما را در خودش جای می‌دهد و نگه‌داری می‌کند. این گجت یک‌جورهایی شبیه به تتو است و در عین حال وضعیت سلامتی بدنتان را هم کنترل می‌کند.

اسم دیگر این گجت ام سی ده است که در ارتش آمریکا هم آزمایش شده است. حتما شکلی از این گجت را در فیلم‌های تخیلی دیده‌اید اما حالا به راحتی می‌توانید در دنیای واقعی دنبالش بگردید.

biostamp یکی از گجت های پوشیدنی

  • گوگل گلاس Google Glass

یکی از هیجان‌انگیزترین گجت‌های پوشیدنی که امکانات و قابلیت‌های زیادی از جمله دوربین، بولوتوث، انتقال صدا و اینترنت بی‌سیم دارد، عینک هوشمند گوگل است که می‌تواند با فرمان صوتی شما، کوتاه‌ترین مسیر میان‌بر را نشانتان بدهد. هوش مصنوعی به کار برده شده در این عینک بسیار قوی و قدرتمند است.

اسپیکر این عینک هوشمند از طریق امواجی که به جمجمه می‌فرستد صدا را به گوش میانی منتقل می‌کند. در واقع این عینک با امکانات جالب و عجیبی که دارد در آینده نیز با استقبال گسترده‌ای از سمت مردم رو به رو خواهد شد، به طوری که اصلا بعید نیست اگر هر نفر یک عینک هوشمند گوگل داشته باشد.

google glass یکی از گجت های پوشیدنی روز دنیا

  • Intel Edison Development Board

یکی از گجت‌هایی که پوشیدنی نیست اما می‌تواند تمام لباس‌های شما را به گجت هوشمند تبدیل کند بورد ادیسون است که بسیار کوچک است و طراحی‌اش به نوعی است که می‌تواند در دل وسایل شما جا بگیرد و آن‌ها را هوشمند کند.

  • Pebble Watch

پبل واچ بی‌شک بهترین ساعت هوشمند است که تاکنون شاهد بوده‌ایم. دارای قابلیت‌هایی نظیر کنترل فعالیت‌های ورزشی، هشدار زنگ موبایل یا دریافت پیامک و همچنین وظیفه‌ی اصلی یعنی نشان دادن ساعت است. این گجت دارای موتور لرزش، بلوتوث نسخه‌ی ۲٫۱ ، حسگر شتابسنج و صفحه نمایش سیاه سفید ۱۶۸*۱۴۴ پیکسلی است.

قابل ذکر است که این ساعت هوشمند ضد آب است و تا عمق ۵۰ متری دوام خواهد آورد پس هیچ نگرانی برای در دست داشتن آن در استخر وجود نخواهد داشت. استفاده‌ی فوق العاده آسان آن هم به ارزش خرید این ساعت می افزاید. البته از ساعت‌های هوشمند در بازار می‌توان از سامسونگ گلکسی گیر و سونی واچ نیز نام برد ولی این‌ها هنوز به هوشمندی پبل واچ نیستند.

Pebble Watch گجت پوشیدنی

  • گارمین  Garmin Vivosmart  

گجت گارمین مانند ساعت‌های هوشمند بسیار مستحکم و البته بسیار گران‌ قیمت است و برای ماجراجویان طبیعت مجموعه‌ای درخور توجه و ارزان‌تر از ردیاب‌های ورزشی نیز فراهم می‌کند. Garmin Vivosmart 4 که امسال عرضه شده‌، بهترین ردیاب‌ ورزشی گارمین به‌شمار می‌رود. این ردیاب سبک است و تمامی اطلاعات لازم را دراختیارتان قرار می‌دهد.

این دستگاه را اپلیکیشنی همراه پشتیبانی می‌کند که کارایی بیشتری برای شما به‌ ارمغان می‌آورد. گارمین ویوواسمارت 4 کارایی بیشتری در مقایسه‌ با ردیاب ورزشی متوسط دارد. صفحه‌نمایش تک‌ رنگ این دستگاه قابلیت نمایش داده‌ها و اعلان‌های گوشی تلفن‌ همراه و ردیابی موارد پیشرفته مانند کیفیت خواب و بیشترین اکسیژن مصرفی هنگام تمرین (VO2 Max) را دارد. همچنین قابلیتی به‌نام باتری بدن در این دستگاه وجود دارد که با در نظر گرفتن پارامترهای متعددی میزان انرژی باقی‌ مانده و نیاز احتمالی به استراحت را اعلام می‌کند.

  • حلقه اورا

اگر علاقه‌ای به مچ‌ بندهای ورزشی ندارید، شاید حلقه‌های ورزشی، به‌خصوص Oura Ring، برایتان جذاب باشد. امسال نسل دوم این محصول با طراحی جمع‌ و جورتر و پیشرفت‌هایی در ردیابی، به بازار عرضه شد. این پوشیدنی می‌تواند بر خواب، ضربان قلب، دمای بدن، ریتم تنفسی، میزان گام‌ها، کالری سوزانده و... نظارت کند.

حلقه او را به‌دلیل ظاهر جذاب و دقت ردیابی و کیفیت اپلیکیشن گوشی تلفن‌همراه، گزینه مناسب و جذابی محسوب می‌شود. در این حلقه مانند Motiv ring، از کیت اندازه‌گیری برای اطمینان از اندازه‌‌ی دقیق می‌توانید استفاده کنید. این حلقه هفته‌ای یک‌ بار نیاز به شارژ دارد و روی انگشت دست راحت است.

  • CarePredict Tempo

گجت CarePredict Tempo هم می‌تواند یکی دیگر از جالب‌ترین گجت‌های پوشیدنی فعلی محسوب شود که امکان ردیابی وضعیت جسمانی و حتی کنترل برخی از اقدامات سالمندان را فراهم می‌کند. این گجت در اصل یک مچ بند است و به مچ دست سالمند وصل می‌شود. نوع عملکرد و اطلاعاتی که این گجت در اختیار شما می‌گذارد، بخش عجیب ماجراست.

در واقع این گجت، الگوهای حرکتی سالمندان در زندگی روزمره را ردیابی می‌کند و اطلاعاتی مثل مسیرهایی که آن ها در خانه طی کرده‌اند، میزان توقف آن ها در هر اتاق، مقدار خوابی که داشته‌اند و خیلی اطلاعات دیگر را زیر ذره بین قرار می‌دهد. مجموعه این اطلاعات پس از جمع‌آوری مورد آنالیز قرار می‌گیرند و در شرایط خاص پیش از وقوع هر گونه حادثه به اعضای خانواده یا پرستار سالمند هشدار می‌دهد. کارایی این گجت بسیار دقیق و حساب شده انجام می‌شود و این مسئله سبب شده تا CarePredict Tempo در لیست جالب ترین گجت‌های پوشیدنی مرتبط با سلامت ما جا داشته باشد.

  • شیائومی می بند 3

شیائومی به‌ دور از هرگونه حاشیه در‌ حال‌ تبدیل به یکی از بازیگران بزرگ صحنه‌ی گوشی‌های هوشمند و پوشیدنی‌هاست. آخرین پوشیدنی این شرکت، یعنی Mi Band 3 ثابت می‌کند لزومی بر گران ‌بودن ردیاب‌های ورزشی نیست. این دستگاه که زیر ۳۵ دلار قیمت‌گذاری شده‌، توانایی نظارت بر گام‌ها، کالری‌ها، تمرینات، ضربان قلب و... را دارد و تا عمق ۵۰متری (۱۶۴فوتی) مقاوم به آب است. این ردیاب همچنین از نمایشگر کوچک OLED برای نمایش آمار و اعلانات بهره می‌برد.
در این بازه‌ی قیمتی، وجود برخی نواقص دور از انتظار نیست. این پوشیدنی طراحی جذابی ندارد؛ اما اگر به عملکرد و کارایی بیشتر از ظاهر بها می‌دهید، حتما نیم‌نگاهی به این پوشیدنی بیندازید. اپلیکیشن همراه این دستگاه فراتر از انتظار است و اطلاعات و قابلیت‌های متنوعی، مانند کیفیت خواب و سرعت دویدن را دراختیارتان قرار می‌دهد.

  • Sensoria

گجت Sensoria یک جوراب هوشمند است که دارای مدارها و سنسورهای مختلف و همچنین یک چیپ اختصاصی است. این گجت برای دوندگان طراحی شده و اطلاعاتی مثل میزان مسافت طی شده، سرعت دویدن و غیره را محاسبه می‌کند و اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامت جسمانی کاربر ارائه نماید. گجت مذکور قابلیت تعامل با گوشی‌های آیفون را دارد و برای برقراری این ارتباط از تکنولوژی RFI یا “شناسایی فرکانس رادیویی” استفاده می‌کند. درست است که کارایی و عملکرد Sensoria عجیب به نظر نمی‌رسد اما پیاده‌سازی آن در قالب یک جفت جوراب بسیار جالب و عجیب است. 

  •  The Lumo Lift

نشستن صحیح در حین کار کردن با کامپیوتر و غیره یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، در غیر این صورت ممکن است به ستون فقرات و خیلی از اعضای دیگر بدن صدمات و فشارهای جبران ناپذیری وارد شود. اما بهترین راه برای جلوگیری از نشستن نادرست بر روی صندلی و در حین انجام کار چیست؟ گجت The Lumo Lift می‌تواند نقش یک یادآور برای نشستن صحیح را ایفاء کند.

این گجت مثل یک سنجاق کوچک است که کافیست بر روی لباس شما وصل شود. بدین ترتیب وضعیت ایستادن و نشستن شما را ردیابی می‌کند و هر زمان که به صورت صحیح ننشسته باشید، با ویبره یا هشدار لرزشی به شما اطلاع رسانی می‌کند که وضعیت خود را تغییر دهید. ضمنا این گجت قابلیت سینک شدن با گوشی را هم دارد و می‌تواند در پایان روز مجموع ساعاتی که در حالت صحیح ایستاده یا نشسته بودید را در مقابل با مجموع ساعاتی که در حالت ناصحیح قرار داشتید، نمایش دهد.

  • فیت بیت شارژ 3

شرکت فیت بیت (FitBit) درحال‌حاضر مطرح‌ترین نام در طیف پوشیدنی‌هاست. FitBit Charge 3 برترین پوشیدنی غیر ساعت هوشمند این شرکت در سال ۲۰۱۸ بود. این دستگاه درواقع مرز میان ردیاب ورزشی و ساعت هوشمند را محو کرده‌ است. این دستگاه تقریبا تمام خواسته‌های شما از ردیاب ورزشی را برآورده می‌کند.
این دستگاه ضدآب تمامی فعالیت‌ها و تمرین‌های عادی شما را ثبت می‌کند. علاوه‌براین، قابلیت ثبت مواردی مانند خواب و شنا را نیز دارد. شارژ ۳ از صفحه‌نمایشی تک‌رنگ بهره می‌برد که زمان و آمار روزانه و هشدارهای گوشی تلفن‌همراه شما را نمایش می‌دهد. همچنین، چیپ NFC برای پرداخت‌های موبایلی نیز در آن تعبیه شده‌ است. به‌گفته‌ی فیت بیت، این دستگاه پیشرفته‌ترین ردیاب ورزشی کنونی است؛ ادعایی که دلیلی برای ردّ آن وجود ندارد.

  • The TZOA

آلودگی هوا یکی از دلایل مرگ زود هنگام در بسیاری از افراد است. طبق آمار سازمان جهانی سلامت هرسال بیش از 7 میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زودهنگام می‌شوند. حال تصور کنید گجتی وجود داشته باشد که بتواند میزان آلودگی هوا را سنجیده و میزان خطر تنفس در آن هوا برای انسان را گزارش دهد.

گجت The TZOA دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. این گجت اندازه نسبتا کوچکی دارد و می‌توان آن را به کیف پول یا لباس خود نصب کرد. این گجت به طور دائم وضعیت هوا را بررسی کرده و اطلاعات جامعی در رابطه با میزان سلامت هوا، دما، رطوبت، فشار جو و حتی اشعه UV خورشید را ارائه می‌کند. این گجت از طریق بلوتوث با گوشی شما در ارتباط خواهد بود و می‌تواند در شرایط خاص از طریق گوشی برای شما هشدار ارسال کند تا در هوای ناپاک و آلوده تنفس نکنید یا حداقل از ماسک برای تنفس کردن در این هوا استفاده به عمل آورید. 

گجت TZOA

  • لنزهای هوشمند (Smart Contact Lenses)

لنزهای هوشمند یا Smart Contact Lenses گجت‌هایی هستند که از نظر ظاهر کاملا مشابه با لنزهای طبی و کنونی موجود در بازار به شمار می‌روند که افراد زیادی از آن‌ها به عنوان جایگزین عینک استفاده می‌کنند اما کارایی آن‌ها نسبت به لنزهای طبی کاملا متفاوت خواهد بود، چون این لنزها قابلیت ردیابی وضعیت جسمانی و خیلی از معیارهای سلامت کاربر را هم به همراه خواهند داشت.

