تبدیل word به pdf

در این مقاله از سایت جت به آموزش تصویری تبدیل ورد به پی دی اف در سیستم عامل‌های اندروید، IOS، ویندوز و مک می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.
 ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ | ۱۰:۵۴  زمان مطالعه 3 دقیقه
تبدیل word به pdf

احتمالا برای برخی از شما پیش آمده است که بعد از نوشتن مطلبی در ورد، بخواهید آن را به پی دی اف تبدیل کنید. این کار مزایای زیادی دارد.

اول اینکه ممکن است نوشته خود را با فونت و طرح دلخواه، طراحی و تهیه کرده باشید و اگر شخصی که فایل را برای او ارسال می‌کنید، فونتی که شما استفاده کرده باشید را در سیستم خود نداشته باشد، فایل شما به هم ریخته نمایش داده می‌شود. در این مطلب از سایت جت به تمامی روش‌های تبدیل ورد به پی دی اف اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش تبدیل PDF به عکس

تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین

وب‌سایت‌های زیادی هستند که به شما تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین را ارائه می‌دهند. کافی است در گوگل جستجو کنید word to pdf و روی هرکدام از سایت‌هایی که ظاهر می‌شوند، کلیک کنید.

البته پیشنهاد می‌شود مدارک و اسناد مهم و محرمانه را از این روش تبدیل نکنید. اگر بخواهیم یک سایت تبدیل ورد به پی دی اف را به شما معرفی کنیم، توصیه ما سایت smallpdf.com است که فایل‌های شما را با کیفیت و سرعت بسیار خوبی تبدیل به پی دی اف می‌کند.

تبدیل ورد به پی دی اف در گوشی

گاهی ممکن است به سیستم دسترسی نداشته باشید و لازم باشد تا با گوشی خود، فایل را تبدیل به پی دی اف کنید. نحوه تبدیل ورد به پی دی اف در گوشی بسیار ساده است؛ زیرا اپلیکیشن‌های زیادی هستند که این کار را انجام می‌دهند.

کافی است در مارکت‌های معتبر عبارت word to pdf را جستجو کنید و اپلیکیشن‌هایی را که امتیاز و نصب بالایی دارند، انتخاب کنید. توصیه ما استفاده از این برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید: حاشیه گذاری در ورد و حذف آن

  • اپلیکیشن Word to PDF Converter

این نرم‌افزار آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی فایل ورد خود را انتخاب و به پی دی اف تبدیل کنید. این نرم‌افزار، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و تنها نیاز است تا به اینترنت متصل باشید.

  • Smallpdf: PDF Scanner & Editor

این نرم‌افزار که دقیقا اپلیکیشن همان وب‌سایت معرفی شده در بخش قبل است، امکانات بی‌شماری در زمینه تبدیل فایل‌ها به یکدیگر در اختیار شما قرار می‌دهد. این نرم ‌افزار تبدیل ورد به پی دی اف همه کاره باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید فایل ورد خود را به پی دی اف تبدیل کنید.

نرم افزار تبدیل ورد به پی دی اف

تبدیل ورد به پی دی اف با گوگل درایو

یکی دیگر از روش‌های تبدیل word به pdf استفاده از ابزار گوگل درایو است. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد گوگل درایو خود به آدرس drive.google.com شوید؛ ابتدا گزینه New و سپس File Upload را انتخاب کنید و فایل ورد خود را در گوگل درایو آپلود کنید.
  2. پس از آپلود فایل ورد، روی آن کلیک راست کنید و سپس Open With و در نهایت Google Docs را انتخاب کنید تا فایل ورد شما در گوگل درایو نمایش داده شود.
  3. سپس از سربرگ File به بخش Download رفته و گزینه PDF Document (.pdf) را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل می‌توانید فایل پی دی اف خود را به راحتی دانلود کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز

اما ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای تبدیل ورد به پی دی اف بدون تغییر در محیط خود ویندوز است. در تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز شما می‌توانید به راحتی از خود محیط نرم‌افزار ورد برای این تبدیل استفاده کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

پس از اتمام کار، ابتدا از نوار بالای صفحه به سربرگ File مراجعه کنید.

در صفحه جدید باز شده گزینه Save As را انتخاب کنید.

در نهایت کافی است در صفحه باز شده، مسیر مدنظر خود برای دانلود فایل را مشخص کنید و از قسمت Save as type گزینه PDF را انتخاب کنید؛ سپس روی گزینه Save کلیک کنید تا فایل شما در مسیر مشخص شده به صورت پی دی اف ذخیره شود.

تبدیل ورد به پی دی اف در مک

کاربران زیادی هستند که در سیستم عامل مک، آفیس را نصب نکردند. به همین دلیل، ممکن است نتوانند فایل‌های ورد را اجرا کرده و از آن طریق، فایل خود را تبدیل به پی دی اف کنند. تبدیل ورد به پی دی اف در مک به کمک روش‌های زیادی امکان‌پذیر است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تبدیل word به pdf در مک با استفاده از برنامه Cisdem PDFMaster

برنامه Cisdem PDFMaster یک نرم‌افزار ساخت PDF برای مک است که می‌تواند از فرمت‌های Word (.docx) ,PowerPoint (.pptx) ,EPUB ,Text ,RTFD ,HTML ,CHM ,JPG ,PNG و … فایل PDF ایجاد کند. همچنین برنامه Cisdem PDFMaster به جز تبدیل این فرمت‌ها به PDF، ویژگی‌های دیگری مانند ویرایش، فشرده‌سازی، ادغام چند فایل، رمزگذاری و رمزگشایی فایل‌های pdf در مک دارد.

این برنامه ساختار بسیار ساده‌ای دارد و هر کسی به آسانی می‌تواند از آن استفاده کند. برای استفاده از این نرم‌افزار، ابتدا برنامه را اجرا کنید و گزینه PDF Create را انتخاب کنید. سپس فایل ورد خود را به داخل برنامه کشیده و رها کنید. حال، تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کرده و گزینه Create را انتخاب کنید تا تبدیل فایل ورد به پی دی اف آغاز شود.

تبدیل فایل word به pdf در مک به وسیله نرم‌افزار PDF Expert

می‌توان گفت برنامه PDF Expert بهترین برنامه ویرایشگر پی دی اف برای مک محسوب می‌شود. این نرم‌افزار بی‌نظیر تمام نیازهای شما را در زمینه ساخت و ویرایش پی دی اف برطرف می‌کند.

پس از نصب این برنامه به راحتی و با کشیدن و رها کردن فایل خود در محیط این نرم‌افزار، آن را تبدیل به پی دی اف کنید. پس از این کار گزینه Create را انتخاب کنید تا فایل شما آماده دانلود شود.

تبدیل فایل word به pdf در مک به وسیله نرم‌افزار PDF Expert

نرم ‌افزارهای تبدیل ورد به پی دی اف

علاوه بر روش‌های فوق، نرم‌افزارهای زیادی هستند که به شما در تبدیل ورد به پی دی اف یاری می‌رسانند. در این بخش به معرفی بهترین نرم‌افزارهای این حوزه اشاره می‌کنیم:

نرم ‌افزار Batch DOC to PDF Converter

Batch DOC to PDF Converter نرم‌افزاری قدرتمند و با رابط کاربری بسیار ساده، جهت تبدیل فایل‌های Word به PDF است. به کمک این نرم‌افزار، می‌توانید به راحتی فرمت‌هایی نظیر DOC/DOCX را به پی دی اف تبدیل کنید. کافی است پس از نصب و اجرای نرم‌افزار، فایل خود را بکشید و در محیط نرم‌افزار رها کنید. این نرم‌افزار سرعت بسیار بالایی دارد و حجم آن تنها یک مگابایت است.

نرم ‌افزار Coolmuster PDF Creator Pro

نرم‌افزار Coolmuster PDF Creator یک نرم‌افزار بسیار کاربردی برای ساخت فایل‌های pdf از چندین فرمت مختلف و محبوب است. با این نرم‌افزار شما قادر به ایجاد فایل‌های PDF از فرمت‌هایی مانند فایل ورد (DOCX)، متن، تصویر (JPG ،PNG ،GIF،BMP،MOBI ،PRC EPUB CHM و HTML) و ... هستید.

به کمک آن می‌توانید متن اصلی، پوسته‌ها و قالب‌ها، تصاویر، لینک‌ها و تمامی مواردی که در فایل اصلی شما وجود دارد با بهترین کیفیت به پی دی اف تبدیل کنید.

پس از نصب این نرم‌افزار، پس از کلیک راست روی هر فایلی که امکان تبدیل به پی دی اف را دارد، می‌توانید گزینه مربوط به این نرم‌افزار را مشاهده کنید و با انتخاب آن به سرعت فایل خود را تبدیل به فایل پی دی اف کنید.

جمع‌بندی

همه ما در دوران دانشجویی یا محیط کار خود، بارها با نرم‌افزار مایکروسافت ورد سروکار داشته و داریم. تبدیل فایل ورد به پی دی اف همیشه باعث می‌شد تا فایل و گزارشات خود را منظم نگه داریم و برای اساتید یا همکاران خود ارسال کنیم. در این مقاله سعی کردیم به بررسی و آموزش انواع روش‌های تبدیل ورد به پی دی اف بپردازیم.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید