5 راه ساده نگهداری از هارد اکسترنال

هارد درایو ها محلی برای ذخیره‌سازی و انتقال داده‌ها هستند. ما در این مقاله 5 راه نگهداری از هارد اکسترنال برای افزایش طول عمر آن را به شما یاد می دهیم.
 ۱۴۰۲/۴/۲۴ | ۱۸:۰۰  زمان مطالعه 2 دقیقه
5 راه ساده نگهداری از هارد اکسترنال

با توجه به اهمیتی که هارد اکسترنال برای ذخیره‌سازی و انتقال داده‌ها دارد، نگهداری مناسب از آن ضروری است. جهت نگهداری، محیط با دما و رطوبت کنترل‌شده؛ استفاده از در کابل‌ها و پورت‌های باکیفیت؛ محافظت فیزیکی با استفاده از قاب و بسته‌بندی مناسب؛ به‌روزرسانی و بک‌آپ‌گیری منظم از داده‌ها می‌توان عمر مفید هارد اکسترنال را افزایش داد و از از دست رفتن اطلاعات مهم جلوگیری کرد. این مقاله کوتاه به بررسی روش‌های مؤثر در نگهداری و عمر بیشتر هارد اکسترنال می‌پردازد.

هارد اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال (External Hard Drive) یک دستگاه ذخیره‌سازی داده قابل‌حمل است که می‌تواند از طریق پورت USB یا Thunderbolt به کامپیوتر یا دستگاه دیگری متصل شود. هارد اکسترنال به‌عنوان یک راهکار ایدئال برای نگهداری، مدیریت و انتقال داده‌ها به کار می‌رود. برای مثال ذخیره‌سازی عکس‌ها، ویدئوها، اسناد، فایل‌های صوتی و سایر اطلاعات.
با داشتن هارد اکسترنال، می‌توانید اطلاعات خود را هر جای که دلتان می‌خواهید ببرید و فضای اضافی برای ذخیره‌سازی و پشتیبانی از داده‌های مهم خود داشته باشید.
هاردهای اکسترنال نیز می‌توانند به‌راحتی آسیب ببینند و تمامی اطلاعات مهمی که در آن‌ها ذخیره کرده‌اید برای همیشه از بین بروند.
اگر محتاط و مراقب باشید، هارد اکسترنال شما تا سال‌ها دوام می‌آورد.

برای طول عمر بیشتر هارد اکسترنال خود نکته و ترفندهای زیر را به کار ببرید.

1. برای نگهداری از هارد اکسترنال آسیب های فیزیکی را کاهش دهید

آسیب فیزیکی یکی از رایج‌ترین دلایل آسیب هارد اکسترنال است. عمر هارددیسک خود را با استفاده دقیق، رعایت احتیاط در هنگام حمل‌ونقل یا مسافرت، برخورد نکردن با اشیاء یا جلوگیری از افتادن آن محافظت کنید. خطرات فیزیکی می‌توانند به درایو شما آسیب بزنند و تعمیر و برگشت اطلاعات داخل آن را غیرممکن کند.

برای نگهداری از هارد اکسترنال یک کیف محافظ هارد اکسترنال خوب  و با دوام بخرید

2. مراقب دما باشید

دمای بالا یک قاتل سریع و نابودکننده هارددیسک است. هارد اکسترنال خود را در یک اتاق خنک با دمای مناسب که برای آن در نظر گرفته‌شده است نگهداری کنید. اگر مطمئن نیستید که دمای مناسب باید چه قدر باشد، با شرکت تولیدکننده آن تماس بگیرید.

هرگز هارد اکسترنال خود را در اتاق زیرشیروانی، کمد یا گاراژ نگهداری نکنید. دمای بالای مداوم می‌تواند قطعات و اتصالات آن‌ها را از بین خواهند برد.

3. هارد اکسترنال خود را زودبه‌زود خاموش نکنید

اگر از هارد اکسترنال خود به‌صورت روزانه استفاده می‌کنید یا آخر هفته‌ها کاری با آن ندارید، آن را از دستگاه‌های دیگر قطع کنید، اما اگر فقط برای یک یا دو ساعت با آن کاری ندارید، یا آخر روز دوباره از آن استفاده می‌کنید، بهتر است رایانه و هارد اکسترنال خود را روشن بگذارید. خاموش کردن بیش‌ازحد درایو می‌تواند باعث فرسودگی آن شود.

4. از محافظ برق استفاده کنید

محافظ برق هم از رایانه و هم هارد اکسترنال شما در برابر نوسانات برق محافظت می‌کند. نوسانات برق می‌تواند آسیب جدی به دستگاه‌های الکتریکی وارد کند. استفاده از محافظ برق به کاهش یا از بین بردن آسیب وارده به هارددیسک و کامپیوتر در صورت افزایش ناگهانی ولتاژ برق کمک می‌کند.
از استفاده از آداپتورهای ضعیف یا نامناسب خودداری کنید.

5. مراقب هارد اکسترنال خود در سفر با هواپیما باشید

درست است که سفر با هواپیما هیچ آسیبی به هارد اکسترنال شما وارد نمی‌کند، اما بهتر است یک محافظ مستحکم برای هارد خود تهیه کنید. اگر مجبورید آن را در چمدان و داخل بار بگذارید، حتماً از ایمنی و ضدضربه بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان، هارد دیسک خود را در چمدان دستی خود حمل کنید تا از آسیب فیزیکی ناشی از سقوط و درمان چمدان‌های خشن جلوگیری کنید.
درصورتی‌که هارد اکسترنال شما دارای ویژگی قفل‌کردن با رمز عبور است، حتماً از این قابلیت استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا اطلاعات شما در صورت سرقت یا از دست دادن هارد، محافظت شوند.
به خاطر داشته باشید که قبل از سفر، حتماً با قوانین و محدودیت‌های هواپیما و همچنین سیاست‌های خطوط هوایی درباره حمل انواع هارد اطلاعات کسب کنید.

کلیدی‌ترین روش ها برای نگهداری هارد اکسترنال شامل استفاده از محافظ، جلوگیری از ضربه و ارتعاشات، کنترل دما و رطوبت، استفاده از کابل‌های باکیفیت، بسته‌بندی دقیق، قفل کردن با رمز و اطلاعات پشتیبان است. راستی شما برای مراقبت از هارد اکسترنال خود چه روش‌هایی را اجرا می‌کنید؟

نویسنده : صفورا شویکلو

عاشق تحلیل، خواندن، نوشتن و یادگرفتن

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید