بهترین گجت های سلامتی برای مقابله با کرونا

هدف از نگارش این مقاله آشنایی با گجت‌های سلامتی و معرفی چند نوع گجت سلامتی مربوط به این روزهای دنیاست که برای حفظ سلامتی و مقابله با بیماری کرونا استفاده می‌شوند.
 ۱۴۰۰/۲/۲۴ | ۱۹:۱۴  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
بهترین گجت های سلامتی برای مقابله با کرونا

در دنیای امروز، با توجه به پیشرفت تکنولوژی، انسان امروزی احتیاج به آشنایی بیشتری با انواع ابزارها دارد. نوعی از این ابزارها گجت نام دارند. گجت یا ابزارک به‌نوعی از وسیله‌های مکانیکی یا الکترونیکی گفته می‌شود که در اندازه‌های مختلفی طراحی شده‌اند و با کاربردهای متفاوت به آسان‌تر شدن زندگی کمک می‌کنند. نوعی از این گجت‌ها که امروزه مورد استقبال قرار گرفته‌اند، گجت‌های سلامتی هستند که کاربرد پزشکی دارند و برای حفظ سلامت استفاده می‌شوند. امروزه بعد از انتشار ویروس کرونا و با توجه به نبود راه قطعی برای درمان، مهم‌ترین دغدغه‌ی همه، پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده و گجت‌های زیادی هم در این زمینه معرفی شدند که ما در این مقاله چند نمونه از معروف‌ترین آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم: 

  1. مچ بند Spraycare
  2. گجت افزایش تمرکز Crown
  3. دستگاه سنجش تب همراه TEMPMI 
  4. ساعت هوشمند PhysIQ
  5. دستگاه ضدعفونی کننده BEAM
  6. انواع ماسک هوشمند

معرفی بهترین گجت‌های سلامتی 

مچ بند Spraycare

این گجت سلامتی، یک گجت پوشیدنی است و برای ضدعفونی ‌کردن دست و سطوح استفاده می‌شود. در سال 2020، به دلیل شیوع کووید 19، اسپری ضدعفونی‌کننده از ضروریات زندگی امروزی شده که البته داشتن یک بطری اسپری دردسرهایی دارد. این گجت، برای افراد این امکان را فراهم می‌کند تا بدون هیچ دردسر و تماس با اشیاء دیگر، دست و سطوح را ضدعفونی کنند. این مچ‌بند شباهتی جالب با پرتاب تار مرد عنکبوتی دارد که به‌جای تار، هنگام لمس کوتاه‌مدت، مواد ضدعفونی‌کننده را به‌صورت افشانه پخش می‌کند. با هر بار زدن دکمه دستگاه تا 30 ثانیه ضدعفونی‌کننده را پخش می‌کند و با هر بار پُر کردن، دستگاه تا 40 بار قابلیت استفاده روزانه دارد.

گجت سلامتی - مچ بند spraycare

گجت افزایش تمرکز Crown

در این روزهای پر از استرس و اضطراب کرونا، گروهی از دانشمندان دانشگاه NEUROSITY برای افزایش تمرکز دستگاهی ساختند که نوعی از گجت‌های سلامتی و پوشیدنی است و با کمک 8 حسگر، امواج مغزی و فعالیت لوب پیشانی مغز را اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل می‌کند و با کمک داده‌های به‌دست‌آمده، با پخش موسیقی متناسب با امواج مغزی فرد، تمرکز و بهره‌وری مغز را افزایش می‌دهد. این فناوری عمدتاً فعالیت الکتریکی مغز را از طریق الکترودهایی که روی پوست سر قرار می‌گیرند ثبت می‌کند و بسته به سیگنال‌های مغزی کاربر، با تمرکز روی لوب پیشانی، موسیقی ویژه‌ای جهت افزایش تمرکز پخش می‌شود.

گجت سلامتی - گجت افزایش تمرکز crown

دستگاه سنجش تب همراه TEMPMI 

این گجت سلامتی با تلفن همراه هوشمند قابل استفاده است و برای IOS و Android موجود است. تلفن همراه به‌عنوان منبع استفاده می‌شود و در نتیجه، سریعاً با نرم‌افزار مخصوص به نمایش در می‌آید. این گجت از مادون قرمز بهره می‌برد و می‌تواند تقریباً دمای هرچیزی مانند هوا یا غذا را اندازه بگیرد. با توجه به کووید 19، این دستگاه جیبی برای این دوران کرونا بسیار کاربردی است.

گجت سلامتی - دستکاه تب سنج tempmi

ساعت هوشمند PhysIQ

این ساعت هوشمند، طیف وسیعی از داده‌های فیزیولوژیکی را جمع‌آوری می‌کند و معیارهایی مانند ضربان قلب، تغییرپذیری ضربان قلب و تعداد تنفس را مورد بررسی و ادغام قرار می‌دهد و به نحوی، منجر به تشخیص احتمالی کووید 19 در مراحل ابتدایی بیماری می‌شود. این گجت سلامتی، نوعی گجت پوشیدنی است که به کمک داده‌های بیومتریک، تغییرات ضربان قلب و همچنین تنفس کاربر را پایش می‌کند و به فرد هشدار می‌دهد تا تست‌های کرونا را انجام دهد.

گجت سلامتی - ساعت هوشمند physiq

دستگاه ضدعفونی‌کننده BEAM

این دستگاه، یک گجت سلامتی ضدعفونی‌کننده جیبی و آنتی میکروبیال با استفاده از اشعه UVC است که سه لامپ برای پوشش فضای گسترده و قابلیت تنظیم تایمر در سه زمان مختلف برای فضاهای گوناگون ⁣⁣دارد: ضدعفونی پوشاک، دکمه‌ها و دستگیره‌ها در 30 ثانیه⁣⁣؛⁩ ضدعفونی موبایل و دیوایس‌ها، کارت‌ها و اسکناس در 60 ثانیه؛ ضدعفونی میز کار، داخل خودرو و فضاهای بزرگ در 180 ثانیه ⁣⁣با قدرت ⁩ نابودی 99.9% میکروب‌ها و پاتوژن‌های مضر. همچنین، دارای باتری 500mAh داخلی ⁣و بیش از 3 ساعت استفاده مدام با قابلیت شارژ آسان با درگاه USB برای شارژ با هر وسیله‌ای مانند شارژر دیواری، پاور بانک و لپ تاپ است.

گجت سلامتی - دستگاه ضد عفونی کننده beam

انواع ماسک هوشمند

ظاهراً ویروس کرونا قصد ندارد دست از سر مردم دنیا بردارد و در یک سال اخیر، استفاده از ماسک تبدیل به عادتی برای مردم سراسر دنیا شده است. در همین راستا کمپانی‌های مختلف، طرح‌ها و ایده‌های متنوع، با ویژگی‌های جذاب را برای تجربه بهتر در استفاده از ماسک‌ها ارائه داده‌اند که با چند نمونه از آن‌ها آشنا می‌شویم.

ماسک هوشمند "زوپرماسک" Xupermask

از ویژگی‌های این ماسک هوشمند می‌توان به وجود چراغ‌های LED بر روی ماسک، هدفون‌های بلوتوث با قابلیت حذف نویز، فن برای تهویه هوا با ۳ درجه مختلف سرعت و همچنین فیلترهای HEPA اشاره کرد. فیلترهای HEPA موجود در این ماسک سیلسکونی، مانع عبور ذرات ریزی با قطر ۰٫۳ میکرومتر می شوند و می‌توانند تا ۳۰ روز هم استفاده شوند. همچنین باتری موجود در این گجت سلامتی پوشیدنی، به‌وسیله پورت‌های USB-C قابل شارژ هستند و می‌تواند تا ۷ ساعت دوام بیاورد.‌

گجت سلامتی - ماسک هوشمند زوپرماسک
 

ماسک هوشمند "ریزر" Razer

این گجت سلامتی، نوعی ماسک N95 با طراحی منحصربه‌فرد و شفاف از جنس پلاستیک ضد خش و ضدآب و مجهز به سیستم تهویه هوا قابل شارژ و جدا شدن و همچنین دارای میکروفونی است که صدای فرد را با حجم بیشتر به بیرون منتقل می‌کند. این گجت سلامتی، با استفاده از دو دستگاه‌ تهویه‌ فعال دیسک مانند، هوای وارد شده و CO2 بازدم شده را فیلتر می‌کند. همچنین این ماسک دیجیتال برای تصفیه‌ 95 درصد از ذرات معلق در هوا، از جمله ویروس کووید-19 مجوز گرفته است. این ماسک هوشمند و دیجیتال با استفاده از محافظ سیلیکونی، تمام بینی و چانه‌ را می‌پوشاند و حلقه‌های گوش قابل تنظیم آن نیز اجازه می‌دهد که کاربران به راحتی آن‌ را بر روی صورت خود تنظیم کنند. زمان تعویض فیلترها از طریق اپلیکیشن موبایل به کاربر اطلاع داده می‌شود. در محیط‌های تاریک، LEDهای رنگی این گجت پوشیدنی به طور خودکار روشن می‌شوند تا افراد متوجه حرکت لب‌ها شوند.

گجت سلامتی - ماسک هوشمند ریزر
 

ماسک هوشمند "ال جی" LG

 این گجت پوشیدنی به گونه‌ای طراحی شده است که هوای تنفس شده توسط کاربر را، با استفاده از فیلترهای موجود در خود، به خوبی تصفیه می‌کند. ال‌جی نام این گجت سلامتی جدید خود را PuriCare Wearable Air Purifier گذاشته است‌‌. در این ماسک هوشمند از فن‌هایی استفاده شده است که با توجه به‌سرعت تنفس کاربر و حجم هوایی مورد نیاز برای تنفس، می‌توانند با سه سرعت مختلف به تصفیه هوا بپردازند. در کنار استفاده از فن، ال‌جی برای تصفیه هوای تنفس شده از فیلتر‌های HEPA استفاده کرده است. این فیلتر‌ها مشابه با فیلتر‌هایی هستند که این شرکت کره‌ای در ساخت دستگاه‌های تصفیه‌ی هوای خانگی خود از آن‌ها استفاده می‌کند‌‌. شما بعد از پوشیدن این ماسک هوشمند باید در ابتدا به صورت عادی به نفس کشیدن بپردازید. سنسورهای موجود در این گجت سلامتی هوشمند با توجه به سرعت دم و بازدم و حجم هوای مصرفی توسط شما در هر تنفس، سرعت‌ فن‌های این ماسک را تنظیم می‌کند تا بتوانید به راحتی تنفس کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

گجت سلامتی - ماسک هوشمند ال جی

جمع‌بندی

تعداد زیادی از افراد علاقه مند به تکنولوژی هستند و دوست دارند از گجت‌ها هم استفاده کنند اما کسانی هستند که علاوه بر تکنولوژی، مراقب سلامتی خود نیز هستند و یکی از انتخاب‌های آن ها گجت‌های سلامتی است. در این مقاله سعی بر این شد که گجت‌های سلامتی کاربردی و مرتبط با دنیای امروزی درگیر با کرونا را معرفی کنیم. همچنین، در این مقاله، انواع ماسک‌های هوشمندی که در جلوگیری از ابتلا به کووید 19 به ما کمک می‌کنند معرفی شد.امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (9 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱ خرداد ۱۴۰۰
بسیار عالی و مفید بود...
۲ خرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم مطلب‌مان برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱ خرداد ۱۴۰۰
بسیار کاربردی بود خیلی ممنون، امیدوارم باز هم از این مقالات داشته باشید
۲ خرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم مطلب ما برای شما کاربردی و مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱ خرداد ۱۴۰۰
مطلب فوق العاده ای بود با تشکر از شما
۲ خرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از نظر خوب و مثبت شما موفق باشید.
پاسخ دهید
۱ خرداد ۱۴۰۰
این ماسک ها تا به ما برسه اپیدمیه بعدی شروع شده😅🤦🏻‍♀️چقددددر خفنن😍
۲ خرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. انشاالله زودتر میرسند 😅. موفق باشید.
پاسخ دهید
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
عزیزم مطالبت خیلی مفید بود متشکرم .
۱ خرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم مطلب ما برای‌تان مفید بوده است. موفق باشید.
۱ خرداد ۱۴۰۰
خیلی عالی بود
پاسخ دهید
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
بسیار عالی بود
۱ خرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم مطلب ما برای‌تان مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
ممنون ازتوضیحات خوبتون.باتشکر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
مطالب بسیار مفید و جامع بود ممنون ازتون
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
عالی و جالب بود ممنونم از اطلاعاتی که گذاشتید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده است. موفق باشید.