در سال 2014 شرکت گوگل طی یک همکاری جالب با کمپانی اروپایی نوارتیس (Novartis) اعلام کرد که در پی طراحی لنزهای هوشمند خواهد بود و تا به امروز توانسته پیشرفت‌های لازم را هم در این زمینه کسب کند. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های لنزهای هوشمند مربوط به امکان اندازه‌گیری لحظه‌ای میزان قند خون کاربر و ارائه اطلاعات آن در گوشی وی می‌شود. جالب است بدانید که گوگل در تلاش است در آینده یک قابلیت جالب دیگر را هم به لنزهای هوشمند خود اضافه کند. این قابلیت مربوط به امکان بزرگنمایی یا اصطلاحا زوم کردن در بخش های خاصی از منظره پیش روی کاربر می‌شود.

  • گجت لباس‌های ضد تشعشع

مطالعات زیادی در مورد مضر بودن تشعشعات ارتباطی گوشی‌های موبایل برای انسان به عمل آمده، اما تقریبا در تمام آن‌ها نتیجه مشابهی به ثبت رسیده است: تشعشعات ارتباطی تلفن همراه هیچ خطری برای انسان ندارند! اما با این حال خیلی از افراد نگرانی‌هایی در رابطه با این موضوع داشته و تمایل دارند که همیشه جوانب احتیاط را رعایت کنند. برای این دسته از افراد لباس های ضد تشعشعات بسیار مناسب خواهد بود.

این لباس ها در فرم‌های مختلف از لباس زیر گرفته تا شلوار و غیره طراحی و تولید شده‌اند و قابل استفاده هستند. در خیلی از مواقع مادرانی که حامله هستند از این لباس‌ها استفاده می‌کنند و بدین صورت عقیده دارند که از کوچک متولد نشده خویش در قبال انواع تشعشعات مضر خارجی محافظت به عمل می‌آورند. فراموش نکنید که تشعشعات فقط  شامل تشعشعات ارتباطی نمی‌شوند و انواع گوناگون و خطرناک دیگری هم دارند که ممکن است منجر به آسیب رساندن به DNA و ساختار سلول های فرد شوند. بنابراین لباس‌های ضد تشعشع هم می‌توانند یکی دیگر از جالب‌ترین گجت های پوشیدنی مرتبط به سلامت باشند.

  • دندان مصنوعی هوشمند (Smart Dentures)

افراد زیادی در سراسر دنیا از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کنند اما استفاده از دندان مصنوعی دردسرهای زیادی دارد. یکی از اصلی‌ترین دردسرهای آن مربوط کیپ کردن و راحت نشستن دندان بر روی فک فرد می‌شود که وظیفه کنترل و تصحیح آن بر عهده متخصص پروتز است. اما متخصص پروتز چطور می‌تواند دقیقا وضعیت عملکرد دندان مصنوعی و نشستن آن بر روی فک بیمار را ردیابی کند؟ در اینجاست که دندان مصنوعی ساخته شده توسط محققین دانشگاه فلوریدا می‌تواند بسیار کاربردی عمل کند. این دندان هوشمند به طور دقیق فشارها و اصطکاک‌های داخل دهان فرد را ردیابی کرده و اطلاعات مربوط به آن را برای متخصص پروتز ارسال می‌کند. بدین ترتیب وی می‌تواند بهترین اطلاعات ممکن را برای بهینه‌سازی و طراحی دندان مصنوعی در فک فرد مورد نظر در اختیار داشته باشد.

  • گجت Chrono Therapeutics

متاسفانه سیگار کشیدن یکی از عادات بد خیلی از افراد است که علیرغم پافشاری‌ها و توسعه‌های پزشکی متعددی که در مورد آن انجام می‌شود، افراد زیادی به آن اعتیاد دارند. طبق آمار هم اکنون در ایالات متحده بالغ بر 42 میلیون فرد بالغ سیگاری وجود دارند. اما چطور می‌توان از شر سیگار و سیگار کشیدن خلاص شد؟ یکی از جالب‌ترین گجت‌های پوشیدنی که می‌تواند در این راستا به شما کمک کند گجت Chrono Therapeutics نام دارد. این گجت می‌تواند بر روی بازوی فرد نصب می‌شود و با انتشار نیکوتین اشتیاق و میل کاربر برای مصرف سیگار را کاهش می‌دهد. در این گجت قرص یا بهتر بگوییم کارتریج های نیکوتینی قرار می‌گیرند و فرد باید طبق الگوی مصرفی که توسط گجت ارائه شده هر شب یک کارتریج را در آن قرار داده و همراه آن بخوابد. بدین ترتیب صبح روز بعد با مقدار نیکوتین مناسب از خوب بیدار می‌شود و احساس کسالت نمی‌کند. این روند باید طبق دوز تعیین شده گجت ادامه پیدا کند تا فرد به تدریج احساس کمبود نیکوتین نکند و بتواند سیگار را ترک نماید. گجت Chrono Therapeutics دارای یک اپلیکیشن اختصاصی هم هست که اطلاعات مناسبی را از طریق گوشی ارائه می‌کند.

گجت پوشیدنی کرونوتراپی

  • گجت ADAMM

بدون تردید گجت ADAMM یکی دیگر از جالب‌ترین گجت‌های پوشیدنی در حوزه سلامت است که می‌تواند برای آن دسته افرادی که از آسم رنج می‌برند بسیار مناسب باشد. این گجت علائم پیش آگهی آسم را درک می‌کند و از طریق اپلیکیشن موبایل به سیستم قدرتمندی متصل خواهد شد که برای شناسایی و درک بهتر تمام علائم بیماران مختلفی که از آسم رنج می‌برند طراحی شده است. اطلاعاتی دریافت شده در این سیستم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نهایتا گجت در شرایط مختلف از طریق گوشی اطلاعاتی همچون احتمال وقوع حمله آسم، بهترین شیوه برای مقابله با آن و غیره را ارائه خواهد کرد. اگر از بیماری آسم رنج می‌بردی، گجت ADAMM می‌تواند برایتان بسیار مفید عمل کند.

آینده گجت های پوشیدنی متعلق به کدام برند است؟

گجت‌ها خیلی زود توانستند جایشان را در میان مردم باز کنند به خصوص ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند و هم‌چنین مچ‌بندها و دستبندهای ورزشی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی هستند که توانسته‌اند سهم زیادی از بازار جهانی را به خودشان اختصاص بدهند. اگرچه برخی از کارشناس‌ها پیش‌بینی کرده بودند که شرکت‌های اپل و شیائومی به بازار گجت‌های هوشمند پوشیدنی مسلط خواهند شد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت اپل رفته رفته سهمش را در بازار گجت‌های پوشیدنی هوشمند از دست خواهد داد.

در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی هوشمند، ساعت‌های هوشمندی مثل اپل واچ و همین‌طور ساعت‌های می، برند شیائومی است؛ به طوری که با گسترش و افزایش استقبال کاربران از این ساعت‌ها، پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی جای ساعت‌های مکانیکی و معمول گذشته را بگیرد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که گجت‌های پوشیدنی هوشمند قادر خواهند بود تا سال ۲۰۲۳ میلادی تبدیل به یکی از پر سودترین محصولات حوزه تکنولوژی شوند و آمار فروش رو به رشدی را برای شرکت‌های تولیدکننده آن به ارمغان بیاورند.

جمع‌بندی


در این مطلب با گجت‌های پوشیدنی آشنا شدیم و به معرفی برترین گجت‌های پوشیدنی پرداختیم و دیدیم که بسیاری از گجت‌های پوشیدنی در حوزه سلامت فردی به ما کمک می‌کنند و اطلاعات مفیدی در اختیار ما می‌گذارند. اگر شما گجت پوشیدنی‌ می‌شناسید که عملکرد مناسب و مفیدی دارد، لطفا نام آن را در بخش نظرات همین مطلب بنویسید و از ویژگی‌ها و کاربردهایش برایمان بگویید.

نویسنده : صدیقه حسینی

کم اهمیت‌ترین چیزها درباره من این است که در دانشگاه ریاضی کاربردی و بعد مهندسی صنایع خواندم! اما برجسته‌ترین قسمت زندگی من ورود به دنیای ادبیات و همکاری با نشریات تخصصی این حوزه است. بعد از سال‌ها نویسندگی رسیدم به شاخه دوست‌داشتنی تولیدمحتوا که به من این امکان را می‌دهد هر روز چیزهای تازه‌تری یاد بگیرم و بتوانم نتیجه‌ی ساعت‌ها تحقیق و پژوهشم را با ساختاری که دوست دارم به دیگران منتقل کنم. نویسندگی و تولیدمحتوا دو شاخه‌ی متمایز اما به شدت مرتبط است که من هر دو را با انرژی تمام دنبال می‌کنم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید