چگونه با خرید یک ساعت هوشمند، صاحب تلفن همراه و دوربین بشویم

در این مقاله به معرفی قابلیت‌ ها و ویژگی های ساعت های هوشمند دوربین دار سیم کارت خور می پردازیم و توضیح می دهیم چه طور می توانید از ساعت هوشمند خود به عنوان دوربین و تلفن همراه استفاده کنید.
 ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ | ۱۶:۴۰  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
 چگونه با خرید یک ساعت هوشمند، صاحب تلفن همراه و دوربین بشویم

حتماً برادرزاده معروف کارآگاه گجت، پنی را به خاطر دارید؟ ساعت معروفش را چطور؟ همان ساعت همه‌کاره‌ای که پنی با استفاده از آن با سگ باهوشش تماس تصویری برقرار می‌کرد هزار کار عجیب‌ و غریب دیگر فقط و فقط با آن ساعت هوشمند انجام می‌داد. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، ساعت پنی دیگر یک رؤیا نیست! کافی است چرخی در دنیای دیجیتال بزنیم و انواع ساعت‌های هوشمند باقابلیت‌های مختلف را بررسی کنیم.
در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت خور و دوربین‌دار که یک گجت پوشیدنی محسوب می‌شود را بررسی کنیم.

ساعت‌های هوشمند از گذشته تا به امروز

ساعت‌های هوشمند از غارنشینی تا امروز

همیلتون اولین ساعت هوشمند به نام پولسار را در سال ۱۹۷۲ تولید کرد که قابلیت ذخیره‌کردن تنها ۲۴ رقم را داشت.
پس از آن و در سال ۱۹۸۵، اولین نسل از ساعت‌های هوشمند، مجهز به ماشین‌حساب و صفحه‌لمسی تولیدشدند.
ده سال بعد، این ساعت‌ها به کمک مایکروسافت قابلیت ذخیره‌کردن مخاطب را پیدا‌کردند.
کمی بعد شرکت سونی هم وارد میدان شد و اولین ساعت‌های هوشمند با قابلیت اتصال به ویندوز از طریق بلوتوث را تولید کرد.
پس‌ازآن غول‌های تکنولوژی مثل سامسونگ،اپل، ال‌جی و ... هم وارد بازار رقابتی ساعت‌های هوشمند شدند و سعی کردند با اضافه کردن قابلیت‌های جدید به ساعت‌های هوشمند سهم بیشتری از این بازار دیجیتالی داشته. 
امروزه ساعت هوشمند سیم‌کارت خور و دوربین‌دار که مجهز به پایشگرهای سلامت هستند؛طرفداران زیادی پیداکرده‌اند.

وقتی با مچ  دست حرف می‌زنیم

در میان ساعت‌های هوشمند این روز‌‌های بازار تعداد کمی از آن‌ها هستند که به‌صورت مستقل، کارآیی یک تلفن همراه رادارند. اولین و ساده‌ترین درخواست ما از یک تلفن همراه برقراری مکالمه است. بنابراین ما نیاز داریم که ساعت هوشمند ما از سیم‌کارت و اتصال به شبکه مخابراتی پشتیبانی کند.
در میان ساعت‌های هوشمند تنها الی جی اسپورت،اپل واچ، و سامسونگ گیر3 این قابلیت رادارند.
اما ناامید نشوید! اغلب ساعت‌های هوشمند از طریق اتصال بلوتوث می‌توانند به تلفن همراه وصل شوند  و به‌این‌ترتیب می‌توانید بدون درآوردن تلفن همراهتان از جیب یا کیفتان، به مخاطبی که پشت خط است، دسترسی داشته‌اشید یا پیامک‌هایتان را مرور کنید.

جالب‌ترین قابلیت ساعت‌های هوشمند در حوزه مکالمه، قابلیت تبدیل اپل واچ‌ها به واکی تاکی است.
حتماً یادتان می‌آید در کودکی با بی‌سیم‌های بی‌کیفیت دزد و پلیس‌بازی می‌کردیم. حالا به لطف ساعت‌های هوشمند شرکت اپل می‌توان از طریق یک آیکون ساده، ساعت هوشمند را تبدیل به واکی تاکی کرد و از یادآوری خاطرات کودکی لذت برد.

سنسور‌هایی که با ما می‌دوند

یکی از اولین قابلیت‌هایی که روی ساعت‌های هوشمند نصب شد؛ پایشگر‌های سلامتی بودند. فرقی نمی‌کند شما یک دونده ماراتن یا یک طرفدار ورزش‌های سبک هوازی باشید. همه ما دوست داریم بدانیم بدنمان پس از ورزش کردن، چه مقدار انرژی مصرف کرده است و یا قلب‌مان را به چند بار تپیدن اضافه‌تر مجبور کرده‌ایم؟ یا این‌که دلیل خستگی‌های اخیر به خاطر نوساناتی است که در ساعت‌های خوابمان ایجادشده؟
جواب همه این سؤال‌ها روی ساعت هوشمندی که به مچ دستمان بسته‌ایم، نوشته‌شده است.
ساعت‌های هوشمند دارای سنسور‌هایی هستند که می‌توانند ضربان قلب را بشمارند، مسافت‌هایی را که می‌دویم، اندازه‌گیری کنند و در پایان ماه یک نمودار کامل از چرخه ورزشی به ما تحویل دهند حتی بسیاری از آن‌ها ضدآب هستند و می‌توانند هنگام شنا میزان حرکاتتان را بررسی کنند.تعدادی از ساعت‌های هوشمند دارای قابلیت SLEEP STAGE هستند و می‌توانند وضعیت خواب شما را موردبررسی قرار بدهند.
جالب‌ترین قابلیتی که تازگی به ساعت‌های هوشمند اضافه‌شده است بازهم از طرف شرکت اپل است. ساعت هوشمند جدید اپل قابلیت ثبت نوار قلب را دارد و این یعنی شما یک دکتر تمام‌وقت در کنارتان دارید.  با این توصیف به نظر می‌رسد ساعت‌های هوشمند برای ورزشکاران حرفه‌ایی و مبتدی، وسیله‌ای کاملاً کاربردی و ارزشمند است.

ساعت هوشمندت را زیر سرت بگذار و به موسیقی موردعلاقه‌ات گوش بده

برای همه ما پیش‌آمده که در متروهای شلوغ ایستاده‌ایم و جوری گیر افتاده‌ایم که حتی نمی‌توانیم دست در جیبمان ببریم و موسیقی روی پخش‌کننده را تغییر دهیم. بنابراین گاهی محکوم هستیم تا مقصد به موسیقی‌هایی که آن لحظه مناسب حال و هوایمان نیست گوش دهیم. اما ساعت‌های هوشمند این مشکل را برطرف کرده‌اند.

گوش دادن به موسیقی به وسیله ساعت هوشمند

بیشتر ساعت‌های هوشمند دارای حافظه جداگانه هستند و می‌توانند تعداد زیادی قطعه موسیقی را در خود ذخیره کنند. شما می‌توانید هنگام دویدن بدو‌ن این‌که نگران افتادن گوشی یا پخش‌کننده موسیقی از جیبتان باشید یا بخواهید یک‌بار اضافه حمل کنید؛ به‌سادگی و با بستن یک ساعت هوشمند در هرلحظه به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش دهید.

دستت را بالا ببر و عکس بگیر

احتمالاً فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌بودیم که مأموران مخفی که به ناکجا وصل هستند؛ با ساعت‌ها یا ابزار پیچیده‌شان عکس بگیرند اما به لطف ساعت‌های هوشمند حالا ما هم بخشی از فیلم‌های علمی تخیلی هستیم.
البته واقعیت این است که دوربین‌های ساعت‌های هوشمند هنوز راه درازی دارند تا به کیفیت مطلوب برسند اما وجود یک دوربین که با چرخش مچ دست، عکس بگیرد و یا تماس تصویری برقرار کند، بدون این‌که نیاز باشد تلفن همراه سنگینمان را در دست بگیریم؛ یک قابلیت غیرقابل‌چشم‌پوشی روی ساعت‌های هوشمند است.
اما اگر از منظر کیفیت به این مسئله نگاه کنیم، ‌می‌توان به جدیدترین ساعت هوشمند ARROW  اشاره کرد؛ که یک دوربین پنج مگا پیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال دارد و از همه جالب‌تردارای قابلیت چرخش 360 درجه است و این برابر است باقابلیت عکاسی از زوایای کوچک و عجیبی که تاکنون فکرش را هم نمی‌کردیم.

زیبایی در عین کارآمدی

اگر تصور می‌کنید ساعت‌های هوشمند به خاطر امکاناتی که دارند به اجدادشان شباهت ندارند سخت در اشتباه هستید. واقعیت این است که شرکت‌های سازنده ساعت‌های هوشمند نهایت تلاششان را می‌کنند تا محصولاتشان بتواند طرفداران سا‌عت‌های کلاسیک را هم را‌ضی نگه دارد.
بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای بند‌های چرمی،صفحه‌های گرد و سفید کلاسیک هستند. بعضی از آن‌ها چنان به ساعت‌های کلاسیک شباهت دارند که ممکن است با برقراری اولین تماس شوکه شوید!

جمع‌بندی

درنهایت می‌توان گفت ساعت‌های هوشمند باقابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت و ثبت لحظه‌ای دقایق و همچنین سنجشگرهای سلامتی و هزاران هزار امکانات دیگر، یکی از گجت‌های بی‌رقیب این روزهای بازار دیجیتال هستند که توانسته‌اند طرفداران زیادی از میان افراد علاقه‌مند به گجت‌ها پیدا کنند.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بسیار خلاقانه و و عالی حتمن بخرررم
۳۰ بهمن ۱۳۹۷
ممنون. موفق و پیروز باشید